Badoer: "Mij vervangen zou absurd zijn" 31 augustus 2009 Volgens Luca Badoer zou het 'absurd' zijn als Ferrari hem vervangt voor de Italiaanse Grand Prix. Volgens vrij hardnekkige geruchten heeft Ferrari zijn ook laten vallen op Giancarlo Fisichella, maar Badoer zou het onzinnig vinden als hij niet mag rijden op een circuit dat hij zo goed kent als Monza. "Ik kan zeggen dat ik na twee races veel meer grip heb gekregen op alle dingen die ik moet leren", zei Badoer tegen persbureau Reuters. "Ik heb zo veel geleerd in deze twee races en heb veel ervaring opgedaan. Het zou zonde zijn als de zaken nu zouden veranderen." "Monza, Mugello en Fiorano zijn de circuits waar ik het meest heb gereden. Het zou absurd en zeer teleurstellend zijn, want ik denk dat ik in Monza het juiste gevoel zal hebben." Badoer finishte op Spa-Francorchamps als laatste, terwijl teamgenoot Kimi Raikkonen de race won. Image Unavailable, Please Login
Absurd?! Weet je wat absurd is? Dat je met (vrijwel) identieke wagens zo'n verschil in eindklassering hebt! Laat deze "how bad are you" daar eens een zinnig antwoord op geven.... Als hij zo bezig blijft is hij straks nog testrijder af. Ik ga vast een cursus Italiaans bij LOI aanvragen met les 1: Hoe solliciteer ik bij Ferrari?
Da's wel mooi het dubbele.....! Maar veeeeel te weinig toch? En staat daarna gewoon voor minstens 90 of 95k in de verkoop, als het niet meer is.
Ik vond het ook uiteraard veel te laag....maar diezelfde middag ging ik ergens anders heen.. en daar boden ze 63000. Mijn antwoord had iets te maken met 'idioot'... Ach, ik heb geen plannen om m'n 360 te verkopen....rijd er nog met veel plezier in en hij doet het prima.
Wat me vandaag weer overkomt........... Na een dagje op werk gezeten hebben, besloten Hélène en ik (alias Trevor & Robin360) om richting Zandvoort te rijden om wat rondjes te doen. Morgen begint een nieuw project, waardoor ik dus niet mee kan rijden met de PP3 dus ik wilde nog effe genieten. Noordwijk-Zandvoort is 45 minuten volgens de GPS, maar ik heb nog nooit iemand zo debiel zien rijden als Hélène (zelfs niet bepaalde mensen met een Lamborghini), die voorop reed, en het traject werd dan ook in 20 minuten afgelegd. In Zandvoort hadden we afgesproken met een collega, die de hele dag op het circuit met z'n motor reed, en die wel eens wat rondjes wilde meerijden in de 360. Eenmaal aangekomen hoor ik een bekend geluid.....van een Scuderia die net aan het rijden was. Ingeschreven, en ik loop met m'n collega naar de auto toe, zie ik de Scuderia voor me achteruit rijden. Ik dacht dat 'ie ook naar de pit zou rijden. Toen keek ik nog eens goed....en dacht 'wacht eens even....'... er zat niemand in!!!!!!!!!! Ik zag de auto, die duidelijk niet op de handrem stond of in z'n 1, steeds sneller naar achteren rijden richting vangrail! Ik er achteraan rennen, greep de auto bij de zijspiegel om hem proberen af te remmen. Had uiteraard geen enkel nut.... enkele seconden later knalde de Scuderia tegen de vangrail. Voor het eerst dat ik een Ferrari zie crashen met niemand erin. En de zoveelste keer dat een Ferrari in Zandvoort voor m'n neus crasht.... De eigenaar kwam aangerend. De schade viel tamelijk mee. Een kras op de achterbumper. Gelukkig hadden de uitlaten het meeste opgevangen, denk ik. Ik stelde me voor en vertelde wat ik zag, hoe ik hem nog probeerde af te remmen etc. Hij kwam niet echt vriendelijk over maar goed, ik zou ook niet in een beste bui zijn als m'n Ferrari er zelf vandoor gaat en crasht. Toch.... Afijn, uiteindelijk 20 min gereden. Erg druk maar wel leuk. Toch vind ik de 360 op het circuit niet super rijden. Ben erg benieuwd hoe zo'n CS of Scuderia rijdt; dat moet toch echt een stuk beter rijden? Al met al een erg leuke dag, vooral omdat we rond 2 uur besloten om gewoonweg van werk naar het circuit te rijden en wat rondjes te doen. En dan nog eens in een Ferrari. Forza Ferrari...
Via Mijn grootte vriend kon ik een weekje bij een kennis van hem in Italie op vakantie. Hij had beloofd dat als ik hem zou helpen in de tuin dat ik dan gebruik kon maken van zijn lambo. Tuin Image Unavailable, Please Login
Zaterdag een lekkere rit van 400km in de ardennen gemaakt, lekker weertje, heerlijk gereden en vooral genoten van de 'nieuwe' F. Zondag wat familie op bezoek die ook wel een testritje wilden maken als passagier waarvoor ik me natuurlijk graag op offerde. Zelfs de oma en opa van Heidi (beide 78) wilden wel eens weten hoe zo'n F nou eigenlijk rijdt....dus met 160km/h over de binnenwegen rond ons dorp en geen kick gegeven, enkel een big smile op hun gezicht. Oma krijgt morgen een pacemaker (ik verzin het niet) maar gisteren had ze die echt niet nodig. Als 'bewijs' nog wat foto's... Helaas merkte ik gisteren na een klein half uurtje dat er vertraging was bij het opschakelen van de 4e naar de 5e versnelling, eerst dacht ik dat ik het me verbeeldde maar dat bleek toch niet waar te zijn. Later kreeg ik de auto zelfs helemaal niet meer in de 6e versnelling. Vanmorgen nog even getest, in het begin geen probleem, daarna begint het weer. Meteen de garage in Antwerpen gebeld die me vertelden dat er waarschijnlijk drukverlies optreed in het mechanisme dat de schakeling moet doen. Dat komt blijkbaar wel vaker voor, blijkbaar kunnen er schroefjes lostrillen waardoor druk verloren gaat met het gevolg dat er niet geschakeld wordt op dat moment. Afspraak in de garage op de 14e...! Maar men heeft me bevestigd dat (door)rijden geen schadelijke gevolgen kan hebben voor de versnellingsbak, koppeling of motor ...dus...gaan we gewoon naar PPM3 woensdag! Weliswaar een beetje met dichtgeknepen billen en het telefoon nr van de depannage dienst er bij maar we willen er heel graag bij zijn. Dus (hopelijk) tot woensdag! René en Heidi (of andersom) Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Nou, ik dacht dat IK een lang verhaal had maar die van René & Heidi, of andersom, is ook wat. Drukverlies? Komt bekend voor.... Wist niet dat 430s daar ook onder lijden. Maak je borst maar nat (René) : D want een nieuwe pomp is niet goedkoop...Dus hopen dat het wat schroefjes zijn. Ik heb toen 2 weken dagelijks doorgereden dus dat zit wel goed.
Beste Rene & heidi ( of andersom ), Welkom in de wereld van de 430. Ik heb m'n F spliksplinter-nuevo gekocht en kan ook een boek schrijven...hihihi... Gelukkig was/is het nog allemaal garantie, maar e.e.a. is toch al kapot gegaan, en ik zit nou niet echt wekelijks op en circuit te gassen. Meer beetje boulevard cruisen en terrasjes pikken zeg maar. Volgens mij zijn de eerste 430's zo eind 2004 gekomen als coupé, en zomer 2005 als spider. Ik dacht, als ik nou in 2008 zo'n ding koop, zullen de kinder-foutjes d'r wel af zijn Mooi niet Maar eerlijk is eerlijk, als ie gaat, is het geweldig. En als er hier en daar een lampie gaat branden, geen paniek, want dat is romantisch. Ik doe thuis ook altijd veel lampjes aan, zeker met feestdagen. Dat hoort er gewoon bij. En wie rijdt er nou in z'n zesde ???? Hij haalt makkelijk 250 in 5de, dus waar zeik je over...pfff Tot overmorgen XXX
Respect hoor, voor die oudjes Toen ik m'n 355 had opgehaald heb ik m'n 77-jarige moeder ook getrakteerd op een rondje Amsterdam.........maar dan anders Ciao, E. Image Unavailable, Please Login
Zoals bekend heb ik 6 weken een loge. De F430 spider van Dirk Marbella. Ik raak niet uitgepraat over die auto jongens, het is echt een fantastische automobiel. Tuurlijk, ik heb een mooie F360 maar dit is gewoon weer de verbeterde versie, dat snapt iedereen.. Het schakelen met die F1 bak is werkelijk fenomenaal En het geluid van die auto, kippevel krijg ik er van. Wat een paar slangen los wel niet teweeg kan brengen. En ik kan ook zeggen dat de F430 echt wel sneller is hoor. Die laatste 1000rpm geven echt een enorme ruk. Daar zit het echte verschil. Ook de wegligging mede door 1cm breder voor en achter is te gek. Ik wou dat ik mij zo'n auto kon veroorloven. @Rene, ik hoop dat het probleem gauw opgelost wordt. Deze is perfect. Ik vind het echt verslavend. Dirk's auto is van eind februari 2008 en ik bespeurde 14.500km.
@Bram. Sliep jij in die aanhanger van de tractor ? Wel lekker luchtig en eigenlijk ook een open dak. Was je met de scouting club ?
Dus tegen de tijd dat Dirk hem morgen weer terugziet heb je die stand verdubbeld begrijpen we Henk? Geniet ervan joh! Ik kan beamen dat het rijden in een open 430 nog veel verslavender is dan in een dichte 360 (ook al mag ik hem van Marc geen 360 noemen natuurlijk). Wat een wereldauto's zijn dit. Dat er zo af en toe een versnellingsbak sneuvelt verbaast me niets eigenlijk, met de klappen die die bak maakt. Maar rijden dat die machines doen!!! (en toch..... ik mis m'n Dinoohooohooo)
Nee Henk ik sliep in die gevangenis. Ze hebben me daar gegijzeld en ik moest elke dag druiven plukken. Gelukkig kon ik na 5 dagen ontsnappen!
Nee hoor, het verste wat ik van mijn huis af ben geweest is 15km naar Tiel. Ik rij alleen een beetje in die omtrek, bij Zaltbommel weer terug, even tot Culemborg etc. Vergeet niet dat ik met een spaans kenteken rij en volgens de douanesite mag dit 14 dagen. Die zal ik wel overschrijden maar ik wil geen echt gezeik. Als ik in de buurt blijf kan ik altijd zeggen dat ik maar een klein rondje reed.
Wat een verhaal Robin! Wel een rare onbeleefde reactie van de eigenaar. Rene: na 1100 km in de 16M doet mijn knipperlicht het links voor niet. En dan heb je ook gelijk zo'n lullig snel knipperend licht links achter erbij. Zo fout... Monteur was niet verbaasd...
Niet getreurd Hans & Ivonne, Ik geef jullie een gezellige knuffel morgen en dat verzacht de omstandigheden Eigenlijk moet ik al lang in bed liggen want moet morgen vroeg vliegen, maar kan toch niet slapen...pffff En daarbij : Wat is er mis met Ivonne d'r ge(i)le F ? Het staat jullie beeeeeeeeldig, eeeeeeenig ( dacht ik zo )
Volgens mij is het in dit geval niet zo'n probleem want de auto is niet van jou Henk. Dat kun je aantonen middels papieren. Je zal wel moeten aantonen dat je van Dirk er in mag rijden.