Je had dus overigens gelijk dat er twee "ouwe bakkies" met patina in de pit stonden! Ik had mijn rondje nog niet afgemaakt toen ik al naar Eau Rouge ging. Het was overigens weer erg gezellig en extra leuk om met drie Ferrari's vanuit Nederland te reizen. Dion met de Mondial en Edvar met de 512TR. En volgende keer Lars met de 360/550/575 (of toch een SL?! ) Dinsdagavond samen met 9 man gegeten bij de Italiaan in Francorchamps, lekker gekletst. Op woensdag in de pauze even met Lars en Edvar naar Stavelot gereden om te tanken, want de pomp in Francorchamps deed het niet! Mooie wegen daar! Lastig dat het programma beide dagen niet goed gevolgd werd en dat er op het circuit niks open was op de brasserie na en ook de poorten naar Francorchamps gesloten waren. Afgezien daarvan en de regen op dinsdag me uitstekend vermaakt!
Is het niet de Lola T93/30 met een Ferrari Tipo 040 3,494 cc V12 motor van BMS Scuderia Italia !! Ik heb namelijk het blok gezien en dat was duidelijk een ferrari blok.
Paar plaatjes mijnerzijds. Veel heb ik niet gefotografeerd en ik ben blijkbaar qua Ferrari en classic events een walgelijk verwend kreng want ik vond het eigenlijk allemaal wat tegenvallen. Nooit eerder bij de Modena Track Days geweest, maar als dit het is, hoef ik volgende keer niet weer. Wel wat positieve punten: de twee oude gebakjes en het weer eens zien van een MC12 on track + de Aston V12 Zagato in race livery. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Ik heb op de eerste 2 of 3 uitvoerigen na alle Track Days meegemaakt, en jarenlang was het het Ferrari evenement in Europa, zonder dat veel mensen dit wisten maar dat was de charme van het evenement. Geen toegangsprijzen, parkeren op het binnenterein en nog geen 100 bezoekers. Maar helaas heeft zoals overal de commercie ook hier zijn grip op gekregen. Waren er in het verleden met gemak 16 a 18 F-1 auto's (alleen Ferrari), nu waren er een schamele 6.. Heeft dit te maken met Ferrari's eigen Corse Clienti? Ook was er in het verleden nauwelijks ruimte voor de moderne Ferrari, de nadruk lag echt op klassiek, supercars en F1, echter de moderne Ferrari 'eist' steeds meer ruimte op, kijk ook naar de Mille Miglia. Je zegt dat je verwend bent, dit zal te maken hebben met de historische Le Mans, de historische GrandPrix van Monaco en meer van dit soort evenementen, evenementen die uit economisch belang geboren zijn, en daardoor veel minder toegankelijk. En juist die toegankelijkheid eist nu zijn tol voor de Track Days, eigenaren blijven weg vanwege de drommen toeschouwers.. Ik ben het met je eens dat in vergelijking met andere jaren de opkomst enigszins tegen viel, maar op zich nog interessant was. Ik kan je lijsten van 'vroeger' laten zien die om te watertanden zijn. Laten we hopen dat de commercie niet alles overneemt en dat evenementen als de Modena Track days bestaansrecht houden. Bert
Ik heb me prima vermaakt en ga de volgende keer waarschijnlijk beide dagen. En dan ben ik toch ook de FRD op de Nurburgring gewend waar zo'n 1000 Ferrari's aanwezig waren.
Het was inderdaad allemaal net wat minder dan voorgaande edities en dat nog wel tijdens een jubileum. Het is ook wel een stuk duurder geworden om mee te doen, misschien speelt dat toch een rol. Ook ik ben verwend, maar als je gaat optellen, stond er stiekem toch weer heel wat leuks bij elkaar. Misschien niet de kwantiteit, maar zeker wel de kwaliteit. dan heeft het dus toch een connectie met Ferrari, maar het blijft een beetje raar om te doen alsof het een volbloed F1 Ferrari is.
drommen toeschouwers? Nee toch zeker? Het grote parkeerterrein was voor nog geen 10% gevuld en op een gegeven moment liepen we moederziel alleen door de voetgangerstunnel aan de voet van eau rouge. In de pitboxen ook alle mogelijke ruimte om foto's te maken ed. Er was zelfs nog een tafeltje vrij in de Brasserie. Ik heb me eerlijk gezegd wel vermaakt. Ik ben ook niet zo moeilijk te entertainen als het om racewagens en Ferrari's gaat. Ik vind het al snel hartstikke gaaf en mooi dus ik ben volop aan mn trekken gekomen.
Weet iemand trouwens de s/n van deze 250 Lusso? Volgens mij kennen we allemaal wel iemand die ooit eigenaar is geweest van een bruine 250 Lusso, maar ik heb nogal mijn twijfels dat het deze is geweest (deze auto lijkt een lichtere kleur bruin te hebben). Image Unavailable, Please Login
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=fMfyQbvfAjQ]Novitec Ferrari F12 Berlinetta - Loud Revs and Accelerations on the Track! - YouTube[/ame] Weer een video van mijn kant.
@bert en Peter: Ik loop al 22 jaar mee in de Ferrari en historic scene, Grotendeels als geaccrediteerd journalist. Ik ben jarenlang betrokken geweest bij de Historic Challenge als fotograaf voor Maserati en heb meerdere Corse Clienti events, Le Mans Classics en OGP's meegemaakt, naast Ferrari 60, FF40 en al 10 jaar de 24 uren van Spa, FIA GT en de laatste jaren Le Mans. Dan vergelijk je onwillekeurig dit event met Spa Classic,of Le Mans Classic en ga je relativeren. 1 Porsche 962 tov een veld met 5 stuks, of 2 GT40's tov een veld met 14 stuks.... 4 F1's tov een veld met 30 stuks (die wél gas geven, Thoroughbred GP). Kortom: auto-walhalla van binnenuit. Dan was afgelopen woensdag een kanttekening in de agenda. Misschien had ik niet na de 24 uren van Spa direct weer naar de Ardennen moeten gaan.... Ik hoop echt dat de startvelden uit het verleden herleven, want ik volg al jaren de Modena Trackdays via de media maar was nooit in staat te gaan wegens verplichtingen elders. Nu had ik een lege agenda, vandaar dat ik nu de gelegenheid te baat nam te gaan kijken naar iets waarvan ik hoopte dat het echt een ervaring zou zijn. Niet dus, althans niet voor mij... Volgende keer beter.
Dat mag je vinden Onno, maar je moet het wel in het juiste perspectief zien. Voor de Modena Track days was dit een druk bezocht evenement. Ik ken genoeg eigenaren, zeker van klassiekers, die vanwege de toename van bezoekers niet meer komen.
Ik denk dat ik meer perspectief gebruik dan de mensen die hun "vroeger was het beter" mantra niet uit het hoofd kunnen krijgen. Vroeger was het beter, ja. Maar de toekomst wordt alleen maar slechter. Je mag blij zijn als je je F1 of LeMans auto überhaupt nog eens van stal kan halen, het is echt niet zo dat je met alleen geld smijten toestemming krijgt. De geluidsrestricties worden alleen maar strenger. Om te klagen over een paar honderd bezoekers die je totaal niet in de weg lopen vind ik een typisch geval van prinses op de erwt. Onno
Ik denk dat we ook rekening moeten houden met het gerit dat het huren van circuits steeds duurder wordt. Dan moet er wel een commerciëlere aanpak gebruikt worden, met sponsors, meer toeschouwers etc.
Kosten voor deelname is meer dan verdubbeld in 4 jaar tijd. Alle bekende grote circuits vragen enorme bedragen, die niet meer op te hoesten zijn met alleen inschrijfgeld.