Misschien, er is altijd kans dat iets blijft hangen, het liefst de daytona. Sorry de Porsche 993 GT2 is mijn favoriet.
Tja en de goeden moeten dus maar weer onder kwaden lijden. Ik werk me de touwtyfus om de 308 te kunnen rijden, die vrijstelling is een mooie bezuiniging op mijn begroting. Nu kan ik dus lekker gaan betalen en elk jaar gaan schorsen en zal er dus minder overblijven om te investeren in het onderhoud en het rijden. Maar ja, dat maakt niet uit, zolang de rijken maar rijker worden.
Het zal wel allemaal meevallen, maar je moet begrijpen dat er voor de overheid niks anders op zit, dan maatregelen te nemen, als je tegenwoordig bij de keuring komt, worden er allemaal vervuilende diesels ouder dan 25 jaar op kenteken gezet, en daar moet wat aan gedaan worden. helaas moeten wij daar allemaal voor bloeden, maar een half jaar rijden met schorsen zal je tussen de 300 en 400 gaan kosten, oftewel 3 a 4 maal tanken. Tennissen van mijn vrouw kost meer.
Ik sta ook niet echt te springen, maar het wordt wel tijd dat we in dit land eens iets gaan doen. Nou ja, heb ik in ieder geval een jaartje kunnen genieten.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat er niets hoeft te gebeuren, maar laten ze dan de kwaaien pakken, zo'n 60 dagen kaart is zo'n gek idee nog niet. Of gewoon rekening rijden invoeren.
Herkenbaar Ik weet nog dat wij in Irkutsk aankwamen (onze eerste ervaring in Rusland) en daar binnen no time getuigen waren van drie aanrijdingen! Niet normaal daar ... Maar zelf heb ik trouwens meer "engeltjes" verspeeld in India. Daar is het verkeer helemaal belachelijk ...
Wil jij nog meer bloeden dan? Eerst plukken ze zo, dan volgt vanzelf de rest (=rekening rijden). Ooit wel eens gezien wat dat "rekening rijden" kost? Brengt niets op door de enorme investeringen, toch? Deze (maat)regel is goedkoop en brengt aardig wat op. Vandaar. (ben het er trouwens ook niet mee eens maar dat staat er los van) Ooit in China geweest? Dit: http://youtu.be/e70fRb--zms Of nog gekker dit: http://youtu.be/cLE_U2Uzumc Die gasten sporen echt niet!
Die auto stond recent voor 26,5K te koop op o.a. subito.it . Turbo's zijn niet populair. Wel prachtige kleurencombi en interieur.
Inderdaad niet echt exotisch zo'n 2 liter, maar wel heel uniek.. een 2 liter V8! Is het echt zo'n probleem qua waarde in vergelijk met een 308 gtb/s? Hij zal wel een aardig turbogat hebben maar daarna flink meters maken met een fluit in de nek.
Onbekend maakt onbemind? Ik kan écht nergens iets vinden over rijgedrag/motorkarakter van een 208 Turbo (serie 1). De serie 2, dus die heel erg op een 328 lijkt rijdt zo te lezen best ok. Met prijzen rond de 35K wel 5-10K lager geprijsd dan een 328. Met 254 pk ... Wat er verder technisch anders is (gebruikte materialen voor bv. zuigers, andere smering bv zuigerbodem) valt ook moeilijk te achterhalen. Onderdelen en evt. ander onderhoud ook niet. En of er een soort van tuning mogelijk is. Wellicht dat je de juiste persoon uit Italë of Portugal daarvoor moet treffen, daar zijn ze het meeste verkocht. Ik vind een 2.0-V8 juist wél exotisch(er). Wat een kleine zuigertjes zullen daar in zitten! Wellicht hik je nu al wel al zo'n beetje tegen een turborevisie aan en dan kan je altijd voor een verbeterde turbo kiezen, andere lagering en dat soort dingen.
Zo onbekend nou ook weer niet. Wat jij serie 2 noemt is gewoon een variant van de 328 en heet een GTB resp. GTS TURBO een geen 208 Turbo. Een f-chatter die zich weinig meldt bezit er 1, gewoon in onderhoud bij Forza. Bij FCN rijdt hij er altijd knappe ronde tijden mee bij FCN, hij heet niet voor nix vlugge japie (regio rotterdam). Tuurlijk veel (rond 400 dacht ik) verkocht in italie ivm fiscale voordeel auto's tot 2 liter.
Kan iemand me bevestigen of deze verklaring juist of fout is bij een F 348 TS ? Wanneer de motorolie nog niet op een veilige bedrijfstemperatuur gekomen is, dan laat het motormanagement niet toe dat alle vermogen beschikbaar is. Dat zou een motorbeveiliging zijn, of wijst dit op een mankement aan de wagen ? Dit werd me namelijk medegedeeld tijdens een testrit van een mooie F 348 TS. Thanks.
Volgens mij absolute onzin. Ik ken geen Ferrari die dit doet - je kunt altijd meteen tot de toerenbegrenzer (indien je die hebt) gaan, ook met koude motor, en alle Ferraris die ik heb gereden klinken ook hetzelfde of ze nu koud of warm zijn. Er is dus geen reden om aan te nemen dat het vermogen anders zou zijn. Laten we ook even kijken hoe dat dan zou werken. De 348 is uit 1990 - wat voor systemen waren toen beschikbaar? Hoe zou het vermogen beperkt moeten worden? Volgens mij kon dat toen alleen door cylinders uit te schakelen of door de benzinetoevoer te limiteren. I.i.g. zou dat dan a) heel duidelijk merkbaar zijn, b) een slecht lopende motor geven, en c) door tests uit die tijd vermeld worden Onno
Ik kan mij ook niet voorstellen dat een 348 een dergelijke beveiliging heeft. Mocht je echt geinteresseerd in deze auto zijn dan zou ik hem zeker laten keuren door een erkend bedrijf om te weten te komen wat de exacte staat van de auto is. (niet alleen motorisch maar ook de rest)
Ik vermoed dat men toen al wel net managementsystemen had die het vermogen konden beperken, bijvoorbeeld door de fuel/air ratio te beïnvloeden. Of misschien door verstelbare nokkenassen?
Ik heb zelf 2 jaar een 348 gehad en dit zit er helemaal niet op. Maar... je moet natuurlijk NOOIT met zo'n auto vol gas geven als de motor koud is, zelfs niet met een olietemperatuur beneden de 70C! Kan wel, maar daar kom je vanzelf achter met de jaren...
Ja, je ziet ze in NL ook wel hoor, maar ze zijn gewoon minder populair dan de 'echte' 308 GTB. De turbo's zijn gewoon een oplossing om toch nog wat power uit die 2 liter V8 te krijgen. Een non-turbo 208 heeft gewoon te weinig power. Wel apart hoor, want de andere Ferrari's met turbo zijn juist populair en duur. 288 GTO en F40.
Ik ben niet de enige die z'n zwarte 360 vaak op werkdagen gebruikt.... Deze stond voor een dagje op Schiphol. Aparte velgen. Image Unavailable, Please Login