Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3676 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. lewie

    lewie Formula Junior

    Apr 13, 2007
    515
    Netherlands
    Full Name:
    lewie
  2. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Via autogespot hele scherpe foto's van dichtbij zag ik.
    Erg zonde.

    Groene platen en stoelhoezen zo te zien. Testrit door monteur?
    Staat geen Enzo te koop in midden NL volgens mij.
     
  3. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Volgens de lokale tamtam was de bestuurder iemand die vaker in Baarn en omstreken in verschillende Ferrari's rijdt. Zou dus goed iemand van Kroymans zelf kunnen zijn.
     
  4. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Vrij recent staan er foto's op Instagram van een Enzo (en F40) bij Kroymans..
     
  5. ypsilon

    ypsilon F1 Rookie

    May 4, 2008
    2,518
    the Netherlands
    Ik was afgelopen zaterdag nog bij Kroymans en inderdaad, tot mijn verrassing stonden er zowel een Enzo als F40 prominent in de showroom. Recent was dat nog o.a. een F90.

    Ongetwijfeld inderdaad van Kroymans zelf, aangezien ze niet in de voorraad staan.

    Doodzonde dat de Enzo vandaag gecrashed is.
     
  6. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Ik vraag me wel echt af hoe idioot je ben om met dit weer zo vroeg met een Enzo de straat op te gaan...
    En dan ff lekker vol het gas in te trappen (aanname)
     
  7. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Enzo was er weer 1 minder… (zonder schade verleden, zal vast wel hersteld worden). Wel lullig als je zoiets overkomt.
     
  8. ypsilon

    ypsilon F1 Rookie

    May 4, 2008
    2,518
    the Netherlands
    Ach het weer vind ik minder relevant, het is meer zout of zoutresten waardoor ik het een ietwat vreemde keuze vind om in winterse omstandigheden op pad te gaan met een Enzo.

    Dat laatste lijkt trouwens inderdaad wat er gebeurd is, een ooggetuige:

    Ik reed direct achter deze Enzo. Het is inderdaad een monteur, hij kon gelukkig zelf uit de auto komen en is daarna gecheckt door de politie en is meegenomen in de ambulance. Hij liep daarvoor al even rond druk te bellen.

    Hij gaf goed gas toen hij opkwam op de Amsterdamsestraatweg, verloor toen de macht over het stuur en spinde over de andere rijbaan tegen een boom aan. Hij vloog in de lucht en kwam hard neer. Het was echt een flinke klap.

    Ferrari Enzo crasht in Baarn [VIDEO + UPDATE 2] - Autoblog.nl
     
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zout doet toch niks met Carbon, wordt gewoon opgeknapt, kost misschien een paar ton, weegt niet op tegen de waarde dus….
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Als je kijkt op de FB van FerrariOwnersClubNL kun je het hele verhaal lezen ...
     
  11. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
    Nou ja hele verhaal....
     
  12. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,842
    NETHERLANDS
    Erg genoeg wat er gebeurd is, ik heb zelf persoonlijk de auto zien rijden, men reed beschaafd en met verstand, maar je ziet een ongeluk kan iedereen gebeuren.
    Zelf heb ik deze ervaringen ook gehad , dat de wagen uitbrak, maar gelukkig goed afgelopen .
    Samen met 348hollandjunior in een Enzo, ook ooit met een nieuwe F50 en met een F40. En met 365BB maar toen had het gesneeuwd .
    Gelukkig is de bestuurder niet gewond geraakt , het had zo anders kunnen aflopen.
     
    MvT likes this.
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Een rondje in een Enzo mogen rijden en dan niet even een beetje extra gas geven is voor een autoliefhebber ook niet te doen natuurlijk.
    Bijna iedereen zou zich laten verleiden denk ik. En de grens tussen even gas geven om de power te voelen en net even teveel in deze omstandigheden is heel erg klein gewoon.
    Met dit weer (half nat, zoutresten, zand) moet je gewoon niet de weg op met zo'n apparaat denk ik.
     
  14. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Als de monteur er in reed is dat volgens mij met een duidelijke reden, opdracht.

    Denk niet dat hij ergens een pak shag moest ophalen ...
     
  15. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Het is duidelijk dat mensen die meer ervaring hebben een stuk milder zijn in hun oordeel. Ik heb flinke schade gereden aan mijn 550, 15 jaar geleden, ik was niet dom, had rekening gehouden met een hoop dingen voor ik die drift inzette, had een behoorlijk degelijke wagencontrole, maar toch was wat er gebeurde niet helemaal voorspelbaar. Sindsdien ben ik voorzichtiger. Zeker met oordelen. Er is iemand een hoop geld kwijt geraakt een paar dagen geleden, en iemand misschien wel zijn baan. Even over nadenken voor we van de toren blazen. Dat betekent niet dat er geen fouten zijn gemaakt, maar fouten zijn menselijk, en niemand van ons staat daar boven. Het siert ons als we niet meteen denken dat we beter zijn dan een ander. Want vroeg of laat, zijn we dat niet.
     
    Bas, modena82, hautessa and 5 others like this.
  16. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Kan je de link wellicht delen, want ik zie hem niet op FB.. alleen foto's?
     
  17. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    En zo is het Onno!

    Ik rij nu al bijna 10j in mijn Mondial (en andere Ferraris gereden) en met nat weer ben ik toch wel voorzichtig, maar het gebeurt gewoon. Gelukkig op een zondag ochtend in een grote invoeglus de snelweg op... nattig en je rijdt al langzamer.... je ziet een plas en laat gas wat los. Verkeerde keus... Laat ik geen gas los was er (waarschijnlijk) niets aan de hand. met de kont in de berm. gelukkig niets geraakt anders dan alleen modderige sloffen.

    ...en er hoeft alleen maar wat olie op de weg te liggen en je ben de slaak. helemaal met een F40 of Enzo. die gaan als een flipper bal over de straat.
     
  18. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Vrijwel iedereen hier is denk ik op zijn minst redelijk mild. Fouten kunnen gebeuren, zeker als je met zo'n auto op natte wegen gaat rijden.

    Ik dacht eerlijk gezegd zelf wel gelijk iets van waarom gaat iemand daar nu rijden met een Enzo en gaat dan ook nog goed op het gas? Ik woon zelf in Baarn en liep er denk ik toen het gebeurde nog geen kilometer vandaan met de hond door het bos. Het was waterkoud en nat. Ik zou zelf door de natheid, zout en kou nooit hebben gereden met een van mijn snellere auto's, en zeker niet pittig hebben proberen te rijden op zo'n natte weg langs het bos. Dat niet doen maakt de kans dat me wat gebeurd natuurlijk al heel veel kleiner. Dat laat onverlet dat ik op momenten dat ik wel rij nog steeds een auto in de prak kan rijden want een beetje richting de limiet rijden 'hoort erbij'. Voor mijn gevoel is een limiet op een droge weg wel duidelijker in te schatten.

    Ik neem aan dat de monteur zoals Mel zegt een opdracht heeft gehad om op dat tijdstip ermee te gaan rijden en wellicht zelfs om iets uit te testen waardoor hij meende niet heel rustig te moeten rijden. Als het mijn auto echter zou zijn die ze in onderhoud zouden hebben gehad, hoop ik toch echt dat ze dat niet daar en niet op dat tijdstip zouden hebben gedaan. Op veel andere dagen, zoals vandaag, zijn de wegen al veel veiliger te berijden en er zijn ook veel veiligere wegen in de buurt om even goed gas te geven dan waar het nu met de Enzo fout is gegaan.
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Ik ben het met alles hierboven eens, menselijke fouten zijn er en blijven er.
    ik vraag me alleen af met een dergelijke auto (die niet veel buiten komt) of de banden wel up to date waren. Vaak (ik vraag het me gewoon af) zijn de km’s niet gemaakt om de banden op slijtage te vervangen. Dat moet echter wel gebeuren op leeftijd.
    Gezien de verklaringen van ooggetuigen lijkt het allemaal niet super hard te zijn gegaan (hoewel de foto’s anders suggereren).

    Het is dus mogelijk dat de banden niet tijdig vervangen zijn en dus knetter hard (lees: geen grip) waren. Dat icm super lage temperatuur en nat wegdek is een linke combinatie.

    Nogmaals ik ken de history van deze enzo niet maar kan me indenken dat het niet alleen aan de bestuurder heeft gelegen.
    Hij had dat wel voor de rit moeten bekijken, gezien de rij omstandigheden van die dag.
     
    MvT likes this.
  20. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Je hebt een punt.. Stel dat dat zo blijkt tijdens een check van de monteur, dan moet je eigenlijk als chef werkplaats zeggen dat er niet door onze monteurs test gereden wordt. Zet de eigenaar ook hopelijk dan aan het denken.
     
    Tegeltje likes this.
  21. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Dit soort auto's staat meestal alleen voor de show binnen idd en dus vaak met hele oude harde banden.
    Ik zeg niet dat het bij deze auto het geval was, maar het is wel heel vaak het geval, want er wordt toch niet mee gereden (doodzonde overigens).
     
    Bas and MvT like this.
  22. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Er gaan nu allerlei geruchten welke Enzo het zou betreffen, volgens velen staan er 3 Enzo's in Nederland (op kenteken) maar bij het RDW vind ik er 4. De laatste is 17 december 2021 in Nederland op kenteken gezet!!! Voor deze Enzo is de APK verlopen op 01-01-2009!!

    Het zou kunnen zijn dat er nog 1 of 2 Enzo's meer in Nederland zijn maar die hebben nooit een Nederlands kenteken gehad.
     
  23. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    We weten niet of deze een kenteken heeft toch? Hij reed met de groene platen rond.
     
  24. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Nee een eventueel kenteken is onbekend dus er kunnen misschien wel 6 Enzo's in aanmerking komen. Wel opmerkelijk dat er in het 4de kwartaal van 2021 2 op kenteken zijn gekomen
     
  25. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Binnenkort moeten nieuwe auto's een slimme snelheidsbegrenzer in de auto hebben. Vanaf 1 juli dit jaar alle nieuw ontwikkelde modellen en vanaf 1 juli 2024 alle nieuwe auto's. Dat wordt straks alleen nog op het circuit een beetje vlot rijden.
     

Share This Page