Henk, bedankt voor de vriendelijke woorden. Helaas is het voor mij altijd heel erg moeilijk om vakantie te regelen, en heeft mijn oudere broer de zaak gecompliceerd door te gaan trouwen in augustus. In theorie is het mogelijk om heen en weer te vliegen voor een weekend maar dat kost me dan minimaal een paar mille. Vind ik ook een beetje 'van den zotte' voor twee dagen, plus het feit dat je dan 50% van je vakantie tijd aan het reizen bent. Ik zit hier nu eenmaal diep in de bush. Ik zal nog steeds mijn best doen maar de kans is 10% max. Helaas. De kans dat mijn auto erbij is, is wel groter. Ik denk vast dat Harald wel zin heeft om te komen! Zal het wel even voorstellen. @Roel - wat een verhaal! Top! Als 'ie geen marktwaarde wil voor de 250 moet 'ie me bellen. Onno
HEB IK AL BEKEKEN. IS EEN VROEGE VERSIE (CHASSIS IN DE 1200), ALLEEN DE TECHNIEK IS OOIT VERANDERD NAAR IETS MODERNE. GEEN TROMMELREMMEN MEER MAAR SCHIJFREMMMEN EN INSIDEPLUG MOTOR IS NU EEN OUTSIDE PLUGMOTOR.. DE AUTO MOET GEHEEL AANGEPAKT WORDEN.
Hoi Frans, Hij weet van prijzen die originele auto's kosten maar zijn auto is ooit een parts car geweest, in de States hebben ze uit deze auto de motor gehaald en de trommelremmen gedemonteerd, dat is iets wat de meeste vroege PF's is overkomen, want de motor en remmen zijn eender met die van een TdF. En later hebben ze de techniek van een GTE gemonteerd. Maar als er iemand is die zo een vroege 250 wil kopen is dit wel een leuk object alleen origineel maken is finacieel niet haalbaar, maar een goed rijdende auto des te meer want de techniek die er nu onder zit is fijner dan de originele.
Wel gaaf zo'n leuke verzameling auto's te 'vinden'! Ik ben benieuwd naar die PF-foto's! Autogespot onder 'vuur'? : http://www.telegraaf.nl/binnenland/4220238/_Autodieven_slaan_slag_via_sites_spotters__.html?p=2,1
Misschien hebben ze geroepen... Blijft in ieder geval triest om te zien dat de hobby van de een misbruikt wordt door een ander. Gr. Martin
Wilde je vandaag een mail sturen of je de auto kent. Stomme vraag natuurlijk Heb er geen verstand van maar vindt het wel een mooie auto.
Autodieven slaan slag via sites van spotters (Telegraaf.nl) door Jan Colijn AMSTERDAM - Criminele bendes blijken speciale autowebsites te gebruiken om dure bolides op te sporen en vervolgens hun slag te slaan. Op internet zijn diverse sites te vinden waarop spotters kunnen melden waar ze racewagens, uitgestrekte limousines en andere paradepaardjes hebben gesignaleerd. Vervolgens plaatsen ze foto's op de site. De websites vormen zodoende een vraagbaak waar de gebruiker kan speuren naar allerhande informatie. Niet alleen kan worden gespeurd naar bepaalde merken, maar ook kan per gemeente worden nagegaan welke exclusieve automerken er rondrijden. Saillant detail is echter dat de freaks via de forums elkaar allerlei informatie toespelen die interessant is voor dieven. Nadat een twee ton dure BMW de afgelopen twee weken regelmatig opdook op Autogespot.com, hebben dieven geprobeerd ermee aan de haal te gaan. De autoroof kon op het nippertje worden voorkomen. Daarnaast verklaarden twee auto-eigenaren dat ze de afgelopen week werden gevolgd, nadat hun paradepaardje op dezelfde site had gestaan. Verzekeraar TVM spreekt van een zorgelijke ontwikkeling. "Alle informatie krijgen de dieven op deze manier op een presenteerblaadje aangeleverd", aldus woordvoerder Jaap Stalenburg van TVM. "Via de forums vertellen de spotters elkaar immers niet alleen waar ze de wagens - die veelal met kenteken en al staan afgebeeld - hebben gezien, maar geven ze ook cruciale informatie prijs. Onder meer over de eigenaar van de auto en soms zelfs het adres. Tja, en die professionele bendes slapen natuurlijk niet." Autogespot.com was onbereikbaar voor commentaar. Image Unavailable, Please Login
Henk, Het verhaal klopt van geen kant. Ik zal niet ontkennen dat het zou kunnen dat het gebeurt. Maar de telegraaf heeft never nooit contact met ons gezocht gezien het feit dat ik net gewoon gebeld wordt door de vara Overigens ben ik wel benieuwd welke 2 ton dure BMW dat is.. Enige die meer dan 2 ton zijn is de 760Li high Security en die zijn in handen van de regering.. Ook is die Jaap voormalig medewerker van de telegraaf dus de puzzelstukjes vallen zo wel makkelijk in elkaar..
Ik weet het Ruud, en we zijn er ook allemaal bij op evenementen waar fotos gemaakt worden. En dat zal altijd zo blijven, me moeten gewoon scherp blijven met alarminstallaties en dergelijke. Ik hoef niemand er aan te herinneren dat vorige week zaterdagnacht de Audi RS4 van P.Lambo ontvreemd is voor zijn deur..
Hoi Roel, Heel toevallig ken ik de auto, ben daar geweest met Martin De Vries van Auto Moto Italia, maar er zijn er genoeg die ik niet ken, dus bij deze, weet iemand iets te staan, (misschien ooit te koop) mail mij even, ben graag bereid om daar een leuke vergoeding voor te geven als ik de wagen koop. groeten. Tonnie
Ruud, laat je niet van de wijs brengen lekker doorgaan met je G-Spot side. zorg wel dat je een goed antwoord erop klaar hebt [misschien kan Peter je helpen] uiteraard moeten je spotters wel voorzichtig zijn met te veel info. ga zo door!
De auto is gister bij de poetser vandaan gekomen, ze glimt als een spiegel! Image Unavailable, Please Login
voorzover ik kan nagaan doet autogespot.com niks strafbaars en niks onrechtmatigs. Het enige wat autogespot.com doet is het verdelen van informatie die sowieso al vrij verkrijgbaar is. Het gaat namelijk om informatie verkregen op en vanaf openbaar terrein. Hooguit zouden eigenaren kunnen afdwingen dat voor publicatie op de site het kenteken onleesbaar wordt gemaakt, maar hoe dat precies zit...? Van de andere kant, het kenteken als zodanig is niet bepaald privéinformatie laat staan geheime informatie.
Ik hoorde van Wilma dat ze in het slechte weer een gele 355 had gespot, Ik gelijk moet Christiaan zijn.......maar in slecht weer?? Dus wel blijkt nu. Glimt goed op de foto! Pm me dat adres even, wil je?
In Duitsland ben ik tijdens de Ferrari Racing Days samen met nog twee Telaio spotters een keer ondervraagd door de polizei, omdat we stonden te spotten. Toen we hadden uitgelegd hoe en waarom, hebben we ze zelfs nog kunnen helpen met gegevens van een gestolen Ferrari. Het is niet strafbaar om op straat te spotten. Er waren echter ook Ferrari's met deels afgeplakte kentekens tegen het spotten. Dat is nou net wél strafbaar.