Mijn witte ‘readhead’ | Page 2 | FerrariChat

Mijn witte ‘readhead’

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Lieven Engelbeen, Dec 6, 2018.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Het moet toch niet moeilijk zijn om juist te achterhalen waar het verlies vandaan komt....boven de plek waar het koelwater ligt zal wel ergens iets vochtig zijn of een overloopleiding van het reservoir, een darm uiteinde die net iets verliest als de motor warm is, een kleine scheur in een alu buis....toch even met de vinger langs alle darmen en buizen gaan als de motor nog redelijk warm is.
    Guido
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Alle slangenklemmen ff controleren en de hoogste ontluchtingsnippel …

    Zelf had ik gelukkig nooit lekkages ….
     
  3. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Jij of de 512 TR, Mel? :D
     
    Jonkheer and Melvok like this.
  4. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
  5. Stef65

    Stef65 Karting

    Apr 28, 2015
    194
    reg Antwerp Belgium
    Full Name:
    Stef
    Bij ons in de buurt lag er redelijk wat zout op de baan, en dat hield mij tegen.
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mij ook want het was prachtig weer!
    (wel oppassen met de koude bandjes/grip)
     
  7. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Prachtig Lieven !

    Maareh reed je niet zelf ? :)
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  8. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
    Goed opgemerkt !
    Neen, een jongensdroom van een hele goeie vriend van me om eens met de TR te rijden.
    ik zat naast hem en heb de foto genomen.
     
    Melvok and Jeka like this.
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Zou je dat na al doen ?

    Heb je zelf al ervaring genoeg opgebouwd ?
     
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Het plezier delen is de helft van de fun met deze auto's.
    Enthousiasme overbrengen en mensen een gave dag bezorgen. Waarom zou je dat niet doen?
     
    hautessa, MvT, Jonkheer and 1 other person like this.
  11. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
    Deze bestuurder heeft zelf een BMW M6 gran coupe... Ongeveer 600pk.
    Ik zou niet zomaar iedereen even achter het stuur laten, maar hij kan wel rijden met vele pk's op de achterwielen.
    Desalnietemin was het een zeer brave rit hoor ... :)

    En ik ga er 100% met akkoord dat een groot deel van de fun het delen is met anderen.
     
    jaapio, MvT, hautessa and 2 others like this.
  12. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    #37 MvT, Feb 1, 2019
    Last edited: Feb 1, 2019
    Zeker delen zou ik zeggen, maar houdt er rekening mee dat '80/'90 Ferrari's tricky achtersten hebben. Vooral met nat weer! De F40 was net een bal in een flipperkast in een straat met natte klinkers. Mensen probeerden bij nat weer in zijn 2 weg te rijden in de veronderstelling dat het makkelijk/veiliger was, en dan was het helemaal feest :)

    Anyway ik begrijp Mel zijn comment in zekere zin wel.
     
  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Gelukkig dat er (nog) mensen zijn die begrijpen wat ik schrijf Tijn ….

    Ik heb als bijrijder een ongeval meegemaakt van een Testarossa … scary :(

    De rijder reed er voor het eerst in …

    En gaf op een verkeerd moment te veel gas …. boem, boem, boem …. (= totall-loss)
     
  14. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
    Woow ... dat wil je niet meemaken !
    Je moet ergens beginnen, en ik ben stilletjes aan ervaring aan het opbouwen.
    Ik heb slipcursus gevolgd met bmw, ook achterwiel aangedreven. Maar het belangrijkste is simpelweg gezond verstand.
    En laat die paarden gewoon op stal staan als het regent.
     
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Was in België …. op Spa ….

    Het laatste rondje van 10 …. hij dacht dat hij het rijden in de Testarossa "wel beheerste"...

    Ook ik heb met de 512TR vaker dan bedoeld een oeppps momentje gehad …

    Vandaar mijn opmerkingen dus … goed bedoeld … :)
     
    jaapio likes this.
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Even iets anders wat we vaak niet realiseren. De kreukelzone zijn wij zelf in de oudere Ferrari's.

    Mee eens om die ervaring op te bouwen! :cool:
    Met een Testarossa is dat gevoel iets anders met de moter achterin dan een BMW, ook je compressieslag is veel krachtiger.

    Een slip cursus volgen met een Ferrari is echt niet verkeerd. Zelfs leuk trouwens :D

    Ferrari's en nat weer is andere koek.
     
    Lieven Engelbeen and Melvok like this.
  18. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
    Ik ben jullie nog het verhaal schuldig dat achter deze aankoop zit ... en de history van de auto zelf.

    Op een goeie dag komt een zeer goede vriend en buur bij mij thuis even flipperen, en die zegt met : “Moet je nu eens raden in welke auto ik vandaag gezeten heb !”. Een witte Testarossa liet hij me weten. Het was alsof ik het hoorde donderen in Keulen.
    Vanaf dat moment zat het in mijn hoofd en het zou er niet meer uitgaan. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat het doorslaggevende woord ‘WITTE’ was. Had het een rode geweest (wat natuurlijk ook prachtig is) dan zou ik niet zo hebben gereageerd.

    Tussen dit moment en de werkelijke aankoop zitten ongeveer 5 maanden. 5 maanden waarin ik me beginnen informeren ben op de verschillende sites/forums/youtube etc... Ik heb zowat alle youtube filmpjes gezien, reviews gelezen, mogelijke problemen van de TR’s leren ontdekken, waar op te letten bij aankoop, ...
    Deze witte TR stond op zich nergens te koop aangeboden. Dus er was wel tijd beschikbaar, gelukkig. Hij was in het bezit van een gepassioneerd auto verzamelaar die pakweg 50 auto’s in zijn verzameling heeft. Diezelfde vriend heeft trouwens bij dezelfde persoon een Mercedes 560SEC gekocht en een Aston Martin Virage Volante.
    Nu was ik waarschijnlijk de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plaats. Deze verzamelaar is zwaar ziek en wil zijn echtgenote niet achterlaten met een vloot auto’s. Hij wil ze ook niet zomaar verkopen aan gelijk wie... er moet als het ware een passie bij betrokken zijn. De klik en de overeenkomst was er tussen ons beide na een bezoek of 3. Happy me, maar toch een spijtige en pijnlijke situatie voor de verzamelaar.

    Tot dusver de aankoop.
     
  19. Lieven Engelbeen

    Jun 12, 2018
    127
    Belgium
    Full Name:
    Silverballgames
    Het eerste wat moest gebeuren was een ‘engine out service met vervangen distributieriemen etc’, aangezien deze auto pakweg 9 jaar heeft stil gestaan in een verwarmde loods. Alle rubber leidingen werden vervangen ook.
    Nieuwe banden erop, keuringsbewijs, nummerplaat aangevraagd, alles in orde ! Onmiddelijk perfect gekeurd zonder meer. De fun kan beginnen.

    Wat de history van deze auto betreft, kan het eigenlijk niet mooier zijn dan het is.
    Werkelijk alle kilometers die gereden zijn, staan gedocumenteerd. Hij heeft trouwens slechts 26k kilometers op vandaag.
    Elk onderhoud, reparatietje, keuring etc is gedocumenteerd mett facturen van de betrokken garage. Onderhoudsboekje ingevuld.

    Deze witte TR werd de eerste keer ingeschreven in Denemarken, en werd aangekocht door een lid van de koninklijke Deense familie. Zie foto met kroontje op de zijflank. Dit stickertje hangt aan beide zijden en kan en mag enkel door de koninklijk deense familie gebruikt worden.
    Image Unavailable, Please Login

    Zij hebben de stickertjes niet verwijderd, en ik zal dat ook niet doen... al ben ik eigenlijk wel in overtreding denk ik.

    De meeste van zijn kilometers heeft deze TR gedaan in Monaco. Dat kan ik zien aan de onderhouds documenten die opgemaakt zijn in Monaco tot en met kilometer 19000 ongeveer.
    Nadien is de auto naar Zwitserland gegaan, naar Gstaad, om dan nadien naar Belgie te verhuizen.

    De TR is in perfecte staat. Ik heb hem laten taxeren door een erkend expert, kwestie van een waardebepaling op papier te hebben moest het ooit nodig zijn.
    In een volgende gelegenheid maak ik wat fotootjes van het interieur ook.
     
    MvT and Jeka like this.
  20. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina

    Waar zit je verstand dan, als je de auto net hebt en dan het circuit op gaan. Geldt ook voor de bijrijder ;).
     
    Jonkheer likes this.
  21. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Mooi verhaal Lieven, veel plezier met je Testarossa!

    Gr. Martin
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Leuk verhaal bij bijzonder plaatje (stickertje). Ben benieuwd naar het interieur.
     
    Lieven Engelbeen likes this.
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik reed mee op verzoek van de eigenaar en hield alle keren de teugels kort …. en opeens ….

    Mooi verhaal Lieven, je kan idd trots op zijn op deze nieuwe aanwinst !
     
    VetroresinaNL likes this.
  24. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Het zoeken en kopen naar eeb Ferrari is al een avontuur/gedenkwaardig moment opzich. Spijtig van de reden voor verkoop, maar dat zet je toch ook aan het denken dat je gewoon dingen moet doen/kopen, want het leven is kort! Maak er maar veel kilometers mee, want dat is het echte plezier!
     
    Lieven Engelbeen and Melvok like this.
  25. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
    Ja ik weet het, je bent 'm zo kwijt!
     

Share This Page