Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1253 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #31301 RudyW, Jun 21, 2008
    Last edited: Jun 21, 2008
    Dat zijn vervelende zakelijke reisjes ;)

2 uur voor 4 minuten beeld?, gebruik je geen te hoge settings wat zo duurt het wel idioot lang. Een uur video editen zou je ongeveer 30 uur kosten? :D.
    Ik edit normaal pal beeld hier met pinaccle ongeveer realtime (1 uur video kost 1 uur en 5m om te bewerken). HD is ongeveer 5x zo groot dus dan zou je over 12 minuten beeld ongeveer een uur moeten doen.

2. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Dat-klinkt-alles-bij-elkaar-heel-erg-gaaf en-gezellig-Joop-heeft-het-zakelijke-deel-ook-nog-resultaat-opgeleverd-of-was-er-geen-sprake-van-een-zakelijk-gedeelte?

Gr. Martin

3. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    #31303 RedMondialTCab, Jun 21, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    @Joop Was me dat het tripje weer? Hebt je nog verder iets leuks gedaan :D:D:D:D

@allen Zondagavond begint op de BBC TopGear weer... videorecorder gereed ??(oid)

Gisteren ben ik even naar Alex in Oss geweest.
    Na de vakantie in Italie liep de mondial niet meer zo best.. zal wel heimwee zijn geweest.
    Starten was een ramp en stationair liep ze zeer onregelmatig
    En een walm dat er achter uit de uitlaat kwam. Veel onverbrande benzine en de achterkant werd steeds zwarter van de roetafzetting
    Als je reed was het minder een probleem. toch als je met het verkeer mee moet rijden ( 120 km/h) en je moet gas loslaten was het geen gehoor.
    De schrik zat er wel even in .... Wat kan dit nu weer zijn.?: Krukas, aantal bougies vet etc ???

Alex zei : laat de motor maar even lopen
    2 minuten later was het opgelost
    Het eerste wat ie vroeg was of de F lang in de regen heeft gestaan: ik heb hem verteld van onze 3e Italie dag die geheel verregent is
    Hij liet me onderstaande connectoren zien : hier was vuil en vocht naar binnen gelopen en dat maakt nu dus even geen contact.
    Schoongemaakt: een beetje W40 eroverheen et voila lopen als een zonnetje
    ik ben blij dat ze weer normaal ademt ....

@Vu : dit was dus ook het euvel wat zich op de Deil meeting manifesteerde. Ik denk dat door het slalomparkoer de connector los is geraakt en dat zich dat op de trip richting Harderwijk weer zelf heeft hersteld...
    Image Unavailable, Please Login

4. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Niet voor niets The Wizzard...

Gr. Martin

5. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ik moest er gelijk aan denken toen ik je verhaal las. Wat goed dat Alex dat binnen no time heeft afgehandeld zeg! Is er nu ook iets waarmee je kan voorkomen dat vuil en vocht de connectoren in de toekomst kunnen betreden?

Ik ben iig erg blij voor je! Weer een zorg minder :)

Forza Ferrari!

6. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dus je gaat (ook) mee vanavond (=langste dag/kortste nacht) tijdens de 1/4 finale, om zeker te weten dat alles goed zit? Regen is er vanavond zeker niet, duuuuusssssss.

Fred

7. Boink

Boink Formula 3

Jan 2, 2007
    2,428
    Delft
    Full Name:
    Ruud
    Dit is de Canon HV20, www.topdeals.nl voor iets minder dan 700 euro gekocht, polfilter erop en je hebt een prima camera! De computer is een AMD Athlon 64 3200+ met 3 gigabyte geheugen. Net een nieuwe processor besteld een AMD Athlon 64 X2 4200+ dual core, dus dan kan ik gewoon doorwerken wanneer hij aan het renderen is.

@RudyW, ik gebruik inderdaad hoge settings, maar wil dan ook zo min mogelijk kwaliteit verliezen wanneer ik dingen online ga zetten.

8. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    #31308 omd78, Jun 21, 2008
  9. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #31309 Fumacher, Jun 21, 2008
  10. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Toen jij je post plaatste was ik bezig het attachment er aan vast te plakken, LOL.

11. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    hahaha now way!!! :D:D:D we zitten hier echt op dezelfde golflengte :D;)

12. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Als de uitslag van de race ook zo is zitten ze weer aardig in het zadel voor wat betreft het wereldkampioenschap!

Gr. Martin

13. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik zweer je, Ruud, die secretaresse is ontslagen. :)

Onno

14. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #31314 RudyW, Jun 21, 2008
    Last edited: Jun 21, 2008
    *geektalk mode
    Ik heb al bijna 3 jaar een 4200x2 (eind juli 2005) , was toen een van de eerste dual cores die ook heden ten dagen nog steeds vlot is. De meeste videobewerk programma gebruiken overigens beide cores, maar als je de prioriteit wat lager zet kun je rustig door internetten/typen/weetikveelwatten.
    Allerhoogste settings heeft meestal niet zoveel zin, vaak zie je bijna geen qualiteitverlies maar duurt het wel heel veel langer (zelfde verhaal met b.v. winrar die op best 2-3x zo lang bezig is en iets misschien 1% kleiner krijgt).

15. cvdzijden

cvdzijden Formula Junior

Jan 7, 2006
    570
    Numansdorp, HOLLAND
    Full Name:
    Christiaan
    Is er nog een stoeltje vrij? :D

16. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Dat zijn de luchtmassameters. Die vertellen je motormanagement computer hoeveel lucht er je motor in stroomt. Die berekent dan hoeveel brandstof erbij gespoten moet worden om mooi te lopen. Bij slecht of geen contact merkt het motormanagement dat en negeert het het signaal. Maar ja, er moet wel benzine ingespoten worden. Dan maar de signalen van de gasklep sensor (hoe ver heb je je gas ingetrapt?) en het toerental combineren (hoe hard draait je motor? - hoe harder, hoe meer lucht er doorheen gepompt wordt, en hoe meer beinzine je dus nodig hebt). Helaas is met name de gasklep sensor nogal ongevoelig. En dus kiest het motormanagement eieren voor zijn geld en gaat aan de veilige kant zitten: een flink rijk mengsel. Te arm mengsel wordt heel heet en verbrandt je kleppen. Te rijk levert walmen en benzinestank op, maar houdt het spul wel heel.

Dan weet je ook weer wat er nou echt aan de hand was :D

Goed dat het het weer doet....

Hans

P.S. Is ook een kwaaltje van VW/Audi/Seat/Skoda TDi motoren. Die dingen gaan ook met enige regelmaat kapot, met als gevolg grote wolken roet achter je auto aan, en een schrikbarend verbruik...

17. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    2500!!!!

Pfff, alsof ik niks beters te doen heb.... ;)

Edit: Jaaa, ik ben F1 rookie geworden!!!

18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik ben gisteren volkomen onwetend ook de 2000 gepasseerd. Ik vind het wel prettig weten dat ik minder OH dan jij, Hans. :D:D:D:D:D

Maar goed, Roel is natuurlijk koning - die komt natuurlijk nooit meer van zijn verkwiste jeugd af!

Onno

19. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    ik ben nu de Wizzard-Apprentice : hij heeft me haarfijn uitgelegd hoe ik dit soort probleempjes moet oplossen :D:D

20. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Dank voor je uiteenzetting !!!!
    Weet ik dat ook weer......:D:D

21. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ja, die had ik wel gezien, maar ze hebben ook nog een carburateur versie bij dezelfde zaak. Nu moet ik ze alleen nog overtuigen van een goede prijs... Op dit moment denkt iedereen nog dat 129k EUR een redelijke prijs is - dat gaat binnenkort wel veranderen!

Maar je hebt wel een beetje gelijk - voor 77k moet je misschien de carbs maar gewoon laten voor wat ze zijn...

Onno

Onno

22. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Komt nog 10% invoer en 19% BTW bij he = 100.000.

23. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Als je hem invoert.... ;)

Onno

Share This Page