Gefeliciteerd geslaagden, weer een belangrijk station gepasseerd, succes met de studie keuze.
20 juni 2007 - Beste tijd van mijn leven. Maar genieten doe ik sowieso al vanaf 1970... Ook gefeliciteerd, mensen! Onno
Plus de twee weken tentamenweek.... iedere drie maanden Nog een wonder dat ik afgestudeerd ben... Misschien kan ik beter denken als ik dronken ben - zou veel over mijn carriere verklaren. Onno
Onno, lees ik nu dat je de Belgie Meeting dreigt te missen ? Dat zou ik toch echt proberen om niet te doen. Ten eerste zullen we je missen en ten tweede zul je teleurgesteld zijn dat je er niet bij was !
Dat klopt, 84-89. Nee, allemaal verschillende. Het allereerste shot van de film laat een rossa 360 modena zien
Ik heb de film gezien maar moet er eerlijk bijzeggen dat ik er totaal niet op gelet heb. Vond het al bijzonder genoeg dat er wat fatsoenlijke auto's in een nederlandse film zitten . Film opzich was wel vermakelijk. Moet ik ook eens gaan proberen .
Cor, de files vielen mee vanmiddag, vlak voor Gorinchem heb ik nog een stukje file meegepakt. Op de andere weghelft overigens wel 3 kruipende blokkades zien rijden met uiteraard flink wat auto's er achter. Ik was die statieven echt zo weer vergeten Had je de familie Terps morgen om 8 uur op de koffie gehad Alles is inmiddels ingepakt, morgen weer naar dat prachtige land!
Peter en ´family´ een fijne vakantie. Goede bestemmimg keuze. Wij F-en de 28e (zie Top Gear ) naar Toscane voor de eerste week van de vakantie. U zijt gewaarschuwd. Groet, Jeffrey
Gairo & alle andere geslaagde schoolgangers! Dik gefeliciteerd! pterps en Spyker 007: veel plezier in Italie!
Jij ook veel plezier Jeffrey in Bella Italia, de weersvoorspellingen gaan weer de goeie kant op. Over Top Gear gesproken, volgens mij begint dat de 22e weer op BBC!
Iedereen gefeliciteerd, was het compleet vergeten . voor de topgear liefhebbers hier (die zullen er best zijn); Top Gear komt 22 juni weer terug op tv @ BBC2 om 21:00 nederlandse tijd!. Geen idee hoeveel afleveringen dit seizoen zal krijgen, maar het zal wel weer grappig worden .
Ik begin echt blind te worden, laten we het er maar op houden dat ik druk ben voor de tentamens volgende week . Afgelopen maandag nog een rondje in de S8 van mijn (paar huizen verderop) buurman gereden, erg imposante auto! vooral van 100 naar wat minder legale snelheden blijft hij als een idioot doorgaan. Snelheidsbeleving is in dit soort auto's alleen stukken anders. Qua gevoel lijkt de S2000 een stuk harder te gaan, maar die is ook niet echt fluisterstil als je 180km/h op de autobaan rij . Enige vervelende aan de auto zijn de ceramische schijven die qua doseerbaarheid niet echt uitblinken. Het punt tussen niet en zachtjes remmen is bijna niet te vinden waardoor rustig remmen voor b.v. stoplicht toch een stuk ingewikkelder is als normaal. Als je wat harder rem werkt alles perfect Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Vanmiddag had ik een afspraak bij een klant op een mooie boerderij anex hoeve. De eigenaar bleek een campingeigenaar te zijn. Na wat zakelijk gekeuvel met de eigenaar over telefoons, simkaartjes, besparingen en dergelijke (=nieuwe klant) beginnen we een beetje over het vrije entrepreneurschap te praten. De goede man was blij dat hij jaren geleden de keuze heeft gemaakt om eigen baas te worden. Hij heeft 25 jaar als automonteur voor een garagebedrijf gewerkt maar was toe aan iets totaal anders. Vandaar een oude hoeve gekocht, afgebroken en steen voor steen weer zelf opgebouwd. Na wat verder gekeuvel kom ik er achter dat hij nog een "schuurtje" achter de hoeve heeft met wat oldtimers. Ik zeg o ja? wat staat er dan zo al. Oh, een TR3, een paar oude Jags, een RR, een Maserati spider nog wat engels spul en een 250. 250? Hoezo 250? Ja, ik heb ook nog een Ferrari 250PF uit 1959 staan.......................... Blijkt deze man dus 25 jaar monteur te zijn geweest bij een Ferarri dealer die vroeger in Maaseik (B) zat. Ik kan me nog herinneren dat ik er vaak voor de etalage heb staan kwijlen. Deze man rijdt en sleutelt zijn hele leven al aan Ferrari's. Heeft van alles gehad als 360, 308, 512BB en nog allerlei klassiek spul. De 250PF heeft hij 12jaar geleden opgekocht van een handelaar die er vanaf wilde en geen idee had van de waarde van de auto. Nu komt het: De "schuur" moet leeg want hij wil er een appartement van maken dus alles is te koop. Hij heeft er geen haast mee maar voor een redelijk bedrag kan alles weg. Iemand nog interesse in een 250PF? Heeft USA papieren, rood, origineel "gun metal grey" geweest. Bouwjaar 1959. Komende week moet ik nog even bij hem langs om e.e.a. te regelen en hij heeft me toegezegd dat ik wat foto's mag maken voor Fchat. Was een leuke dag vandaag.............................
Zo ik heb ook vandaag te horen gekregen dat ik ben geslaagd voor het gymnasium. Echt een last die van je af valt, heerlijk! Vond zondag trouwens erg gezellig, nog met een aantal van hier gesproken. Was weer erg leuk, kijk uit naar de volgende keer.
Ik dacht dat deze ook 250 PF's zijn...... Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
die onderste is een 250 GT PF Cabriolet, 3397 GT. Die bovenste lijkt me eveneens 250 GT PF Cabriolet (series 1).
@dino208gt4 Jeetje Roel, dat gaat weer nergens over ! Helemaal te gek man. Ben benieuwd naar de plaatjes. Dit plaatje is van een 1959 PF coupe. "The 250 GT Pinin Farina Coupe was Ferraris replacement for their most prolifically produced vehicle yet. With bodywork fabricated initially by Pinin Farina although more often by Boano or Ellena, the outgoing 250 GT's had set new levels of standardisation for the firm and this latest Notchback Coupe was to continue in much the same mould. A welded tubular steel ladder type chassis with independent front suspension and a live rear axle was used, the frame itself having been a further development of the evergreen Tipo 508 and featuring a wheelbase of 2600mm. Hydraulic drum brakes were fitted all round along with elegant Borrani wire wheels, as you would expect, the familiar Tipo 128 C and later 128 D specification engines being used for these PF Notchback's, all of which were little more than slightly de-tuned Competizione powerplants as used in the likes of the Tour de France Berlinetta's. Displacement was 2953cc thanks to a bore and stroke of 73mm x 58.8mm, a very healthy 240bhp being developed at 7000rpm with compression generally set at around 8.8:1 and either three twin choke Weber 36 DCL or DCF downdraught carburettors. Performance was impressive and the 250 GT PF Coupe quickly established itself as one of the fastest GT cars around, a top speed of nearly 150mph and a zero to sixty time of 6.7 seconds being more than enough to shrug off competition from the likes of Aston Martin, Jaguar and Maserati." Image Unavailable, Please Login