Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3615 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,413
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores
    Ik ben er zondag
     
  2. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ben er zaterdag..
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Sterk! Wij (5 man) zijn Zaterdag op Nurnburgring voor Ferrari Racingdays en zijn morgen op Motorworld (als we het halen)...

    @ Bert, waar hoe laat? PM mij je mobiel effe om te contacten. Je mag (exclusieve) foto's maken van onze bolides. Moeite waard!
     
  4. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Wij gaan zaterdag met 4 man, wordt genieten maar wel heel vroeg opstaan.
     
  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #90355 milko1969, Jul 7, 2019
    Last edited: Jul 7, 2019
    Gisteren geweest bij de Ferrari Racing days, maar zal een eenmalige actie zijn. Weinig spectaculaire races, maar een paar F1 gezien (super sound overigens) en totaal geen klassiekers of mooie youngtimers die tot de verbeelding spraken.
    Wat mij echt op viel is dat heel veel auto’s niet standaard af fabriek zijn, maar vol geplakt worden met de meest dubieuze striping of allerlei andere aftermarket wielen met vreemde kleuren. Schijnbaar moet je dat doen om nog een beetje op te vallen tussen alle andere Ferrari eigenaren op insta of elders. Kan me nog goed herinneren bij de oude OGP dat er hele rijen standaard 328, F40, 288 GTO, Testa Rossa stonden. Dat was indrukwekkend, heel jammer dat op een dino na er geen enkele jaren zestig of zeventig klassiekers waren. Was aardig voor een keer maar verder geloof ik het wel.
     
  6. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Jammer dat jou ervaring op FOD zo is tegen gevallen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat onze ooster buren er een handje van hebben allerlei "attributen/kleuren" op hun bolide zetten (wat mag) die niet helemaal "onze smaak" zijn.
    Ik zag ooit houtdelen op een deskboard in een 360...
    Dat er meer modern dan klassiek is lijkt mij logisch. Het rijden van het klassieke spul is niet alleen risico vol maar ook kostbaar, de prijzen zijn tegenwoordig (zelfs al van een 3x8) anders dan 10 jaar geleden. Mensen "durven" er gewoon weg niet meer de weg mee op waar het tegenwoordig ook druk is...

    Afijn, het weerhoud mij er niet van om er naar toe te gaan en ook een kijkje in de pits te doen. Dat is niet helemaal binnen de lijntjes/regeltjes maar met de juiste kennissen en bekende kom je een heel eind. Zo ook gisteren weer. Geweldig om tussen de challenge wagens te lopen maar vooral de FXX, 599XX en FXX-K evo te staan. Wat een geweld en wat een geluid maken die bakken.
    Ook dus weer veel bekende gesproken (wat ook leuk is dan alleen het blik) en weer wat wijzer geworden in de racerij.
    Ik vind persoonlijk de challenge wedstrijden ook niet spannend, ken ook de rijders niet.

    De Ring gecombineerd met een bezoek aan Motorworld waar op het moment een prive collectie staat van Michael Schumacher. Een indrukwekkende collectie met veel (echte) race attributen. Zijn volledige helm collectie (inclusief roze pruik, Monaco meen ik) handschoenen en race zitjes naast de (echte) F1 wagens uit zijn hele loopbaan.
    Het is niet groot in opzet (1e verdieping) maar wel een verzameling van pareltjes.
    Er stond ook een kopie van de wereldbeker F1 kampioenschap met alle handtekeningen erop. Helemaal terug naar 1950. Ook eens leuk om van dichtbij te bekijken, er zijn er namelijk niet veel van.
    Een impressie:
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka likes this.
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Na Motorworld dus naar de Ring gereden en daar dus o.a. in de pits wezen kijken en snuiven.
    Ook op de BMW tribune gezeten om het overschakelen op vol vermogen te kunnen "voelen" van de verschillende modellen. Kippenvel!

    We zijn er in totaal maar 3 uurtjes binnen(ben al vaker op FOD's geweest) de hekken geweest wat voor mij voldoende was.
    Bij eerdere edities hadden we Pits kaarten met lunch, hospitality enz maar met zo'n bliksem bezoek als deze volstaat een standaard kaartje ruim.
    Ik heb me die uurtjes goed vermaakt maar heb niet de moeite genomen de parkeerplaatsen uit te kammen, gezien mijn eerdere ervaringen met de oosterburen en hun style.

    Wel heb ik de SF90 en Tributo voor het eerst live gezien. Ze vallen goed in de smaak maar hebben allebei "moeilijke" punten.
    Zo vind ik de neus en met name de hoeken van de Tributo te grof/massief (=onder de koplampen). De hoeken zijn opgevuld en afgevlakt op een niet Italiaanse manier (in mijn ogen). Nu hielp de grijze kleur (Silverstone grey?) ook niet echt.

    De SF90 is wel bijzonder mooi aan de voorzijde. Echter de achterkant is te druk in mijn ogen. Teveel dingen zijn er dicht op elkaar geplaatst. Ook de afdekplaat (glas?) op de motorruimte is teveel "afgezakt" naar achteren. Of het dak is te groot, of het glas te klein. Verder zie je de (lelijke) oranje K.E.R.S. delen door de gaten van de afdekplaat, foei! Dat kan beter zonder het oranje te wijzigen maar door de (ronde) gaten in te kleuren (=open maar met een scherm eronder). Dat houdt het (regen)water tegen en onttrekt het oranje aan het zicht zonder koeling te verliezen.

    En dan zwijg ik nog maar over de "corvette achterlichten"...

    Wat me wel direct opviel is hoe laag (lees: hoeveel ruimte boven het blok) het blok ligt bij de SF90, t.o.v. de Tributo die met het luchthuis net onder de hexaan plaat ligt. Het zijn 2 totaal verschillende motoren maar het aangezicht tussen beide motorruimten is verbluffend. Dit is wel gunstig voor het zwaartepunt verlagen maar het blok zit nu in de SF90 zo laag dat je een lampje nodig hebt hem te zien, iets waar McLaren ook mee is gekomen...

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Jeka likes this.
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,284
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik denk dat het om met deze voertuigen te racen t.o.v klassiekers, meer dan kostbaar is gezien het hele circus en Hospitality er om heen.
    Je merkt duidelijk de invloed vanuit Italië op het geheel en de zeer commerciële inslag naar hun (potentiële) klanten.
    Aangezien ik zelf werkzaam ben binnen de FCA club snap ik het uiteraard wel maar vind het echt jammer dat de mix van voertuigen en deelnemers zo is veranderd de laatste jaren. Op 31 augustus zijn we wederom deelnemer aan het Wings Wheels Gala als sponsor voor mijn relaties, moet zeggen dat ik daar de mix van oud en nieuw, streetlegal en race een stuk aantrekkelijker vindt.
     
  10. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    De Ferrari Racing days waren vroeger echt vele malen gaver dan dit idd.
    Vast leuk om eens te zien, maar het staat niet erg hoog op mijn lijstje.
     
  11. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,629
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik was van plan om het hele weekend te doen, maar ben zaterdagmiddag al naar huis gegaan. Het is niet meer wat het geweest is. n.b. ook voor fotografen wordt het op veel circuits steeds minder leuk door een toename in het aantal rode zones, zo ook op de Ring.
     
    bertdeboer340 likes this.
  12. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Maar we wachten wel op jouw foto's Peter, jij stond naast mij dus die foto's laat ik wel zitten.......
     
  13. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Vanwege de sturing via de dealers bereiken ze met name de klanten die 'modern' rijden, Er is ook geen aparte Challenge (meer) voor de klassieke auto's.

    Het aantal bezoekers was inderdaad veel lager dan de 'oude' Racing Days die tot 2008 ofzo gehouden zijn. Is geen event waar je perse het hele weekend naartoe moet. Wel genoten van de F1 show op zondag inclusief pitstops en de verplichte donuts.

    Gr. Martin
     
  14. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  15. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Zo mag de parking bij de Ring er wel vaker uitzien. Nou ja, nog beter is al die apparaten op de Ring.
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooi Martin! Ik had er graag willen zijn maar was er Zaterdag (kort) maar kwam je niet tegen.
    Je Pitskaart van Zondag was ook geldig voor Maandag? Hoe kwam je aan die kaart?

    Ik zag beelden van Pterps van FXX en FXX-k op de ring zelf maar dat ging minder hard dan de gemiddelde platte kever.
    Kan zijn dat ze een verkennings rondje deden (geintje).
     
  17. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Kaarten via het lidmaatschap van de Scuderia Ferrari Club Genk. Super geregeld! En het mag dan niet al te snel lijken, geloof mij: ze gingen er goed voor zitten!

    Gr. Martin
     
    Melvok likes this.
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,905
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
  19. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Gisteren rond 15u in IJmuiden een 360 zien staan. Had haast, dus heb het kenteken niet goed gezien, maar er zat sowieso de combinatie 'XD' in. Was het 128029?
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  21. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Ook toegankelijk voor niet eigenaren al krijgen de eigenaren wel voorrang..
    Het is wel tegen betaling van een entree prijs...
     
  22. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Bij Kroy weet men daar nix van …… vreemd !
     
  23. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Kaarten gewoon online te koop.

    Gr. Martin
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Link ? Ben benieuwd ...
     
  25. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Zover ik weet alleen toegankelijk voor eigenaren en voor leden van erkende Scuderia Ferrari clubs.
    Via de club aanmelden kost € 25,00 pp. als lid.
    Zie onderstaand bericht.

    Beste lid,

    Je zult er al van hebben gehoord. Ferrari plant in de maand september een groot en uniek evenement. Ditmaal niet alleen voor genodigden en "vrienden" van genodigden, maar ook voor de fans.
    Op zaterdag 21 en zondag 22 september zullen de deuren opengaan voor jullie. Helaas is het niet gratis, maar Ferrari vraagt een tussenkomst van 30,00 euro voor niet-leden en 25,00 euro voor de leden van alle Scuderia Ferrari Clubs.
    Dus mocht je interesse hebben, laat het ons weten. Maak een keuze op welke dag je wenst te gaan en welk uur. Stort het bedrag op ons rekening en wij zullen voor je de tickets bestemd voor SFC-leden bestellen.
    Heb je nog vragen hierover, laat het ons gerust weten.

    Opgelet ENKEL voor bestaande leden SFC Genk-Belgium vzw.
     
    Melvok likes this.

Share This Page