modellen en overige verzamelingen | Page 54 | FerrariChat

modellen en overige verzamelingen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by moriaan1, Aug 18, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
  2. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Klopt, wil de velgen ook matgoud maken
     
    MvT likes this.
  3. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Op zich is het niet heel moeilijk, maar voor een mooi resultaat kun je het model het beste misschien eerst demonteren.
     
  4. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Hoe verven? Eerst ontlakken?
     
  5. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
    Hier mijn auto verleden in 1:18 schaal, helaas heb ik ze niet allemaal in de exact gelijke kleur en uitvoering kunnen vinden, maar het zijn wel mooi gelijkende modellen, ikzelf vind de modellen van AutoArt het mooist kwa detail en afwerking.

    Van rechts naar links:

    Mijn eerste auto was een BMW 316 (carburateur versie type E30) in de kleur Delphin Blauw meen ik me te herinneren, dit model is van Minichamps en is een E30 323i, deze auto heb ik gehad van 1999 t/m 2010, toen kreeg ik hem niet meer de APK door..... :(

    Mijn tweede auto kwam een stuk later omdat ik na de BMW een Opel bestelbus had die ik ook prima als dagelijks vervoer gebruikte, en mijn interesse lag toen alleen bij tweewielers, voornamelijk circuit gebruik.

    Dit is een Mazda RX-8 in de HP uitvoering met 230pk en een 6 handbak, ik heb de auto toen gekocht omdat ik het type motor wat er in zat interessant vond, namelijk een tweeschijfs wankel motor met zijpoorten, en ook de carrosserie met de twee tegenovergesteld opengaande deuren vond/vind ik mooi.
    Ik had de auto in antraciet zwart met beige lederen interieur, ik heb deze twee jaar gehad, met veel plezier in gereden, vooral nadat ik de auto rondom van Intrax vering had laten voorzien, wel was de auto erg dorstig, meestal zo rond de 1 op 6 mee gereden.
    Dit model is van AutoArt.

    Hierna werd mijn aandacht getrokken door de prestaties en looks van de Nissan GT-R, een goede R-34 kon ik niet vinden, dus werd het een R35, type CBA in het Antraciet grijs in de Premium edition, deze had tweekleur uitvoering in het interieur, en wat andere accenten aan de buitenkant dan de standaard uitvoering.
    Helaas was de stap van 230pk naar het GT-R vermogen wat te veel en te snel en zat ik binnen twee weken met de auto in de sloot :(
    Hier na de auto weer opgeknapt en aan het tunen geslagen, waarbij er veel mogelijk is met deze auto's, ik ben bij 650pk gestopt, dit kan nog zonder het blok van sterkere zuigers en stangen te voorzien, en dan gaat het toch erg duur worden, verder een heel fijne auto, maar toch wel aan de zware kant wat je toch wel voelt als je erg eens een keer wat sportiever mee gaat rijden.
    Dit model is van AutoArt.

    Hierna sloeg het Ferrari virus toe, maar ik wist niet goed welke het zou moeten gaan worden, dus eerst in een 360 F1en daarna een 430 F1 wezen proefrijden, maar doordat ik toch erg gecharmeerd was van de DCT van de Nissan, kon ik niet wennen aan de F1 versnellings bak van deze auto's.
    Dus het werd een 458 Italia, in de kleur wit met bruin lederen interieur, hier heb ik twee jaar mee gereden, kwa beleving en rij plezier is dit toch wel mijn favoriete auto.
    Dit Model is van Hotwheels.

    Tijdens een onderhouds beurt aan de 458 bij Kroymans starte een monteur een F12, en binnen twee weken had ik de 458 ingeruild op een F12 in de kleur Silverstone grijs, het vermogen, geluid en acceleratie van deze auto was enorm indrukwekkend, en het heeft zeker een maand geduurd voordat ik het gaspedaal vol in heb durven trappen in de lagere versnellingen.
    Dit model is van Hotwheels.

    Omdat ik toch spijt had van de verkoop van de 458, zat ik te denken om terug te gaan naar een 458, maar na een proefrit in een witte 458 Speciale bij Kroymans, viel de overstap van 730 naar 600 pk me toch iets meer tegen dan verwacht, dus met gemengde gevoelens weer naar huid gereden.
    Die avond kwam ik na wat rondkijken op Youtube een filmpje tegen van Topgear waar een 458 Speciale en een Huracan Performante voorkomen.
    Om een lang verhaal kort te maken, had ik een week later de F12 ingeruild op een Huracan Performante, wat mijn huidige auto nu is.
    Dit model is van AutoArt.
     
    Harry-SZ, Melvok, MvT and 3 others like this.
  6. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    @jaapio: Bedankt dat je het auto verleden met ons deelt. Leuk.
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik blijf me verbazen toen ik je voor het eerst sprak: "Tja ik leverde de F12 in op de Huracan, omdat ik de F12 te tam vond..."
    Maar na het zien van je (collectie) 2 wheelers, in zeer speciale/snelle uitvoering viel het kwartje.

    Ik trouwens wist niet dat je een 458 speciale overwogen hebt maar nu ik de Huracan (in jou uitvoering) gezien hebt, zou ik denk ik ook dezelfde keuze hebben gemaakt.
    Behalve de F12 in leveren, een 12 cilindri van Ferrari is toch wel iets speciaals....

    PS weer in NL? Je hebt nog een ritje te goed.
    PPS As zondag doen wij de F1 grandprix in Louwman museum (onder leiding van FCN) met een borreltje & hapje.
     
  8. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Ha Fred, zoals je het hierboven beschrijft ziet dat toch wat bot uit, "te tam" is/was misschien niet de beste uitdrukking, vergeleken met een 458 is de beleving van een F12 minder intens en (veel)meer GT.

    Ja de Speciale is voor mij toch wel de meest complete Ferrari, maar misschien had ik deze moeten nemen voor de F12, zoals je zegt een Ferrari 12 Cilindri is inderdaad erg speciaal.

    Ja ben weer in NL, maar zit aankomende weekend in Barcelona, dus helaas niet.
     
  9. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Plastic van model kits kan je meteen spuiten met TS verf en dan zou ik in de meeste gevallen een spuitbusje nemen, dat is het mooist.

    Maar voordat de penceel pakt.. Ik heb een mat zwarte 458 speciale HWE met gouden velgen en de bedoeling was om deze gun metal te spuiten die jij nu hebt. Wellicht kunnen we ze wisselen dan hoef je in ieder geval niet te spuiten.

    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  10. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    hey top! ruilen :)
     
  11. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    :D

    Ik heb hem vandaag uit elkaar gehaald, maar de achterwielen zitten gelijmd aan het asje. Opzich is het wel makkelijk uit elkaar te halen, maar dan moet er wel een nieuw asje in of op dezelfde manier hoe de voorwielen vast zitten en dan draaien ze ook gewoon rond. We hebben wel even contact wat ik gedaan heb.

    Ik zag wel dat de V8 er scheef in hing :eek:

    Image Unavailable, Please Login
     
    Melvok likes this.
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zeg Tijn, ga weer eens gauw in de mondial zitten ipv met modelletjes spelen.
    Je klaagt altijd geen tijd te hebben voor een rondje om de kerk. Ik begrijp nu wel waarom :D:D:D
     
  13. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Ach ja.. je weet het ik trek Ferrari's uit elkaar :)

    terecht terecht.. ..maar aankomende week ga ik de benen strekken met de Mondial en dan niet een rondje kerk, maar een rondje NL :p en eigenlijk wil ik ook wel weer even een rondje A'dam maken op een zondag ochtend.
     
  14. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    hautessa, Jeka and djfrens like this.
  15. hautessa

    hautessa Karting

    Apr 26, 2015
    129
    Leuk dat het zo kan. Samen kom je verder!
     
  16. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Hoi Tijn, als je toch aan het hobbyen bent en we hebben het over spuiten….jouw achterbumper rood is dat bewust zo gelaten?
     
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Nee, die zit erop voor de APK. Die heb ik er gisteren weer afgehaald. De oude gaat er weer op wanneer deze weer klaar is.
     
  18. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Dacht al zoiets.
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #1345 Melvok, Nov 23, 2021
    Last edited: Nov 23, 2021
  20. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Ebay neem ik meestal met een korreltje zout. Ik wacht dan vaak maar tot er een soortgelijk exemplaar op Marktplaats voorbij komt.
     
  21. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ik niet, als ik wat zoek moet er wat op gekocht worden ...
     
  22. JW01

    JW01 Rookie

    Jul 29, 2019
    25
    Dat kan ook. Zelf merk ik wel dat op Marktplaats de vraagprijzen over het algemeen wat vriendelijker zijn. Vandaar. :)
     
  23. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik vind de prijs voor BBR modellen over het algemeen te hoog voor wat je krijgt. Het zijn meestal wel mooie modellen hoor, maar andere merken zijn ook niet verkeerd en vaak een stuk goedkoper. Kijk eens of de Hot Wheels versie van de 599XX een optie is?
     
  24. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dat is wel (een beetje) appels met peren vergelijken. De modellen hierboven bij Mel zijn allen gelimiteerde uitgave. Een standaard product in massa is altijd stukken goedkoper.
    Het is maar net waarvoor je het model wil neerzetten. Ik schat dat deze 599XX een bijzonder plekje gaat krijgen gezien de ervaring afgelopen week (lees: niet voor het compleet maken van een verzamel range).
    Of heb ik het mis Mel?
     

Share This Page