Modena Trackdays 2013 | Page 14 | FerrariChat

Modena Trackdays 2013

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Fumacher, May 28, 2013.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Michele, ja dan ben je echt verwend. Daar zitten heel veel prachtige evenementen bij. Misschien zie ik je volgende week dan wel bij de OGP, ben al jaren een vaste bezoeker. Een heel mooi evenement wat mist in je lijst is de historische 6 uur van Spa, ook daar zie je een stuk of 14 GT40 in 1 race en het is een heel toegankelijk evenement.

Het verschil met de Trackdays echter is dat dit geen echt evenement is. Vandaar dat er in het verleden ook nauwelijks ruchtbaarheid aan gegeven werd. De opzet was dat klanten en bekenden van Modena Motorsport de kans kregen hun auto(s) eens 'uit te laten' op het circuit.

2. VEEP

VEEP Formula Junior

Nov 9, 2005
    525
    Overasselt
    Voor iets wat ontstaan is als circuitdag voor eigen klanten is het aardig geevolueerd, niets mis mee.
    Mede gezien alle ontwikkelingen zoals circuithuur e.d.
    Nu weet ik niet wat de baantijd voor de deelnemers was maar ik vind de prijzen die ik zie nogal stevig, maar dat heeft natuurlijk meerdere redenen dan de baanhuur en andere kosten eromheen alleen.
    Tevens is er een vrij strenge ballotage als ik goed gelezen heb, wat gezien het concept logisch is.
    Wil je veel baantijd zijn er andere , goedkoper ( relatief en absoluut) opties ook op Spa, maar dan moet je voor lief nemen dat het heel exclusive spul er niet rijdt, niet eens is.
    Denk met weemoed terug aan de circuitdagen van Kees van Stokkum eind jaren 80..
    Maar goed daar is nu weer van alles voor terug wat er vroeguh niet was...
    Ik denk dat iemand die graag circuit rijdt nu behoorlijk veel opties heeft tov wat ook de begintijd van dit evenement was.

3. BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive Formula Junior

Jul 6, 2004
    822
    NL
    Full Name:
    Robert
    Je kunt daar moeilijk de bezoekers de schuld van geven, dan moeten ze er een besloten feestje van maken of een maximum kaarten beschikbaar stellen in de voorverkoop o.i.d.

Nu waren wij er op de woensdag, de dinsdag was drukker lijkt het. Maar twee jaar geleden op de Nurburgring had ik de indruk dat er veel meer volk rond liep.

4. Michele

Michele Formula Junior

Aug 27, 2006
    510
    The Hague, Holland
    Full Name:
    Michiel Mulder
    Tijdens de OGP ben ik op vakantie en om de een of andere reden komen de Spa 6 uren en mijn agenda nooit overeen. Goodwood staat ook nog op de to do list, zowel revival als festival of speed.

5. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,167
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Revival is een echte aanrader (mooiste klassieker race event waar ik ooit ben geweest, nou Laguna Seca 2004 wellicht), FoS had ik na 4 uurtjes al wel bekeken, maar we waren er een heel weekend lang....

6. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Het is niet goedkoop maar toch....een van de beste evenementen die ik ooit meegemaakt heb op Spa. Ik vond het ook top.

7. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Heb je (of iemand anders) meer foto's van die bruine BB?
    Of deze in high-res voor mij misschien?
    Is bruin metallic denk ik?

@Iedereen : leuke foto's!
    Die groene 328 GTB vind ik ook super. Moet haast wel die van Movendi.de zijn die daar vorig jaar te koop stond.

8. Track_S

Track_S Rookie

Jun 10, 2013
    5
    #333 Track_S, Aug 2, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  9. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Thanks! Mooie kleur.

10. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Onno, het gaat niet om meningen, maar om feiten. Het feit is dat het VOOR DIT EVENEMENT nu drukker was met bezoekers en minder druk op de baan met F1, sports prototypes en klassieke Ferrari's, vergeleken met voorgaande edities. Daar heeft Bert gewoon gelijk in. Ook het Concours was minder groot.

De redenen? Daar kun je over discussiëren en zijn denk ik wel duidelijk. Is het erg? De beleving is daardoor anders en dan heb ik begrip voor degenen die verwend waren met de voorgaande edities.

11. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    toen ik em zag dacht ik wel dat dat iets voor jou zou zijn. Ik vind em ook prachtig.

12. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #337 Fumacher, Aug 2, 2013
  13. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Nope

14. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Jammer.....was er voor zover jij weet nog een originele 308 Group 4 auto? Zag er een hoop van op de baan, maar geen idee of het echte waren.

15. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Allemaal zelf (om)bouw.

16. MrDino308GT4

MrDino308GT4 Formula Junior

Sep 2, 2009
    796
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    En leuk om te zien al zeg ik het zelf als GT4 liefhebber.

17. sharknose67

sharknose67 Formula 3

Dec 31, 2007
    1,655
    Holland
    Full Name:
    Ed
    Fantastisch om die "166" zo te zien hangen in de bocht!

18. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #344 bigodino, Aug 3, 2013
  19. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Haha. Leuke foto inderdaad!

20. Hainz

Hainz Karting

Apr 3, 2011
    88
    Full Name:
    Hans
    [ame=http://www.youtube.com/watch?v=RlmSU-WJpIQ]Maserati MC12 Corsa INSANE SOUND - Start up and HUGE Accelerations! - YouTube[/ame]

Geen Ferrari, maar wel een Italiaan! En wat voor een. Slechts 12 van geproduceerd.

21. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #347 bigodino, Aug 3, 2013
    Vu is een ontzettend aardige jongen, maar soms vind ik het toch een vaag figuur...:D

p.s. Vu heb je een voorbeeld van een foto vanuit die positie? Ben wel benieuwd of dat leuke actiefoto's oplevert en misschien beter is dan binnen La Source te staan.
    Image Unavailable, Please Login

22. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Haha. Eerlijk gezegd vind ik zijn mooiste foto vanuit die positie. Vu weet wel over welke ik het heb ;)

23. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #349 Fumacher, Aug 3, 2013
  24. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Opvallend dat er minder F1's waren dan voorgaande edities. Daarbij moet ik wel zeggen dat er (gelukkig!) veel 12-cilinders waren.

Dinsdag was een stuk drukker dan woensdag (mede ook door het bezoek van de Belgische Ferrari Club vermoed ik). Vond het niet storend: meer bezoekers > meer geld in het laadje voor de organisatie. Maakte me wel zorgen over de veiligheid van de bezoekers in de pitsstraat: mensen die rustig in de fast lane wandelden en totaal niet opletten.

Gr. Martin

Share This Page