Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 1569 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    #39201 Fumacher, Mar 19, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  2. RiCoNL

RiCoNL Formula Junior

Jul 4, 2007
    451
    #39202 RiCoNL, Mar 19, 2009
    Last edited: Mar 19, 2009
    Wellicht dat ik even ga kijken is toch niet zo ver van hier.
    Leuk California / 430 filmpje trouwens. 430 in het Italiaans klinkt wel erg lekker.

3. 328-GTS

328-GTS Formula Junior

Jan 18, 2009
    385
    Planet Ferrari
    Full Name:
    Toto
    #39203 328-GTS, Mar 19, 2009
  4. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Neeeeeee, dat kan niet waar zijn. Dat is wel ff waardeloos. Dus morgen twee ophalen? Een schrale troost is dat het waanzinnig mooi weer wordt de komende dagen. Dus ik hoop iig op een paar mooie fotootjes!

Nee Fred, geen verrassingen meer. Wel bij munsterhuis geweest vanavond ( moet overdag werken namelijk :D). Ik hoop de vijfspaaks velgen die speciaal voor de 16M zijn bedoeld te "krijgen". Eerst even de prijs afwachten...want ik heb zo'n vermoeden dat het natuurlijk weer nergens over gaat...( misschien klinkt dat uit mijn mond nu even wat ongeloofwaardig..)

Nou, het tellen was niet nodig bleek achteraf...Mirella heeft vandaag even uitgehaald in een winkelstraat.. :(

Nou Tonnie, ik denk niet dat het zo gaat. Voor het afstoten voor een paar bedrijfjes ga je niet naar de bank. Daar ga je naartoe als je te weinig pecunia's hebt. Kroymans Ferrari zal blijven bestaan, zonder twijfel. Maar zijn naam is geschaad en dat weerhoudt potentiele kopers van een eerste inleg, en terecht. Of vergis ik me?

5. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Cool!

Ben jij dit ook? http://www.youtube.com/watch?v=vxsNfcNWSsM&feature=channel

Idd, F16 pruttelen is behoorlijk baas boven baas. Maar voor iemand die gewoon als prutsertje door het leven gaat, moet ik zeggen dat ik toch best happy was met een vluchtje in die Epic! :)

Binnenkort weer eens Jodel gaan vliegen? Ik heb weer helemaal inspiratie hier...

6. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nu Onno officieel uit de rimboe is, moet ik maar de eer hooghouden.

Ben nog steeds in Oregon en het is hier nog steeds prachtig weer. We hebben vandaag een paar high speed runs gemaakt met de Lancair. Zit een 3 liter turbomotor uit een Subaru op die we aan het klaarmaken zijn voor een eerste vlucht. De turbodruk hebben we nu op 1.8 Bar staan (totale druk. We zitten hier op 0,8 bar druk op de grond, plus eentje erbij door de turbo). Met wat hulp van een kennis / Subaru tuner uit Nederland de ontstekingstiming nog wat verder afgesteld. Dat ding staat nu echt te blèren. Pracht geluid! Helaas trok de prop zo hard aan het geheel dat het blok een paar cm naar voren getrokken wordt, en daardoor de rubbers van het inlaatspruitstuk uitelkaar getrokken worden. Nog een beetje modificeren dus... De epoxy ligt op dit moment uit te harden. Hopelijk hebben we het spul vanavond klaar, dan kan de testpiloot morgenochtend hierheen komen voor first flight.

nice!!!

Nog leuker is dat deze club van plan is om in September mee te gaan doen met deze kist aan de air races in Reno. Die races staan al jaren op mijn wish list. Helemaal leuk als ik daar dan als crew member kan zijn!!!

Oh, en ik heb net voor het eerst van m'n leven in een Mercedes gereden. Joel heeft hier een E550 staan. Mooie auto, maar een BMW (of Ferrari) rijdt toch lekkerder ;)

(ik heb het nog steeds uitstekend naar m'n zin hier).

Hans

7. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik wil dan ook mijn "uitgestelde" vlucht inhalen, met dat mooie weer hier krijgt iedereen inspiratie. Ben je Zaterdag al terug?

8. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nope, de 26e kom ik aan.

En je bent uiteraard meer dan welkom Fred!

9. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Yep, morgen is de dag! We zullen foto's en filmpjes schieten.

Ga je gang!

Ah wat jammer, slechts 1 letter te veel....

Onno

10. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Is een echte aanrader Fred!

11. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    #39211 -Michel-, Mar 19, 2009
  12. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #39212 328gts1987, Mar 19, 2009
  13. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    #39213 JazzyO, Mar 19, 2009
  14. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
  15. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  16. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Kan me iets voorstellen bij het geluid van zo'n Scooby :D Is die tuner misschien Mark Verhoeven? Je zegt drie liter. Is dat dan zo'n biturbo blok uit een Legacy? 1.8 Bar (werkdruk of piekdruk?) is behoorlijk veel! Ik reed 1.2 met piek 1.35. Maar dat was een 2 liter met enkele turbo.

17. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Legancy?! als daarin dit blok uitviel stond je hoogstens stil langs de weg, in dit vliegert ding heb je die "mazzel" niet....

18. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,146
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #39218 bigodino, Mar 19, 2009
    Last edited: Mar 19, 2009
    ??

p.s. zelfs Ferrari heeft ooit geëxperimenteerd met een boxermotor voor een vliegtuig, met het idee dat het platte design makkelijker in een vleugel te verwerken was.

19. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Nee helaasniet meer materiaal. Hij heeft meer in de pits gestaan dan gereden. Ook gingen ze in de middag al weg waarschijnlijk omdat het te druk was.

20. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nee, niet Mark Verhoeven. Ik kan z'n naam beter even niet publiek maken hier geloof ik. Hij is dealer van de ECU's die we hier gebruiken (en ik op de mijne ook ga monteren over een paar weken). En aangezien hij nu een kleeeeiiiin tikkie buiten zijn toegewezen werkgebied aan de slag is blijft hij liever even anoniem :)

Het is en 3 liter uit een Legacy, helemaal opnieuw opgebouwd met gesmede zuigers enzo, en 8.5:1 compressie. Daar een idioot grote turbo op (die kleintjes overspeeden op de hoogtes die je met een vliegtuig bereikt). We hebben de timing een behoorlijk eind teruggehaald ivm deze drukken. En we stoken natuulijk vliegtuigbenzine (130 octaan). Scheelt ook een slok.

Maar goed, ik ga zo weer eens terug naar het vliegveld. De epoxy zal zo wel droog zijn....

Ciao!

21. RiCoNL

RiCoNL Formula Junior

Jul 4, 2007
    451
    #39221 RiCoNL, Mar 19, 2009
  22. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Volgens mij hoef je dan niet ver te gaan komend weekend... veel plezier in ieder geval :)

@Onno: een perfecte dag om haar/hen op te gaan halen, toch? Veel plezier! Ik hoop dat vanavond een zuchtje wind de brom uit Muiderberg over de brug blaast :D

23. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    @ Marc, ik begrijp dat het niet zomaar gaat als ik zeg maar we moeten natuurlijk Frits en zijn jongens niet gaan afvallen, ze zorgen al meer dan 30 jaar voor de Ferrari's in Nederland, nu als dealer en voorheen waren ze de Importeur. Ze zullen het misschien moeilijk hebben op het moment maar ik heb het volle vertrouwen dat alles goed komt of al is.

Heb verhalen gehoord van clienten die hun auto bij Kroymans opgehaald hebben , en niet brengen voor een beurt, weet niet of dat spookverhalen zijn maar ik vind dat die mensen hun dealer moeten blijven steunen.

@Henk, jij hebt bij hun een topzaakje gedaan met je 348/360 transactie bij Kroymans, dus als jij nu even belt voor een paar nieuwe banden te laten monteren hebben die jongens ook weer het gevoel dat ze gewaardeerd worden, Bram en ik betalen wel mee.

In principe staan alle autodealers in ons kikkerlandje op de afgrond, als je die marges hoort die ze bij autobedrijven hebben, daar verkoopt Mandemakers geen keukentje voor en bij de gemiddelde meubelzaak jagen ze je ook weg, maar ja die autodealers blijven het gewoon volhouden.

FORZA KROYMANS

24. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,998
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik kan me van mijn jaren in de showroom herinneren dat de marge erg beperkt was, 13 jaar geleden hadden we het over 500 gulden marge op een Fiat Cinquecento, leuk die reactie wanneer iemand vroeg wat de korting was als ze geen auto inruilden. Door deze ontzettend lage marges zijn de dealers al jaren afhankelijk van de werkplaats, in de werkplaats moet ze het geld verdienen wat ze in de showroom weggeven. Het weghouden van auto's uit de werkplaats is dus funest voor een dealer organisatie.

Ik kom nog dagelijks bij veel verschillende merkdealers, de geluiden die ik hoor zijn niet bepaald vrolijk.

25. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Helemaal mee eens Tonnie. Zal ze zeker niet afvallen. Zoals ik al eerder zei, de kans dat er een doorstart gemaakt wordt bij faillisement is m.i. groot. Dit soort financiele problemen gun ik niemand en hoop ook dat ze gewoon blijven voortbestaan. Ik kan me het ook eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze van het toneel verdwijnen..

Share This Page