Ik vind de 456 juist wel een supermooie Ferrari. Mooie lijnen en 300km/u met je ouders achterin is natuurlijk gaaf. 612 is in het echt wel imposant, maar wel 1 v/d mindere Ferrari's v/d afgelopen tientallen jaren. Qua prijsontwikkeling zal de 360 Modena de F355 volgen lijkt me. Die zal dus best duur blijven, want het is een hele populaire Ferrari. De 348 zal langzaam onder prijzen van goede 328's en later ook 308's duiken. 348 is op en top Ferrari, maar de meeste mensen vinden een 308/328 mooier en datzelfde geldt voor de F355.
p.s. Volgens mij zijn goede 328's iets duurder dan goede 308's. Er zijn uiteraard uitzonderingen, zoals de Vetroresina's.
Op het 612/599 forum staat er een update i.v.m. de te verwachten nieuwe modellen nieuw model zal waarschijnlijk te zien zijn op het salon van Parijs
Lancering op Detroit motor show; 430gt California ( code naam F149 ) in 2009; Dino in 2010; vervanging F430 www.italiaspeed.com/newsite/futuremodels.htm
Veel mensen denken aan de corvette met zijn deuk in de spatborden, maar vergeet niet dat Ferrari de eerste was met dat design kijk maar eens naar de 375 Farina of wel de Ingrid Bergman wagen uit 1954, dat was de eerste met een z'n deuk en de corvette kwam pas twee jaar later. Image Unavailable, Please Login
Die Bergman Ferrari was wel voor de Corvette idd, maar er is vast nog wel een auto die dit al eerder had. En anders wel één of ander prototype. Er is ook een Osca 1100 die dit heeft, maar dan iets extremer. Volgens mij is die ook uit begin jaren '50. Ik kan alleen eveng een foto vinden, terwijl ik die auto wel heb gezien en gefotografeerd tijdens de Mille Miglia in 2003 of 2004 oid.
Deze is het en stamt idd uit 1953. http://www.maserati-alfieri.co.uk/alfieri107.htm (dit zijn foto's van een modelauto overigens) Maar er is vast wel een auto te vinden die dit nog eerder had hoor.
Ah! s/n 0456GT (ooit het wachtwoord van mijn computer op het werk ). maarre, de referentie aan de 599/Corvette gaat niet helemaal op, omdat de 612 die ´deuk´ vertoont de 599 niet. Maar het is prettig dat die elegante welving een vondst is van Pininfarina, niet van die gekke Amerikanen.
en als je dit concept nog extremer doortrekt, komt je bij de pontoon Testa Rossa´s (vanaf s/n 0666 TR, 1954).
Klopt! Vond ik ook al. Als je nog verder terug in de tijd gaat, zie je ook waar het design-idee vandaan komt, namelijk gewoon uit de oude treeplanken en spatborden : http://pix.sueddeutsche.de/automobil/bildstrecke/765/139475/image_fmbg_0_0.jpg
Ik denk dat ook de invloed van de media parten speelt. De meeste onbekende met Ferrari herkennen een 308/328 wel als Ferrari en een 355 niet (hoe onwaarschijnlijk dat ook klinkt) Ik denk dat Gijs gelijk heeft met de stelling dat een 348 "onder" 308/328 zal komen hoe oneerlijk dat ook mag zijn. Hoe de 355 zich zal gaan houden is idd de vraag. Zeker als model is deze niet bekend bij de grote massa, die kennen de Testarossa en de 308/328 van TV. Ikzelf ken geen een serie die wekelijks op de buis kwam waarnaar het hele land keek en waarin een 355 voorkomt. Dit geldt ook voor de 360. Als de groep die nu in de kinderen zit zodadelijk "zakgeld" heeft te besteden zal in de eerste instantie naar een jeugd-droom worden gekeken, wat beelden van die series oproept en waar de 355 of 360 niet in voorkomen. Dit zal voor de 308/328 en testarossa altijd in het voordeel blijven werken, lijkt mij. Is dit wel een echte? of ontbreekt er een onderdeeltje zoals de motor
Ik kwam vanmiddag ook weer een mooi exemplaar tegen. Ik ben tussen de middag even bij A1 exclusief naar binnen gestapt (barneveld), ze hebben hier vaak wel knappe auto's staan en zo ook dit keer. Een heuse SLR Roadster en...... een zilverkleurige 308 GTS met slechts 49.000 km op de teller.....Erg leuk allemaal totdat je de bekleding van de auto ziet. Die was dusdanig versleten dat je mij niet kan wijs maken dat daar slechts 49 dkm mee gereden is. Verder viel het exterieur nogal op door vele krajes en lelijke plekjes, evenals de scheurtjes onderaan de C-stijl daar waar de stijl overgaat in het spatbord. Prijs stond er helaas niet bij, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze voor dit restauratie object vragen. (staat van het leer is zelfs op de foto's te zien, zie de zijkant van de bestuurders stoel) http://www.aeen.nl/ferrari1.htm
net gevonden op autogespot.com http://www.autogespot.com/item/903/F599_Spider_komt_eraan_/ 'Dat Ferrari bezig was met het ontwikkelen van een nieuw model was al langer bekend. Nu vonden wij op ferrarichat een gebruiker die met zijn dealer gesproken heeft over de toekomst van Ferrari. Het laatste nieuws is dat er na het succes van de SLR Roadster er wel degelijk een 599 Spider komt. De planning voor dit model is 2009. Maar met de opwarming van de aarde is het alleen maar gunstig. Zo kun je in 2009 gewoon in Zandvoort met de kap open rijden. Ook zal volgend jaar op de Paris Motor show de F149 gelanceerd worden. Dit model zal de opvolger worden van de F430. De opvolger van de Enzo, de F70, kan eind 2009 of begin 2010 verwacht worden.' ziet er niet slecht uit vind ik.
Dat zal ik je laten weten.... EDIT: Beste bezoeker, U heeft een occasions gevonden op onze website en een reactie verstuurd naar de aanbieder van de volgende occasion. Ferrari Testarossa, Coupé, 06/1988 Rood, 100000 km, € 23.000,- Aanbieder: Particuliere adverteerder: I-16133 Genova 0039 010 383229 Image Unavailable, Please Login
Maar jij hebt wel je hele jeugd naar de Flinstones gekeken en je jeugddroom, Wilma, gerealiseerd! Bravo!
Zou kunnen. Wat ook mogelijk is, dat de huidige generatie niet gewend is om met een auto als de 308 te rijden. Ik heb nu in een 348, een 328, een 308 Dino en een 195 Inter gereden, maar hou ouder, hoe moeilijker hoewel trager. Na het ritje in de Dino stapte ik weer in de Impreza en dan valt op hoe kinderlijk eenvoudig je met die auto snel kan gaan. Wil de PS2 generatie nog wel werken en zweten aan het stuur, of druk op de knop prestaties? Ik denk het laatste.
Ik ben iemand van de PS2 generatie (ik heb zelf geen PS2 maar dat doet er veder niet toe) en een 308/328 lijkt mij een hele leuke auto om te rijden. En dat komt omdat je er in moet werken. Ik denk dat juist dat en auto leuk kan maken. Ik vind het heel mooi wat er tegenwoordig allemaal kan met electronica maar is dat nog wel leuk ? Jij ben de bestuurder van de auto en niet de auto zelf. Veder denk ik dat "PS2 generatie" vooral voor de modellen gaan F430/360 Modena als ik zo om mij heen kijk en ik heb het over Ferrari dan kennen ze meestal allen de 360/F430. (F40, F50, Enzo daargelaten) Ik hoor ook nog wel en 550/575 en 599 GTB maar dat is niet echt heel vaak. En als je begint over modellen van voor 1990 dan vinden de meeste dat geen mooie wagens. Maar ik zelf zou voor een F355 gaan. Dit omdat er niet al te veel electronica op zit maar hij is ook weer niet heel spartaans. Ik denk dat het ook komt dat ik van af kinds af aan Ferrari liefhebber ben en dat ik ben op gegroeid met auto's uit de jaren 90
Dat geldt voor alle niet-kenners. Al mijn collega's verklaarden mij helemaal voor gek dat ik die mooie (21.000km) Boxster S inruilde op een "oude vierkante" Ferrari 348 Ik heb geen moment spijt gehad hoor...
F40 meeting in Japan, 34 stuks bij elkaar. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Wat een ontzettende gave rij staat er hier. Je krijgt er niet vaak zoveel bij elkaar. We kunnen beginnen in Oss :daar staan er 3 !!!!!