De mondial heeft dezelfde sensor en ik had hetzelfde dansende kmteller. Je kan hem niet op een normale manier open maken helaas. De sensor is er gestopt en plastic ingegoten. de sensor zelf gaat eigenlijk nooit kapot en het probleem zit hem dus bijna altijd in de draad waar hij in de omhulsel verdwijnt. Ik had het witte plastic weggesneden en deels met een klein boortje het plastic weggeboord en dan zie je de knik al soms zitten. Ik had het geluk dat het redelijk boven in zat en kon het weer aan elkaar solderen en daarna dicht gekit. Zal kijken of ik nog een foto heb. Ik wilde hem niet warm maken op een punt dat het plastic weer vloeibaar zou worden, maar met oud plastic heb ik geen goede ervaringen. Ik weet ook niet wat nog meer zou smelten in de omhulsel. Nieuwe was toen 125 euro (hier ook 1 nieuw liggen ), want dit is wel een dingetje met deze sensors. Die prijzen zijn er niet meer.
Yes, the gelimiteerde Première Edition uit 2018. Ik kocht hem vorige maand met slechts 77 kilometer op de teller van de eerste Nederlandse eigenaar, een Renault dealer die hem niet gebruikte. Ik heb fors meer betaald dan destijds nieuw maar minder dan wanneer ik nu een nieuwe full-options zou samenstellen. Prima dus. Image Unavailable, Please Login Het lage gewicht, de kleur, het model en de rij-eigenschappen. Geweldig gewoon. Misschien wel de beste value for money auto die ik heb. Life110 goodies: https://life110.co.uk/blogs/news Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login De veren, spacers en uitlijning moeten nog.
Bijzondere auto die Alpine, in mijn optiek had het zo extra gaaf geweest als ze het achterscherm niet rond maar recht hadden gestyled zoals bij het origineel, nu oogt het geheel aan de zijkant voor en achter hetzelfde……. Kan het niet helemaal duiden, maar de rijeigenschappen zijn fantastisch en meer heb je eigenlijk niet nodig qua PK/gewichtsverhouding. Wat moet het moeilijk zijn om iedere keer te kiezen met welke te rijden, hangt van je bui af neem ik aan?
Enorm gave auto. Echt knap wat Alpine gemaakt heeft. Vandaag een rondje Sauerland, 400 km uiteenlopende wegen. Waaronder dit: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Veel in track mode, met ESP / traction control zo goed als uit. Image Unavailable, Please Login Edersee: Image Unavailable, Please Login Slapen vannacht hier (Schloss Waldeck): Image Unavailable, Please Login
Even genieten van de avondkoelte: Image Unavailable, Please Login 300CE-24V met de 5-traps automaat en heerlijke 6 in lijn. Heb ‘m al meer dan 8 jaar en er 15d km mee gereden. De stand is voor een Mercedes nog steeds laag: Image Unavailable, Please Login De 348 gisteren over de 20d km gereden: Image Unavailable, Please Login Helaas slecht lopen. Minder power doordat hij niet op alle cilinders lijkt te lopen. Ik ga twee nieuwe ontstekingsmodules plaatsen en ook direct nieuwe bobines. Image Unavailable, Please Login
Gevoel van niet op alle cilinders lopen en verminderde power: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Helaas niet de oplossing maar voor die paar centen is nieuw een fijn idee. FPR lijkt in orde. Niet druppelen, geen brandstof(geur) in de vacuüm leiding. Image Unavailable, Please Login Kan nooit kwaad de injectors te reinigen: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Ik denk dat ze nadruppelen. De auto start slecht aks deze een poos staat, houdt in en de uitlaatgassen ruiken naar teveel / onverbrande brandstof. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Getsie, wat vervelend ... wel goed bezig met die nieuwe onderdelen ... Heb je al systematisch gekeken naar welke cilinder niet meeloopt ? Bijv 1 hele bank geen vonken te geven, dan 1 voor 1 de bougies los te nemen van de draaiende bank ? Evenzo voor bank 2 ? Zo deed ik dat bij de 512TR, bleek 1 bougiekabel van koolstof niet tof te zijn. Je moet de boosdoeners vinden ... Succes, je moet de weg op !
Dankje, Mel. Wat jij zegt, heb ik nog niet zo gedaan. Op de kabels en doppen na, is alles nu nieuw. Trek jij de bougiekabels/doppen van de bobine bij lopende motor?
Of als je dat niet durft trek je ze er voor het starten af ... je hoort het slechte lopen dan direkt. Je zult er uit moeten komen ... toch ? De reparateurs geen ook systematisch alles zo na ... Succes
Ultrasoon met 10% Tickopur TR13 op 60 graden: Image Unavailable, Please Login Ik kan 2 injectoren tegelijk laten pulseren met het kastje: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login De vloeistof was na 10 minuten met de eerste injectoren al troebel. Zal vooral van de buitenkant afgekomen zijn: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Hopen op succes: Image Unavailable, Please Login Even nieuwe o-ringen bij Kroymans halen en dan monteren.
Ziet er mooi schoon uit nu, ga je de injectoren ook nog testen op een injector testbank? Tijdens het testen wordt er gekeken naar het sproeibeeld, de hoeveelheid ingespoten brandstof, het inspuitpatroon (inspuitbeeld) en het al dan niet lekken van de injectoren Of ga je er vanuit dat na reiniging alle injectoren evenveel benzine inspuiten, niet lekken, etc? Image Unavailable, Please Login
DAT lijkt me toch ect ook de enige weg ! Testen ! Die machines halen je fouten en verschillen naar voren, je kan soms schrikken ... We horen het graag !
Kennissen van me met een motorenrevisie bedrijf zullen de injectors deze week testen. Ik wil zeker weten dat ze het allemaal goed doen. Ze hebben exact hetzelfde apparaat als op de foto die hier eerder werd gepost: Image Unavailable, Please Login
Ik had eind oktober de injectors klaar en alle onderdelen maar begin november werd ik op de motor in Duitsland aangereden door een oude oma die geen voorrang gaf. Door de daaropvolgende hand-/duimblessure kon ik dit klusje lange tijd niet doen. Eigenlijk was het vandaag nog behoorlijk pijnlijk. In de winter had de Ferrari niet m’n prio (druk met business en andere projecten) en was het me te koud in m’n unit. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Klaar! En mooi lopen. Image Unavailable, Please Login
De 348 start goed maar slaat niet aan, gaat nu niet lekker. Met een beetje snelstart spray slaat hij wel aan en daarna loopt hij goed. Uit/aan vervolgens prima maar na een poosje staan niet. Ik denk aan het volgende: 1) er zijn injectors die nadruppelen. Deze kwaal heb ik met een Mercedes ook gehad. Alles geprobeerd maar wisselen injectors was de oplossing. 2) de brandstofdruk is te laag Volgens mij kan ik beide meten met een brandstofdrukmeter. 1) of er genoeg druk is en 2) of deze vastgehouden wordt. Gevoelsmatig mis ik ook power als ik rijd maar misschien komt dat omdat ik meestal met sterkere auto’s op pad ben. Dit is dus een twijfel.