Het schijnt dat het enige gezonde onderdeel van Kroymans, Ferrari is. Maar dat is een gevalletje hearsay van mijn kant.
Gewoon ff naar Duiven sturen, Alex analyseert ook de olie, en niet alleen van de tor maar ook van de bak ed, van de F1 tuuts van Ferrari http://www.ar-analyses.nl/ Joop
17 maart 2009 | Tekst: Nic de Boer (Autoweek.nl) Ferrari werkt onder de codenaam F142 aan de opvolger van de F430. Dat belooft wat! In het najaar maken we kennis met de nieuwe Ferrari, die volgens diverse bronnen F450 gaat heten. We schatten in dat hij op de IAA in Frankfurt zijn debuut beleeft. Kort daarna, in januari 2010, worden de eerste exemplaren aan hun baasjes afgeleverd. De huidige F430 loopt alweer mee sinds 2004. Met het nieuwe model gaat Ferrari verder op de groene weg die het is ingeslagen met de komst van de California. De exacte details zijn nog niet bekend, maar we weten al dat het nieuwe model een helemaal nieuwe krachtbron krijgt met directe brandstofinjectie. Waarschijnlijk krimpt de inhoud tot minder dan 4,0-liter; al doet de typenaam van de auto vermoeden dat het een 4,5-liter wordt. De huidige motor heeft een inhoud van 4,3-liter. Wees niet bang dat de Ferrari vermogen moet inboeten. De nieuwe motor hoest er volgens de eerste berichten meer dan 500 pk uit. De F430 komt niet verder dan 490 pk. Ook ondergaat de nieuwe Ferrari een flinke afslankkuur. De F450 moet lichter worden dan de huidige 430 Scuderia en die legt maar 1.350 kilo op de schaal. Volgens een insider bij Ferrari wordt is de Scuderia een tamme auto in vergelijking met het nieuwe model. Dat is mogelijk omdat mensen voor wie het wel wat minder mag, nu kunnen kiezen voor de California. Image Unavailable, Please Login
Is inderdaad ook iemand die het kan doen, ben wel eens bij hem op bezoek geweest. Ook bij ons op het bedrijf beschikken we over een dergelijk laboratorium maar ik denk niet dat ze analyses voor particulieren verzorgen.
Ik krijg bij de foto het idee dat het eerder de opvolger is van de Enzo i.v.m. de veel grotere achterwielen en de slechte passing van de spatborden ronde de wielen. Dit lijkt me onderhuids een grotere/sterkere auto dan de opvolger van de 430. JMHO
Ben reuzebenieuwd wanneer we de eerste echte spy-foto's gaan zien, want zo'n mule zegt natuurlijk niks. In elk geval wel toppie dat hij lichter en krachtiger wordt dan de scuderia, prijs zal waarschijnlijk navenant zijn, maar dat hebben we er graag voor over. Ik hoop wel dat hij kwa model totaal anders zal zijn als de 430, dus niet alleen een face-lift, maar totaal nieuw. Niet dat ik de 430 niet mooi vind hoor, maar ik ben van plan om de 430 bij te houden als de 450 geleverd wordt en zou het jammer vinden om 2 bijna dezelfde auto's in de garage te hebben. Ik heb de eerste 450 Spider die in Spanje geleverd wordt, maar de spider komt sowieso een maandje of 6 later dan de coupe. Nu maar hopen dat hij nog voor de zomer 2010 geleverd wordt. Affijn, 't maakt ook niet zoveel uit, want ik rijd hier toch altijd open. In elk geval weten we al op de IAA in Frankfurt hoe hij er definitief gaat uitzien, kan ik alvast wat opties en kleuren gaan bedenken. En na de zomer zullen de eerste spy-foto's wel al een glimp laten zien.... Misschien ga ik wel voor rood deze keer, das namelijk 20 jaar geleden, wordt weer eens tijd. Dat zwart is sjiek, maar ik poets me het lazerus, en als hij 15 min in de yachthaven staat, staan er 30 handen en vingers op...tsss. PS: Wanneer is de IAA in Frankfurt eigenlijk ? Want daar moet ik dan wel effe naar toe natuurlijk. Pingel ik wel enkele VIP-kaarten af bij de dealer
Thanks Michiel, Wat stom van mij, had ook effe kunnen googlen natuurlijk Maar das wel snel, mooi zo. Dan zullen de spy-foto's wel al binnen enkele maanden ergens te zien zijn, als de auto compleet klaar is begin september. Toppertje...
Als ik die info lees die Henkie post zou ik bijna denken dat Ferrari aan het downsizen is en een turbo (of een andere manier van drukvulling) op de F450 gaat zetten?. En zal het dus iets van een 3.* liter zijn die presteerd als een 4.5?. Gewoon maar een hersenspinsel van mijn kant, maar opzich zou dit toch prima mogelijk zijn?. Uit een <4.0 v8 motor meer dan 500pk halen zonder drukvulling is natuurlijk niet onmogelijk maar dit zou op zijn minst bijzonder zijn voor straatgebruik!. Gewoon beniewd, wat zou zo iets ongeveer moeten kosten?
Kun je nagaan hoeveel ik te doen heb tijdens m'n vakantie..... Ben heel benieuwd naar de spyfoto's. Ga zelf begin augustus even kijken in Maranello of er nog wat te zien valt in de straten aldaar. Houdoe
Ik heb al veel geruchten gehoord, het zou toch een 4,5 L worden, en een nieuwe dubbel-clutch F1 bak met 7 versnellingen, die nog sneller zou zijn als de scud. De motor zou tot 10.000 tpm aankunnen, dat wordt snerpen. Ik hoorde ook dat de motor niet achteraan komt liggen, maar een middenmotor concept. De voorkant wat korter, de cockpit wat naar voren , dan de motor en daar achteraan nog wat bagage-ruimte. ( a la porsche boxter) Het dak v/d spider zou niet van linnen zijn, maar zoals bij de california, wel ultra licht carbon en bij neerklappen zou de motor zichtbaar blijven. Hoe ze dat dan weer in mekaar gaan breien
@Dirk; vandaag is de 18e. Was dat niet de dag dat ze je aan nadere onderzoeken gingen onderwerpen? Alles oke gegaan?
Niet alleen een erg mooie kleur, ook een fantastisch mooie auto! We zien elkaar in Frankfurt Dirk! Ben benieuwd hoe de F450 er in het echt uit komt te zien. Gr. Martin
Ben morgen rond lunchtijd bij Alex om de 550 op te halen! De dag erna halen we de Griff op. Let the good times roll. Onno
Sta je rustig (radiootje aan, strak blauw hemeltje en zonnetje gaat net onder, je kent dat wel......) je F te wassen. Net de naakte tuinslang ter hand genomen (was dus bij stap 4 aangekomen ) komen er twee mannen in pak aanlopen (schat een jaar of 25): "mooie auto meneer! Rijdt u daar nu vaak mee?" Voordat ik antwoord kan geven, de ander:"kunnen bij deze nu ook de deuren omhoog open?" waarop de eerste weer vraagt:"wat verbruikt dat nou?", de tweede:"u gaat hem vast zometeen DROOG rijden...." Ik heb maar gezegt dat ik alleen maar poets en geen rijbewijs heb, was gelijk van het gezeik af Was vandaag gum weer, iemand op stap geweest?