Maranello per fiets | FerrariChat

Maranello per fiets

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 575 GTC, Aug 2, 2013.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Na vorig naar Parijs gefietst te zijn begon het dit jaar weer te jeuken om op fiets vakantie te gaan. Ik vind het heerlijk om te fietsen, voor mij werk het ontspannend en ik ben tegelijk fysiek bezig. Ik moet wel een doel hebben waar ik naar toe ga zomaar een rondje fietsen vind ik niets aan. Het doel voor dit jaar werd dus Maranello, Italie.
    Het openbaar vervoer had ook een optie kunnen zijn. Alleen niet voor mij. Ik heb een hekel aan openbaar vervoer omdat het onbetrouwbaar is en je niet tot aan de deur brengt en vaak ook nog duur is ook.
    Met de fiets zie je veel meer en beleef je ook veel meer van het landschap en de dorpen en steden waar je door heen fietst. Vanaf de eerste seconde dat ik op me fiets zit heb ik vakantie. Daarbij geeft fietsen mij het gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid. Je kunt gaan en staan waar je zelf wilt.
    Zelfstandig en op mijn eigen aangewezen ging ik dit avontuur tegemoet. De komende dagen zou ik het moeten doen met mijn fiets, een tent en slaapspullen, een routeboek, mijn fotocamera en een hoop geluk.

Het doel van deze reis was niet zo zeer Maranello per fiets te bereiken. Het doel was om zo veel mogelijk te genieten van de reis. kilometers en tijd waren deze dagen niet zo belangrijk. Onvergetelijke ervaringen op doen daar ging het mij om.

2. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    #2 575 GTC, Aug 2, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Maandag 15 Juli was het zo ver. Helmond was de plaats waar de reis van start ging. Vanaf daar ging de route via Maasbracht waar de eerste Ferrari mij al voor bij kwam, Een rode California die mij helaas te snel af was om vast te kunnen leggen op de foto. Naar Maastricht toe waar ik in de middag aan kwam. De eerste 100km zaten er op. Hier ruilde ik het vlakke landschap om voor de heuvels van Limburg. Uiteindelijk aan gekomen in Hergenrath een plaatsje bij de Belgisch-Duitse grens vond ik het mooi geweest voor die dag tevens was de volgende camping pas een 40km veder. Om daar te komen, zou ik nog een flinken klim moeten maken. Na vandaag was ik 140km dichterbij Maranello.
    Image Unavailable, Please Login

3. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Helemaal goed, Gairo! Respect!!! Ben benieuwd naar je belevenissen.

4. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Geweldig Gairo, kom maar op met de rest van je foto's en avonturen!

5. Spyker 007

Spyker 007 Formula 3

Mar 31, 2008
    2,181
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeffrey
    +1. En de Italiaanse vlag op de brug in Maastricht natuurlijk speciaal voor de foto. ;)

6. Ben308

Ben308 Formula Junior

May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Mooi verslag en geweldige foto's.
    Benieuwd naar de rest van je verslag.

7. Mrs.Spider

Mrs.Spider Formula 3

Nov 4, 2007
    1,708
    the netherlands
    Full Name:
    Jolanda
    Je bent echt een TOPPER respect.

8. Jeka

Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

Nov 20, 2010
    1,181
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Super, onvergetelijk moet het zijn geweest.

9. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ben benieuwd naar het verdere verslag!

Gr. Martin

10. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    +1

Gaaf Gairo.
    Ik doe het je niet na :)

11. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Superprestatie Gairo!
    Ik kom net uit Maranello, met 38,5 graden. Heb diverse fietsers gezien terwijl ik in de vol blazende airco zat, man wat is dat afzien met die temperaturen.....
    Kom maar op met de rest van je belevenissen ;)

12. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Dit ga ik volgen, leuk! :)

13. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Bewaar je nog wat details voor het blaadje Gairo ;)

14. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Ik zat er net aan te denken, maar dat is dus al geregeld :D

15. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    :D :D F5 F5 F5 F5 F5 F5

16. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    En de ware LIEFHEBBERS hier vergeten? Nee toch.. ;)

17. roger_l

roger_l F1 Rookie

Apr 27, 2002
    2,782
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Sorry voor de late reactie, ik was als liefhebber tussen 9 en 10 naar Top Gear aan het kijken ;)

Ik heb daar met Gairo niets over afgesproken, en het staat hem uiteraard vrij te melden wat hij, en wanneer hij dat wil.

18. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    #18 575 GTC, Aug 4, 2013
    Dinsdag 16 Juli. Ik zit al weer vroeg op de fiets. Vandaag gaat de route richting Luxemburg. Ik heb meteen al een stevige klim voor de kiezen. Hergenrath waar ik start vandaag ligt op 200m boven NAP. Maar ik moet naar zo 510 meter toe om dan nog door te klimmen naar 640 meter waar ik het dak van Belgie bereik. De eerste 300 meter tot aan het stuwmeer bij Eupen gaan vrij vlot. Maar plots begint de weg sterk te dalen terwijl ik echt nog een stuk omhoog zou moeten.
    Voor ik het weet rij ik Eupen binnen. Dit staat niet op mijn kaart. Na de kaart nog eens goed bekennen te hebben zie ik dat ik de verkerenden afslag genomen heb. Ik heb 2 optie of heel het stuk weer omhoog fietsen en een hoop tijd kwijt raken. Of een stuk met de trein doen. Het liefst was ik terug gevist maar helaas heb ik niet zo veel tijd. Dus toch maar voor optie twee kiezen. Dat is toch wel een kleine tegenvaller. Op het station in Eupen zie ik dat ik alleen de trein terug kan pakken naar Luik. Dat is helemaal de verkeerde kant op om de route te kunnen blijven volgen. Na wat gepuzzel zie ik als van af Luik de trein pak richting Luxemburg naar Troisvierges, Ik van afdaar weer terug op de route kan komen.
    Eenmaal in Luik aangekomen blijkt dat de trein naar Luxemburg maar een keer in de twee uur rijd. En die heb ik dus net gemist. Dan maar een rondje door Luik fietsen. Een goede twee uur later zit ik in de trein naar Troisvierges. In Troisvierges aangekomen moet ik naar Lieler om weer terug op de route te komen. Alleen van dit stuk ongeveer een 10 kilometer heb ik geen kaart. Ik weet alleen dat ik richting het noord oosten moet om daar te komen. Op mijn gevoel ben ik die kant op gefietst en na een aantal kilometers staat Lieler aangeven.
    Om daar te komen moet ik eerst weer een flinken klim maken. Na Lieger schiet de route omlaag met stukken van 10%. Ik merk dat mijn snelheid enorm toe neemt. Het wind geruis neemt toe en ik krijg kippenvel op mijn armen en benen. Zelf mijn oren gaan dicht zitten. Volgens mij is met deze snelheden een motorpak meer op zijn plaats. Toch wel link om op twee bandjes en fink wat bagage zo het dal in te rollen. Gelukkig is de kwaliteit van de weg erg goed en zijn de bochten vrij overzichtelijk. Ik kreeg erg het idee van een roddelbaan dit was wel een erg leuk stukje weg! Bij Ouren een plaats bij de drielandenpunt Belgie, Luxemburg, Duitsland in een mooi dal. Vind ik het wel weer mooi geweest voor vandaag en besluit om mij tent hier op te zetten.

19. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Hier komt een reisverslag. Mag van mij ook wel in de Gli. Maar denk dan dat ik een halve Gli nodig heb ;). Voor de Gli wil ik mijn verhaal van uit een anderen invalshoek belichten. Ik verwacht dinsdag een heel eind hier mee te zijn.

20. 430-SPI

430-SPI Formula Junior

Oct 4, 2009
    748
    Europe
    Full Name:
    René
    Respect Gairo! Machtig mooi!

21. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Prachtige foto's Gairo!! Kijk reikhalzend uit naar de rest van je verslag.

22. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Beetje doorfietsen, Gairo! We willen F-jes zien ;) Just kidding... ga door, prachtig verslag.

23. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    #23 575 GTC, Aug 5, 2013
    Woensdag 17 Juli. Dag 3 alweer van de trip. Vandaag staat Luxemburg stad op het programma. Om daar te komen moet ik eerst een flinken klim maken om In Duitsland te komen. Eenmaal boven heb ik een erg mooie rustige overzichtelijke weg. Deze weg met prachtige vergezichten vol ik tot aan Dasburg.
    Hier schiet ik weer terug de grens over naar Luxemburg. Vanaf hier volg ik de rivier de Our die tevens de grens is tussen Duitsland en Luxemburg naar Vianden. na nog een een tijd de Our gevolgd te hebben schiet ik rechtsaf het Mullerthal in.
    Dit is geen onbekend stuk voor mij hier kwam ik vroeger nog wel eens met mijn ouders. Eigelijk is hier de weg afgesloten maar ik waag het er toch maar op om door te gaan. Gelukkig was dit de juiste keus ik heb een heel stuk lang een gloed nieuwe weg voor mij alleen. Tegen het eind van de middag kom ik aan in Luxemburg stad. Hier had ik een hostel op het het oog maar helaas zit dat al vol. Hier op besluit ik door te reizen naar Metz om daar een camping te pakken