Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 100 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Ferryducati

Ferryducati Formula Junior
    BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Geen voetbalfan, maar als er een finale komt houdt ik me aanbevolen!

2. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    153
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Deze snap ik niet helemaal. De kwart final was gisteren. Was er iets speciaals / komt er iets speciaals aan? Sorry ben niet helemaal scherp vandaag…

3. Ferryducati

BANNED

Jun 3, 2015
    611
    Fred bedoelt al Nederland in de finales komt de snelwegen zo goed als leeg zijn.
    Vroeger met de motor was dat ook een reden om voetbal te volgen!!!
    En jij woont niet zo ver bij me vandaan, dus kun je altijd aansluiten.

Pwillemse78 likes this.
  4. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    153
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Helder. Dacht al zoiets. Maar wist niet of er dan nog een meeting zou zijn oid.

5. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,263
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Geweldig, een drrom-auto !

heel veel plezier en ... tot ziens !

6. dennisdennis12

Jun 23, 2024
    5
    Netherlands
    Full Name:
    Dennisdennis12
    Hoi Allemaal,

Ik zal mijzelf ook even kort voorstellen.
    Ik ben Dennis, 27 jaar, en sinds ongeveer 6 weken de trotse eigenaar van een Ferrari Mondial QV, in de kleur 'argento silver/nurburgring'.
    Daarnaast woon ik in het oosten van het prachtige Noord-Brabant.

Zo lang ik weet ben ik altijd al fan geweest van auto's en natuurlijk Ferrari's in het bijzonder, dus ik ben superblij dat ik eindelijk mijn droom waar heb kunnen maken. Elke rit blijft toch echt bijzonder en een genot met het prachtige geluid van die v8.

7. Ferryducati

BANNED

Jun 3, 2015
    611
    In het oosten van Brabant?
    Dan gauw een keer samen naar een meeting of rit!

dennisdennis12 likes this.
  8. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Welkom! Post gerust een foto van de nieuwe aanwinst, ben benieuwd!

9. dennisdennis12

Jun 23, 2024
    5
    Netherlands
    Full Name:
    Dennisdennis12
    Bedankt allemaal!

Hierbij alvast een paar foto's; al moet ik echt nog een keer wat fatsoenlijke foto's maken.

Maximus1973, MvT, Harry-SZ and 6 others like this.
  10. Pwillemse78

Pwillemse78 Karting

May 19, 2024
    153
    Valkenswaard
    Full Name:
    Peter Willemse
    Same!

Ferryducati likes this.
  11. Nasa1990

Nasa1990 Karting

Sep 18, 2019
    148
    Belgium
    Ziet er goed uit! enjoy

12. MvT

MvT F1 Rookie

May 25, 2013
    4,261
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn

13. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,263
    Full Name:
    Mel
    Welkom hier !

14. Nikoferrariguy

Aug 11, 2024
    1
    Dang heren, worden er nog meetings in Nederland georganisesrd? Zoja, waar kan ik de informatie vinden?

Alvast bedankt

15. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,263
    Full Name:
    Mel
  16. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,263
    Full Name:
    Mel
  17. Zenobie

Zenobie Formula Junior

Feb 22, 2021
    251
    Belgium
    Full Name:
    CO
    Hallo,
    Mijn naam is Chris woonachtig in de streek van Gent, al enige tijd op het forum ( sinds 2021 ). Eigenlijk sinds de zoektocht naar een 308 of 328 begon.
    308 viel na me er in verdiept te hebben vrij snel af alhoewel ik deze ook eveneens heel mooi vind.
    Vooraf een 7 tal 308 en 328de revue laten passeren.
    +/- 1 en 1/2 jaar terug 328 GTS Euro versie rood met zwart interieur gevonden niet op het forum maar wel bij forum lid.
    Wagen in tip Top conditie carrosserie en motor, Interieur kon zeker wat TLC gebruiken.
    Staat 2 volgens expert rapport.
    Iets verschillend van de ander GTS sen, namelijk rood dak en spoiler. Dus ziet er eigenlijk uit als GTB, vind ik persoonlijk mooier maar heeft ook zijn nadeel = kras gevoeliger bij het opbergen.
    Ondertussen is interieur en exterieur tot volle tevredenheid grondig onderhanden genomen door Colman Car Care Wetteren. Bagagerits vernieuwd bij BSA Nazareth, top service aan uiterst goede prijs
    Mechanisch vorige winter toe aan een nieuwe batterij en bij de winter inspectie vorige maand een verwarming waterslang links op de motor stuk moeten inkorten wegens zeg maar alu oxidatie samen met rubber "rot"
    Onderhoud en reparaties doe ik zelf en alhoewel jaren lange doe het zelf ervaring ( ben er ondertussen 72 ) aan zeg maar 70 % van de Europese merken waaronder Porsche maar ook Lancia, Alfa en Fiat is Ferrari toch net iets anders en hierbij is dit forum goud waard en uitermate gewaardeerd.
    Ga 3,4 maal per jaar naar events of met de 328 of en met de Lancia Montecarlo.......zoon staat altijd klaar om 1 van de 2 onder zijn hoede te nemen.
    Bijna 100 % tevreden van de 328 want soms zeg maar als hij 1 maand stilstaat heeft hij hapering bij vol intrappen gaspedaal. De "remedie"die ik hier op vond ligt zowat voor de hand = als t weer het toelaat om de 14 dagen ritje en dan blijft alles perfect. Wat ook wel enig effect geeft is hoe raar het ook mag klinken, benzine tank onder halfvol = hapering bij een nieuwe koude start ( na een maand )niet als je vol vertrekt en hem 1/2 leeg bent aan t rijden dan verloopt alles vlot.
    Ik veronderstel dat de injectoren aanladen bij langere stilstand en ook condens optreed in de 1/2 volle benzinetank. Mocht het volgens jullie iets anders zijn dan hoor ik t graag.

Herman Ronald, Jeka, ChrisW1 and 4 others like this.
  18. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Bij langer parkeren is een volle tank met 98 een goed idee.
    Gefeliciteerd met de 328 trouwens! Bijna net zo leuk als een 308 ;-)

Zenobie likes this.
  19. theunissenguido

theunissenguido F1 Rookie
    Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,668
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Gefeliciteerd met deze aanschaf....op 72 jarige leeftijd, chapeau!! Zelf ook bezitter van een 328 sinds 2 jaar en eveneens 72 jaar. Het zal dus iets te maken hebben met de leeftijd zeker ?!
    Is je wagen een europees model of amerikaans model (of iets anders misschien) om te weten waar dat stotter probleem vandaan komt.

Zenobie likes this.
  20. Zenobie

Zenobie Formula Junior

Feb 22, 2021
    251
    Belgium
    Full Name:
    CO
    Hallo Guido, nog bedankt voor de tip draad doorgang bestuurder compartiment naar motor ruimte.
    Europese wagen 1986 origineel in Duitsland geleverd +/-56000 km. Volgens historie docs klopt dit en staat is er ook naar

21. theunissenguido

Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,668
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Voeg je additief toe aan de benzine ? Welke benzine gebruik je ?

Zenobie likes this.
  22. Zenobie

Zenobie Formula Junior

Feb 22, 2021
    251
    Belgium
    Full Name:
    CO
    Altijd 98 ron benzine. Ik voeg als t probleem zich voordoet........lampolie :) toe = eigenlijk chemisch het zelfde als injector cleaner.
    Gebruikte dit in t verleden op een Alfa GTV met gelijkaardige problemen met zeer goed resultaat en zonder dat er zich andere problemen voordeden . Gebruik dit ook in een Lancia Delta 3.
    Bijkomend voordeel is dat verbruik zakt, dat was in ieder geval zo bij de Alfa en de Lancia bij de 328 nog nooit gemeten

23. theunissenguido

Owner Silver Subscribed

Jan 21, 2004
    2,668
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Zelf gebruik ik Shell V-Power wat resulteert in meer power en lager verbruik. Als ik additief toevoeg (voor de winterstalling) dan gebeurt een hapering tijdens optrekken ook. Ik heb wel een US model met veel meer toeters en bellen. Zodra de wagen uit de winterstalling komt, verwijder ik de benzine met toevoegsel om op gewone V-power terug te vallen.

Zenobie likes this.
  24. Zenobie

Zenobie Formula Junior

Feb 22, 2021
    251
    Belgium
    Full Name:
    CO
    Ga het eens uitzoeken maar dacht niet dat V power in B courant voorhanden is. is de "gewone V power" ook 98 of is dit 100 RON?
    Ga sowieso eens veranderen van benzine merk. Tank nu bij Gabriels zeg maar de beste van de discount merken maar recht tegenover is ook een Avia ....aan dezelfde prijzen.
    Met de Lancia Delta die buiten slaapt tankte mijn vriendin aan de kust zeer dicht tegen haar werk 95 bij de discounter onder de discounters ...............dit gaf in de zomer geen probleem in de winter zeg maar eens onder de 5° heeeel slecht starten. Tank was 1/2 leeg en bijgevult met Esso 95 en sinds dien geen enkel probleem meer gehad zelfs als het eens -5° was Heb in ieder geval meer vertrouwen in een merk benzine, verschil moet of kan hem wel ergens zitten

Share This Page