Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3589 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Helaas is dit “een beetje” uit de buurt. Post wat foto’s van die happy gezichtjes.
     
  2. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Natuurlijk is iedereen welkom om onder een " Meet & Greet " elkaars F te besnuffelen, etc. Voor het maken van foto's dan speciale aandacht voor de aanwezige GT4's. Zie wel dat prikken van datum altijd een " lastig " verhaal is. Maar ik zal binnenkort proberen een datum te prikken waarop wij alle komende F-jes op het gras voor het terras mogen parkeren.


    Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka likes this.
  3. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
  4. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ondanks de komkommertijd vandaag een heerlijke rit gemaakt. Vele klaagde afgelopen week over de hitte (die eerlijk gezegd niet uitlokte tot een comfortabele rit) maar vandaag was het lekker. Een koele bries en wat bedekte bewolking liet zelfs de airco uit. Wel het kapje open uiteraard.
    We verzamelde bij carpool Papendrecht waarna de tocht (binnendoor) naar Meerkerk ging waar we de Lek overstaken om via Houten, Wijk bij Duurstede naar Rhenen te rijden. Een leuke tocht en door de (stevige) bries zonder fietsers. Lekker doorrijden dus.
    Daar zijn we op het terras van Moeke (voorheen Tante Loes) neergestreken voor een lekkere maaltijd.
    Kortom het was een wel bestede Zondag middag en we hebben het droog gehouden, iets wat de voorspellingen niet helemaal garandeerde.

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    jaapio and Jeka like this.
  5. jaapio

    jaapio Karting

    Feb 19, 2016
    155
    Bruinisse, the Netherlands
    Full Name:
    Jaap
    Leuke foto's, vandaag rond 1300 meende ik een rode F430 cabrio uit de Heinenoord tunnel te zien komen, richting Rotterdam.
     
  6. Longtallnick

    Longtallnick Rookie

    Jun 8, 2015
    9
    Komkommer tijd.
     
    RISL, 328gts1987 and jaapio like this.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Klopt, had net getankt en reed naar papendrecht.
     
  8. Rupie

    Rupie Rookie

    Nov 19, 2013
    22


    Prettig verslag!
     
  9. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Even een fotosjop vraagje. Je ziet wel eens een foto van b.v. een auto, waarbij de auto in kleur is, maar de achtergrond is zwart/wit (of sepia?) Hoe krijg je dat voor elkaar?
     
  10. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Kan op verschillende manieren, ook afhankelijk of je dit doet met Lightroom of met Photoshop.
    Met Lightroom ga je via bewerken naar de verschillende kleuren en zet je de verzadiging van alle kleuren terug naar 0 behalve de kleur van de auto.
    In Photoshop haal je met de lasso-tool de auto uit de foto en zet je die op een andere later. Vervolgens zet je layer 1 (de achtergrond dus) in grijstinten en blijft de auto in layer 2 dus in kleur ervoor staan.
    Ik doe dit zelf graag, eigenlijk de enige manier waarop ik een foto bewerk. Het liefst laat ik foto's verder zo onbewerkt mogelijk.
     
    Melvok likes this.
  11. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    PS, in photoshop kun je ook de hele foto in grijstinten zetten en met de history-gum heel voorzichtig deze actie weer van de auto "afpoetsen" waardoor deze weer in kleur wordt.
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik kan het zelf niet maar heb zulke foto's wel (met dank aan Niels)

    Geen idee hoe hij dat doet maar krijgt zelfs de velgen (in de schaduw) mooi opgelicht.

    Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka likes this.
  13. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Prachtige foto's, Peter :cool:
     
  14. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Fantastische foto's Peter, zeker op het grootste formaat. Hoe krijg je dit voor elkaar? Dan bedoel ik dus het plaatsen van de foto's op deze manier?
     
  15. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Thanx! Ik heb de foto's eerst ge-upload naar de postimgage website. die maakt er de juiste links van. Voordeel is dat ik de links in 1 keer hier in een post kan plakken als thumbnails.
     
  16. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Heel mooi Peter! Je hebt al een aardig seizoen achter de rug!
     
  17. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Volgens mij is dit pas het derde evenement voor mij dit jaar. Monaco en Le Mans waren beiden helemaal geregeld, maar er kwam voor beide op het laatst roet in het eten. Nu nog Goodwood Revival!

    n.b. Silverstone heeft een heel mooi bochtencomplex waar je vanuit diverse hoeken kunt fotograferen.
     
  18. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Net de kaartjes voor de Historic GP op Zandvoort binnen gehad. Het eerste evenement voor mij dit jaar een zeer druk voorjaar. Zijn er meer hier die gaan?
     
  19. Dino2010

    Dino2010 F1 Rookie
    BANNED

    Nov 20, 2006
    4,852
    Belgium
    Zou maar wat graag, maar ik zit dan aan de andere kant van de wereldbol.
    Maar de Oldtimer GP op de Nürburgring (binnen 8 dagen), daar ga ik wel naar toe. Nog gegadigden?
     
  20. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Helaas ben ik dan nog op reis voor het werk, kom pas over twee weken terug.
     
  21. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ben wel van plan te gaan, waarschijnlijk zaterdag de 11de. Dit jaar is er een FCD Racing Series, op vrijdag de kwalificatie (9:35 - 10:05) en race 1 (19:15 - 19:45). Op zaterdag is race 2 (10:20 - 10:50). Er zijn 22 Ferrari's ingeschreven, voornamelijk 360, 430 en 488 Challenge. Ook een paar GT2/3 en een F40 (bij mijn weten een F40 GTE). In de overige races hoef je nauwelijks op enige Ferrari inbreng te rekenen (een 246 Dino F1 en een 430 GTC)
     
  22. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Dat is wel de trend. Als je alleen interesse hebt in Ferraris, is bij de meeste evenementen de spoeling dun.
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Behalve de door of namens Ferrari georganiseerde Passione Ferrari dagen dan …..

    Daar komen er heel erg veel en ook bijzondere nog wel … (FXX K, LaF Aperta, F40 etc).

    15 - 16 sept weer op het circuit van Barcelona en dan natuurlijk nog de Finali Mondiali in Monza 3 en 4 November.

    Ben je daar ooit geweest Peter ? Werkelijk de moeite waard om eens naartoe te gaan … :D
     
  24. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik had er bij moeten zetten dat mijn interesse vooral naar de oudere modellen gaat. Maar ook bij de modernen zie ik wel minder grote aantallen. Ben benieuwd hoe het zal zijn op de Oldtimer GP (ik ga zelf overigens niet). Kijk eens naar de prachtige foto's van Bert van jaren geleden, hoeveel Ferrari's er toen op af kwamen. Rijen F40's, Testarossa's etc.

    Maar als je liefhebber bent van moderne Ferrari's, valt er nog steeds genoeg te zien. Mee eens.
     
    Fumacher and Melvok like this.

Share This Page