Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1254 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Zonde! Had je eerder moeten posten, ik zat "vol" maar gijs had nog plek!
    Was geweldig, mini tunneltocht. Heb wat film geschoten en zal deze misschien vanavond (= na verplichie) posten alhoewel ik morgen vroeg op moet om mijn vlucht naar Cannes te halen. Verwacht geen hoogvlieg werk dus.
    Bommer dat het is afgelopen, had nog wel wat meer van deze "rustige" avondjes willen hebben :(

2. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Tjee, die auto is nieuw man... Ik zou het wel weten.
    Zit je echt zo met dat BB / BBi verhaal ?

3. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

77K lijkt me idd niet te duur voor die BBi.
    Gaaf ding zeg.
    Echte superauto voor Audi A5 geld. :)

4. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Dan moet je de wagen wel in Zwitserland op naam zetten om in te gaan rijden, wordt jij als EEG burger aangehouden 1 kilometer over de grens in Duitsland, heb je een kleine kans dat jij hele grote spijt krijgt.
    De auto ziet er trouwens heel goed uit.

5. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Forza Massa en Kimi

een echte 1-2

Kimi zelfs met een kapotte uitlaat !!!

6. eurperules

eurperules Formula Junior

Jan 25, 2005
    617
    belgium
    Full Name:
    stijn quintyn
    sorry voor de bump, maar is er iemand die ervaring heeft om dergelijk sportief gezinde wagens op LPG te laten lopen?
    een LPI installatie zal alvast aan te raden zijn
    naar ik gehoord heb is LPG ook droger na inspuiting, maar kan dit dit gevaar met een extra bovensmering opgelost worden.

zijn er nog nadelen waar ik geen weet van heb? alle input wordt geapprecieerd!

7. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Een algemene opvatting hier in den lande is dat je op gas moet koken in plaats van te rijden: betrouwbaarheid is minder in vergelijking met benzine.

Gr. Martin

8. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Het grootste probleem is dat gas heter verbrandt dan benzine. De uitlaatgassen zijn daardoor een paar honderd graden warmer. Gevolg is dat wanneer je op gas rustig rijdt, je kleppen het net zo warm hebben als wanneer je op benzine flink doordrapt, en wanneer je dan op gas op het gas gaat staan... tsja....

Dat gezegd hebbende, moderne auto's kunnen dat wel hebben. Je kleppen zijn wat eerder versleten, en mocht je nog een type hebben dat gesteld moet worden (meeste is hydraulisch tegenwoordig, die stellen zichzelf), dan moet je dat extra vaak doen. Want mochten ze eventjes net niet helemaal lekker aflsuiten, dan raken ze de klepzittingen op de kop niet meer, en raken ze daar ook hun warmte niet meer aan kwijt. Gevolg: verbrande kleppen....

Bottom line: moderne auto met goede gasinjectie hoeft geen probleemgeval te zijn. Het is een extra berg leidingen en electronica in je auto, dus het KAN idd kapot, maar als je een goed inbouwadres hebt, dan kan je gewoon probleemloos op gas rijden...

En als het voor jou het verschil betekent tussen een leuke auto kunnen rijden op gas, of een stuk minder leuke auto op benzine, dan moet je gewoon maling hebben aan alle snobisten die dingen roepen als koken op gas.... :D

Maar goed, das mijn mening....

Hans

9. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Stel dat ik een auto uit de US hierheen zou willen halen (niet F overigens), waar moet ik dan allemaal aan denken?

* Transport + inklaringskosten: euro of 2500 of zo?? Auto staat in Nevada, dus das niet echt dicht bij een Atlantische haven of zo...
    * 19% BTW
    * geen bpm meer, want oudere auto
    * 10% invoerrechten

Nog meer?

@Tonnie: Hoe zit dat nou precies met die 10%? Jij had het een poosje geleden erover dat dat op historische auto's niet altijd hoefde???

Is het transport regelen en importeren een beetje zelf te doen, of is laten doen toch wel aan te raden?

Hoe zit het met transportschade? Is dat een beetje fatsoenlijk te verzekeren? Wat kost dat?

Dank dank dank voor alle info!!!

Hans

10. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    #31335 Paulus, Jun 22, 2008
    Last edited by a moderator: Jun 23, 2008
    He JAWS, wat gevonden dus in de US.

je heb een boel reacties daar op je tread,

nu dat importeren nog je kan ook ff mailen met Paul die heeft een paar maanden geleden een lambo uit de US gehaalt.
    xxx.nl gebruik/misbruik me maar!

11. [nbsd]wb

[nbsd]wb Formula Junior

Mar 4, 2007
    356
    beesd the netherland
    Full Name:
    wim baljet
    ik begrijp de discussie over lpg eigenlijk niet. ik rijd al jaren op lpg met mijn f550.
    en.... als jullie het niet geloven, vraag het dan maar aan ruud [boink], die laat dan wel de foto zien toen ik aan het tanken was.

12. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS

Je kan een historische auto invoeren van buiten de EEG als ""collectors item"" als deze auto minimaal ouder dan 30 jaren is, alleen op dit moment is het wat complexer geworden, auto moet namelijk compleet en origineel zijn en word daarom dan ook gecontroleerd door de Douane die dan akkoord moeten zijn.
    Helaas door vele porsche 356 speedster replica's en dergelijk soort van auto's zijn ze redelijk strikt geworden ik weet een verhaal van een 356 cabriolet die bleek na controle geen originele motor meer te hebben en werd toen aangeslagen voor de 10% + 19%, die douane agent vond dat de wagen niet meer origineel was dus besloot de volle belastingen te heffen. En verwacht niet dat de Douane niks weet, zij hebben ook internet en halen alles van internet af, zelfs bij geadverteerde auto's de advertenties met de vraagprijzen.

Transport op dit moment is ander probleem, zeker met een auto uit Nevada
    eerst transport naar Los Angeles (de haven) kost plusminus 750 dollars
    maar dan de wagen in een container krijgen, op dit moment ongeveer 4 maanden wachttijd ivm de vele transport vanuit de VS en zeker voor een enkele auto word een probleem.
    Als je een goede transporteur neemt hoef je niet echt bang te zijn voor schades en volgens mij kun je eigen alleen verzekeren tegen totale verlies van de auto.

Waar ik mee werk en trouwens alle serieuze internationale transporteurs van exclusieve auto's is
    SILLEVIS BV
    010-4154435 Vraag naar Roy van Stee

Ga niet voor de goedkoopste want je moet begrijpen dat die auto enkele tijd onderweg is en dat kost geld.

Heb net betaald voor een auto uit Lakeville Minesota naar rotterdam (eerst 1600 miles met de truck naar New York en daar in de container naar Rdam) ongeveer 2250 euro inclusief inklaringskosten . auto is perfect aangekomen zoals in Lakeville op de auto is gegaan. (2 maanden onderweg en me eigen geen minuut druk hoeven te maken over iets)

Tonnie

13. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    @Paulus: Dank je. Ik had even niet aan Paul gedacht. We kennen elkaar. Hij heeft in m'n Dino meegereden, en ik redelijk recent in het oranje monster. Ik zal hem eens een mailtje sturen.

@Tonnie: Het is een De Tomaso Pantera. Vrij zeldzaam dus. De auto is ouder dan 30 jaar, behoorlijk origineel, 26000 miles, eerste lak, niet gemodificeerde motor, originele interieur. Ziet er niet uit (project auto), maar zou wellicht als collectors item binnen gehaald kunnen worden... Kan dus meevallen.... Maar goed, voor het gemak zal ik er maar vanuit gaan dat dat NIET gaat lukken, dan kan het alleen maar meezitten...

4 maanden? Ajj, das lang! Maar aan de andere kant heb ik ook weer geen haast. Geeft me weer tijd om de werkplaats helemaal in orde te maken....

Dank voor de informatie!!!

14. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Cool Hans!!

Die auto ziet er precies goed uit op de foto's vind ik.
    Niet perfect, maar wel mooi, oud type en lijkt wel eerlijk.
    Het enige wat mij zo opvalt zijn die zwarte spatbordrandjes aan de voorkant.

Heb je al meer info van die gast? Blijkbaar is hij geschrokken van een aantal probleempjes die de auto heeft?

p.s. De JG-43-HD die ik toen heb bekeken is nog in NL, alleen is wel APK in 2003 verlopen ofzo.

15. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Inderdaad Tonnie. Ik ben geen EEG burger op het moment, en weet nog niet waar ik me in Europa ga vestigen. Vandaar.

Onno

16. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Hans, waw !! Een Pantera! Echt een auto waarik zo verliefd op kan worden.
    Ik heb je thread gezien in de 308 ectie, maar zie geen fotos van de auto die jij op het oog hebt. Of mis ik iets ?Post ze anders hier eens.

17. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Klopt, en daar heeft hij nog een hoop gezeur mee gehad. Transport duurde zoals Tonnie zei heel lang, en hij moest ook eerst de auto in Duitsland op kenteken laten zetten omdat onze Nationale Lambo importeur niet mee wilde werken. Uiteindelijk is het allemaal wel gelukt, maar dat duurde ook een maand of 4.

Mooie auto, trouwens, Hans, de Pantera. Altijd erg cool gevonden, mits standaard. en ouder model. Ben benieuwd!

Onno

18. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
  19. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    #31345 toto70_0, Jun 22, 2008
    Last edited: Jun 22, 2008
    @Hans, met een De Tomaso Pantera zal het hoogstwaarschijnlijk geen problemen geven, alleen zorg even dat je van te voren een dossier maakt wat aangeeft dat De Tomaso amerikaanse motoren gebruikt, kan verwarring geven met een douaneagent, die denkt dat het niet origineel is, en als jij zorgt dat er duidelijkheid is, dan NO PROBLEMO.

@Onno, een moderne Lamborghini die uit de VS komt heeft een ander chassisnummer, en heeft geen homologatie in Europa en Hessing kan deze niet leveren met de beste wil, dan moet je naar Lelystad voor een speciale keuring, alleen het is veel makkelijker via Duitsland om dat te doen of www.kitetrading.nl dit is een firma die voor dit soort gevallen Duitse kentekens organiseert.
    Dit is trouwens bij alle wat moderne auto's bij de Pantera absoluut geen probleem.

Iedereen denkt dat het allemaal een ABCtje is, maar helaas is het voor vele een zware teleurstelling als ze (vaak ongezien) een wagen goedkoop in de States gekocht denken te hebben.
    Die aardige verkoper in de States blijkt later toch een oplichter te zijn die een of andere sloper voor je op de boot zet, een vriend van mij dacht ooit het ook te kunnen helaas bleek de wagen op een verkeerde boot gezet te zijn namelijk een duikboot zo rot en ver heengegaan was zijn 1966 Porsche 911, was echt van de sloop getrokken, een beetje stukwerk en wat schilderen, en die AMerikaan had weer een argeloze Europeaan te pakken, die maat van mij was zo blij dat we de auto gelijk naar de schredder hebben gebracht. KORTE PIJN IS GEEN PIJN.

20. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Aardig prijsje ook!! :eek:

Technisch ziet het er allemaal nogal rommelig uit, als ik heel eerlijk ben. Netjes wint je dan weliswaar geen races, maar mocht je eens iets aan onderhoud willen doen, dan is het wel handig als niet OVERAL leidingen lopen.... Pfff.....

21. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Net op TopGear de 430 Scuderia

Heerlijke beelden ! moest me weer denken aan 01-12-2007 :D:D

22. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Ben net terug van een dagje nurnbergring waar het echt prachtig weer was. Nog een paar Ferrari's gesport (o.a. een erg vet klinkende novitech F430). Jammer alleen dat mijn vader zijn 1,5 maand oude 5 serie compleet onder de deuken gehageld is :(.
    fototjes volgen

23. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Het verhaal zit anders, Tonnie, maar om dat hier publiekelijk uiteen te zetten is niet aan mij.

Onno

24. RudyW

RudyW Formula 3

Apr 25, 2008
    1,222
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    #31350 RudyW, Jun 22, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Klinkt wel heel erg vet zo'n Novitech? F430. Was helaas ook de enige Ferrari die ik de hele dag op de ring gezien heb. Zoals de vorige keer (2 maand geleden) super veel 911 GT3(RS)'s. Het blijven wel de locale gasten met (soms behoorlijk) aangepaste golfjes/clio's/polo's die echt hard gaan met relatief weinig vermogen.

Heb de rest van mijn (amateur ;) ) foto's hier staan;
    http://rw-racing.nl/pics/nordschleife_22_06_2008/
    Image Unavailable, Please Login

Share This Page