Le Mans Classic 2022 | Page 2 | FerrariChat

Le Mans Classic 2022

Discussion in 'Holland/Belgium' started by milko1969, May 12, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bay

    bay Formula 3

    Mar 13, 2011
    1,224
    Belgium
    Full Name:
    Bernard
  2. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik denk als je bij Hietbrink terecht moet voor schade, je zomaar twee jaar kunt wachten voor je aan de beurt bent…..
     
  3. elnouk

    elnouk Rookie

    Oct 27, 2008
    22
    Nederland
    Full Name:
    Anouk Roelofs
    Je kan auto's prima verzekeren voor het circuit. Je verzekert ze inderdaad bij een partij zoals Gullwing en dan verzeker je ze tot een bepaalde schade. Bijvoorbeeld 100.000 euro schade. Je betaalt niet naar de waarde van de auto een premie, dat zou inderdaad niet te doen zijn. Vervolgens is een crash dan inderdaad verzekert, een ontplofte motor bijvoorbeeld niet.
     
    Harry-SZ likes this.
  4. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    482
    Grappig, die Duitser heb ik destijds nog te woord gestaan. Wilde hem inzetten voor promotionele doeleinden, wat volgens mij nooit gebeurd is.
    De Hommage stond toen nog in de primer.
    Dus dat gedeelte klopt wel!
     
  5. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    482
    Hietbrink heeft ooit in het verleden ooit aan de originele Breadvan gewerkt, maar de laatste 6 jaar komt de auto ergens anders in NL.
    Weet overigens dat het niet eens een bij Ferrari gebouwde auto is.
     
    Melvok likes this.
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Is die Hommage ooit uitgeleverd aan de Duitsre Ferry ?
     
  7. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    482
    Jazeker!
     
  8. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Ha Fred en cs, de 275 heb ik best veel geracet (op 80%), en het risico is bekend. Nu is het racen met dit soort auto’s wel wat anders want er is meer respect onder elkaar. Tijdens de Tour Auto (ja, is een regularity deel, maar geloof me er wordt echt vol geracet door meerdere deelnemers) kan ik alleen flink doorrijden op de circuits. Dat klinkt misschien raar maar je moet 3 rondes dezelfde tijd rijden en dat is veel makkelijker als je net onder de grens rijdt. Andere deelnemers gaan gewoon overal 50 km/u rijden, dat kan ook natuurlijk, maar wij zijn 1e geworden :)
    Ik ken aardig wat deelnemers van LMC en vaak zijn de eigenaren aanwezig maar hebben coureurs die rijden. Kan ook mis gaan (kijk naar Monaco classic) maar winnen vinden ze dan toch belangrijker. En de schades zijn dan 50-150k maar dat is voor veel eigenaren wisselgeld. Dat ze de auto een jaar kwijt zijn is ook niet heel erg want ze hebben er nog een aantal.

    tja, er is een wereld die we niet echt kennen, ja Fred een beetje met die boten en wensen van de eigenaren….
    Ciao
    Oscar
     
    elnouk likes this.
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,287
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik denk dat je gelijk hebt Oscar, wij hebben er vier dagen rond gelopen op LMC en als je alleen al de trailers en hospitaly ziet op de campings waar wij ook verblijven, val je van de ene in de andere verbazing hoeveel geld hier met een hobby is gemoeid. Daarnaast stijgen en landen er constant privéjets naast het circuit op van vele eigenaren, die ff komen kijken of soms ook rijden. Daar is een beetje schade inderdaad wisselgeld voor. Je begrijpt bijna niet hoe mensen in staat zijn om dit soort bedragen te kunnen uitgeven. Goed dat het gebeurt, want het geeft ons de kans om bijzondere voertuigen te zien rijden.
     
  10. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    482
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,128
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Klopt helemaal van die "andere wereld" ik ken er ook een paar ... soms aardig maar vaak minder aardig ... zo kwamen ze er immers aan ...

    Laat onverlet dat daardoor soms/vaak toch nog aardige auto's op weg of circuit komen ....
     

Share This Page