Modellen range Ferrari 2019/2020 en verder... | FerrariChat

Modellen range Ferrari 2019/2020 en verder...

Discussion in 'Holland/Belgium' started by 328gts1987, Jun 2, 2019.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Vele zullen het al weten maar afgelopen week werd de SF90 Stradale geintroduceert in Maranello. (vreemde naam keuze trouwens, naar het huidige F1 model, schijnt en aangevuld met Stradale welke ooit alleen in 1 versie was, niet in 2 zoals nu....)

    Aanvankelijk werd deze introductie serieus onder de radar gehouden maar op de dag van de onthulling werd op www toch foto's en info gelekt van deze "baby LaF" (wat het niet is door productie aantallen, ondanks de koplampen/achterlichten die veel weg hebben van de LaF) maar wel de LaF overstijgt qua tracktijd op Fiorano, een hele prestatie voor een 8 cil en volgens mij ook de eerste keer dat de 8cil over de 12cil gaat, toch?
    Tevens de eerste 4x4 door de elektra motoren op de voorwielen.


    Image Unavailable, Please Login

    Image Unavailable, Please Login

    Car Guys is een YT kanaal welke was uitgenodigd op dit intro feest en laat alle details van de SF90 goed zien.





    Het is inderdaad verontrustend dat Ferrari zoveel (en zo kort op elkaar) nieuwe modellen introduceert.
    We hebben nog maar net de Tributo (ik heb deze nog niet eens gezien, ook niet in Monaco afgelopen week) welke op gelijke voet staat met de Pista, zijn voorganger die nog steeds van de productieband loopt.
    En, als je de gelukkige bent en nu een Pista besteld, pas begin 2020 bij je op de oprit staat....

    Dan heb je dus een nieuwe Pista die al 2 (vergelijkbare) modellen oud is, F8 Tributo/SF90 Stradale.

    Ik vind het hierdoor weer opvallend stil in de hoek van de 12 cilindri. Voor zover bekend zijn er nog geen introductie datums bekend voor de opvolger 812 (welke ook nog maar een jaar oud is). De 812 Superfast (weer zo'n naam) kan qua prestaties de F12 TdF (zucht) wel matchen maar is (door productie aantallen) niet exceptioneel.
    Ik struikelde in Monaco ook niet over de F12's of 812's maar tijdens de MM tribute waren er plenty.

    Kortom waar gaat dit allemaal naar toe? Is het langer voeren van een model in deze tijd niet meer haalbaar misschien?
    Komt dit door de milieu (zones) die we gaan krijgen? Nu is de SF een "stekker hybride" die volledig elektrisch 25km kan halen (met max 135km/u), waarom? Het koppel is lekker "erbij" en goede aanvulling voor acceleratie maar zonder motor zou ik niet willen rijden, zelfs de staat niet uit (voor de buren)
     
  2. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    Dit is een mooi artikel over de plannen die zijn getoond aan de aandeelhouders: https://www.thesupercarblog.com/ferrari-2022-plan-laferrari-successor-mid-engine-supercar-new-gt/

    In het kort is het idee om het midden segement op te delen in een onder en bovenkant om meer te kunnen concureren met andere merken die daar marktaandeel hebben. De opvolger van de Aventador zou ook een hybrid worden (2022) en de SF90 S is daar de directie concurrent van. De nieuwe LaF komt er ook aan.

    De slides in het artikel leggen uit dat er veel meer modellen komen om het marktaandeel te verbreden, ze verkopen alles wat ze uitbrengen dus direct meer inkomsten is de gedachte.
     

Share This Page