Roger, Ik heb net je reportage zitten kijken. Erug gaaf moetik zeggen.!!! De sfeer spat er vanaf. Je zult zeker genoten hebben. Hoe heeft je rug het gehouden?
Heel redelijk, we waren overal zowat als eerste en dan moet je wachten om weer door te kunnen; dan kun je dus even de benen en de rug strekken. Een keertje heb ik verzocht om een ingelaste pauze, toen was de rug het beu
Paar plaatjes mijnerzijds. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Hier ook enkele mooie foto's, o.a. de blauwe Aston. http://www.flickriver.com/groups/1000miglia/pool/
Prachtige foto's ! Je krijgt wel respect voor die 'oudjes'; het is fysiek een enorme aanslag, weinig slaap, lange dagen en dan zo'n auto zonder stuur- of rembekrachtiging, slechte vering, wegen als een gatenkaas en met verlichting van 2 kaarsjes....
Ook wat plaatjes door mij uit Maranello Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
@ Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
@@ Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Koppeling was defect. Reed overdag al door Maranello. Stond bij Toni.... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik er niet aan gedacht heb even bij Toni Auto langs te gaan. Damn! Gr. Martin
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=rTcMLXKEhoY[/ame] Die Maserati A6 GCS Monofaro op Belgische platen klinkt trouwens niet gek. Wat een bruut geluid komt daar uit zeg! Niet normaal..
Jaaaaah... We zijn weer boven water! Sorry voor onze late update maar hier is-t-ie dan... Het is een ge-wel-di-ge belevenis geweest! Behoorlijk onderschat door ons allebei maar helemaal je van het! Door drukte op het werk en een projectje thuis hadden we allebei eigenlijk weinig 'voorpret' gehad. Dat zou moeten beginnen in het weekend voor ons vertrek maar liep toch even anders dan gepland.... Ik had de 16M de maandag voordien nog even naar Monza gebracht omdat de velgen/banden te verwisselen en een laatste check te laten doen omdat mijn laatste 'rit' een circuitdag was geweest. De auto op de trailer naar Monza gebracht en 's avonds ook zo afgehaald. Zaterdag dus nog even een 'testritje' naar 't lokale tankstation en daarna het hele weekend vrij-af geregeld om te poetsen en andere kleine dingen te regelen en voor te bereiden. Maar toen begon het, op weg naar 't tankstation maakten de remmen een raar sissend geluid en hoorde ik rechtsachter een floep-floep-floep geluid.... Aan de auto of de remmen was verder niets te merken en had ik enkel een ritje rond de kerk gepland dan had ik er niet zo moeilijk over gedaan maar aangezien we de MM Tribute gingen rijden was ik er toch niet helemaal gerust in. Zelf e.e.a. nagekeken maar niets gevonden dus naar Monza gebeld, zij waren er ook redelijk van overtuigd dat 't 'niets' kon zijn maar toch maar besloten om de auto nog effe voor controle langs te brengen. In plaats van poetsen werd 't dus een enkele rit richting Gent. 's Maandags is alles nagekeken en..... niets gevonden, bij een proefrit was ook 't floep-floep-floep geluid niet meer te horen... Geluk bij een ongeluk, de auto werd op kosten van de garage aan het einde van de middag bij ons thuis afgeleverd met een autotransporter, een geweldige service omdat ik die dag gewoon nog moest werken en ik anders dinsdag nog naar Gent had moeten rijden. Het poetsen werd dus een haastklus (sorry Bart) en had ik eigenlijk helemaal niet hoeven te doen want onderweg hebben we constant regen gehad en op de Brenner werd dat zelfs sneeuw, we zijn daar ook nog een strooiwagen voorbijgereden bij 'n graadje of 3 boven nul. Woensdagmiddag volgens plan aangekomen in Brescia waar we 's middags konden inschrijven. Dat verliep allemaal volgens plan en daarna naar Dei Grippi om de auto te poetsen. Toen helaas moeten constateren dat we wat transportschade hadden aan 't spatbord en een velg maar dat wordt na de zomer wel gefixt. Auto gepoetst en 's avonds lekker en gezellelig gaan eten in Lazis. Beetje laat naar bed en 's morgens om 6u weer wakker natuurlijk, de adrenaline stroomde door de aderen, we wilden naar Brescia! Toch maar gewacht op 't lekkere ontbijt en daarna vertrokken naar de hal voor de keuring. Nou....keuring...ze vergelijken de auto met een foto die je bij de inschrijving hebt opgestuurd en That's it...! Duurde nog geen 10 seconden... daarna wachten om rond half 11 met z'n allen naar Brescia te rijden onder politiebegeleiding natuurlijk. In Brescia was een 'secured parking area' geregeld in een drukken winkelstraat, tussen de bloempotten en winkelende touristen.... schitterend, de chaos was begonnen. De briefing was niet alleen verplicht, je kon daar ook pas het roadbook krijgen, er waren blijkbaar problemen geweest bij de drukkerij zodat er een beetje vertraging was.... Onze start was om 18.20u in Desenzano, zo'n 30km van Brescia vandaan dus na de briefing nog ff 'n terrasje gedaan en rond 16u richting auto... maar dat was dus zonder rekening te houden met de MM-gekte... we hebben meer dan 2,5u nodig gehad om in Desenzano te komen en dus waren we te laat voor onze start...Dat begon goed maar het was echt niet te doen. 's avonds om 22u zaten we toch al 'n uurtje of 6 in de auto en hadden in totaal nog geen 100km afgelegd, het was gewoon file rijden door verschillende steden en was niet helemaal wat ik verwacht had. Toen ik daarna mijn CreditCard kwijt raakte aan een betaalautomaat om te tanken was ik helemaal niet meer te genieten...heb de Italianen toen toch behoorlijk verwenst omdat ik niet zo onder de indruk was van de organisatie zeg maar... maar uiteindelijk werd 't verkeer minder en ondanks dat 't donker was werden de laatste 200km in een kleine 3 uurtjes afgelegd, kwart voor één werd de auto geparkeerd. Gegeten hadden we niet maar we besloten om dat nu maar over te slaan en de shuttle naar 't hotel te nemen, uiteindelijk lagen we tegen 2.00u in bed. Om 6u weer op want om 7.50u hadden we ons vertrek vanuit Ravenna... Op de parkeerplaats kreeg ik pas voor 't eerst het 'MM-gevoel', we waren goed uitgerust, we wisten al hoe 't werkte en voor 't eerst hadden we tijd om een praatje te maken hier en daar. Ook Roger hier voor 't eerst gezien. Onderweg richting Rome werd 't landschap en vooral de wegen steeds mooier.... De drukte van de dag voordien verdween helemaal en regelmatig zaten we met een leuke groep auto's lekker te gassen in de bergen...heerlijk, we begonnen allebei steeds meer te genieten. Rond 'n uur 8 's avonds kwamen we aan in Rome waar we nog ruim een uur moesten wachten om onder begeleiding richting vaticaan te rijden voor de grote 'inhuldiging'... Nog de had geschud met Luca (di Montezemelo) en daarna onder begeleiding richting parkeerplaats en hotel waar we rond half 11 aankwamen. Daar toch nog maar iets gegeten en tegen 12u naar de beddebak want om 4u moesten we er weer uit voor wat ik de mooiste dag (etappe) vond van de hele Tribute. Het begon om goed bij het vertrek iets voor 6uur, het roadbook klopte niet helemaal maar we vonden met enkele auto's aansluiting bij een Italiaan die de weg kenden...dus met een auto of 8 tegen zo'n 150km/u door het centrum van Rome....Heeeeeerlijk....!!!! Geen verkeer, hier een daar een agent maar die zwaaide alleen maar dat we door moesten rijden... ongelooflijk wat een ervaring, Rome leek wel een circuit! Wat daarna volgde was genieten, verbijstering en autorijden ten top! De mooiste wegen over bergen en heuvels, door kleine pittoreske dorpjes en oude centra, met weinig tot geen verkeer...en af en toe nog een circuitje mee pakken (Vallelunga en Fiorano). Tot Bologna hebben we gereden in een soort van droom waarvan ik niet wist dat 't bestond. Ik heb al veel plezier gehad met de 16M maar nog nooit zo genoten als die dag, schitterend! Na Bologna waren de wegen weer recht met hier en daar een rotonde maar vooral ook heel verlaten en dus ook lekker om op snelheid overheen te vliegen... uiteindelijk waren we tegen 21u in Brescia en na zo'n uurtje wachten mochten we via 't podium afscheid nemen van de Tribute... Een geweldige ervaring die we zeker nog een keer over willen doen, waarschijnlijk niet volgend jaar, maar één ding weten we zeker, de volgende keer zijn we beter uitgerust! Iedereen bedankt voor jullie enthousiasme en het supporteren en met name Onno en Roger, bedankt voor jullie tip (!), heb er vaak aan moeten denken ; "Vergeet niet te genieten!" Het leek me vooraf een ietwat rare opmerking, natuurlijk gaan we genieten dacht ik, maar door de 'stres' van de vele kilometers, starttijden en lange dagen zou je inderdaad vergeten te genieten van wat ik mijn mooiste auto-stuur-ervaring vind...de Route van Rome naar Bologna! Oh ja, het klassement daar hebben we niet aan meegedaan, heb zelfs de tijdschema's niet meegenomen, we wilden gewoon rijden en genieten. De volgende keer doen we wel mee, we weten nu hoe het werkt... Heidi en René
Oh ja, foto's en filmpjes hebben we ook nog. Onze eigen foto's moeten nog 'bewerkt' worden en de filmpjes...tsja...moet nog een programma aanschaffen/downloaden om 't te kunnen bewerken...dus dat kan nog effe duren. Hierbij al een eerste selectie van foto's... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Mooi verhaal Rene. Het is dus sneller voorbij dan je kunt bevatten. Toch goed dat je alles gedaan hebt (incl wachten voor de huldiging in Rome toen ik je nog even sprak) Jammer dat we je maar af en toe zagen maar begrijpelijk met zo'n lange rit in zo weinig tijd. Tip: Zelf werk ik met iMovie van Apple, heb je in no time door. Slepen en klikken... Ps, Niet een foto van rechts-voor, je ziet er niet van
Fantastisch dat jullie zo genoten hebben, Heidi en René! Die frustraties, die horen erbij. Het is en blijft een raar evenement, maar uiteindelijk is de algemene indruk gewoon "waanzinnig!". Gefeliciteerd met het uitrijden, en misschien rijden we hem een volgende keer samen? Onno & Harald
Prachtig 'Rookie'-verhaal René en Heidi ! Veel van jullie ervaringen kan ik beamen, alles alleen een half uur vroeger omdat onze starttijden resp. 18.03, 8.03 en 5.33 waren. Mijn chauffeur is iemand die graag een uur te vroeg ergens opdraaft, en dat is menig keer goed van pas gekomen, in Italië is planning slechts bijzaak. Het min of meer chaotische vertrek vanuit Brescia naar Descenzano was ook al in de voorhoede merkbaar, we waren echter gelukkig ruim op tijd bij de start. De eerste avond behoort ook niet tot mijn favorieten, vaak bloedlinke taferelen in het donker door dorpjes en vlak langs publiek. De 2de dag vind ik vanaf zo'n 200 km voor Rome echt schitterend worden. De 3de dag is fenomenaal en op adrenaline goed te doen, slaapgebrek en vermoeidheid spelen dan wel een belangrijke rol. Rome uitkomen gaat trouwens slechts op 1 manier: navi instellen op de grote weg Rome uit! Jammer dat ik jullie slechts 1 keer heb ontmoet, maar dat is inherent aan het evenement. Je blijft toch een beetje om dezelfde auto's hangen en met jullie tijdschema kwamen jullie net aan als wij net vertrokken (naar hotel) of omgekeerd (de start), behalve in Ravenna dus!