Cavalcade Classiche 2024 in Sistiana Italië. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Deel 2. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Prachtig, bedankt voor het delen van de foto's Wim. Weet je toevallig ook wat de 'inschrijfcriteria' zijn? Ik zag op andere foto's bijvoorbeeld een 360 CS staan. Wordt al als 'klassiek' gezien?
Minimaal 20 jaar oud en Ferrari Classiche goedgekeurd zijn de voorwaarden. De kostprijs is ongeveer 30.000€ voor deelname.
Zo jammer dit. Afijn bedankt voor het posten, geweldige verzameling bij elkaar. Mag ik mensen aanraden de Targa Florio te bezoeken? Vergelijkbare setting, mooie omgeving en minder prijzig (Ferrari tribute)
Zo spijtig dat er nog weinig evenementen zijn met Ferrari oldtimers, genre FF40 of Ferrari Days Spa/ Nurburgring.
Ben je alweer terug? Dan kun je Zondag zelf deelnemen aan cars & coffee op Eiland van Maurik. Is een mooie tombola van merken en uitvoeringen. Niet alleen Ferrari maar van alles wat. Was er de vorige keer en het was goed opgezet, jammer dat er geen food/drink trucks waren. Ga jij ook weer? Coffee Run Eiland van Maurik (collectingcars.com)
Ik ben benieuwd zondag. Lijkt me enigzins in de stijl van Octane cars & coffee. In elk geval een kans om weer wat met videobeelden te experimenteren!
Goedemorgen forumgenoten, Een goede bekende van mij is in het bezit van een Ferrari California T (bouwjaar 2018, stand 70.000) in Nero Daytona en Nero interieur. Hij is van plan deze F in te ruilen op een F12berlinetta. Mijn vraag is: wat is volgens jullie een realistische inruilprijs voor de California T? Voor de volledigheid: De California T is altijd netjes dealer onderhouden geweest! Ik hoor graag van jullie!
Dat is lastig te bepalen, hoe graag wil men van de F12 af en is deze marktconform geprijsd of heel erg duur om een lastige inruiler als deze het hoofd te bieden, daarnaast is de T een import of originele Hollander. Persoonlijk vind ik de atmosferische California veel interessanter dan de T, echter beide modellen staan niet echt dik in de belangstelling, mijn eerste gevoel is denk ik dat er tussen de 100 en 120k zal worden geboden, maar nogmaals ik ken de overige omstandigheden niet. Staan vaak lang te koop, dus hoge rente kosten op je investering, goede aflever service beurt en garantie geven is erg duur en risicovol. Als je dat allemaal meerekent dan kan een beetje handelaar er geen leuke boterham meer op verdienen, mits scherp ingekocht en heel snel door verkocht.
€30k is zeker een vermogen , gedachte van Ferrari is , als de mensen dit willen betalen , blijft het exclusief voor de mensen die meer geld uitgeven bij Ferrari. En helaas wij moeten dit accepteren , Ferrari is een beursgenoteerd bedrijf en denkt voornamelijk aan de aandeelhouders, wat volkomen terecht is. Persoonlijk kocht ik mijn eerste nieuwe Ferrari 40 jaar geleden, dus kan wel zeggen dat ik trouwe klant ben, alleen ik rijd ze normaal niet zolang, en koop niet alles, dus ben ik geen priority voor hun, dat zijn klanten die alles kopen en alle events meedoen, want die zorgen dat de aandelen goed gaan.... Toen Ferrari geen auto's kon verkopen in Europa, heeft mijn familie redelijk veel nieuwe auto's verhandeld die de dealers toen niet konden verkopen, je zou kunnen denken dat zou ook een bepaalde loyaliteit van hun kant moeten hebben. Maar Ferrari denkt aan de future en niet aan de past...wat ook normaal is in de wereld van nu. tijden veranderen..... Om een ander voorbeeld te geven , in 1984 kwam de 288 gto en de Testarossa nieuw op de markt, Ferrari heeft binnenkort een event met 288GTO's maar doet zelf niets met Testarossa's, dat begreep ik niet , maar het is logisch , het is makkelijker om een high end event te doen voor de 288gto , dan voor de laatste 12 cylinder van de Enzo era., de produktieaantallen zijn hoger en elke eigenaar van een Testa zou mee willen doen, maar klagen over de kosten, dus alleen negatieve energie voor iedereen. Dus Ferrari heeft gewoon besloten dat er geen global event komt, maar dat dealers vrij zijn om iets te doen. Dus er zijn kleine events geweest en er komt er nog een in Italie in november ... En tuurlijk Real art on wheels and me, hebben een zeer leuk event voor genodigden , de introductie van de Testarossa was in Parijs oktober 1984 , daar wij nummer 1 en 3 hebben , brengen wij deze terug naar Parijs binnenkort voor een private event, nummer 1 is reeds een langere tijd in Nederland, en nummer 3 heb ik bij toeval gevonden in Japan via Insta op 17 maart 2024. Vraagprijs geaccepteerd met uitleg dat het veel geld was maar dat ik de wagen moest hebben en dat een korting zeer welkom was, en toen ik het koopcontract kreeg was er een kleine korting uit beleefdheid, fijne mensen die Japanners . Auto was 28 Juni 1985 geleverd aan een bekende Japanse coureur die de wagen zag en kocht op de Tokyo motorshow, dezelfde persoon kocht enkele jaren later een Bugatti EB110SS nieuw op de Tokyo motorshow....... Sinds aanschaf wat research gedaan ivm met de eerste Testarossa's , het is duidelijk dat 3 in Parijs , Turijn en Tokyo stond en heel waarschijnlijk ook de auto was die bij Lido stond...... Gegroet,
Vandaag weer veel bekende gezien op eiland van Maurik: Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Ook daarna nog een bekende 360 gespot in Hedel. Deze was niet op de code run maar deze 360 spider is van 2 Fchatters geweest. Image Unavailable, Please Login
Ik had een hele leuke rit van de Alfa-club zondag dus heb de meeting in Maurik overgeslagen deze keer. Wat een mazzel met het weer he zondag? Topdag voor een rit en een meeting.
Inderdaad, hoeveel geld ik ook zou hebben maar dat ging ik toch nooit voor een veredelde roadtrip met picknick betalen. Waanzin…..!
Was ff leuk, maar onaangenaam dat de A15 dicht was vanuit Gorinchem, echter ik bedacht mezelf dat ik er via Wijk Bij Duurstede ook kon komen en heb de pont genomen( spannend met ultra lage C6 Z06) en een prachtige 7 km over de slingerende Lekdijk in mijn eentje gereden om 9.45 op zondag, geluk bij een ongemak zullen we maar zeggen.
Met het weer van afgelopen zondag was er sowieso geen reden tot klagen, wij kwamen ook binnendoor via de Betuwe. Ik had overigens wel meer auto’s verwacht op deze mooie lokatie.
Voor mij ook geen herhaling. Maar wel veel bekenden gezien, wat de ochtend dan wel weer zinvol maakte.
Ferrari Antwerpen in Nederlandse handen De Nederlandse Ferrari-dealer Kroymans uit Hilversum neemt de verkoop- en naverkoopactiviteiten in de regio Antwerpen over van Ferrari FMA. Dat meldt Kroymans woensdag in een persbericht. Ferrari FMA wordt sinds 2004 geleid door Guy Fawe. Hij blijft samen met de rest van het team actief binnen het bedrijf, klinkt het woensdag in een persbericht. “Door onze krachten te bundelen zijn wij straks gezamenlijk verantwoordelijk voor een aaneengesloten regio, wat ons in staat stelt om de service en dienstverlening voor onze klanten naar een nog hoger niveau te brengen”, aldus Fawe. Kroymans is sinds 1972 officieel vertegenwoordiger van het merk Ferrari. Het samengaan van de twee dealers kreeg de goedkeuring van de Italiaanse fabrikant van supersportwagens. https://www.made-in.be/antwerpen/ferrari-antwerpen-in-nederlandse-handen/?utm_medium=link&utm_source=gva&utm_campaign=home
Voor de liefhebbers, dit weekend de Zoute GP in Knokke. Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Het is helaas zo dat om echt apart spul te zien je tegenwoordig naar Goodwood, Le mans Classic of speciale concoursen dient te gaan. Het zegt eigenlijk genoeg dat we Porsches GT3 RS, Singers of Ferrari 458/488 etc. al niet meer speciaal vinden, zijn we misschien verwend geworden of is er te veel geld in Nederland en wordt het allemaal wat gewoontjes gevonden……ik weet het niet, sfeer was goed en heb toch nog wel een paar pareltjes gezien, dat is persoonlijk uiteraard.
Ik was er niet bij maar zag wel via een video wat de aanwezige auto's waren. Dat viel mij ook tegen. Er zijn best wel wat evenementen in Nederland waar meer exotische auto's te zien zijn. Die evenementen proberen dan wel soms met name Ferrari's en Lambo's te verleiden om te komen via enkele clubs voor die auto's in Nederland. Als er daar redelijk wat van komen, trekt dat denk ik ook weer meer niet-aangesloten bezitters van leuke auto's.