Mijn 348 tb | Page 15 | FerrariChat

Mijn 348 tb

Discussion in 'Holland/Belgium' started by RJB (holland), Sep 19, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Jammer te horen dat Toni niet meer onder ons is, was een echte italiaan die geen woord engels sprak, zoals dat heurt....

@Roel, nee dat was niet jij maar onze Roel uit Limburg. Compleet verslaafd aan Fchat, stond zelfs jaren lang in de top 10 van posters op Fchat met 16.000 posts per maand (geen geintje).
    Had een Mondial die bijna in tweeen brak door de geroeste chassis balken maar was echt een ferraristi in hart en nieren en benzine in zijn aderen. Heeft de Mondial een keer te koop gezet in de Mecc en een verzamelaar (die er niet mee ging rijden maar een ferrari in "de collectie"wenste) hapte en kocht de Mondial on the spot. De opvolgende Italy trip moest hij dus pagegierén en kreeg van iedereen wel een keer de sleutels toegeworpen. Ik zie die smile van hem nog voor me achter het stuur van de 328. Ik nam plaats in zijn Alfa spider en kon hem niet bijhouden :D
    Pracht gozer, is de communicatie in gegaan en is van Fchat verdwenen, helaas.

@ Martin, ik haalde je nog 2 weken geleden in op de A15 werd mij tijdens de lunch verteld. Volgende keer gewoon afsnijden die gasten die veel te hard over de snelweg jagen :D
    Ja, "de 308 van Franc" is inmiddels de 308 van Marc(h) en die heeft hem inmiddels langer dan Franc hem heeft verzorgt. Dus eigenlijk is het; "de 308 van Marc, die franc ooit had" :D:D:D

Effe de 308 ophalen...
    Dat was wat toen in Italie, in het donker over de autostrada met 10 Ferrari's (+1 oranje Lambo, die we ontzettend missen :(). Henkie had een blauw zwaailichtje meegenomen uit NL en dat niemand op de trip verteld. Wij op een avond (na een diner en hartje nacht in pikke donker) over de autostrada vol gas naar Dei Grippi. Ik en Franc hadden met diner besloten sleuteltjes te wisselen...
    "Om die fantastische Tubi's nu eens van ons zelf te horen".... We hadden dezelfde Tubi alleen ik een 328GTS en Franc een 308GTB quatrovalve en wisten eigenlijk niet of dat hetzelfde klonk....

Afijn, de Tubi klinkt het best vol gas, niet? Dus wij lekker blazen over de auto strada dik boven de 200km/u (traject controle bestond nog niet) en Henkie liet zich stiekem in zijn 360 (toen nog nieuw) afzakken tot uit het zicht. Komt even later met 300km/u en het zwaailampje op deskbord in het pikkedonker aan blazen. Franc die voor mij reed in mijn 328 deed effe een breaktest omdat hij dacht dat de politie hem ging uitnodigen voor een nachtje te komen slapen. Ik verwachte dat niet, die breaktest, en trok het stuur naar rechts (noodstrook) op aangezien Henkie met zijn 300km/u op de linker baan zat en voorbij vloog.
    Het liep dus allemaal goed af maar was wel effe een "momentje" die we effe moesten laten zakken op de eerste benzine pomp. Toen maar de sleuteltjes weer terug gewisseld en de weg vervolgt. Kwamen midden in de nacht terug "thuis" op Dei Grippi en maakte de hele omgeving wakker met ons uitlaat geknetter. Italianen vinden dat niet erg, komen er al +15jaar en nog nooit een klacht gehoord. Blijft mooi dat land alleen jammer dat die traject controles er tegenwoordig zijn, haalt de lol er wel van af echter voorkomt wel "near misses"o_O

2. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
  3. theunissenguido

theunissenguido F1 Rookie
    Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,592
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
  4. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
  5. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Dank voor het meedenken maar nieuw kan ik ze prima vinden.

Gezien de prijs zoek ik (eerst) bewust naar een gebruikte.

6. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Het starten bleef lastig en ik miste power. Er zat een storing in en zelf kon ik niets meten. Je kunt niet bezig blijven met het vervangen van onderdelen dus de auto begin augustus naar Guus gebracht.

De luchtmassameter rechts bleek stuk, een koppeling op de benzineslang niet goed en door het slechte lopen was 1 katalysator stuk gegaan. Veel zoekwerk en een opeenstapeling van defecten.

Er zijn gereviseerde cats op gekomen. Eén van de thermostiften kwam niet los en ging stuk. Daar moet nog een nieuwe op. Gezien de prijs van € 900 heb ik een alternatief besteld bij Ferrari waarvan men zegt dat deze zou kunnen werken.

De beide LMM’s zijn niet te koop. Een bedrijf in Duitsland ruilt ze voor € 785 per stuk + € 139 testen. Ik heb er eerst een Ali opgezet en de originele stuur ik naar de VS voor rebuilt.

Verder een beurtje, APK en remvloeistof. We zijn weer ruim € 4.000 verder en de thermostift en revisie van de LMM’s komt daar nog bij.

Maar als ik hem zo zie staan dan ben ik het bedrag snel weer vergeten:

Image Unavailable, Please Login

7. saviola9

saviola9 Karting

Jun 8, 2015
    108
    Full Name:
    Scott
    Blijft een prachtig model! Verder nog wijzigingen in je collectie? Als ik het me goed herinner, had je ook nog een Lizard groene GT3 RS toch?

8. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    #360 RJB (holland), Nov 24, 2024
    Last edited: Nov 24, 2024
    De 348TB vind ik persoonlijk een prachtige geproportioneerde auto met de jaren 90 look die me aanspreekt.

Ik heb inderdaad een GT3 RS (991.2) in het groen. Porsche bevalt me goed. M’n daily is een gele 992 en daarnaast een hele mooie 964 als classic. M’n AMG SLS is gaaf en tijdloos.

De Alpine A110 is de favoriet van m’n vrouw, die van mij de Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe.

In juni zijn we 3 nachten van huis geweest, 9 landen doorkruist en 2.500 km gereden met deze geweldige machine:

Sneeuw en 0 graden op de Stelvio, met 30 graden de voeten in de Bodensee.

dirktor, Harry-SZ, Melvok and 6 others like this.
  9. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Mooi hoor!
    De W124 cabriolet wordt een gewilde klassieker over xx jaren.
    Ik vind de coupé trouwens ook erg mooi, maar je vindt niet eenvoudig een mooie originele meer.

10. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Rupie, dirktor, Nasa1990 and 2 others like this.
  11. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    dirktor and waenjan like this.
  12. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Die 300CE met dat blauwe interieur is geweldig!
    Die 400E ook. Bruin leer zo te zien. Mooi.

13. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,252
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Bestond er niet ook een 300 CE indertijd ?

14. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Melvok, Jeka and bertdeboer340 like this.
  15. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  16. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Correctie: 599

17. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    De beide luchtmassameters zijn nu onderweg naar Fuel Injection Company in de VS.

Hopelijk gaat alles goed met DHL en wordt de retourzending niet al te gek belast bij de douane.

18. RJB (holland)

RJB (holland) Karting

Apr 7, 2022
    222
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Deze kocht ik einde jaar bij Kroymans en is vorige week keurig afgeleverd door Laurens:

De vorige (en enige) NL eigenaar heeft flink uitgepakt qua opties. De Roma rijdt erg goed.

Toevallig met de cijfer combinatie’342’ in het kenteken, net als m’n andere Ferrari.

19. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,196
    The Netherlands
    Wat een plaatje! Ik hou ervan!

20. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Cool! Roma's zijn leuk.

21. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,252
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Heb er mee gereden bij Munsterhuis, heerlijke auto !

22. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Gefeliciteerd, Mooie spec! totaal een andere auto dan een 348. hoe verhouden die zich van elkaar?

Share This Page