Nederlandstalig - Dutch speaking | Page 3692 | FerrariChat

Nederlandstalig - Dutch speaking

Discussion in 'Holland/Belgium' started by ForzaFerrari, Apr 29, 2004.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ik ga zondag.
     
  2. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Ik wil ook op zondag even gaan kijken heb de rest van het weekend een classic wooden boat event. :)
     
  3. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    As weekeind is er het Concours d’Elegance Paleis Soestdijk 2022 dat gaat plaatsvinden op 26, 27 en 28 augustus 2022.
    Dat is dan wel geen Pebble Beach maar het komt er het dichtste bij hier in NL. De toegangsprijs (PB kost +$400,-/pp) is ook wel wat anders :D

    Afijn, ik ben van plan as Zondag te gaan. Ik vernam afgelopen rit/weekeind dat verschillende Fchatters al op zaterdag gaan.
    Wie zijn er allemaal van plan te gaan en op welke dag?

    Vrijdag:
    Mel & Peter 11:00
    Martin (tijd niet bekend)

    Zaterdag:
    Henkie, Eric, Paul (tijd niet bekend)

    Zondag:
    Fred & Wilma - rond middag uur.
    Dirktor (zonder Boesch boot hoop ik, of anders op een trailer :D
    Peter/Bigodino (geen tijd bekend)


    .
     
  4. Dr. E

    Dr. E Rookie

    Sep 8, 2019
    37
  5. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Gisteren was de FCN rit, die ook aansluit bij het concours. Dertien klassiekers (ik tel twee BB's ook mee) en een aantal modernere types (inclusief de bekende 348 Challenge). Na de lunchstop ben ik nog naar het concours gereden om alvast rond te snuffelen, vooral op het klassiekerparkeerterrein (3x woordwaarde). Helaas had je ook voor dat terrein een toegangskaartje nodig. Maar op de VIP parkeerplaatsen stonden een paar moderne Ferrari's (waaronder een matzwarte SF90) en er reed nog een witte 348 TS voorbij.
    Ik heb al foto's voorbij zien komen van een SP1, een witte Daytona en zelf zag ik o.a. een 275 GTB staan. Ik denk dat het de moeite waard zal zijn!
    Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  6. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ga morgen op tijd met een vriend en de Vette en hoop er rond 10.00 te zijn, heb gelukkig een deelnemers VIP parking kaart.
    Heeft zo zijn voordelen om voor de juiste sponsor werkzaam te zijn. Weersverwachting is goed volgens mij, niet te warm en droog.
     
  7. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Ik had de optie om de zondag te beginnen om te varen in een Riva het weer was stiekem zo lekker dat ik daarna op het water ben gebleven met m'n eigen boot.

    Had graag bij Paleis het loo geweest, maar dit was ook wel een heerlijk dagje :)
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Goed dat je de plannen hebt aangepast want bij Paleis het Loo was het niet gezellig geworden aangezien iedereen op Paleis Soestdijk was :D:D:D

    Afijn, het was een geweldig evenement en "on-nederlands" groots opgepakt & bezocht. Kosten nog moeite zijn gespaard om er een succes van te maken.

    Alles was tot in de puntjes geregeld en aanwezig. Goede/voldoende horeca gelegenheid maar vooral veelzijdig en uniek auto-morabilia in veelzijdige klasse onderverdeeld. Ik heb echt veel bijzondere en unieke auto's gezien en verschillende "care-takers" gesproken over hun bolide.

    Ik vond het evenement zelfs wel wat weg hebben van Pebble Beach (door het zonnige weer die we hadden zondag) toen we plaats namen op het terras van Kroymans voor een glaasje.
    Mooi uitzicht op een terrein vol gezellig (auto)volk die zelfs soms in kleding style aanwezig waren. Jammer dat Vu er niet kon zijn want die had op zeker mooie portret foto's gescoord.

    Ik heb voor mijn maatjes in SA en USA een impressie gemaakt en op You Tube gezet:

     
    Harry-SZ, dirktor, Melvok and 5 others like this.
  9. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ben het met je eens dat er weinig aan het toeval is overgelaten, maar het haalt het nog steeds niet t.o.v. De eerste jaren op het Loo.
    Toen stonden er vele echte bijzondere Ferrari’s, Mercedessen SSK, 540 K, Duesenbergs en nog veel meer echt Pebble Beach waardig materiaal, die tijd komt denk ik in Nederland nooit meer terug.
    Vind overigens deze tuin prachtig, maar het event op het Loo met alle klassiekers er omheen geparkeerd heeft wel mijn voorkeur. Al met al was het weer super, de ambiance sfeervol en vele bijzondere voertuigen, zeker een aanrader voor iedereen!
     
  10. ChrisW1

    ChrisW1 Formula 3

    Oct 29, 2015
    1,065
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Dank voor de video-, foto- en tekstverslagen. Klinkt als een geslaagd evenement.

    Ben zelf niet geweest maar heb zo toch nog een goede indruk gekregen.
     
  11. aero

    aero Formula Junior

    May 8, 2011
    332
    the netherlands
    Full Name:
    Emil Dubbelman
    Voor de concoursliefhebbers is er op 11 september weer het Antwerp concours in Wijnegem.
    Altijd een klein sfeervol evenement, ga dit jaar met de Bentley denk ik.
     
    Deemeyere Wim likes this.
  12. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Yep, leuk evenement. En dit jaar is er weer een Ferrari categorie, dus zeker de moeite waard.
     
  13. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Aan de bezoeker ferrari's te zien was je er op een andere dag dan wij Bert. Lijkt dat het toen nog niet zo stoffig was op de parkeer-laan van ferrari aan jou foto's te zien.
    Ik schrok hoe erg de bolides onder het stof kwamen te zitten op die plek. En zag dat een AM superleggera DB5 zelfs een deukje had opgelopen onder de bomen door vallende eikeltjes...:confused:

    Dat is wel het "nadeel" van zo'n omvangrijk evenement op zo'n terrein. Je kunt niet alles in de gaten houden en om alles gegroepeerd neer te zetten zijn er plekken die eigenlijk niet geschikt zijn om te parkeren. Dat is dus weer het voordeel van een golf-course evenement die veel meer open fairways hebben en dus naast voldoende ruimte ook geen risico op troep uit de bomen, iets wat ik me eerder niet gerealiseerd heb.

    @ Milko,
    Ik heb nog gekeken (wilde zelfs even bellen maar had je nummer niet) of ik je ergens zag lopen. Helaas. Stond de Vett op de VIP parkeerplaats? Niet gezien.
     
  14. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Goed plan lijkt me zo.
     
  15. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #92294 milko1969, Aug 30, 2022
    Last edited: Aug 30, 2022
    Yep, stond op de VIP plaats, maar langs het pad wat verder richting de klassieker parkeer plaats, ideaal 100 m van de ingang. Wij zijn er van 10.15 tot 14.30 geweest. Was overigens de enigste Corvette C6 die ik heb gezien, zeldzamer dan de F40 waarvan ik er 2 stuks zag, als je hier met je Ferrari, Aston Martin, Porsche of zelfs De Tomaso Pantera ( 4 stuks geteld)naar toe kwam dan was je verre van de enigste….Zelfs Fiat Dino’s waren er in grote aantallen, heb er 8 stuks geteld) Grappig dat zeldzaamheid op een event niet altijd met productie aantallen te matchen valt. Overigens hoef je bij de Vette niet bang te zijn voor eikels ( zowel niet op weg als vanuit een boom) dat scheelt weer een hoop:D:D:D:D
     
  16. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Klopt, ik was er zaterdag al vroeg. Het stof werd voornamelijk veroorzaakt door de auto's van de prewar sprint, deze reden soms met veel geweld tussen de geparkeerde Ferrari's door. En ik denkt dat het grind (echt stevige stenen) wat daar lag eerder de reden zou kunnen zijn voor deukjes.
    Toen ik rond 13:00 weg ging vanaf de klassiekerparkeerplaats kwam er net een Roma aan, ik begreep dat de laan tussen de bomen inmiddels vol was en dat de overige Ferrari's naar de klassiekerparkeerplaats werden gestuurd waar nog volop plek was. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred

    Dan stonden ze daar stukken beter, gouden tip voor volgend jaar/keer. Want ik ga dan op zeker weer maar dan wellicht 2 dagen want er is veel te zien en veel mensen te spreken. Maar dan wel graag met hetzelfde weer als deze keer. Wat hebben we het getroffen.
     
    milko1969 likes this.
  18. bigodino

    bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

    Apr 29, 2004
    12,632
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Over twee weken Goodwood Revival! De deelnemerslijst is bekend gemaakt: 51 klassieke Ferrari's! En dat is dus nog alleen maar wat er de baan op gaat.
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nu "onze" Pebble Beach op Paleis Soestdijk geweest is en waar best wel een aardig aantal ferrari's stonden. Kom ik net dit verslag tegen.
    Hierin komt o.a. de F1 312T3 in voor die we (hopelijk) herkennen van onze Wizzard waar deze auto enkele maanden heeft gestaan.
    Mooi te zien dat deze nu in de US staat, prominent op Casa Ferrari Fairway.
    Er staat trouwens meer zeer bijzondere modellen die we helaas te weinig kunnen zien. Zelfs zeer vroege modellen waaronder een 212 export convertible met Vignale body. Maar ook meer moderne exemplaren.

     
  20. Dr. E

    Dr. E Rookie

    Sep 8, 2019
    37
    MrDino308GT4 and 328gts1987 like this.
  21. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
     

Share This Page