Mijn 348 tb | Page 2 | FerrariChat

Mijn 348 tb

Discussion in 'Holland/Belgium' started by RJB (holland), Sep 19, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Leuk die foto's van zo'n moment. Geniet ervan (hoewel het weer ernstig omslaat op het moment)
     
  2. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Gaaf hoor, mooie collectie zo bij elkaar!
     
  3. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Dankje, ben er erg blij mee!

    Guus heeft (uiteraard) alle brandstofslangen etc gecontroleerd.

    Aan kleur geen gebrek hier:

    Image Unavailable, Please Login

    Wat rijdt de 348 lekker. Veel reviews zijn een stuk minder enthousiast dan ikzelf ben. Echt een heerlijke, analoge auto. Best comfortabel. Geen racer (zoek ik niet) maar op de wegen waar ik graag rijd meer dan snel zat. Geluidje is ook lekker als je toeren maakt. Ik denk dat een rondje Dolomieten geen straf is met deze wagen.
     
  4. 348holland

    348holland Formula 3

    Dec 11, 2005
    2,161
    The Netherlands
    Gefeliciteerd, geniet ervan! Een RJ kenteken op een 348 kwam hier eerder voor. Die man rijdt nu met startnummer 41.

    Ik hou van origineel maar we lieten toen wel een Tubi monteren. Aanrader.
     
  5. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    ChrisW1, omd78 and bertdeboer340 like this.
  6. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Ik heb alle stekkerverbindingen en zekeringen voorin de auto losgehaald en met DeoxIT contactcleaner en shield behandeld. Gelukkig nergens ook maar een spoortje van corrosie, schade of gepruts.

    Ook de scharnierpunten van de kap, ruitenwissers, sloten, koplampen, etc gesmeerd. Kan nooit kwaad.

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login

    In de ventilatiebox lag deze los op de bodem. Ik zie dat deze afgebroken is van het motortje.

    Image Unavailable, Please Login

    Als ik het goed begrijp, kan de klep mijn systeem niet meer afsluiten en komt er altijd (koude) buitenlucht naar binnen.

    Wat betekent deze defecte klep voor de werking van mijn systeem?
     
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Stank in Tunnels misschien en zomers heeft de airco iets langer nodig om de cabine koel te krijgen. Verder volgens mij weinig.
     
  8. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Dankjewel. Daar hoef ik gelukkig niet wakker van te liggen!
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wel in de juiste baan hoop ik :p

    Was een lekker weertje, een van de laatste dagen vrees is. Het koelt al af en vocht blijft al hangen...
     
  10. bosman

    bosman Rookie

    Oct 3, 2014
    16
    Harmelen

    Attached Files:

    ChrisW1 and Harry-SZ like this.
  11. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Gave wagens!

    Qua locaties hebben we ook overeenkomsten. Ik rijd de G/S (is een HPN) in Paris Dakar trim:

    Image Unavailable, Please Login

    Laatste dag dat de Galibier open was.
     
    rob.kruiswijk and ChrisW1 like this.
  12. bosman

    bosman Rookie

    Oct 3, 2014
    16
    Harmelen
    haha, exact dezelfde lokatie, leuk! En mooie motorfiets!
     
  13. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Ajax de 1e and Harry-SZ like this.
  14. bosman

    bosman Rookie

    Oct 3, 2014
    16
    Harmelen
    Thanks, ik ben daar helaas niet zo handig in...
     
  15. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Goed dat je de auto’s gebruikt om zulke mooie reizen te maken!
     
  16. bosman

    bosman Rookie

    Oct 3, 2014
    16
    Harmelen
    Daar zijn ze juist bij uitstek voor gemaakt. Ik snap helemaal niets van 20 jaar oude sportwagens die je te koop ziet staan met een paar honderd kilometer op de teller. Doodzonde toch?
     
    Deemeyere Wim and Stefan328gts like this.
  17. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Niet gebruiken is inderdaad zonde maar komt voor bij mensen die veel auto’s hebben.

    De 348tb werd in maart 2015 aangeboden met 16.777 km op de teller. Vlak voor afgelopen zomer heeft hij een grote beurt gehad bij 16.982 km. Slechts 205 kilometer gereden in dik 7 jaar. Dat is niet veel.
     
  18. bosman

    bosman Rookie

    Oct 3, 2014
    16
    Harmelen
    Dat is inderdaad wel extreem weinig. Eerlijk gezegd ook niet goed voor de auto, dat stilstaan. Maar je hebt hem wel bij een goed adres gekocht, bij Alphons. Veel plezier ermee!
     
  19. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooie blauwe 964 zeg! En een gele 992 is ook een hele leuke keuze!
    Veel teveel Porsche's hebben saaie kleuren.
     
  20. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Dankje, Harry. De keuze voor deze kleuren was niet toevallig. Het maakt de auto’s zoveel mooier en sprekender. Er zijn al teveel grijze en zwarte Porsches.
     
    Harry-SZ likes this.
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Roel, ik heb het niet van mezelf maar Ben 348 heeft ooit een methode ontdekt die werkt.

    https://www.ferrarichat.com/forum/posts/140800926/

    Ik heb op zijn post het volgende gedaan en was heel blij met het resultaat voor mijn stuurkolom delen plakkerig werden.

    Ik vulde een emmer met heet water en gooide daar 2 tabletten in van de vaatwasser. Legde de delen (elke nacht 1 deel) daarin en liet dat een nachtje trekken.
    Als je ze uit het water haalt en met een poetslap gaat wrijven komt die plakzooi er mooi egaal van af. Ik merkte wel dat hoe langer je uit die emmer was, hoe taaier die zooi weer werd om eraf te wrijven. Dus wellicht is in 2 sessies doen beter dan in 1x.

    Image Unavailable, Please Login

    .
    Image Unavailable, Please Login

    .
    Image Unavailable, Please Login

    Afijn er blijven altijd wat stukjes plakzooi zitten, vooral in de hoekjes maar ook wel eens midden op. Met een schoone lap en Jif (uit het keukenkastje) maak je het oppervlak helemaal schoon zonder door de basis laag te gaan.
    Uitleg: die plakzooi is een opgespoten laag die kleur heeft en een top-coat. De topcoat is die gaat plakken en met verwijderen kun je de basis-laag/kleur ook verwijderen. Het is dus zaak dat de plakzooi zo los mogelijk van de basis laag. Ik heb in het verleden ook met alcohol en andere middelen gepoetst maar kwam er achter dat daarbij soms ook de basis laag (randjes) verwijderd werden.

    Image Unavailable, Please Login

    .

    Image Unavailable, Please Login


    Ik adviseer: geduld en weken in vaatwasser sopje om dan te poetsen (met een zachte doek/T-shirt).
    Ik heb nog geen lastige dingen gedaan zoals roosters. Dan is het listig alles te verwijderen.

    PS Het is de vaatwasser zetten van delen heeft geen zin. De Vaatwasser maakt de vaat droog en dan "hecht" de plakzooi weer. Beter is direct uit het (emmer)water beginnen met wrijven en doek verzetten zodat je de plakzooi niet uitwrijft. Het moet eraf, niet erop

    Succes.
     
  22. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    478
    Dasty is een reinigingsmiddel wat super werkt, knopjes en kleine dingen moet je dan wel even demonteren. Handschoenen zijn ook een must, anders vreet het ook je huid op. Let er op dat bij sommige Ferrari knopjes de logo’s dan ook weg zijn, zoals bijvoorbeeld de uitstroomopeningen van de ventilatie in het dashbord. En goed naspoelen met schoon water!
     
  23. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Dank voor de tips. Dasty (de gele) gebruik ik al jaren bij het schoonmaken en restaureren van motoren. Ik zal het hier ook eens proberen. Zelfde geldt voor de vaatwastabletten, gaan ik ook doen.

    Ik vermoed dat het paneel van de climate control in het verleden al eens is aangepakt evenals de rest van de middenconsole. Dit lijkt mooi zwart gespoten. Voor mij prima.

    Mijn klokje knipperde. Ik kon hem op tijd zetten en dan deed hij het ook maar helaas maar kort. Ik heb er hier op het forum meer over gelezen dus even kijken.

    Image Unavailable, Please Login

    Lichte corrosie op de voeding van de cc unit:

    Image Unavailable, Please Login

    Deze ook even open:

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login

    De verbindingen tussen de printplaten waren ook niet helemaal fris. Licht opgeschuurd met een koperborsteltje.

    Image Unavailable, Please Login

    Verder alles ingespoten met DeoxIT contactspray en shield. Het lijkt te werken want de klok houdt de tijd vast en knippert niet meer.
     
    Harry-SZ, ChrisW1 and bertdeboer340 like this.
  24. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Jij hebt wel engelen geduld en een vaste hand lijkt me zo, gaaf om te zien dat je alle zeer belangrijke vaak onzichtbare details aanpakt.
     
  25. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Roel blijkt een "sleutelaar" aangezien die binnen 2 weken de boel al opentrekt...:D

    Ik had daar wat meer tijd vo0r nodig... En dan heb ik het nog over de 328 tijdperk.
    De F430 (inmiddels al weer 9 jaar onder mijn hoede) had dat niet nodig. Er zijn nu wat dingetjes die op komen (en in de kiem gesmoord) die wat L & T vereisen.
    Nu de "sticky parts" zijn opgelost moet ik weer wachten op het volgende.

    Tot die tijd: Forza Ferrari :rolleyes:
     

Share This Page