Henk, Ik heb nog even een oude rekening erbij gezocht: op 14-04-2002 heeft mijn vrouw een 355 GTS voor mij gehuurd en dat kostte toen EUR 670,- per dag incl. 100 vrije km's. Elke km meer was EUR 1,15 extra. Het lijkt me dus sterk dat je nu ver boven de EUR 1.000,- per dag komt voor een 360. Alleen als je veel km's maakt natuurlijk weer wel...... Kijk anders ook 's op http://www.special-cars.de/. Een dagje fun met een F40 voor slechts EUR 1.330,- met 200 vrije km's! Nou dagje.....da's goed 3 kwartier flink doortrappen en daarna kan je voor elke km meer (en bij 250 km/u is dat dus elke 14,4 seconde! ) nog effies EUR 2,50 extra aftikken. Maar je rijdt dan in elk geval wél mooi met een F40. Enfin, ze hebben ook nog leuke alternatieven in de vorm van een 360 of 430. Ciao, E.
Zo'n 10 jaar gelden dit ook geprobeerd maar ik vial van mij stoel van de prijs. Borg fl 3000.- en fl 3.- per km ( geen vrije km) en huur fl 1500.- voor een dag.... (toen) erg veel geld.... dus toch maar niet gedaan. Geduld is een schone zaak nietwaar!!! Maar petje af voor diegen die het wel gedaan hebben.... toch je droom !!!
Hee, dat klinkt wel verleidelijk! Een weekendje F40 van de zomer, hmmm..... Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan een Ferrari Driving Course. Onno
Voor mijn bruiloft huurde ik een gele 355 GTS van een handelaar die hem al jaren in de showroom had staan. Ik was voor een hele dag 875,- kwijt en km's en brandstof waren voor rekening van de verhuurder. Al met al heb ik zelf zo'n 150 km met die auto gereden die dag. De auto werd begeleid door een bekende van de handelaar en die jongen reed de hele dag in mijn auto achter de 355 aan. Kosten van Oude Pekala naar Coevorden en van Zwolle terug naar Pekela zat ook bij de prijs inbegrepen, al met al toch ook zo'n 180 km. Meijers was toen al veel duurder daarbij kwam ik toen al ver over de 1000,- euro voor een 355! Verder had je in die tijd nog RS-verhuur in Heino, maar die 355 was al vergeven voor mijn trouwdag. (deze 355 is overigens dit jaar ergens in het zuiden van het land in vlammen opgegaan). Prijs van RS verhuur was vergelijkbaar met hetgeen ik betaald heb. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
@pterps & Souvlaki Peter, jouw tarief is dus duidelijk het trouwen-tarief, dan rijdt er de hele dag zo'n stumperd achter die auto aan. Niet te vergelijken met sleutels meegeven en rijden maar... Dus ik heb die Meijers gewoon gemaild en kreeg al voor 7 uur een reply ! Ik heb het even uitgeteld en een dagje 360 spider met 300 km rijden kost dus incl btw (tarieven zijn ex.) EUR 1.606,50 zonder benzine ! (EUR 975 + 100verz. + 250km's + 256,50 btw = 1606,50) Image Unavailable, Please Login
Deze stumperd was wel okay Henk, die gozer was een paar jaar jonger dan mij en maakte zich er niet druk om wanneer ik er met 200+ vandoor ging. Het was nou niet bepaald een babysitter, heeft ook lekker meegefeest. Bij RS-verhuur kreeg je in die tijd wel een 'bejaard' persoon mee die in mijn auto zou rijden, die bleef echt continue bij de auto. Maar het is wederom bevestigd, dat het ontzettend duur is om via meijers een auto te huren. Edit: overigens hoefde ik geen borg te betalen, was allemaal op basis van vertrouwen.
Nog even wat plaatjes. Toch wel grappig zo'n schijfje met Media Pictures Gr. Martin Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Gr. Martin Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Ik begrijp wat je bedoeld Peter, maar iemand in een volgauto erachter is toch niet helemaal hetzelfde als zelf doen wat je wilt zonder bekeken te worden. Maar goed, daar betaal je ook voor. Dan blijft er 1 ding over, zou ik mijn 360 aan iemand een dag meegeven voor EUR 1.500,00 ? NEVER ! Dus het is toch goedkoop
Even opgezocht - ligt vlak bij de Bodensee, dat verhuurbedrijf, 50km van de Alpen. Lijkt me niet verkeerd om daar een beetje met een F40 te gummen... Onno
Ik heb nog even gekeken naar die Meijers tarieven. Een dagje F355 kost ook gewoon EUR 1.270,00 waar nog benzine bijkomt. En dan praten we hier over een auto die altijd 10 jaar oud is ! Waarmee ik even aan wil geven hoe gezegend wij allemaal wel niet zijn mannen...
Peter, je straalt op de tweede foto Martin, hoe kan je zo'm media-schijfje bestellen? Of heb je gewoon goede connecties Bedankt voor het poosten van de plaatjes!
Weet je er meer over ? Ik heb deze F355 in het beging van het jaar nog gezien in Eindhoven bij een autohandelaar Volgens mij is deze F355 als maar van handelaar naar handelaar verhuist
Thanx Martin Alleen staan ze daar echt groter op ( denk ik ) En ik vraag me ook af: hoe kom je aan dat schijfje ???
@Henk : "Ongeveer" is wel heel erg ongeveer he? Een goede en mooie 348 heb je wel voor minder dan 50K gelukkig. Goede/mooie Testarossa is niet zoveel duurder. Gemiddeld toch meer dan 50% afschrijving, maar dat is al heel erg netjes natuurlijk! Nou heb je die besparing op de afschrijving ook wel nodig voor het onderhoud, maar toch is het een groot voordeel van Ferrari's!!! Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat ze (328, 348, Testarossa etc etc) meer waard gaan worden dan de originele nieuwprijzen. Maar misschien bedoel je ook heel iets anders en slaat mijn reactie nergens op. Harry, du hast ein bischen zu viel getrunken ! Hier toevallig een nieuwe(??) Testarossa uit 1991. 0km en de duurste die op dit moment te koop is, namelijk 119.000 euro! Gemiddeld kosten ze tussen de 50 en 60K. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=23363668&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=36&vehicleCategory=Car&segment=Car&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=3
Ehhhh... Waarschijnlijk bedoel je idd dat die auto's nu ongeveer net zoveel waard zijn, niet dat ze nog steeds net zoveel waard zijn als toen ze nieuw waren. Dus een nette 348, 328 en Testarossa ongeveer allemaal tussen de 40 en 60K. Ik zet die fles wijn weer even terug dus voor ik meer rare dingen ga posten.
Jammer, ik heb 2 broers die allebei Ferraristo zijn... @Henkie - je hebt volkomen gelijk, het is een eer deze auto's te mogen rijden wanneer we zin hebben (en thuis zijn...). @Harry - Gezondheid! Onno550
Dat bedoel ik dus Echter, we zagen laatst ook een 348 voor 32.000 en ik zie altijd Testarossa's op Marktplaats voor 45.000. Maar de dealer in NL vraagt gewoon weer 49.500 voor een mooie 348. Dat was anderhalf jaar geleden niet zo hoor... De 328 zie ik alleen maar stijgen. Ik was een paar weken geleden bij Forza en sprak een eigenaar die er net 43.500 voor had betaald. Met alle respect gaan volgens mij de oudere Testarossa's (dus niet het 88.5 model) allemaal onder de 50. In verhouding komt dat zo omdat veel mensen tegen de onderhoudskosten van een oudere 12 cylinder ophikken denk ik. Als we Roger_L horen schijnt dat mee te vallen. Maar ik heb hem ook wel eens de prijs van zijn grote beurt horen noemen en daar kun je een nieuwe auto voor kopen. (Eh.. wel de goedkoopste dan he ) Maar dat is natuurlijk maar eens in de zoveel jaar....