Nieuw lid -Ferrari tip gezocht | Page 3 | FerrariChat

Nieuw lid -Ferrari tip gezocht

Discussion in 'Holland/Belgium' started by bpierey, Apr 11, 2021.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. bpierey

    bpierey Rookie

    Apr 11, 2021
    21
    Landgraaf
    Full Name:
    Bert Pierey
    bedankt voor de tips. Mooie auto heb je, veel plezier ermee!
    Vind het nog lastig om de juiste kleur te vinden, die van jou is ook wel mooi toch.
    Dat slangetje kom ik dan nog wel eens op terug waar ik het kan vinden...
     
  2. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Daar kan ik mij zeker wat bij voorstellen.
    Advies is ook altijd een ppi uit te laten voeren bij een dealer of een inspectie bij een goede en betrouwbare niet merk dealer (Forza Service in Oss bv.).
    Zij hebben de mogelijkheid de auto uit te lezen wat zeer veel informatie naar boven kan halen.
    Het is geen garantie maar wel een indicatie hoe er met de auto is omgegaan.

    Tevens kun je via Ferrari garantie bijkopen (doen dat alleen na goedkeuring van hun ppi), echter is dat geen volledige garantie.
    Let op de kleine lettertjes!

    Heb zelf een keer een 458 Spider bij een onbekende handelaar gekocht.
    Heb de deal rond gemaakt op voorwaarde dat deze glansrijk door de ppi van Ferrari (Munsterhuis) komt en de check door Forza Service.
    Dat was allemaal in orde en heb probleemloos 20000km met de 458 Spider gereden.
    Daarna verkocht en nog steeds rijdt deze als een zonnetje.
     
  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Dat is idd de beste manier !
     
  4. bpierey

    bpierey Rookie

    Apr 11, 2021
    21
    Landgraaf
    Full Name:
    Bert Pierey
    nog geen gevonden, wel definitief bepaald dat het een “Grigio Silverstone” moet worden. Ik dacht dat het een titanium was, de donker grijze, maar dat klopte dus niet. Wist ik niet.
    Op deze site staan de kleuren, maar blijkbaar zijn deze twee grijze kleuren daar foutief en omgedraaid:
    https://www.carsdirect.com/2010/ferrari/california/colors

    vandaar mijn fout.

    en geen zwart dak, maar zelfde silverstone kleur.
    Liefst daytona stoelen in donker bruin, maar dat is er lastig te vinden zie ik. Wel een erg mooie combi.
    Dan nog weinig km (<50k) .... blijkt toch erg lastig te vinden. Die in DL is al verkocht, had de link hier niet moeten posten

    Heb het 1/18 Bburago model al gekocht van de T en de hotwheels van de “gewone” in rood.
    Nu de echte nog. Als de bitcoin nog wat stijgt koop ik gewoon een nieuwe
    Iemand een tip? Dan hoor ik het graag.

    laat de zomer maar komen......
     
  5. bpierey

    bpierey Rookie

    Apr 11, 2021
    21
    Landgraaf
    Full Name:
    Bert Pierey
    Iemand ervaring met Classic Sportcars in België?

    Ik heb al gemaild, en via website contact ingevuld, geen reactie. Paar keer gebeld, niemand neemt op.
    Interessante California denk ik.

    https://www.classic-sportscars.be/nl/aanbod/ferrari-california-43i-v8-1

    nu de link hier staat zal hij wel snel weg zijn
    Maar blijkbaar willen ze hem niet aan mij verkopen.

    zelfde slechte reactie bij BMW van Poelgeest.. wilde een gebruikte X4 kopen ipv mijn 5 serie nu, maar blijkbaar willen ze niet verkopen. Inruilprijs willen ze niet maken... toen ik doe 5 serie kocht was het een “geweldige” auto (en dat klopt ook wel) maar nu willen ze er niets meer mee te maken hebben.. lol. Ik heb slechte ervaringen met auto verkopers hoor. sorry, moest het ff kwijt.

    dus nu op zoek naar een andere X4 en nog steeds een California als hobby auto.
    Als iemand ervaring heeft met deze in België hoor ik het graag.
     
  6. djfrens

    djfrens Formula 3

    Jan 9, 2007
    2,114
    The Netherlands
    Bert, ik zou eens in Duitsland kijken...veel meer aanbod.

    Frans
     
    bpierey likes this.
  7. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Als je komt halen dan ben je hun beste vriend. Als je komt brengen is de vriendschap over. Mening bedrijf werkt op deze wijze. Jammer dat ze zelf niet door hebben dat dit korte termijn denken is...

    Ik zou inderdaad ook in Duitsland kijken. Volgens mij staan er meerdere hele nette exemplaren te koop. Ik kijk zelf altijd op mobile.de

    Verder is geduld heel belangrijk. Het vinden van de voor jouw perfecte bolide kan behoorlijk wat tijd kosten.

    Sent from my SM-G981B using FerrariChat.com mobile app
     
    bpierey likes this.
  8. bpierey

    bpierey Rookie

    Apr 11, 2021
    21
    Landgraaf
    Full Name:
    Bert Pierey
    Frans en Marcos, inderdaad heeft tijd nodig. Ik heb mobile.de inmiddels ook gevonden en kijke elke dag

    inderdaad is Duitsland veel groter en meer aanbod, daar kijk ik zeker ook. Echter was het nu even een praktische reden, ondat ik officieel Duitsland niet in mag (alleen met PCR test en aanmelding) en sommige ook ver weg zijn. Ik wil toch altijd even gaan kijken. En Belgie mag ik wel in zag ik, 48 uur zonder test, dus dat was makkelijker.

    Ik wil ook niet teveel concessies doen aan wat ik wil. Soms denk ik “dan koop ik maar een rode” maar dat moet ik niet doen. Ik probeer vast te houden aan de kleur en uitvoering die ik mooi vind.

    toch blijf ik het vreemd vinden dat sommige bedrijven niet of slecht reageren.. het blijven toch best grote bedragen voor mij en de meeste mensen. Ik merk ook dat de “mooie” exemplaren toch vlugger verkocht worden dan ik dacht. Blijkbaar toch nog veel vraag naar Ferrari.

    Komt wel goed, en zodra ik er eentje heb en het weer mag ga ik meteen een mooie roadtrip maken richting Stelvio en zo via Luxemburg en zuid Duitsland. Kan niet wachten...
     
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mijn advies, heb geduld en doe (niet teveel) concessie aan de (droom)wens. Belangrijker is hoe de auto op je overkomt in real life. Zelf kocht ik de F430 van de showroom bij Kroymans, had een wens voor een F430 spider maar was nog niet toegekomen aan een definitief wens lijstje. Tot ik "vlammetje" zag...
    De tocht er naar toe was meer dan een jaar.
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    @ toch blijf ik het vreemd vinden dat sommige bedrijven niet of slecht reageren.. het blijven toch best grote bedragen voor mij en de meeste mensen. Ik merk ook dat de “mooie” exemplaren toch vlugger verkocht worden dan ik dacht. Blijkbaar toch nog veel vraag naar Ferrari. @

    Het gaat die bedrijven veel te goed !

    Alle nieuwe modellen die geleverd kunnen worden zijn al t/m 2022 uitverkocht ...
     
  11. Ferrari599GTBF1

    Aug 1, 2023
    34
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Ik heb zelf ook een Ferrari 599 en deze bij Forza in onderhoud. Altijd heel tevreden. Ik overwoog ook een 360 in het begin maar de 599 is net wat luxer en meer carbon.

    De 599 is wel echt puur plezier... dat begint bij het starten van de brullende V12
    Image Unavailable, Please Login
     
  12. 575 GTC

    575 GTC Formula 3

    Apr 3, 2006
    2,413
    Waalwijk
    Full Name:
    Gairo Flores

    Attached Files:

  13. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mooie auto, zeker weten.
     
    Ferrari599GTBF1 likes this.
  14. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    465
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Blijft toch schitterend altijd zo een volledig rood interieur incl dash etc, heel gaaf, GCC import toevallig? zie je namelijk niet vaak op EU samengestelde autos zulke kleuren combi's...
     
    Ferrari599GTBF1 likes this.
  15. Ferrari599GTBF1

    Aug 1, 2023
    34
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Wat betekend GCC
     
  16. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    465
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Gulf Cooperation Council, iets wat we in nl vrijwel altijd midden oosten noemen :) de GCC bevat de volgende landen: Kuwait, Qatar, Bahrain, KSA (the Kingdom of Saudi Arabia), Oman, UAE
     
  17. Ferrari599GTBF1

    Aug 1, 2023
    34
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Yes. Ja klopt Qatar. Heb de naam Gegoogelt welke in het boekje stond en is een of andere sjeik haha.
     
  18. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    465
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Nice, is het je al opgevallen dat ie dan met alle waarsschijnlijkheid ook luider is met het standaard uitlaat systeem dan een EU versie met standaard uitlaat? waar het hem in zit weet ik nog niet, maar elke keer als ik die van een vriend van mij hoorde (gcc versie), en dan die van mijn oude buurman (eu versie) was laatst genoemde duidelijk stiller (beiden autos met standaard uitlaat)
     
  19. Ferrari599GTBF1

    Aug 1, 2023
    34
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Dat vroeg ik me dus ook af... zelfs stationair lijkt het meer geluid en harder te klinken zonder direct aanpassingen zoals Novitec etc.
     
  20. DutchFerrari

    DutchFerrari Formula Junior

    Apr 7, 2022
    465
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Klopt, dat heeft dus iets te maken met de marktuitvoering dat het is, EU, USA, GCC versies. de GCC versies zijn zover ik weet de luidste af fabriek, minder millieu eisen die de mooie geluiden tegenhoudt (als voorbeeld, mijn vader zijn Stelvio Quadrifoglio uit de GCC, heeft geen OPF filter zoals de europese uitvoeringen, dus mooier en luider geluid.
     
  21. Ferrari599GTBF1

    Aug 1, 2023
    34
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Nice! Ik had al zo'n vermoeden :)
     
  22. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
  23. Ferrari599GTBF1

    Aug 1, 2023
    34
    Netherlands
    Full Name:
    Thomas
    Nice! Wist niet dat er zoveel foto's werden gemaakt.
     
  24. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Nog eentje dan, op een andere locatie tijdens deze rit.. :)

    Image Unavailable, Please Login
     
    Ferrari599GTBF1 likes this.
  25. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Foto's van jou auto, wie wil die nou niet ?

    Daarom hebben we bij de FerrariOwnersClubNL een eigen mobiele fotografen pleog, waar Bert ook vaak bij fotografeert.

    Kijk maar eens op https://foto.ferrariownersclubnl.nl/ voor het foto werk !
     
    Ferrari599GTBF1 and 3alfa like this.

Share This Page