Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3593 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Rijden er eigenlijk nog wel echte Fs mee? De ‘64 GTO die vorig jaar crashte was ook een replica, vernam ik.
     
  2. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,626
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Het was niet de enige replica op het circuit, of er buiten.

    Op de Classic Car Park stond nog een overduidelijke replica, een 275 NART spider gemaakt door George Bamford. Ik heb er geen foto's van gemaakt, maar het was de witte. Zag er niet slecht uit en de velgen waren in eerste instantie de enige "giveaway" dat het een replica was (afgezien van de kleur natuurlijk!) Interieur was modern, maar stijlvol. Ik meen dat een donkerrode gespot was in Monaco en dat het gebaseerd zou zijn op een 456?
    [​IMG]
     
  3. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,626
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Fumacher likes this.
  4. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Het hele net wordt momenteel overspoeld met de nieuwe Monza SP1 en SP2. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden maar persoonlijk vind ik dat Ferrari hier helemaal de plank mis slaat..
     
  5. Mr_Ferrari

    Mr_Ferrari Karting

    Jun 14, 2011
    234
    Haarlem, NL
    Full Name:
    Marcel van Haasteren
  6. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik moet de SP eerst maar eens zien voordat ik een oordeel geef, zal he volgend jaar vast spotten op een van de concourses die op de planning staan.

    Afijn, wat ook best bijzonder is dat er afgelopen weekeind er een echte FXX in NL was. Dit ter ere van Alex die zijn 25 jarig jubileum vierde en hoe!

    Er was naast de opening van een nieuwe werkplaats (voor klassiekers en met een heuse 250SWB in de nieuwe brug met daarvoor een 512) gelegen naast de dansvloer tijdens het feest ook 4 van de "big 5" naast elkaar te zien (288GTO, F40, Enzo en LaF Aperta) met op steenworp afstand een gele 458 Aperta en een F1 van Schumacher...
    Maar klapstuk was in de werkplaats te zien. Een 365 die in 6jaar een nut&bold restauratie onderging, beter dan nieuw en voorheen in bezit van Fchatter Onno geweest.
    Daarnaast een heuse 599 Aperta in schitterende uitvoering opgevolgd door de FXX (die volgens mij nog nooit op de racebaan is geweest, zo punt gaaf/nieuw).
    Daarnaast een 333sp in volledige race trim en ook weer in mint conditie.
    Als laatste in de rij: de "F40" Barchetta Beurlys spider in het bekende geel. Doordat we deze vaker waarnemen valt hij ons niet (meer) op maar blijft een bijzondere verschijning.

    Helaas hebben deze topstukken inmiddels ons land alweer verlaten maar kijken we terug op een fantastisch feest en wensen Alex en zijn team nog meer voorspoed in de komende 25jaar, op naar de 50!

    Enkele snapshots:
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    12Esc and Fumacher like this.
  8. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Indrukwekkende selectie aan Ferrari's daar zeg!
     
  9. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    De Monza is in meerdere opzichten super interessant. First and foremost is het wmb echt een prachtige wagen. Ja Mercedes heeft de Sterling Moss gedaan en Aston Martin had ook zo'n concept maar als je het ziet als een reïncarnatie van de 750 Monza is het gewoon een super gave wagen. Ik ben echt een fan van de Ferrari dubbele achterlichten dus is het even wennen dat deze ze niet heeft maar het is een geslaagd design. De Ferrari Rossa concept die in Nederlandse handen is lijkt ook wel als inspiratie te zijn gebruikt.

    Naast de auto zelf is dit een start van een nieuw tijdperk bij Ferrari. De SP's zijn de eerste Icona Ferrari's. We gaan dus méér limited editions zien die er extremer uit zien dan "gewone" versies en de prijzen zullen aanzienlijk hoger liggen dan de al niet goedkope gewone versies. Als Ferrari fan kan ik dit niet meer dan toejuichen want voor het eerst oog in oog staan met een LaF of F50 is toch een hele andere ervaring dan een California of 488 tegenkomen. Als Ferrari bezitter ben ik bang dat de prijzen de komende jaren gaan stijgen en het scala gaat veranderen. Ik las dat er 15 nieuwe modellen komen voor eind 2022, dat is een hoop en gaat aardig Porsche achterna. Forbes schreef er wel een interessant stuk over https://www.google.nl/amp/s/www.forbes.com/sites/markewing/2018/09/18/ferrari-presents-the-renaissance-of-carrozzeria-low-volume-bodywork-with-800-hp-icona-barchettas/amp/

    Last but not least dit is misschien wel één van de laatste echte niet turbo en hybrid aangedreven seriemodellen van Ferrari. Als het geluid net zo goed is als de 812 dan belooft het wat. Hopen dat ze niet allemaal op blokken in garages komen te staan maar dat we ze ook echt te zien krijgen.

    @328gts1987 wouw! Wat een avond moet dat geweest zijn! Heel erg jaloers.

    Sent from my Pixel 2 using FerrariChat.com mobile app
     
  10. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Ik vind het ook een mooi model. Helaas verdwijnt 99% gewoon in de loods van een rijke Arabier en worden ze regelmatig geflipt voor de driedubbele prijs. Het grootste deel komt nooit op de weg. Maar goed, Ferrari verdient heel veel geld met relatief weinig ontwikkelingskosten en dat is waar het in een bedrijf om gaat.
     
  11. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Toen de "Barchetta" nog geen barchetta was... 1994 :

    https://www.instagram.com/p/Blsm8idlGiz/?hl=nl&taken-by=fer340am
     
  12. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  13. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Purosangue (purrrro-sang-way oi), ik krijg het mijn strot niet uit zeg... ...zo gaat de FUV heten. Daarnaast wordt een v6 4 deurs in de markt gezet naast de GTC4 Lusso. We wisten het al, maar het komt dus steeds dichter bij.

    De merkwaarde van Ferrari gaat, ondanks de nieuwe higb end ambities, mi definitief de deur uit. Persoonlijk vind ik het wel heel erg jammer, ik had het merk graag wat 'kleiner' zien blijven. Ze kiezen echter voor de Porsche koers, niet mijn ding en mijn inziens nuet nodig om de toekonst veilig te stellen...

    Sent from my SM-G950F using FerrariChat.com mobile app
     
    360Marnix likes this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #89815 328gts1987, Sep 29, 2018
    Last edited: Sep 29, 2018
    Voor de spontane rijders onder ons (met het mooie weer vandaag): Lunch Drimmelen vanaf 13:00 tot zonsondergang?
    Parkeerplaatsen zijn geregeld (beperkt).

    Ps
    een gelukkige heeft sinds gisteren een F12 (tijdelijk) in de stal en komt deze op zijn maagden rit in Drimmelen tonen vandaag.
     
    MvT likes this.
  15. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Was een mooie dag om te rijden! nog wat foto's van de nieuwe aanwinst? :)
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,110
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Foto's Fred ? :)
     
  17. Dino2400

    Dino2400 Formula 3
    Owner

    Feb 21, 2009
    1,297
  18. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Helaas niet!

    Gr. Martin
     
  19. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,110
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Doen er helemaal geen NL rijders mee ? Waarom niet ? Te duur misschien ?
     
  20. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    "Beter te duur dan niet te koop"

    NL rijders sparen hun krachten voor de meeting van morgen.

    Gr. Martin
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,899
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het was leuk je even te zien Martin, mazzel dat ik je een lift kon geven. Die Lunchplek van de Zoute Grand Prix rally was briljant en top verzorgt. Ik liep even naar binnen om de sfeer te proeven die goed werd ingezet met een heuse Dixi-band aan de ingang. De sfeer was ontspannen en de deelnemers (die al een paar uur onderweg waren) storten zich op een geweldige lunch die was klaar gezet. Dat heet: voor degene die niet hoefde te sleutelen, want dat gebeurde ook op de parkeerplaats (die speciaal was aangelegd voor dit evenement).

    Ik sprak meer Fchatters tijdens mijn bliksem bezoek aan dit grandioze evenement. Heidi & Rene namen mij mee op sleeptouw het Ferrari paviljoen in op de boulevard.
    De boulevard van Knokke-Heist was geheel ingericht met talloze stands van verschillende (top) automerken. Ik kreeg daar werkelijk een GoodWood festival of speed gevoel. Ogen en oren tekort wat daar allemaal gaande was. Aan het einde was er een giga paviljoen opgericht (met tribune) voor de aankomst van de Zoute Grand Prix rally. Het leek wel de aankomst van de Mille Miglia in Brescia. Elke deelnemer werd hartelijk verwelkomd en gefeliciteerd met het voltooien van deze rally die ook tijd-proeven kende, niet alleen kaartje lezen dus!

    Verder is er een concourse op de golfbaan die midden in Knokke-Heist ligt. Alle soorten merken waren aanwezig en probeerden de jury te overtuigen dat hun bolide een prijs verdiende. Werkelijk mint exemplaren stonden daar tussen alsook volledig originele. Vanwege 70 jaar Porsche waren daarvan alle modellen 911 aanwezig maar ook BMW M1 waren er in verschillende uitvoeringen. Ook ontdekte ik een one off Lamborghini (touring) naast verschillende F1's (die echt ge-racet hebben in de '80s en begin '90s.
    De Bugatti Chiron stond perfect geparkeerd en deed zijn naam "BuG" eer aan...
    Kortom het leek wel Pebble Beach op steenworp van huis ipv 10uur vliegen en had dezelfde kwaliteit echter veel minder massaal in drukte!

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka, Dino2400 and RedMondialTCab like this.

Share This Page