Looking for a 360 spider F1 or manual gear | Page 2 | FerrariChat

Looking for a 360 spider F1 or manual gear

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Erik360, Apr 18, 2020.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Geweldig! Mooi hoor!
     
  2. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    top! nu maar aftellen
     
  3. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    2006 Fred? :eek::D
     
  4. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    huh 2012 :D
     
  6. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    473

    Kenteken uit 2002 gaat je niet lukken, tenzij de auto met dit chassisnummer eerder in NL geregistreerd is geweest. Maar dan krijg je automatisch een 1 erbij op je kentekenplaat.
     
  7. Erik360

    Erik360 Rookie

    Apr 18, 2020
    25
    Cranendonck
    Full Name:
    erik vos
    O ik dacht als je het vraagt dat ze misschien een auto die van de weg af is uit 2002 het kenteken konden pakken. Je ziet dit soms bij oldtimers ook . Maar dat is niet zo erg als dat niet lukt..

    Nu mailde de verkoper dat ze de CVO (COC) niet hadden en deze moeten aanvragen. Duurt het wel wat langer voordat ik mijn kenteken heb. Dat is wel balen.
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Erik, dan klopt de kenteken administratie toch niet meer. Kentekens in NL horen bij 1 auto, niet meerdere.

    Oldtimer kentekens zijn nieuwe kentekens in oude kleur gemaakt. Ziet er tegenwoordig wat vreemd uit met combo's van 3 letters of 3 cijfers, voorheen viel het minder op.

    Het zou wel een idee zijn om zoals in Belgie/UK, persoonlijke kentekens in NL in te voeren. Die brengen een duit op in de kas van de overheid.
    Echter is het in NL van korte duur aangezien bij "opruimen" van het voertuig ook dit kenteken moet worden vernietigd (=kloppende administratie)
    In Belgie/UK blijft een kenteken bij de eigenaar en zet die op zijn volgende auto.
     
  9. Erik360

    Erik360 Rookie

    Apr 18, 2020
    25
    Cranendonck
    Full Name:
    erik vos
    Ik dacht al dat zoiets moeilijk zou zijn maar nu je het zo uitlegt is het wel logisch.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    UK blijft het kenteken ook bij de auto. Een private plate is een alias dat verwijst naar het oorspronkelijke kenteken. Private plate mag pas als de auto minimaal, een jaar oud is. Alleen de private plate blijft jouw eigendom. Als je auto verkoopt doe je dat over het algemeen met het oorspronkelijke kenteken..

    Sent from my SM-T510 using FerrariChat.com mobile app
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dus zo'n auto heeft dan 2 kentekens tegelijk? De private plate die op de auto zit en een nummerplaat die in de kast ligt?!
    Nooit geweten maar ben er ook nooit naar op zoek geweest. Ik vraag me af of zo'n private plate geen gedoe geeft als je de grens over gaat. Moet je dan beide kentekenbewijzen tonen? Hoe ga je dat uitleggen aan een agent die daar geen kennis van heeft?
     
  12. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Wordt netjes in de papieren verwerkt. Je kan ook niet zo maar naar believen wisselen.

    Sent from my SM-T510 using FerrariChat.com mobile app
     
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Als je een auto importeert die ooit al in NL op kenteken heeft gestaan, dan kun je meestal wel dat oude kenteken terugkrijgen.
    Maar als het de 1e keer is, krijg je een NW kenteken.
    Voor klassiekers hebben ze een andere range (zie de DE, YA, YB reeksen) dan nieuwere auto's.


    @Erik: Gefeliciteerd met die mooie 360! Handbak maakt het helemaal af. Nog even afwachten op de PPI en kentekens, maar daarna genieten.
     
  14. Erik360

    Erik360 Rookie

    Apr 18, 2020
    25
    Cranendonck
    Full Name:
    erik vos
    Dank je.. tot nu toe loopt alles zoals het moet zijn. Verzekering is al geregeld, en op chassisnummer kan ik het al verzekeren voor transport. Niet over de weg maar op dichte trailer!
    Dinsdag of woensdag is de PPI keuring bij Ferrari Hannover en ik ga er van uit dat alles wel in orde zal zijn. Ze kende de wagen en die was elk jaar binnen geweest bij hun voor onderhoud. Begin april zelfs nog omdat het deur meganisme wat haperde en daar is meteen een nieuwe in gezet door Ferrari Hannover.

    Ik blijf het in deze tijd wel erg raar vinden dan je na het overeengekomen te zijn met de eigenaar (financieel ) dat je dan geen handdruk kan geven. Een Ferrari is een gevoelswagen vind ik en de handdruk mis je dan toch.


    No guts, no glory, no brain, same story
     
  15. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #40 MvT, May 6, 2020
    Last edited: May 6, 2020
    Mooi Erik dat je er 1 gevonden hebt! :D ziet er mooi uit! Ga je wat met de velgen doen? Gun metal kleur zou denk ik goed staan :cool:.

    Kleine tip voor importeren. Maak tijdig een afspraak bij de RDW, want je kan niet meer op de bonnefooi er naartoe (Wat begin vorig jaar nog kon). Daar kwam ik dit jaar onverhoopt achter toen ik een andere auto ging importeren. Zelf doe ook gelijk APK erbij, scheelt tijd en kan je meteen rijden.

    Rij je ermee naar huis vanuit Duitsland of laat je hem brengen?
    Voor het eerste heb je een Exportkenteken(Exportkennzeichen) nodig met een rood vlak, dus niet een geel vlak (kurzzeitkennzeichen). Wat velen niet weten is dat je dan onverzekerd rond rijdt! Je bent geen Duits staatsburger, daar ga ik dan even vanuit :) Autoverkopers willen nog wel eens de gele aansmeren omdat deze 25 euro is. Neem het kenteken dan voor 2/3 weken dan kan je er nog mee naar de RDW zonder een tijdelijke aan te vragen. Scheelt ook weer BPM als die er nog deels op zit. In onderhandelingen neem ik het kenteken altijd mee in de prijs. Is toch vaak tussen de 100 en 150 euro.

    Autotelex.nl hoef je niet meer te gebruiken, want de Douane voor je kenteken te verkrijgen en eventueel de rest BPM (0 euro neem ik aan) kan je tegenwoordig online doen met DigiD.
    https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/auto-en-vervoer/content/online-aangifte-bpm

    Succes! Ik ben benieuwd!
     
  16. Erik360

    Erik360 Rookie

    Apr 18, 2020
    25
    Cranendonck
    Full Name:
    erik vos
    Inmiddels geld overgemaakt en op tekening van verkoper. En vrijdag met auto ambulance zelf ophalen. Ik heb het transport casco kunnen verzekeren dus geen zorgen. De PPI was in 100% goede staat bevestigd met 0 kosten te verwachten. (Wel blij dat ik dat ook nog heb laten doen)

    Nu wel wachten op de COC papieren want die waren ze kwijt helaas. (Of toen niet mee gekomen in 2002)

    Zal me eens verdiepen hoe de RDW nu handelt in deze tijden.

    Thanks voor de tip ;-)


    No guts, no glory, no brain, same story
     
  17. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Als er nog een lange TUV keuring op zit dan wordt die als APK datum overgenomen door de RDW. Dus 2 jaar TUV is meteen 2 jaar APK.
     
  18. Erik360

    Erik360 Rookie

    Apr 18, 2020
    25
    Cranendonck
    Full Name:
    erik vos
    Ja die heb ik er bij dus nemen ze over


    No guts, no glory, no brain, same story
     
  19. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Ik had geen COC nodig voor de RDW keuring. De oude Duitse kentekenpapieren waren voldoende om te kunnen bepalen welke uitvoering het was. Dus als je er niet aan kunt komen dan is dat geen probleem.
     
  20. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Das waar was ik vergeten! Ik had dan geen TUV, want het geheel had 6j stil gestaan
     
  21. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    473
    Op dit moment is het zo:

    Een bedrijf met RDW erkenning, dus met Apk mogelijkheid, mag een auto zelf documenteren.
    Deze verzamelde foto’s en scans van de documenten gaan digitaal naarde RDW.
    Als het op de juiste wijze aangeleverd wordt, is het niet nodig met de auto naar een keuringsstation te gaan. Dus BPM afrekenen en gaan met die auto!
    Wij hebben de afgelopen weken al meerdere auto’s op deze manier gekentekend.
    En als er een Duitse brief bij zit vraag ik me ernstig af of de COC nodig is.
    Daar wordt alleen naar gevraagd bij voertuigen van buiten de EU!
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,890
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Als ik dit zo allemaal volg met verzekeren, transporten, kentekens en keuringen is het best wel een jungle van regeltjes waar je doorheen moet als je een auto naar NL haalt. Ik wist dus niet van tijdelijk kenteken geel/rood. Ook niet dat BPM bepaling via RDW erkend bedrijf kon.
     
  23. Erik360

    Erik360 Rookie

    Apr 18, 2020
    25
    Cranendonck
    Full Name:
    erik vos
    Ik ga er maandag eens samen met mijn garagehouder eens voor zitten. Misschien kan het wel al en hoef ik niet te wachten voor het kenteken. :)


    No guts, no glory, no brain, same story
     
  24. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Gefeliciteerd Erik! De eerste pret is er al met het ophalen! Veilige km toegewenst!
     
  25. Andreas72

    Andreas72 Rookie

    Aug 28, 2019
    18
    Gefeliciteerd Erik! Ik heb eind vorig jaar een auto geïmporteerd uit Duitsland die 5 jaar daarvoor weer uit NL was geïmporteerd. Heb automatisch het eerdere NL kenteken gekregen (gaat om een klassieker op blauwe platen).


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     

Share This Page