Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 166 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Sempre_gilles

Sempre_gilles Formula 3

Jul 11, 2003
    1,844
    Full Name:
    AdK
    Na alle mooie Spa plaatjes even iets totaal anders. Net als zovelen hier heb ik een aardige verzameling boeken en tijdschriften over auto's. Ooit begonnen met alles te verzamelen als er maar een rode auto in stond, de laatste tijd wat kritischer. Over mijn eigen auto (Dino 308 GT4) heb nu aardig wat tijdschrift artikelen gevonden, meestal in bladen als Classic & Sportscar, Thoroughbred & Classic cars, Motor Klassik en Auto Italia. Verzamelde rij impressies zijn te vinden in boeken als "Ferrari Dino 308 1974 - 1979" en "Ferrari Dino 308 & Mondial Gold Portfolio 1974 - 1985".

Tot op heden heb ik geen enkele Nederlandstalig artikel gevonden over de auto behalve in de Autokampioen van September 2001. Is er uberhaupt ooit in de Nederlandstalige autopers een artikel geweest? Helemaal mooi zou natuurlijk een artikel uit de jaren '70 zijn (Autokampioen???)

2. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Ad ,
    De enige in het Nederlands die ik weet zijn: Autovisie jaarboek 1980 pagina 388 en Autovisie kerst special 1974 met commentaar van Rob Slotemaker.

3. Sempre_gilles

Sempre_gilles Formula 3

Jul 11, 2003
    1,844
    Full Name:
    AdK
    Rob, erg bedankt voor deze info, nu kan ik weer wat gerichter gaan zoeken. Autovisie jaarboek 1980 is waarschijnlijk nog wel aan te komen via tweedehands boekwinkels of marktplaats, maar die Autovisie kerstspecial? Zou er ergens iemand zijn met een compleet Autovisie archief (liefst on-line)?

4. 308ROB

308ROB Formula Junior
    Silver Subscribed

Aug 14, 2004
    884
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    #4129 308ROB, Jun 28, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  5. Kingpin328

Kingpin328 Formula Junior

Nov 7, 2003
    433
    Woohoo! Goeie ouwe tijd zo te zien.

Ik hoor niemand over Zandvoort, lijkt wel. Zijn er nog mensen met plannen om te gaan?

6. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    ik ben dr bij hoor ;) ik wil het niet missen :)

7. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    Zandvoort niet direct, nee

Ik hoop op 7 Juli naar de vrije training te kunnen gaan op Zolder. Misschien kan ik dan eens mee met de Porsche... :)

Wie was dat trouwens die hier af en toe ook zelf ging rijden op Zolder? Bigodino? Op 22 (?) Juli gaan wij ook eens een namiddagje op Zolder rijden... Hopelijk is die Testarossa er dan weer!

8. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,180
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Perskaart niet nodig, ik loop wel vaker zonder de juiste kaarten in de pits.
    Bocht is S de la Foret kortweg Esses (waar veel fotos zijn genomen in de diverse ferrari boeken, evenals Mulsanne en Arnage bochten)
    Tevens is Tetre Rouge een prachtbocht, vlak voor opgaan Hunaudieres (lange rechte stuk).
    Leuk ik om opzoek te gaan naar de oude garage die Ferrari en Pozzi gebruikte voor preparatie van de auto's; deden ze toen nog niet in de pitsboxen zoals nu.
    http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=24032&highlight=ferrari+garage+le+mans
    Adres heb ik niet opgeschreven, vraag Bruere anders.

9. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,128
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Yep, dat was ik. Ik zou vandaag eigenlijk ook weer gaan rijden op Zolder, maar het is in mijn rug geschoten en daarom ben ik helaas thuis gebleven.

Wat voor evenement is dat op 22 juli op Zolder? Ik zal er waarschijnlijk niet zijn. Zit dan als het goed is in Montreux voor het Ferrari evenement.

Groeten, Peter

p.s. ik heb gehoord dat Italia á Zandvoort niet langer gesponsord wordt door Kroymans.

10. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    Eran Racing dacht ik... Jammer dat je er dan niet bij kan zijn!

11. niek

niek Karting

Mar 24, 2004
    213
    Netherlands
    Full Name:
    Niek
    Ik ga wel even een kijkje nemen, maar ik ben erg benieuwd hoe het dit jaar zal zijn.

Het wordt sowieso elk jaar al minder, maar nu geen enkele race meer, alleen maar clubrijden en een pizzakoeriers race...:( Dat zal erg spectaculair worden denk ik ;)

Gelukkig ziet 't weer er nog goed uit!

12. tomgt

tomgt F1 Veteran
    Rossa Subscribed

Feb 22, 2004
    7,180
    Netherlands
    Full Name:
    Tom Wiggers
    Dit laatste klopt! Is niet meer zoals 'vroeger'
    Zal ook wel niet zo zijn als in jaren 80 toen veel racebakken en mooi materiaal aanwezig was. Zal meer viva italia worden denk ik.

P.S. Niet helemaal zeker, maar plannen voor mn 2e bezoek aan LM classic zijn er. Ga dan voor de BBLM's van Knapfield, Goodman, Stroll, Bernecker (Fchatter!) Mason en Degand. Pracht veld. Eens kijken hoeveel sneller Kanpfield is dan rest van de BBLM's. Hij doet alleen de laatste tijd niet meer mee met de Challenge.
    We zien wel.

13. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Is het wel nog steeds een FCN event?

14. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    ja dat wel ik heb een paar weken terug uitnodeging van hun ontvangen.

15. Bartez

Bartez Rookie

Jun 30, 2006
    1
    Hoi, misschien dat iemand op dit forum weet waar ik weersbestendige ferrari stickers kan vinden van het zogenaamde 'logoschildje' zo moeten iets van maximaal 5-10 cm hoog zijn. Momenteel heb ik namelijk een ferrari sticker op mijn rode fiat stilo zitten, echter is deze bijna wit ipv geel.....door o.a. het zonlicht.

Ik weet dat er van die verhoogde 3d stickers zijn, echter kan ik ze nergens vinden, althans niet in nederland.

voorbeeld: http://www.fanshop-online.de/catalog/product_info.php/cPath/21_22_64/products_id/918

Da's alleen in duitsland en verzending alleen al kost 15 euro!! dus ben ik op zoek naar een adresje in Nederland.

Kan iemand me misschien helpen?

Alvast bedankt!

Greetz, Bartez
    www.bartvanstrien.nl

16. Fumacher1

Fumacher1 Karting

Jan 10, 2006
    178
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    heeej allen!
    Mn tentamens zijn allemaal afgerond en ik kan nu dus volop genieten van de vakantie :)

Zondag ga ik ook naar Zandvoort.... ik heb er zin in. Denk dat Zandvoort niet zo goed zal zijn als Spa, maar miss is dit wel het beste wat we in NL kunnen krijgen .....

Ik heb een aantal foto's van Spa online gezet --> http://fumi.fotopic.net/c1007310.html

Groetekes!

Vu

17. omd78

omd78 F1 World Champ

Dec 26, 2005
    13,242
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Ik hoop dat je je tentamens een beetje goed gemaakt hebt. Zijn er namen bekend van de gasten die met dat FXX-gebeuren meedoen...? Wellicht tot ziens in Zandvoort!

Gr. Martin

18. Cedrick

Cedrick Rookie

Jun 12, 2006
    13
    Zondag is er in Knokke een Ferrari bijeenkomst, nu, welk uur is dat juist?

(Srr als het hier al eens gestaan heeft)

19. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    Van de middag tot acht uur op het Albertplein

20. Fumacher1

Fumacher1 Karting

Jan 10, 2006
    178
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Is er nog een programma of iets dergelijks in Knokke? of staan de auto's daar gewoon op dat plein?

21. Dino 208gt4

Dino 208gt4 F1 World Champ

Jun 24, 2003
    14,868
    European Union
    Full Name:
    Roel
    Rijden de FXX'en in Zandvoort?

22. Fumacher1

Fumacher1 Karting

Jan 10, 2006
    178
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    idd!

Heeft er iemand een schema voor Zandvoort? Dr is helemaal niks te vinden op de site van het circuit :s

23. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    Ze staan er gewoon...

24. Cedrick

Cedrick Rookie

Jun 12, 2006
    13
  25. niek

niek Karting

Mar 24, 2004
    213
    Netherlands
    Full Name:
    Niek
    Op de site van de OCA van het circuitpark Zandvoort staan altijd alle tijdschema's.

http://www.oca-zandvoort.nl/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=14&Itemid=37

Voor Italia a zandvoort staat alleen 2 keer een demo en verder alleen vrij rijden.
    Dit is het enige programma die ik heb kunnen vinden.

Share This Page