Net de aankondiging gezien dat morgenavond het Formule 1 Jaaroverzicht komt.... 22.45 uur op RTL7 maar ja .. ik met mijn aankondigingen....................
Ik bedoel de rode 355 van RS verhuur, niet die gele. De foto's van die rode hebben hier ook online gestaan, stond in de fik op de snelweg.
Deze was van Ferraririjden.nl en reed na 10 dagen weer volgens de Wizard of Oss. "Toen de bewuste auto mij voorbijging bij Woerden zag ik al vlammen aan de achterzijde. Vanaf dat moment heb ik getracht de bestuurder en zijn bijrijder naar de kant te verwijzen. Helaas zijn al mijn pogingen op niets uitgelopen en reden zij vrolijk verder. Het gevolg.... zie foto's! Lachen kon de bestuurder op het moment dat ze onraad roken niet meer. Hij vluchtte de berm in. Frank - Harmelen - 01/03/07 - 20:04:52"
Dat is hem inderdaad, in eerste instantie behoorde deze auto toe aan RS ferrari verhuur wat later is overgenomen door Ferraririjden.nl In mijn ogen werd er niet erg netjes met deze auto omgesprongen, ik ben bij de auto wezen kijken ruim voor mijn bruiloft maar hij was zowel aan de buiten als binnenzijde erg smerig.
@Jazzyo Hee Onno, je gaat best wel hard daar tussen de Alpenweitjes ! http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=187329
OK, heeft drie maanden geduurd, maar ik heb eindelijk even tijd genomen om een Alpenpas te uploaden: http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=187329&CatID=1&mnu=3&Rnd= EDIT - je was me voor, Henk! Onno550
Die F355 heeft toch laatst ook in de sloot gelegen ?? Edit: http://www.autoblog.nl/archive/2007/10/28/ferrari-355-gts-in-de-sloot En volgens mij is deze F355 wel eens vaker van de weg afgeraakt. ik dacht dat ik hier ook foto's hier van online heb zien staan
Henkie zal het niet zo bedoelen maar dat gemauw over die prijzen krijgt in deze wereld al gauw zijn eigen dynamiek. Zo langzamerhand lijkt de 348 hier het lelijke eendje van de familie, dat bestrijd ik, ook al vind Marnix, die zelf kennelijk nog niet toe is aan de aanschaf, de 348 wellicht een tikje gedateerd. Ik koos niet voor nix voor een 348 en ben daar niet alleen in, ik mag er wel aan herinneren dat ik ooit een 328 reed. Puur afgaand op de website zag ik bij forza 4-5 348's verkocht worden afgelopen seizoen, vraagprijzen liggen nog steeds rond de 45 mille. Twee kopers van een 328 vroeg ik naar de aanschafprijs. Deze lagen rond de 30 en halverwege de 30. 10 mille verschil denk ik dan. Vraagprijzen op internet zeggen niet zoveel als je de auto's niet gezien hebt. Het is dan al gauw appels met peren vergelijken. Het voorbeeld van een 348 voor 32 kennen we allemaal. Daar zit gewoon 15 mille werk aan en dan heb je een auto met een questieus verleden. 3 jaar geleden zag ik dezelfde prijzen. Natuurlijk is een een nette 328 met een lage kmstand en liefst een '89-er puur door de leeftijd al schaarser dan een nette 348 nog los van de productieaantallen. Als je dat zoekt betaal je een premie. Een stijging sluit ik niet uit maar kan me toch voorstellen dat een gebrekkige onderdelen voorziening (plaatwerk om maar eens wat te noemen) op enig moment invloed krijgt op de begeerlijkheid van auto's die toch vooral gebruikt (moeten) worden om mee te rijden. Nieuwwaardige 348´s worden ook steeds schaarser, zocht iemand al eens op mobile.de wat daarvoor gevraagd wordt? Zo is het weer in evenwicht me dunkt. Image Unavailable, Please Login
Eehh, Gijs, ook ik voel me geroepen hier even op te reageren... Mijn 'oudere' Testarossa is onlangs opnieuw getaxeerd voor de verzekering, en ruim meer dan 50, en ook meer dan ik ervoor betaald heb en waarvoor hij/zij verzekerd was. Volgens de wizzard zullen de Testarossa's de komende 2 jaar nog aardig stijgen in waarde, iets dat ik bevestigd zie op Mobile en andere sites (en dan kijk ik niet alleen op de eerste pagina, bij Mobile is het overgrote deel 50 en 50+, en dat was een jaar geleden wel anders, toen lag het gemiddelde onder de 50). De onderhoudskosten zijn inderdaad hoger dan van een 8-cilinder, maar dat zal de liefhebber er niet van weerhouden er een aan te schaffen. Kijk eens hoe de prijzen van de 512 BB(i) geëxplodeerd zijn de laatste 2 jaar. Waarom het 88.5 model de grens zou bepalen begrijp ik niet, ik denk eerder dat de grens door de 512TR bepaald wordt... Image Unavailable, Please Login
@348holland en Roger_L Jullie zijn tenminste wakker en hebben een mooi verhaal geschreven. En daar gaat het allemaal om. Alle jaren 80 / begin 90 Ferrari's zijn aan het stijgen, dat zien we op alle sites (308/328/348/testarossa). Ik probeerde alleen aan te geven dat volgens mij de 328 de snelste stijger is. Ik heb ook met veel plezier mijn 348 gereden. Ik kocht hem voor 43.500 en 2 jaar later toen hij een grote beurt moest hebben (>3000 ??) kreeg ik er inruil 40.000 voor terug. Je hebt de rekening gezien... Goed gedaan dacht ik. Niks afgeschreven. "De waardestijgingen en -dalingen vallen in ieder geval in het niet bij de afschrijving op een 360" lees ik in mijn mailbox onderaan jouw post Gijs. Daar was ik het niet mee eens en heb even de boel onderzocht... Zoals bekend is mijn F360 modena van 2000 en ik betaalde daar in November 2006 EUR 89.900 voor bij de duitse dealer in Nurnberg (Kroymans). Je betaalt altijd de vraagprijs van de auto want het gaat altijd om de inruilwaarde van je eigen auto, niet dan ? We zijn nu iets meer dan een jaar verder en ik heb Ferrari.de er op nageslagen wat er bij de duitse dealers te koop staat aan rode F360 Modena's, net zoals die van mij. Er staan in totaal 17 Modena's te koop waarvan 10 rode. Dit zijn ze: 3-2000...27.140km...89.800 EUR (nieuwprijs eind '99 daar EUR 113.506 / (F1) EUR 121.176) 4-2000...30.609km...89.800 9-2001...29.200km...93.900 1-2001...24.500km...95.900 7-2001...56.900km...96.900 6-2003...24.000km...99.900 6-2003...49.600km...99.900 2-2003...04.203km...115.000 4-2004...29.000km...115.360 2-2002...22.000km...118.900 Dus volgens mij heb ik persoonlijk NIETS afgeschreven. Wat is er wel afgeschreven aan deze oudste Modena's ? Er van uitgaande dat het gewone schakelbakken zijn dus EUR 23.706. Delen we dat door 7 jaar dan EUR 3.400 per jaar. Dat is 3% per jaar. Dat is gewoon ongelofelijk weinig. En heel bijzonder want dit is nog steeds de meest geproduceerde Ferrari of all time. De F430 gaat hem wel inhalen gedurende de komende resterende >2 jaar. Op elke BMW/Audi/Mercedes schrijf je in 7 jaar >75% af. Image Unavailable, Please Login
Lang leve Marktplaats jongens Mochten jullie er eentje in highres willen ontvangen laat het me even weten. Gr. Martin Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Voor Nederlandse auto's gaat dat niet op, Henk. Als je de 1e eigenaar was van een 360 voor meer dan 5 jaar, schrijf je het leeuwendeel van de BPM af omdat veel mensen doen wat jij deed: haal hem over de grens & betaal BPM met grove korting. Dit haalt de prijzen van Nederlandse auto's naar beneden. Maar de 360 heeft altijd afschrijving goed weerstaan, dat staat buiten kijf. Niet minder met de F430. Dit in tegenstelling tot de V12s - de 550 bijv. zakt nog altijd in waarde, maar niet zo snel meer. Is in de tussentijd een ton meerkwijt geraakt dan de 360. Maar maakt mij niet uit want ik heb die van mij nog een hele lange tijd. Onno
@ Onno wat een heerlijke beelden, ik wil graag meer zien mocht je dat hebben! @ Gairo: dat is hem inderdaad weer, dus Henk al met al is het niet duur voor het huren van een Ferrari inderdaad, want wie wil nou dat er zo met zijn auto omgesprongen wordt! Het kenteken vertoond trouwens grote overeenkomsten met de ex 355 van Onno en Jolanda. @ Heren Ferrari bezitters, ik kan niet anders dan concluderen dat menig auto bezitter jaloers op jullie is voor wat betreft de afschrijving, ongeacht het model!
Dankje, Peter! Ik heb mijn portable HD afgezocht maar ik heb hier slechts stukjes en beetjes, de rest blijkt op mijn harde schijf in NL te zitten beschimmelen. Dus je moet helaas nog een tijdje wachten. Onno
+1!!! Met min 10 on 2 uur 's nachts in februari op de A12 met het dak van de MX-5 open. Jas aan, sjaal om, muts met oorwarm-flappen op en karren met die handel! Helemaal super! Mis het karretje best nog wel eens. Gelukkig heeft Ivon haar super foute en coole 325i nog.... (overigens anderhalf jaar geleden voor 2500 euro aangeschaft en in de tussentijd probleemloos gebleken, als je het dan toch over waar voor je geld hebt....) Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Vrienden, Effe smullen van deze gouden loekie !!! http://www.shell.com/static/ferrari-en/downloads/videos/circuit_tv_ad/circuit_high.wmv "F"ijne "F"eestdagen, Dirk/Marbella
Dus als je nou nog eens in geldnood komt Henk.... moet er niet aan denken om het karretje te verhuren...... pfffff
Getverderrie Onno, moet dat nou?? Nou moet ik de Dino weer tevoorschijn halen voor een stukje rijden! Kriebels, je kent ze wel... TOP filmpje!!!
Gaaf filmpje Onno, Wat en bochtenwerk...... de andere auto's staan gewoon stil... of niet toch Ik zie dat je een Becker Ferrari Travel Assist Pro gemonteerd hebt. Hoe bevalt deze? Zijn er enkele punten die volgens jou beter kunnen? Ik ben van plan om er ook een aan te schaffen.
Daar gaat het ook allemaal niet om Onno. Het is duidelijk dat er van een auto die heel veel geld kost (tenzij beperkte prod.) meer afgeschreven wordt (550/575/456GT). Als we gaan kijken naar afschrijvingen versus waardevolle investeringen dan moeten we een andere hobby nemen. Met het ene model heb je meer geluk dan het andere. Is de koper van een gloednieuwe F430 / F599 of 612 een grote idioot omdat deze in het eerste jaar EUR 25.000 tot EUR 50.000 afschrijft ? Nee toch.. Deze heer (of dame !) is gelukkig in deze positie om er een te kunnen kopen en de afschrijving interesseert deze lui totaal niet denk ik.
Cor, ikzelf heb een Becker Travel Assist 7934 highspeed sinds anderhalf jaar en ik ben er zeer tevreden over. 2Gb Europa op een SD card. Het grote nadeel is dat al deze apparaten in 3 uur leeg zijn waarna je die telefoonkrulkabel door de auto moet leggen. Ook vind ik het oerlelijk om zo'n ding tegen de voorruit te plakken. Maar Brodit maakte een prachtig beugeltje voor mijn BMWtje (zie mijn foto). Het grote voordeel boven de Becker radio / navi (in mijn F360) vind ik dat je in 3D kunt zien waar je rijdt en op af vliegt met grote snelheid. Zo zie ik Onno volgens mij verschillende malen kijken naar het beeldscherm wat hem achter de volgende rotspartijen te wachten staat. Image Unavailable, Please Login
Ik heb een paar keer met je meegereden en idd het ziet er geweldig uit. ( ) maar toen was ie van slag...) Ik hou niet van loshangende kabels dus denk ik dat ik 'm weg laat werken. De tip voor Brodit ga ik ook meenemen. Door de originele zuignap weten ze meteen dat er een Navigatiesysteem in de auto zit. Zit bij jouw systeem ook TMC ingebouwd ?