Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 171 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Hey Peter,

Ik wou ook zonet vertrekken richting Zolder, maar net op dat moment breekt de hel hierboven los! Donder, bliksem, felle regen, hagel,... :(

Kan je geen ongelijk geven om dan toch maar niet te rijden! Je bent idd immers niet alleen op de baan!

Als het weer zo meteen een beetje opklaart, ga ik mss nog even kijken gewoon. Circuit ligt maar een klein half uurke van mij thuis :)

CU

Guy

2. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Ben daarnet dus toch nog even gaan kijken :)
    Vanaf 15u scheen de zon immers weer volop! :)
    Er was spijtig genoeg geen enkele Ferrari te bespeuren :(
    Wel een zeer leuk speeltje (in mijn ogen) gezien, nl een Ariel Atom!! :)
    Fantastisch speelgoed :D

Guy

3. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    Ben ook net thuis...

Sorry Guy dat ik niet antwoorde. Heb geen belkrediet meer en ik was toch al thuis toen ik je sms las.

Fijne dag gehad, pics volgen :)

4. rpmtifosi

rpmtifosi Formula 3

Nov 5, 2003
    2,467
    Belgium
    Full Name:
    Guy
    Geen probleem Jeroen ;)
    Toen ik in zolder aankwam zag ik wel een zilverkleurige Alfa 156 sportwagon in de paddock, dacht even dat jullie dat mss waren? Ben de nrplaat vergeten, was van Roeselare. Ikzelf stond vooraan in de paddock (zwarte S2000)

5. zwoemba

zwoemba Formula 3

Nov 22, 2003
    1,834
    Yep, dat was de onze. Jou S2000 heb ik ook zien staan toen we vertrokken!

6. PATRIEK

PATRIEK Formula Junior

Oct 2, 2004
    450
    Full Name:
    Patriek
    hallo,

heeft er soms iemand toevallig een foto genomen van mijn F op de Ferrari Days. Het is een F430 rosso scuderia met nummerplaat 430 FF
    ik was er op zondag.

zou leuk zijn mocht ik een foto hebben ....

7. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    ja ik heb m gezien patriek, heb jou alleen nie gezien :) maar mooie auto en ook mooi int. een vriend van me heeft ook nog foto's gemaakt

al je foto wilt moet je me even een PM sturen ;)

8. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Eindelijk.... een nieuw lid met verstand van zaken :)

9. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Zo, ben er ook weer. Even paar weken naar Egypte geweest.... geen Ferrari's gezien, alleen kamelen.

Ik sprak vanmiddag mijn maat Peter die jullie kennen van de meeting in Deil (gele RS4 / ex- 360spider) en hij vliegt overmorgen naar St. Agatha om eindelijk zijn oranje Gallardo Spyder op te halen. Hij is dan waarschijnlijk vrijdagavond thuis. Ik zit er over te denken om vrijdagmiddag naar Koblenz te rijden om dan de laatste 300km samen terug te karren... al zal mijn 348 wel een beetje afsteken tegen al dat V10 geweld :) Plaatjes uiteraard zsm.

10. crazy-enzo

crazy-enzo Formula 3

Nov 22, 2004
    1,587
    Netherlands, Velsen
    Full Name:
    patrick vd knaap
    ach ja wel een leuke ervaring rijker henk ;)

11. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,127
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Het verbaast me elke keer weer hoeveel kilometers jij met je Ferrari maakt, petje af!

12. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Dit vond ik op e-bay:

http://cgi.ebay.de/Ferrari-348-TB-Brief-mit-Rahmennummer_W0QQitemZ130010287339QQihZ003QQcategoryZ9895QQrdZ1QQcmdZViewItem

Begrijp ik dit goed? Is dit een 'do it yourself omkat'-pakket. Dan vind ik het echt heel schandelijk.

Iemand nog iets in de schuur staan waat hij graag een kenteken op wil?

@Henk
    Goed dat je weer terug bent. Best spannend gebied. Als je een bijrijder zoekt voor vrijdag: Bram heeft vakantie (hij was vijf toen hij voor het eerst zei dat hij een Lamborghini wilde :->>)

13. putje

putje Karting

Jul 31, 2005
    119
    Belgium
    #4263 putje, Jul 24, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    foto
    Image Unavailable, Please Login

14. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen
    Woow! Wat een mooie F430 :D Leuk kenteken en mooie (Challenge Stradale?) velgen!! :D

15. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Ferrari moet in gereden worden. Als ik ooit een ferrari zou hebben zal hij ook veel kilometertjes asfalt verslinden. ;)

16. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    FF een vraagje wat is tubi ?

17. PATRIEK

PATRIEK Formula Junior

Oct 2, 2004
    450
    Full Name:
    Patriek
    MANY THANKS !!!!!!!

18. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Een jaar geleden zou ik het ook niet geweten hebben maar voor een F-chatter zou het niet te missen moeten zijn (al eens gezocht op "tubi"?). Hup dan maar:

http://www.tubistyle.it/

gr.,

Gijs

19. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Hallo Cique
    Gijs heeft je al een boel wijs gemaakt dus ik kan er eigenlijk niet al te veel aan toe voegen. Aangezien je serieus overkomt en ik het jammer zou vinden dat je met je zuur verdiende centen in een bak ellende terechtkomt reageer ik ook nog even. Ferrari rijden is een liefhebberij. Hier speelt echt emotie een veel grotere rol dan super kwaliteit. Als je niet al te veel zorgen wilt hebben moet je gewoon een mooie Porsche kopen van 15 jaar oud. Dan heb je een 964 (911 carrera 2/4) met 260 pk die 255 loopt. Zo'n ding heeft dan 180.000 km gelopen en kan nog veel langer mee. En als je dan wat bijzonders hebt rij je even naar Harrie van der Veer of Wams in Eindhoven waar ze 100 sloop Porsches in onderdelen in de schappen hebben liggen. Voor een paar centen rij je weer. Ik spreek uit ervaring, ik heb 5 Porsches gehad.

Onderdelen voor een Ferrari zijn belachelijk schreeuwend onnozel duur. Alles kost 3x zo duur als jij denkt. Zo'n auto aanschaffen is niet zo moeilijk.. maar hem kunnen blijven rijden, dat is de clou. Met zo'n auto kun je alleen maar naar de vakman. Als je onderhoudsboekje niet netjes bijgehouden is met alle stempels van de erkende (sub)dealer dan kun je het wel vergeten om zo'n wagen weer te verkopen, als je hem ueberhaupt ergens kunt inruilen...
    Zonder boekje met alle rekeningen is een F veel minder waard. Wie gelooft anders dat zo'n auto van 13 jaar oud (in mijn geval) pas 42.500 km gelopen heeft. Overigens heb ik 9 348's bezocht voordat ik eindelijk de "goede had" ondanks dat de prijzen ongeveer gelijk liggen. De goedkoopste moet je nog geen eens gaan bekijken...

Je moet ook niet denken dat een Mondial / 328/ 348 geschikt is om elke dag mee te jagen tegen je vrienden in de TT of Impreza. Jouw Ferrari is 20 jaar oud...ondanks de misschien lage kmstand. Alles is dus 20 jaar oud ! Pakkingen / lagers de hele mikmak. En vergeet niet dat we hier over een italiaanse auto praten ! Nu met de 360/430 is er heel veel veranderd, een kwalitatief zeer hoogstaand product, dat is niet te vergelijken met de oudere auto's.
    Een Ferrari moet je zien als dezelfde reden dat iemand een Ducati motor koopt ipv een veel snellere en betere Suzuki / Kawa / Honda. Hier speelt het gevoel een veel grotere waarde.
    Ik ben met je eens dat Ferrari / Pininfirina prachtige auto's ontworpen heeft. Als ik uit het raam kijk nu naar mijn 348 kan ik het niet begrijpen dat zoiets in 1990 (mijne 1993) op de weg gezet is. Moet je eens naar andere auto's kijken uit die tijd... en zelfs nu nog na al die jaren.. die lijnen... ik krijg er gelijk een erectie van.
    Toen ik 18 was (zaterdag 40 geworden) begon ik alle Burago Ferrari's te sparen. Ben toen het hele land afgereden om een F40 te bemachtigen. Je begrijpt wat ik bedoel, ik zou nu niet meer zonder kunnen.

De voornaamste reden dat ik het aandurfde was deze site... de jongens op de modelspecifieke forums weten er allemaal zo veel van... ze hebben overal een antwoord op. Je staat niet alleen voor een probleem. Ik zag mezelf al een paar keer naar Kroymans rijden €€€€€€€......

Eh... wat een lang verhaal weer, m'n eten wordt koud.

20. 575 GTC

575 GTC Formula 3

Apr 3, 2006
    2,427
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    THNX

21. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #4271 henkie, Jul 24, 2006
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Jaja.... raam open, zwarte Rayban op, Miami Vice cd op de achtergrond...
    Image Unavailable, Please Login

22. Dutchman

Dutchman F1 Veteran
    Lifetime Rossa Owner

Dec 4, 2002
    6,184
    EU
    Full Name:
    Ton
    Heb jij een witte Testarossa dan? :)

23. Sempre_gilles

Sempre_gilles Formula 3

Jul 11, 2003
    1,844
    Full Name:
    AdK
    Hij vertelt het zo terloops, maar: Henkie, gefeliciteerd!!! Het leven begint bij de 40 :)

24. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ze zeggen het... maar ik blijf de komende 2 jaar nog tegen iedereen zeggen dat ik 39 ben :)

25. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    En ik maar denken dat dat 250 km/u was (zeker in een 348 zonder spacers)

@henkie
    Gefeliciteerd mijn grote vriend!

Share This Page