Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 169 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Cique

Cique Rookie

Jul 17, 2006
    14
    The Netherlands
    Full Name:
    Matthijs de Vries
    Goedenavond mensen,

Ik zal meteen maar even met de deur in huis vallen...

Mijn echte naam is Matthijs, 20 jaar oud, wonende in Flevoland.
    Ben jong, wil wat, en ben gek op auto's...

Klinkt een beetje vreemd of tegenstrijdig misschien zelfs, maar naast mijn liefde voor Ferrari's ben ik helemaal gek op... OPEL! :)
    Dit is mede de schuld van mijn vader, en ben hierdoor eigenlijk vanaf het begin tot nu Opel gaan rijden (5e Opel).

Heb nu, volgens velen een sjonniebak/boomklever, Opel Calibra. Maar wel met ruim 200PK (echte PK's -> turbo) en vierwielaandrijving, kan dus goed meekomen met het verkeer. Deze laat ik regelmatig uit op de Autobahn (DE), en, voor een Opel, levert dat vaak leuke taverelen op.

Goed, nu heb ik eindelijk het besluit genomen om van Opel eindelijk af te stappen en over te gaan op mijn grote, en ieder anders, droomauto...

...Ferrari...

Ik wil uiteraard rustig beginnen, en een goede instapper leek mij daarom een Mondial. En daarbij ben ik stiekem altijd wel een beetje verliefd geweest op deze toffe Ferrari :)

Daar zoek ik wel wat enige hulp bij... Ik zie er uiteraard wel enkele te koop staan via websites als Marktplaats e.d., maar ik betwijfel of dit nou echt het juiste medium is voor het kopen van een Ferrari... Iemand tips hiervoor om waar te kijken voor eerlijke auto's? Uiteraard speelt het budget in aankoop wel een beetje mee, ik wil best betalen voor een goed exemplaar, maar eens houd het op. Ik heb, dankzij vele verhalen op het internet, liever een Mondial met wat meer Kilometers voor wat minder geld dan een duurdere met bijna geen kilometers omdat de meer bereden paarden vaak minder kuren vertonen.

Ik dacht dat de verzekering het grootste probleem zou worden (ivm mijn leeftijd/rijervaring/enz.) maar dit heb ik al voor een zeer aantrekkelijk bedrag kunnen regelen! Op mijn naam! (Lees terug: ik ben 20!). Slechts een aantal 10tjes hoger dan de Calibra maandelijks... Mooie deal dus.

Wat ik vooral vernomen heb is dat ik uit moet kijken voor elektrische problemen en de nokkenasriem (die toch?). Dat de ramen traag werken schijnt te common te zijn...

Maar goed, conclusie, een gewone Mondial 8, in een redelijk tot goede staat, zou voor mij voldoende zijn... Waarbij bij mij de elektrische en motorische staat zwaarder tellen dan de koets.

Weet iemand misschien nog een eerlijke Mondial te koop staan in Nederland? Of hebben jullie nog tips voor me voor ik ga kijken? Ik ga sowieso voor een voorinspectie om zeker te zijn dat er geen grotere problemen aankomen... Waar kan ik dit trouwens het beste doen??

Al met al, ik hoop dat ik hier nog vele posts mag plaatsen... En hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen in deze nieuwe, leuke maar ook spannende uitdaging :)

2. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    ey Matthijs welkom op Ferrari-chat

groetjes
    patrick

3. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Welkom!

20 jaar en een mondial! Dacht dat ik er vroeg bij was op mijn 24ste.

Matthijs. Weet wel wat je doet, een Ferrari heeft wat zorg nodig. Begrijp ik goed dat het je enige auto zal worden? Wil je er ook in de winter mee rijden?

Jouw opmerking over de verzekering wekt mijn interesse. De verzekeraar van mijn andere auto's (ben inmiddels 33) wilde mijn 348 niet in dekking nemen, jij bent 13 jaar jonger dan ik. Mag ik vragen wie accepteert jou en tegen welk tarief? Gelden er nog bijzondere voorwaarden.

Mondial eigenaren in deze thread zijn dun gezaaid, roel (208...) is heel actief. Voorzover ik weet is geen van hun auto's te koop.

Dicht bij jouw in de buurt staat onder andere:

http://www.almereclassiccars.nl/info.asp?i=546 (in welke prijsrange zoek je?)

Ik heb wel bijzondere ervaringen met dit bedrijf:
    http://www.ferrarichat.com/forum/showpost.php?p=135425107&postcount=2008

Roel is er wel heel enthousiast over, hij kocht zijn auto daar.

Auto's laten zich niet op afstand beoordelen. Lijkt me inderdaad goed om onder begeleiding zo'n auto aan te schaffen. Beetje zoeken op fchat en je vindt heel wat over de mondial.

Succes!

Gijs

4. Sempre_gilles

Sempre_gilles Formula 3

Jul 11, 2003
    1,844
    Full Name:
    AdK
    Matthijs,

ik neem aan dat je ondertussen weet dat het vele malen duurder is een goedkope maar slecht onderhouden F. in rijdbare staat te krijgen / houden dan gelijk een goede te kopen? Een mechanisch zwakke auto is een bodemloze put waar je eindeloos geld in kan blijven stoppen! Voor een goed technisch advies verwijs ik je graag door naar Alex Jansen van Forza Service in Oss. Hij kan je ook helpen zoeken naar de juiste auto. Mijn ervaringen met de dealer waar ik de auto indertijd heb gekocht (Munsterhuis) zijn helaas verre van positief.

Als laatste, mag ik als zeer tevreden Dino 308 GT4 eigenaar je adviseren ook eens naar zo'n type auto te gaan kijken. Grootste verschil met een Mondial: carburateurs ipv inspuiting dus echt dat ouderwetse sportwagen geluid...

5. Cique

Cique Rookie

Jul 17, 2006
    14
    The Netherlands
    Full Name:
    Matthijs de Vries
    Ik begrijp je eerste punt al te goed inderdaad. Helaas heeft mijn huidige auto ook een hoop zorgen (lees: hoge kosten voor dingen die in eerste instantie niet te merken zijn of waar gewoon mee gereden kan worden). Dit zijn motorische/technische dingen zoals de 4x4, versnellingsbak, koppeling, dat gaat snel met wat vermogen natuurlijk... Uiteraard begrijp ik dat het bij een Ferrari net allemaal even wat anders werkt, en een riempje vervangen komt even wat (bijhoorlijk) duurder uit... Goed, daar ben ik op voorbereid/daar heb ik weet van.

Tweede punt, in de winter rondrijden lijkt mij op zich het grootste probleem niet, op de mindere weken/maand(en) na. In de winter ben ik toch al niet zo'n grote afstanden rijder dus dat komt wel goed. Daarnaast zit ik er over te denken om er nog een klein Opeltje bij te doen. Of in ieder geval, een goedkoop Opeltje. Dit is in ieder geval nog een punt waar ik over aan het nadenken ben.

Bedankt voor de tips voor het aankopen. Ik ken verder niemand met technische kennis over Ferrari's, alleen over Porsches :( Dus ik moet het nu in eerste instantie hebben van de typische kwaaltjes van het internet en mijn inzicht die ik heb moeten gebruiken bij aankopen van de "normale burgerbakken"... Classic Cars in Almere had ik al een keer gezien idd. Verder nog geen reviews van opgezocht. Jouw ervaring is dus niet echt positief begrijp ik? Maar die van een ander weer wel... Nouja, dat zal je bij elke bedrijf wel hebben. Zolang ze niet als gehaaide oplichters bekend staan kan ik wel een keertje een kijkje nemen natuurlijk.

Waar ik zo bang voor ben is dat ik niet serieus genomen ga worden (aan komen rijden in een Calibra, 20 jaar oud). Ik wil namelijk wel eerst een proefrit maken voor aankoop natuurlijk...

6. Cique

Cique Rookie

Jul 17, 2006
    14
    The Netherlands
    Full Name:
    Matthijs de Vries
    Bedankt voor de tips!

Dat gaat snel hier ;) Ik geloof je meteen wat betreft jouw Dino, maar ik geloof dat die, mede dankzij de carbs, een stuk duurder zullen zijn in onderhoud... Bijvoorbeeld alleen al het afstellen van de carbs zal wel wat kosten.

Ga nu ff researchen naar Forza in Oss :) Dank u.

7. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik kan bevestigen dat het raadzaam is om met Alex Jansen te gaan praten. Het Ferrari wereldje is klein en hij kent veel auto's die te koop staan (hij doet ook aankoop inspecties). Hij zal je ook meer kunnen vertellen over onderhoudskosten. Een goedkoop Opeltje erbij lijkt me een hele goede keus. Op termijn zal dat goedkoper zijn! (Ik zou dan eerder voor een betrouwbaar zakjapannertje gaan).

Succes!

Groeten, Peter

8. Cique

Cique Rookie

Jul 17, 2006
    14
    The Netherlands
    Full Name:
    Matthijs de Vries
    En Alex Jansen is dus van Forza@Oss? Goed, zal ik doen. Uiteraard wil mij natuurlijk niet in de vingers snijden uiteindelijk, en de juiste contacten/knowhow is dan natuurlijk een must...

Japanner is natuurlijk vloeken tegen een Opel-liefhebber he ;) Maar goed, ik begrijp stiekum wel een beetje wat je bedoelt na wat ervaring :)

9. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Vrees dat dat de reden is dat ik je niet gelijk adviseerde om naar Alex te gaan (www.forzaservice.nl). Ik kan wel zeggen dat je nauwelijks onderzoek hoeft te doen naar hem, hij is het adres van het land (verzorgt zelfs de technische ondersteuning van de FCN evenmenten (afgang voor kroymans). Alex houdt onze hobby betaalbaar. Hij heeft een mooi 328 GTB staan, eigenaar heb ik wel eens gezien, aardige vent, gek op zijn auto, heeft nu een 355.

Verspil Alex' tijd niet (hij heeft het erg druk (met ons). Goed moment om er naar toe te gaan is zaterdagochtend. Het is dan net geen clubhuis, maar komt in de buurt. Wellicht eerst even bellen, ik heb een dik uur met hem gesproken alvorens de zoektocht begon.

Zelf vind ik het rijden met een F-car door de pekel doodzonde. Zelfs een mondial lijkt me geen auto voor alle dag/elke gelegenheid. Wil je alsnog iets zeggen over de verzekeringskwestie, op rond van mijn ervaring heb ik ernstige twijfels, zou dit goed afkaarten, ben erg benieuwd. Een soepele verzekeraar is voor ons allemaal belangrijk.

Om je opmerkingen over onderhoud in perspectief te zetten:
    Revisie van de versnellingsbak van mijn auto kost zo'n 8 mille euro. Een onderhoudsbeurt (elke 20dkm, 3jr) kost minimaal 35 uur (en zo'n 3 mille euro).

gr.,

Gijs

P.S. Zelf hebben wij in het geheel niet gereden met onze auto voordat wij haar kochten (kocht haar samen met mijn broertje (24). Laten keuren, betaald, overgeschreven, daarna 1ste rit(!).

10. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Een paar jaar terug gaf Alex mij de volgende quote voor onderhoud (voor een 308 GT/4 Dino, zal denk ik niet zoveel afwijken van een Mondial): 1.500-2.000 euro per jaar. Dit is zonder gekke dingen als bijvoorbeeld een uitlaat vervangen. Het betekende niet dat je 1.500-2.000 euro per jaar uitgeeft, maar als je dat per jaar opzij zet, dan zou je de kosten moeten kunnen dekken (maar ik ging niet uit van dagelijks gebruik en dus weinig kilometers).

Groeten, Peter

11. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    En dat wil juist iedereen: www.tubistyle.com!

12. Sempre_gilles

Sempre_gilles Formula 3

Jul 11, 2003
    1,844
    Full Name:
    AdK
    Genoemde bedragen kunnen kloppen voor normaal onderhoud aan een 308 GT4. Maar wat is normaal aan een auto die minimaal 26 jaar oud is? Ik heb mijn auto nu ruim 4 jaar en er is altijd wel iets extra's naast de jaarlijkse beurt (met APK, olie verversen en regelmatig de distributieriem vervangen): nieuwe uitlaat (dik 3 mille), airco kapot, ontsteking om laten bouwen van 1 naar 2 contactpunten ivm slechte stationair loop etc etc. Ondertussen zie ik ook langzaam de roestblaasjes weer opkomen en weet dat er op een dag niet meer aan te ontkomen valt en dat dat probleem serieus aangepakt moet worden. Auto compleet strippen, roestbehandeling en opnieuw netjes laten spuiten zal waarschijnlijk over de 10 mille gaan kosten. Kortom, als die genoemde 2000 euro per jaar echt het maximum is wat je kan besteden, kan je voor nare verrassingen komen te staan. Voor een auto die liefst als dagelijks vervoersmiddel gebruikt gaat worden, lijkt die 2 mille me niet reeel.

Het beste advies wat ik nogmaals kan geven is: begin met een auto die in goede staat is!

13. Cique

Cique Rookie

Jul 17, 2006
    14
    The Netherlands
    Full Name:
    Matthijs de Vries
    Uiteraard zal ik hem eerst telefonisch benaderen. Dan hoor ik vanzelf wel hoe of wat.

Ben je gek? Ik rij zelfs met mijn Opel niet door de pekel! ;)

145 Euro per maand, dat is 20 euro meer dan mijn Calibra elke maand. Verzekeraar is Centraal Beheer. Ik kon mijn Calibra absoluut nergens verzekeren ivm vermogen icm leeftijd... Uiteindelijk wel door kunnen zetten bij Centraal Beheer. Misschien niet de beste verzekering voor je Ferrari, maar wel de enige mogelijkheid voor iemand van 20, zonder elk jaar 50% van de waarde van je Ferrari neer te moeten leggen. Ik heb verder echter goede ervaringen met Centraal Beheer (met schades dus). En die ervaringen zijn ook wederzijds (eerlijkheid, betalingen, enz.). Kortom, er werd niet eens geschokt gereageerd toen de term Ferrari genoemd werd. Er werd serieus gekeken en moeite voor mij gedaan. Iets wat ik zeer waardeer. Klasse 1 alarm is voldoende, garage is niet nodig. Bedrag is helaas alleen maar WA, wel inclusief inzittendenverzekering, tredebescherming en nog wat extraatjes... Echter sta ik uiteraard open voor meerdere mogelijkheden, al ben ik bang dat dat met mijn leeftijd moeilijk (onmogelijk?) gaat worden.

Dat zijn eenmaal nou de dingen die er bij horen/waar je rekening mee moet houden. Je moet wat over hebben voor je ultieme hobby natuurlijk ;)

Tja, ik heb nog nooit een auto gekocht zonder er zelf eerst in gereden te hebben. Ik heb nog nooit in een Mondial gezeten. Ik zou niet eens weten of ik er uberhaupt wel langer dan 5 minuten in kan zitten. Vind dat toch wel belangrijk hoor. Maar aan de andere kant begrijp ik dat je als verkoper extreem voorzichtig zult zijn op je auto, vooral op dé ultieme auto. Ik kan daar verder maar een ding over zeggen denk ik: dat zal op dat moment wel duidelijk worden dan.

Ik heb er best wel wat voor over hoor :) Maar het moet natuurlijk wel leuk blijven. En dan bedoel ik dat het geen onnodige kosten moeten worden.

14. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Die 2000 euro zijn het probleem niet, een beperkt meervoud ervan ook niet, maar grote klappers (10 mille repaint), daar ben ik wel bang voor. Zou toch zonde zijn als je Ferrari een tijd moet stilstaan om de onkosten te kunnen betalen (of erger: hem moeten verkopen).

Ik zou me allereerst verdiepen in het model. Lees boeken, ga er bekijken tijdens grote meetings, zodat je al weet waar je op moet letten en gekke dingen zelf al herkent. Het zou zonde zijn als je bij elke aangeboden Mondial de diensten van een Alex moet inschakelen (met prijskaartje), om er telkens achter te komen dat het niks is.

Zo zag ik een keer een 308 GT/4 Dino, waarvan de schakelpook aan de verkeerde kant zat van de middenconsole en de bediening van de motorkap en kofferklep zat aan de passagierszijde... bleek dus een omgebouwde rechtsgestuurde auto te zijn. Wie doet dat nu??! Alex bleek de auto te kennen toen ik hem dat vertelde en gaf meteen aan dat het niks was.

Groeten, Peter

15. Cique

Cique Rookie

Jul 17, 2006
    14
    The Netherlands
    Full Name:
    Matthijs de Vries
    Dat is wel een beetje waar ik op doelde ja! Ik hoop dat meneer Alex mij daar in de toekomst dan uiteindelijk mee verder kan helpen dan... :) Bijvoorbeeld...

16. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Is nooit officieel vastgesteld.

Waarom een diefstalbeveiliging als diefstalschade toch niet gedekt is?

Je moet het natuurljik zelf weten maar: alleen WA?

Qoute van de grote Alex:
    "Als je er maar een hoekje uitrijdt is hij total-loss".

Ging er dan ook vanuit dat jij een All-risks verzekering bedoelde.

Ter info: Ik betaal voor een casco-dekking minder er geldt geen minimale leeftijd voor de leeftijd van de bestuurder, wel eisen aan de stalling, hobby verz en max 12 dkm/pj. Vraag evt Alex naar de mogelijkheden van een verzekering bij Assicuro, sluit niet uit dat ze moeilijk doen over zo'n jeugdige regelmatige bestuurder.

Over onderhoudskosten
    Als je maar een beeld hebt. Bottomline is: koop een goede auto en zorg dat je dan nog 10 mille vrij hebt.

Waarom ben je eigenlijk geïnteresseerd in een mondial en niet een 328/348, prijsniveau is ongeveer hetzelfde.

17. Cique

Cique Rookie

Jul 17, 2006
    14
    The Netherlands
    Full Name:
    Matthijs de Vries
    Ik voel me meteen thuis :cool:

Ik zal daar naar meer informatie zoeken :) Wederom bedankt voor de tip... Ik ben me in ieder geval bewust dat ik nog een lange weg te gaan heb... Maar dat heb ik er zonder meer voor over!!

18. Cique

Cique Rookie

Jul 17, 2006
    14
    The Netherlands
    Full Name:
    Matthijs de Vries
    Het prijsniveau van een 348 ligt toch aardig wat hoger... Voor een betrouwbare in ieder geval, lijkt mij. Voor de rest heb ik begrepen dat een Mondial een betere beginnersauto is qua Ferrari's en dat deze makkelijker in onderhoud is. En zeker niet onbelangrijk, ik vind het een gewoon een hele leuke auto :) Ik vind het meer hebben dan een 328 (no offence, ik wil niet tegen schenen schoppen hier, elke Ferrari is een unieke wonderschone auto, maar Mondial is meer naar mijn smaak...).

Eerlijk is eerlijk, een 348 vind ik echt super, en zou er dolgraag een willen hebben. Maar financieel ligt dat nu nog even buiten mijn bereik ;)

19. DavkeG

DavkeG Formula Junior

Jul 3, 2004
    719
    Belgium
    Full Name:
    Dave G.
    Jij doet niet lang met je wagens he? 20 jaar en al aan je 6e wagen aan het denken :).
    Een Ferrari op je 20ste...ik heb nog een lange weg af te leggen.

Wat vinden de Nederlandstalige Fchatters trouwens van P 4/5?

20. Cique

Cique Rookie

Jul 17, 2006
    14
    The Netherlands
    Full Name:
    Matthijs de Vries
    Had ik al gezegd dat het Opels waren? ;) Voornaamste reden dat ik zoveel veranderde kwam omdat ik elke keer de kans had om wat beters te kopen :)

21. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Ik zou een 348 ook niet aanraden voor elke dag.

Mijn ervaring is dat een mooie 328 met recent onderhoud nagenoeg hetzelfde kost als een mooie 348 met recent onderhoud. Ongeveer 40-45 tegen 45-50. Mondials heb ik minder zicth op. Ik zie wel eens wat vraagprijzen. 20 voor een wrak dik 40 voor kennelijk hele mooie T's.

Denk ook aan de beschikbaarheid van onderdelen. Mijn gedachte is hoe ouder, hoe moeilijker, maar weet niet of dat klopt. Voor de 348 begint het al: sommige onderdelen worden niet meer gemaakt of uitverkocht en onbekend of ze nog worden gemaakt in de toekomst (zie Henk's problemen met bedieningseenheid kachel).

22. Sempre_gilles

Sempre_gilles Formula 3

Jul 11, 2003
    1,844
    Full Name:
    AdK
    Een "Mondial" is natuurlijk een heel breed begrip, er zijn immers Mondials met de eerste 3 liter injectie motor (weinig geliefd want wat weinig pk's voor een Ferrari) tot en met de later 3.4 liter motor die ook in de 348 zat. Plus nog eens 2 koetswerken: de coupe en de cabrio... Zou me niet verbazen als een mooie T cabrio zo maar 3x zoveel kost als een matig onderhouden Mondial 8...

Heb hier een Cavallino uit December 2004 liggen met de volgende richt prijzen:

Mondial 8 15000 - 25000
    Mondial Coupe QV 20000 - 32000
    Mondial Cabriolet QV 32000 - 35000
    Mondial 3.2 Coupe 25000 - 30000
    Mondial 3.2 Cabriolet 30000 - 45000
    Mondial t Coupe 35000 - 50000
    Mondial t Cabriolet 38000 - 70000

Prijzen in $ en nogmaals, van eind 2004.

23. nickqv

nickqv Rookie

Nov 13, 2003
    41
    Holland
    Full Name:
    NickQV
    Een auto d'r naast te hebben is volgens mij ook de enige manier om het nog betaalbaar te houden (miljonair ben ik helaas nog niet). Ik heb naast de Mondial ook een Peugeot om het dagelijks mee te rijden. Als ik elke dag met de Mondial moest rijden had ik er een dagtaak aan om zegeltjes te plakken.

Mijn ervaring met de Mondial is nog steeds perfect. Heb eigenlijk naast het normale onderhoud geen rare dingen gehad met de auto.......

Grtz,
    Nick (die dacht dat hij jong was met 24)

24. Fumacher1

Fumacher1 Karting

Jan 10, 2006
    178
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Welkom Matthijs!

Je hebt iig leven in de ketel gebracht op dit forum ;)

Grtzzzz
    Vu

25. Cique

Cique Rookie

Jul 17, 2006
    14
    The Netherlands
    Full Name:
    Matthijs de Vries
    wow, wat een reakties weer :) Duidelijk ja dat het nu in ieder geval dan levendig is hier op het forum!

In ieder geval wil ik jullie allemaal hardstikke bedanken voor jullie tips/reakties op mijn vragen/reakties!! Vind het echt heel tof hoe iedereen hier meedenkt en meeleeft :)

Back to business... 2e Opel gaat er toch wel komen, want ik kan toch niet zonder uiteindelijk, ben ik bang! En zeker met elke dag naar het werk en weer terug (wel grootendeels snelweg) lijkt het mij wel handig...

Ik zou inderdaad heel graag in eerste instantie een meeting bij willen wonen... Iemand suggesties?? Is er binnenkort een meeting? Komen er ook bekenden van dit forum dan, zodat ik niet aan iedereen mijn verhaal opnieuw hoef te doen, indien er behoefte aan is dan ;)

Nog even terugkomend op de prijzen... Een Mondial 8 hoeft natuurlijk idd lang niet zoveel op te brengen als een T Cabrio die eng dichtbij in de buurt komt van zelfs een goede 348... Een Mondial 8 is qua vermogen voor mij ruim voldoende. Niet alleen in verband met mijn leeftijd/verzekering enz. Maar wie heeft er nou eigenlijk 300PK nodig hier in Nederland, als je toch al een Ferrari hebt, met 'die ferrari-sound'??? ;) Ach, het is wel leuk natuurlijk, maar ik weet uit ervaring dat je zo'n berg vermogen na een tijdje toch bijna niet meer vol benut. Dan heb ik liever gewoon een wat kleiner motortje. Want bij mij is voor zover ik weet de vuistregel altijd: Hoe minder vermogen, hoe betrouwbaarder de motor. En hoe het ook went of keert, dit blijkt eigenlijk altijd wel waar te zijn (uitzonderingen daargelaten, maar die bevestigen toch alleen maar de regel ;))

Er is toch altijd wel iemand sneller dan jou... Dit is heel goed te zien op de Duitse Autobahn... Of je nou een Opel, Mondial of 348 hebt... Er kan zomaar een RS6 of M5 komen, die jou toch wel voorbij gaat... Maar dat maakt toch niet uit... Zij hebben immers geen Ferrari :)

Share This Page