Mondial T cabrio | FerrariChat

Mondial T cabrio

Discussion in 'Holland/Belgium' started by dimibo, Apr 2, 2018.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. dimibo

    dimibo Karting

    Nov 9, 2003
    177
    the Netherlands, EU
    Full Name:
    Dion Bosch
    Goedenavond,

    Ik zoek een Mondial T cabriolet.

    Graag hoor ik via PM indien er interessante tips zijn!

    Bedankt.

    MvG

    Dion Bosch
     
  2. Stef65

    Stef65 Karting

    Apr 28, 2015
    194
    reg Antwerp Belgium
    Full Name:
    Stef
    Zoek je een project-car of zoek je een een pareltje om direct mee te rijden ?
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,110
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Staan er hier twee te koop voor € 55.000 Dion ! Scroll helemaal naar beneden :D

    Succes !
     
  4. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    6 jaar te laat, Dion :D:D
     
    Fumacher and Jonkheer like this.
  5. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Een Mondial T rijdt ongetwijfeld geweldig en is de snelste Mondial. Toch heb ik meerdere malen gelezen en gehoord dat de 3.2 aantrekkelijker is vanwege het onderhoud.
     
  6. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #6 milko1969, Apr 27, 2018
    Last edited: Apr 27, 2018
    Valt tegen hoor Menno, af gelopen winter ook weer ruim 6.000 uitgegeven aan groot onderhoud en moeten de riemen eind dit jaar ook nog gedaan worden. Denk dat het allemaal niet zo gek veel uitmaakt. Inmiddels staat de teller wel op 181.000 maar heb nooit eerder een Ferrari gehad die zo goed reed en geen problemen gaf. Afgelopen winter volledig nieuwe ontsteking laten plaatsen, wiellagers vernieuwd achter, remmen gedaan, vloeistoffen en filters, fluitend door de apk. Verbruikt zo goed als geen olie, mooie compressie en heeft een fantastisch mooi koppel verloop.
     
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Kleine aanvulling Menno, is verdeeld over deze en vorige winter. Tevens nog spruitstuk reparatie laten uitvoeren. Voor Ferrari begrippen misschien allemaal niet zo heel spannend, maar ook niet veel voordeliger dan met een Mondial T.
     
  8. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    Jeka likes this.
  9. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Milko, dat zijn serieuze kosten, maar er is erg veel aan je Mondial gedaan en ja, best wat kilometers wat consequenties heeft. Ik heb echter ook erg veel aan de 328 gedaan en heb nu een probleem met waarschijnlijk een uitlaatspruitstuk lek (hard tikken). O.k., qua T of 3.2 en wellicht QV of 8, is natuurlijk ook een geval smaak. De T is een stukje strakker. Toch geloof ik nog steeds dat de T duurder in onderhoud/reparatie is.

    Heb jij het achter of voor spruitstuk laten repareren? De achterste geeft de meeste problemen bij 328 wat bij een Mondial 3.2 zelfde zou moeten zijn.
    groet, Menno
     
  10. stekkefun4

    stekkefun4 Formula 3
    BANNED

    Nov 22, 2006
    2,232
    Belgium - Europe
    Als ik 1 raad mag geven voor de Mondial T: inspecteer de benzinetank erg secuur, want die heeft het gekende lekkage probleem: oxydatieprobleem op het aluminium en vorming van gaatjes door insijpelend water. Ik heb onlangs nog 2 M-T eigenaren een tank moeten bezorgen, blijkt een veel voorkomend en onderschat probleem te zijn en éénmaal je een paar gaatjes hebt, lost reparatie niets op want er blijven er komen :(
     
    Melvok likes this.
  11. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Hoi Menno,

    op zich vindt ik het allemaal nog wel meevallen, het achterste spruitstuk moet nog maar is wat lastiger om los te halen.
    Met een beetje pech moet het blok aan een kant iets gelicht worden om ruimte te maken, of er helemaal uit.
    Het is zoals het is. ben blij dat ik veel kan rijden, daar gaat het tenslotte om, de kosten ontstaan toch wel vanwege de leeftijd.
    Dan kun je maar beter lekker hebben gereden. spruitstukken gaan vaak kapot vanwege ontstekingsproblemen ( temp. verschillen)
    Probeer de originele te laten repareren, anders gaat er gewoon een nieuwe op.
     
  12. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
    Het grote verschil met een T is dat het blok er altijd uit moet voor een simpele distributiesnaren wissel. Dus t.o.v. een 3.2 of andere zijn dit echt hogere kosten. Voor het overige maakt het echt niets uit. Als je aan de beurt bent, ben je aan de beurt! Enne ze rijden allen even leuk!
     
  13. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
    Dion, wellicht is deze wat voor je:

    http://www.gallery-aaldering.com/collection/ferrari-mondial-3-4-t-convertible-en/

    De auto is een 'oude bekende' en heeft de laatste tijd in Duitsland (Kreis Kleve) gereden op NL-kenteken (ZV-86-NB)
    Hij heeft een tijd op Mobile.de te koop gestaan waar hij even terug van verdwenen is.
    Auto duikt nu dus op bij Aaldering. Staat daar wellicht in consignatie.

    De laatste keer dat ik de auto zag was in 2014 (Schloss Dyck Classic Days)
    Foto's voeg ik bij.

    Is je huidige T-Coupé inmiddels verkocht?

    gr,

    Maarten
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  14. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
    Milko, bleek bij mij toch de AC compressor v-snaar te zijn die tegen de ophang beugel tikte omdat hij niet strak genoeg zat. Had de snaar doorgeknipt en nu voor 40 euro nieuwe erop zetter:).

    Dus geen spruitstuk lekkage. Hoop je weer eens op een rit te spreken. Groet, Menno
     
    Jeka likes this.
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,110
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Woow .... kom je gelukkig goed weg Menno !
     
  16. Alfer

    Alfer Formula 3

    Sep 4, 2007
    1,346
    NH/the Netherlands
    Full Name:
    Menno
     

Share This Page