Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3687 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,201
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Vreselijk nieuws van Plambo, sterkte aan familie aan naasten!
     
  2. MrDino308GT4

    MrDino308GT4 Formula Junior

    Sep 2, 2009
    775
    Geldermalsen NL
    Full Name:
    Arian
    Wat een vreselijk en triest nieuws. Sterkte aan familie.
    Ik zie hem nog binnenkomen. Of hij ook tussen de Delta's mocht staan.......

    Image Unavailable, Please Login
     
    MvT and RudyW like this.
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #92153 328gts1987, Jun 13, 2022
    Last edited: Jun 13, 2022
    Het is triest dat hij zo abrupt is weggenomen uit ons midden. Verslagen door het leven, zo voelt het.

    Stond altijd klaar voor iedereen en deelde zijn passie met vele, ook onbekenden mochten in zijn bolide plaats nemen, foto’s maken of zelfs mee met een ritje.

    Gelukkig is zijn grootste wens, een aventador, recent nog in vervulling gegaan. Heeft er zelfs 2 trips mee gemaakt naar het beloofde land in korte tijd. Zo gepassioneerd was hij.

    Ook maakte hij een aanhanger achter zijn Gallardo in dezelfde kleur en reed daarmee tot in Sicilië en terug.
    Vroeg onderweg zelfs bij staande houding hoe hard hij nou echt mocht? Kreeg hierop echter nooit eenduidig antwoord en mocht doorrijden.

    Naast zijn talent van sturen kon hij met iedereen over weg, zelfs politie die hem betrapte op overtredingen (groot en klein) lieten hem vaak gaan met een tik op de vingers ipv zwaardere acties. Een talent die hij als geen ander kon benutten en heeft daarmee ook menig Fchatter geholpen als het mis was.

    We gaan hem allemaal missen maar nooit vergeten.

    Ik wens hierbij alle nabestaanden, vrienden en bekenden sterkte met het verwerken van dit verlies.

    Image Unavailable, Please Login
     
  4. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Wordt er nog wel eens afgesproken in Drimmelen? Ik woon zelf in Oud Drimmelen, een klein straatje buiten Drimmelen.

    Kwam zojuist een 812 of F12 door de straat, zag het zo gauw even niet. 30 km/u zone, smal klinkerweggetje, , maar er werd veel harder gereden. Zou deze meneer (buurman gebruikte een andere term) graag op het hart willen drukken zich de volgende keer ff te gedragen, zowel mijn kids als die van de buren waren in de berm aan het spelen. 100% zeker dat hij ze niet zag, want hij ging op het gas een meter of 20 voor hij de kinderen zou passeren en blik strak naar voren.
     
  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Vindt dat je een punt hebt, in woonwijken en zeker bij kinderen in de buurt moet je altijd alert zijn en je aan de regels houden,alleen van alle andere normale voertuigen die op dezelfde plaats te hard (zouden) rijden bestaan geen forums om dit aan de kaak te stellen, Zo worden de voor oordelen helaas weer de wereld in geholpen, waar van ik weet dat er inderdaad lieden zijn die het niet zo nauw nemen op dit vlak, maar nog veel meer zonder supercar helaas. Overigens ken ik de situatie daar heel goed want ik kom uit Breda en kom regelmatig in Drimmelen, ook via de andere smalle straatjes en daar is het echt oppassen.
     
    RISL likes this.
  6. RISL

    RISL Formula Junior

    Sep 26, 2014
    562
    Breda, Nederland
    Full Name:
    Jordi
    Zeker, het gebeurd vaker dat er te hard wordt gereden en dat wordt ook niet op een forum gezet. Maar toevallig ben ik lid van dit forum, dus hoopte ik die bestuurder er van bewust te maken. Normaal krijg je die kans niet. De buurman wel....kom jij als onbekende auto veel te hard de straat in rijden, dan kun je er niet meer uit, want staat er een trekker dwars over straat. Heeft hij gelijk de mogelijkheid je ff op je gedrag te wijzen.

    Oud Drimmelen ligt een kilometer of 2 buiten Drimmelen, doodlopend straatje. Veel mensen denken even gauw binnendoor te rijden, zien het 'doodlopende weg' bord over het hoofd en rijden er rustig in. Als ze er dan achter komen dat het dood loopt, komen ze veel te hard terug rijden. Dat was vandaag ook het geval met die rode 812/F12.

    Mocht je ff ruig willen doen, doe dat lekker verderop. En als je wil laten zien hoe snel je wagen is, dan zet ik er graag m'n motor eens naast. ;)
     
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Zo is het, alles is geoorloofd om kleine kinderen te beschermen tegen asociaal rij gedrag in hun omgeving.
     
    RISL likes this.
  8. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    JazzyO, Harry-SZ, 275gtb6c and 4 others like this.
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nooit geweten dat je daar woont Jordi. Afijn, maakt niet uit waar je woont, op alle buurt weggetjes moet je oppassen. Sterker, ik wil er niet eens komen. Teveel gehannes en listig om te manoeuvreren met risico een paaltje of whatever te raken. Ik ga soms effe bij mijn moeder langs met de F430, door een wijk op een woonerf. Dat is dan altijd het diepte-punt van de rit.

    Terug komend op je 812/F12. Die kan van hier zijn maar ik ken (bijna) alle bezitters die hier actief zijn en weet dat het niet de wildste rijders zijn.
    De 812 is trouwens recent verkocht, weet niet aan wie.

    Afijn, ik ben het 100% met je eens dat niet overal de spierballen moeten rollen. Zeker niet in dat soort omgevingen. Dat doe je maar waar het kan. Maar juist dat laatste is ook iets wat minder en minder wordt. Afgelopen week door Duitsland geblazen. De 61 is onbeperkt, NOT. Daar staan de matrix borden continu aan op 100 of 130km/u. Ik vond de 61 met zijn 2 banen nooit een fijne weg voor hoge snelheden en neem die dus ook eigenlijk nooit.
    Afijn de 62 is drie banen, minder druk (loopt naar Belgie) maar ook daar doet iedereen zijn "best" de snelheid eruit te halen...
    Ik ga echt niet voor het gaatje maar sommige (lees: meeste) zien het uithangen van een richting aanwijzer, genoeg "verzekring" om ook gelijk te gaan. Dit terwijl er achter mij een enorm gat is. Dus door 2 sec te wachten is inhalen veilig en zonder risico dat mijn remmen het halen, of niet.

    Ik vind het inzicht van bestuurders de laatste jaren met sprongen achteruit gegaan. Er wordt niet opgelet of geanticipeerd. Veel verkeer situaties zijn op te lossen door wat gas te geven ipv remmen. Je ziet dat vaak bij uit/in-voeg stroken. Te veel ge-rem wat een domino effect veroorzaakt met file tot gevolg.
    Zelfs professionele/vrachtwagen bestuurders zie ik niet anticiperen op invoegende collega's. Door op te letten en vooruit te kijken kan er geholpen worden door ruimte op de rechterbaan te maken en zo een vlottere doorstroming maken.

    Ook midden-baan slapers zijn er legio, vooral die hun rijbewijs voor een bepaald jaartal (vorige eeuw) of niet in Nederland...hebben behaald.
    In andere (zuidelijke) landen zijn ze niet gewent rechts aan te houden bij meerdere banen en merken dat niet eens dat ze "de steen in de rivier zijn" waar iedereen omheen moet....

    Ik zou ook van de politie meer actie op dat punt wensen ivm veiligheid. Soms zie je rond zo'n bestuurder de gekste capriolen en blijft deze stug/eigenwijs op zijn baan plakken...Zelfs als je die inhaalt, terug gaat naar rechts, dan demonstratief en met richting aanwijzer nog een baan naar rechts gaat. Dan, verschillende keren je richting aanwijzer naar rechts aan/uit zetten....

    Kortom het gaat eigenlijk allemaal om verdraagzaamheid en tolerantie. Die verdwijnt naar mate het drukker en drukker wordt op de weg.
    Dat zie je ook bij laboratorium dieren, die vallen elkaar zelfs aan bij beperkte ruimte heb ik wel eens begrepen.

    @ Jordi, zie het als een incident. Kan gebeuren, praat het zeker ook niet goed. Het kan en dus mag ook niet op zo'n plek.
     
    RISL likes this.
  10. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    482
    Ik had begrepen dat jij met andere dingen bezig was.
     
  11. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Zaterdag aanstaande houdt de FCN weer een youngtimer en klassiekerrit. Zover ik weet van Putten naar Brummen en vise versa. Wie kent de exacte locaties en tijdstippen van vertrek en aankomst? Heeft men weer het Kasteel Engelenburg uitgekozen? Dat zou mooi zijn!
     
  12. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Verzamelen en start (9:30 - 10:30) is bij Kasteel de Vanenburg in Putten. Van daar inderdaad naar The Gallery en weer terug.
     
    Harry-SZ and bigodino like this.
  13. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Hoe was het weer daar Peter? Ik hield het gisteren tot 20km van huis vol open te rijden maar besloot net op tijd een benzine pomp op te schieten om kap te sluiten.

    Ik kwam gisteren trouwens ook een "klassieker" tegen. Die wilde heul graag met vlammetje op de foto.
    Ik stond even stil op een kruising en deze "klassieker" kwam naast mij staan en vroeg door het open dak of hij een foto mocht maken.
    Niet van mij....maar van zijn fiets naast de auto!

    Hij heeft namelijk een ferrari fiets, blijkt. Gekocht bij Munsterhuis vertelde hij. Het is een beperkte oplage van 100 stuks (je weet maar nooit bij Ferrari of dat klopt ;))
    Afijn ik ben even uitgestapt en zette deze "klassieker" op de foto. Hij was helemaal blij, wilde al zo lang zo'n foto maar komt zelden een ferrari tegen die hij bij kon houden :D:D:D

    Toen ik hem vertelde dat Vlammetje Scuderia Rosso is en zijn fiets Corsa Rossa maakte dat helemaal niet uit zei hij. Rood = Rood.
    Wel grappig is te melden dat op zijn fiets de oplage stond 1 of 100. Maar ook een afbeelding van de F1 wagen van Schumi. In Corsa Rossa en die was nu juist in Scuderia Rosso :rolleyes:...

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  15. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Er was een buitje voorspeld precies rond het moment van aankomt en vertrek bij het kasteel, maar uiteindelijk is het daar droog gebleven.
     
  16. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    JazzyO, bertdeboer340 and Harry-SZ like this.
  17. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Daar is het inderdaad prachtig weer voor en dat blijft nog ff zo geloof ik.
     
  18. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Mooi man! Die blauwe 360 is ook echt gaaf.
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    rijdt ook net zo goed. Tubi klinkt zingt ook mooi. :rolleyes:
     
    Harry-SZ likes this.
  20. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    We kennen allemaal de iconische McLaren F1 die geroemd wordt om zijn prestaties en zijn ontwerper Gordon Murray.
    Ook weten we dat Murray een eigen auto heeft ontworpen, de T50 die eerdaags wordt uitgeleverd aan de eerste klanten.
    De T50 (die inmiddels al een opvolger heeft de T33, die qua prijs op de helft ligt maar na genoeg gelijk is in prestaties...) heeft een V12 die 12.000 rpm kan draaien.
    Wel, afgelopen Goodwood of speed kwam er 1 in actie. Klinkt geweldig (wat ook wel mag voor +$3 miljoen) maar wat valt mij de styling tegen...
    De voorruit is mega (wat gunstig is voor de centrale bestuurder) maar is veel te hoog. Zicht rondom prima, maar waarom de boomtoppen erbij? Je gaat toch niet opstijgen?
    Ik kreeg wat gedachten bij de Ferrari Sergio, een speciaal ontwerp op basis van de 458. Daar is de boel wel in verhouding, vind ik. Bij de T50 niet.
    Over de achterkant zwijg ik maar. Die fan (voor downforce) zat ook op de F1. Daar waren het er 2 (kleine) onder de auto. Die zag je niet maar waren er wel.
    Nu is het een centrale .... geworden die de achterkant totaal verneu.... Zal best indrukwekkende auto zijn in prestaties maar het oog wil ook wat, niet?




    Het tegenovergestelde is eigenlijk ook nix, kwam ik gisteren achter. Ik kreeg (als verjaardag kadootje) een ritje aangeboden in een Spyker C8.
    Prachtige wagen en ongelooflijk veel details in die auto. Echt een "Pagani uit de lage landen" zoals sommige zeggen. Helaas gaat die vergelijking niet op!

    Het is mooi om naar te kijken, zelfs aanraken is geen probleem omdat alles van hoogwaardige materialen is gemaakt. Alles wat er als aluminium uitziet is het ook.
    Leder is mooi strak gestikt. Buitendelen lijnen mooi op (beter dan op sommige Ferrari's...) Zit niets schots en scheef, gewoon strak en netjes (zeker geen bouwpakket te noemen dus).

    Geluid uit de (audi)V8 is geweldig. Start hem en je wordt gelijk blij. Geef wat gas en het is (o)orgastisch!

    Maar dan.... Het stuurtje (lees: stuurtje!) is veel te klein, echt kart formaat. Bekrachtiging is er maar ook niet te. Gevoel heb je in het stuur maar daardoor voel je (gelukkig) de onderstuur.
    Mijn hemel wat is deze auto onderstuurd!!!!
    Nog erger dan een Ford Mondeo en die was echt gevaarlijk. Ik kwam wat brisk (lees: snel) op een bocht af en moest echt flink remmen om de neus nog op tijd om te krijgen....

    Dan de remmen, die staan of AAN of UIT. Totaal gevoelloos en niet te doseren. Mooi in-remmen en dan op het gas de bocht door driften is met deze auto onmogelijk of anders dodelijk.

    Het blok is krachtig en acceleratie is top. Alleen de handbak is kort in verzet. Effe wennen maar lekker direct. Je voelt de versnellingen invallen, koppeling zat alleen bij dit exemplaar erg hoog. Dus mooi elegant wegrijden was wat lastig maar kan volgens mij afgesteld worden.

    Het is zeker een publiek-trekker. Ieder hoofd op straat draait om. Dat komt eerst door het machtige geluid maar de verschijning/uitstraling is het meest imposant.

    En dan de prijs... Ik keek er ooit naar in 2016, een zwarte in Boxtel toen voor €160.000,- en moest daarvoor afscheid nemen van de F430. Nu staat deze te koop voor €325.000,- (ex belastingen) en zijn ze dus mega in prijs gestegen. Maar gezien deze ervaring ben ik maar wat blij dat ik het niet gedaan heb. Was er waarschijnlijk toen ook niet aan begonnen na een proefrit. Maar die proefrit was er nooit geweest en daardoor vraag je jezelf af of je het wel goed hebt gedaan...

    Ja dus, wat een kado was dat op mijn verjaardag. Mooi ritje in een kunstwerk, want dat is het! Kunst met een hoofdletter.
    (Begrijp nu waarom Viktor Muller er 1 in zijn kantoor had staan, rijden erin is een ervaring maar voor een lekker potje sturen totaal ongeschikt.)

    Het mooiste kado gisteren; met je vrienden genieten van een dagje sturen in het zonnetje en een terrasje ervoor/erna.
    Dan als bonus naar huis rijden en weten dat de auto waarin je rijdt het beste bij je past.

    De Spyker die echt prachtig is, maar niet voor mij;

    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
    Harry-SZ likes this.
  21. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    482
    Grappig, met dit exemplaar ben ik twee jaar geleden Zandvoort vice versa gereden en een aantal rondjes circuit. Zo’n auto moet je in je opnemen zoals hij is.
     
  22. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ze zijn idd erg mooi om te zien, helaas geen idee hoe het rijdt, maar ze zijn sowieso te duur geworden.
    Meer een collector's item nu ipv een echte rijdersauto.
     
  23. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Als ik kijk naar de (bouw)kwaliteit en gebruikte materialen kun je jezelf (bijna) afvragen hoe ze dat toen hebben kunnen bouwen voor die prijs. Zal daarom niet voor niets zijn dat het de fles is opgegaan (ondanks de audi techniek). Ik heb sinds die rit inderdaad mijn kijk op Spyker bijgesteld; Kunst, zeer mooie kunst. Maar geen auto om mee naar Italie op en neer te rijden of een MM mee te gaan rijden. Dan kom je echt gebroken uit deze auto (als je er al uit komt)...
     
  24. Ferryducati

    Ferryducati Formula Junior

    Jun 3, 2015
    482
    Ik heb meerdere Spykers mogen rijden, en dit is een bijzonder goed exemplaar. Maar ik had met 300km op een dag geen enkele moeite.
     
  25. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Volgens mij kun je zo'n Spyker erg goed afstellen zoals je hem hebben wilt. Tripje naar Jasper zou de auto erg kunnen veranderen.

    Ik heb nog nooit een verslag gelezen dat het met je eens is, Fred. Mensen zijn over het algemeen lovend over de wegligging. En over die auto van VM: Jeff's vader heeft die al 15 jaar, en ik heb Jeff ook nog nooit zo'n opmerking horen maken. Ik heb in die auto meegereden, en mijn ervaring was (als passagier) dat het erg direct stuurde en zeker geen grote onderstuurproblemen.

    Het is trouwens ongelooflijk hoe verschillend exemplaren van dezelfde auto kunnen aanvoelen, door maar een paar kleine dingen. Oudere banden, oudere schokdempers, verdroogde rubbers, etc etc. Met dit soort auto's wordt erg weinig gereden en je moet voorzichtig zijn met conclusies voor alle exemplaren ooit gebouwd als je er 1 test.
     
    Melvok likes this.

Share This Page