Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3597 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Corse Clienti en Challenge Races XXXL.

    Gr. Mattin
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Dat zien we op bijv. Spa ook (al) …. er moet toch iets bijzonders geboden worden … toch ?
     
  3. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    Ferrari heeft een aantal challenges met de 488 per werelddeel. Aan het einde van het seizoen komen die samen op één plek om het kampioenschap af te sluiten, je ziet de EU, APAC en US challenges tegen elkaar strijden. Door de regen waren de kwalificaties wat minder spannend maar met de opdrogende baan waren de races daardoor spannender.

    Naast de challenges komen ook de XX'en van Corse Clienti (FXX, 599XX, 599XX Evo, FXXK, FXXK Evo) uit de stalling en kunnen de eigenaren die aan de tand voelen. Dat is redelijk speciaal want er zijn maar +/- 10 van dat soort momenten per jaar waar ze dat kunnen doen. Niet heel vaak dicht bij huis.
    Hetzelfde geldt voor de F1 Clienti waarbij eigenaren van een Ferrari F1 hun auto de sporen kunnen geven. Alle teams en middelen zijn aanwezig om de auto's te laten rijden wat enorm is, iedere auto heeft een gigantisch aantal boxen bij zich aan apparatuur. Vandaag hebben we 20+ verschillende F1 auto's kunnen zien uit uiteenlopende jaren, geweldig om het verschil te zien maar vooral te horen. Vroeger was wel echt alles beter blijkt daaruit.

    Omdat er veel prominente klanten op af komen pakt Ferrari meestal goed uit en zeker als het zo dicht bij huis is. Normaal staat er een rijtje auto's maar dit keer 5 750 Monza's, 333 SP, 250 GT, 166 S, 10 x F1 van diverse jaren, alle challenges auto's vanaf de 355, Monza SP1/SP2, de Pista +Aperta en alle huidige modellen in unieke kleuren zoals Rossa Magma en Blu Electrico. Uiteraard kun je de SP Monza speccen op afspraak en de Pista zonder afspraak, ze nemen alle tijd voor je.

    Kortom voor de echte nerd zoals ik is dit de tocht naar Mecca ;). Het leukste is wmb het parkeerstrookje waar wij met onze vliegveld huur Fiat 500 naast de LaF's, Enzo, TDF etc. stonden.

    Morgen is het programma de Ferrari Coppa Shell Challenge, de Ferrari F1 demo (ik hoorde in de wandelgangen dat Vettel mogelijk komt) en weer de XX en F1's.
     
  4. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Kee, thanx Bram …

    FXX-K programma is vast het mooiste wat er is, ook de Corse Clienti zal spectaculair zijn.

    Heel veel plezier !
     
  5. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Bram,

    De foto van de Fiat 500 naast de LaF kijk ik naar uit!
    Veel plezier daar, was er (bijna) ook geweest met Chris. Echter had die andere verplichtingen waardoor het niet door ging. Ik ga volgend jaar zeker kijken, Robin was er ook al eens geweest (jaren geleden) en kwam stuiterend terug uit Barcelona.
     
  6. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Doen duidelijk niet aan interieur-foto's :mad:
    Heeft de scud het audio systeem/iPod? Wat is kleur stiksel? Zit er een brandblusser in? enz.
     
  8. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
    Ik tel zo'n 46 foto's van het interieur! Stukje naar beneden scrollen. Staan onder andere close-ups van de stiksels, de radio en de brandblusser.
     
  9. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
    Altijd mooie en uitgebreide advertenties van Witmer en Odijk. Ook de eerste keer dat ik een productie-aantal zie voor de Scuderia: 3280 stuks. Serieus benieuwd wat de bron voor dit aantal is. Heb er zelf ook weleens naar gezocht, maar nooit een getal kunnen vinden.
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    @ De speciale 19 inch lichtmetalen velgen zijn geheel onbeschadigd en voorzien van de juiste Pirelli PZero banden. Motor- en kofferruimte lijken ongebruikt. @

    Ja ja … als je mazzel hebt zitten de eerste banden er nog om … :eek:

    Slecht verkoop verhaal imo … en staat er iets over garantie ? Je geeft tenslotte een leuk bedrag uit … ?
     
  11. Mr_Ferrari

    Mr_Ferrari Karting

    Jun 14, 2011
    234
    Haarlem, NL
    Full Name:
    Marcel van Haasteren
    Ik ben ook bij de Finali Mondiali geweest voor mij was het de 2e keer en echt een Ferrari feestje.
    op de vrijdag kom je nog redelijk makkelijk in de pitboxen, zaterdag en zondag is het alleen voor genodigden.

    Enkele foto's van de Finali Mondiali
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Timo Seefeld and Jeka like this.
  12. RedMondialTCab

    RedMondialTCab F1 Rookie

    Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Mooi Marcel,
    Dank voor de impressie!!
     
  13. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,115
    The Netherlands
    Nou vooruit dan
     
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gaaf ding man!
     
    djfrens likes this.
  15. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,116
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    #89919 Melvok, Nov 9, 2018
    Last edited: Nov 9, 2018
    Mooi hoor ! Leuk als tegenwicht tussen alle rode Scuds ...

    Er was 4 jaar geleden ook een gele Scuderia te koop in NL.

    We reden samen de Blauwvinger rally en Pterps had er mooie foto's van.

    Die auto wisselde in dat jaar volgens geruchten 3x van eigenaar en verdween toen naar "het buitenland"...

    Kan de mooiste foto helaas ff niet vinden …

    Image Unavailable, Please Login
     
    djfrens likes this.
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    @ Scott,
    Je hebt gelijk, niet ver genoeg door gescrolled :rolleyes:
    Dit is wel precies de uitvoering die ik ambieer, zelfs de zilveren calipers vind ik niet lelijk/mooier dan in scuderia rosso.

    @ Marcel,
    Mooie dagen gehad daar, thx voor de uitgebreide impressie. Ik had er graag bij willen zijn.

    @ Frans,
    Gaaf ding, kleur staat hem inderdaad goed. Nogmaals gefeliciteerd. Weet jij het productie aantal wel precies?
     
    djfrens likes this.
  17. bodo

    bodo Rookie

    Apr 20, 2009
    9
    Volgens duitse bronnen zijn er 2523 Scuds en 499 16 M geproduceerd. Maar of het ook daadwerkelijk klopt is nog niet bevestigd van Ferrari.
     
  18. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dankjewel Marcel! Geeft een goede impressie weer van dat feestweekend!

    Dat is een hele mooie Scud Frans! Gaaf dat je die hier heen haalt!
     
    djfrens likes this.
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Moge,

    Effe wakker worden met een 12cil startup :p

     
    MvT, Fumacher and Jonkheer like this.
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Het vervolg van deze "grootvader" in de huidige tijd met een sausje XX-programe er overheen....

     
  21. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Mooie machine! Binnenkant is ook heerlijk spartaans in deze mooie wagens :cool: Gefeliciteerd Frans!
     
    djfrens likes this.

Share This Page