Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 16 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Nee nee...integendeel. En eerlijk gezegd vind ik een AM ook mooier dan welke nieuwe Ferrari dan ook. Maar toch....doe toch maar een Ferrari ;) Rijdt ook wat beter ;) Vooral die 458 ;)
     
  2. GTE

    GTE F1 World Champ

    Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    Welkom Rob.

    Wat geruststellend om te horen dat een Ferrari wel degelijk is weggelegd voor juristen ;)
     
  3. Mobiel

    Mobiel Karting

    Mar 6, 2010
    229
    Mijnsheerenland (NL)
    Full Name:
    Wouter
    Welkom Rob!
    Welkom en succes met dit dilemma. ;)
    Welke Sagaris heb je gereden want zoveel zijn er niet in NL. LHD of RHD?
    Helaas geen ervaring met beide F's die je noemt. Looks van 458 vind ik briljant dus vanuit die optiek zou daar mijn keus op vallen. :)
    Grt.
    Wouter
     
  4. Springbok

    Springbok Rookie

    Jun 15, 2011
    15
    Drenthe, Netherlands
    Het was een RHD, laten importeren vanuit GB. Heb echter zodanig vaak op de vluchtstrook of in de berm gestaan met elektrische problemen dat ik na 7 maanden de auto teruggegeven heb.

    Voor mij dus geen TVR meer!
     
  5. toto70_0

    toto70_0 F1 Rookie

    Sep 14, 2004
    3,841
    NETHERLANDS
    Een originele 993 GT2 , dat staat nog op mijn verlanglijst. :):)
     
  6. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Ja, zo'n 993 GT2 is een ECHTE auto!
    Daar zijn ook maar 60 van gemaakt ofzo. Had Rintje Ritsma niet eentje?
     
  7. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Welkom op het forum Rob. Je hebt duidelijk een goede smaak, wat een mooi lijstje met auto's die je in bezit hebt gehad. Succes met je zoektocht naar de juiste auto, ik was zeer onder de indruk van de 458 Italia maar heb slechts mee gereden. Hier zijn inmiddels aardig wat mensen die ervaring hebben met zowel de 458 als de 599 dus er komen vast nog de nodige reacties.

    Trouwens eindelijk eens iemand uit Drenthe hier op het forum. Ik ben er geboren en heb er 19 jaar gewoond, heb hier op het forum bij mijn weten nog niet eerder iemand uit Drenthe gezien.
     
  8. R&G

    R&G Karting

    May 23, 2010
    82
    Everywhere
    Full Name:
    not necessary
    Hee rob!

    Toevallig heeft mijn vader een 458 en toen we hem gingen kopen hebben we ook met een 599 gereden en persoonlijk vind ik het beide compleet andere wagens maar de 458 was de betere in alle opzichten; sneller, comfortabeler en zoals
    Henk al zei: het is een van de Mooiste of zelfs de mooiste auto van het moment. Ik weet niet of je van plan bent om niet te kopen of tweedehans maar ik zou je aanraden om een keer naar de dealer: luego sportive in meerbush Duitsland te gaan. Vanwege De grote markt voor ferrari daar is de wachttijd ook wat korter.

    Hoop dat deze informatie je heeft kunnen helpen.

    Robin
     
  9. Springbok

    Springbok Rookie

    Jun 15, 2011
    15
    Drenthe, Netherlands
    Ik woon weliswaar in Drenthe maar ben van origine een Brabander ;-)

    Wil ik een nieuwe of een gebruikte F? Het liefst een nieuwe omdat ik deze dan kan krijgen zoals ik 'm hebben wil, maar wellicht loop ik tegen een goede, gebruikte aan die ook behoorlijk dicht in de buurt komt van mijn ideale plaatje.
    Ik ben ook al zo links en rechts websites van dealers in de smiezen aan het houden om me gewoon te oriënteren wat er zoal op de markt is.
    Komt uiteindelijk helemaal goed!!
     
  10. Ewald

    Ewald Rookie

    Jul 5, 2011
    7
    Hallo allemaal,

    Wie kan zich nog het TV-optreden van Gairo kan herinneren? Mijn naam is Ewald en destijds verantwoordelijk voor het opzetten van die uitdaging. En dat die uitdaging in de uitzending kwam had ook te maken met mijn passie voor Ferrari ;). Toen Gairo ons zijn uitdaging stuurde, vertelde hij mij dat hij type Ferrari's kon herkennen aan een close-up foto van bijv. een koplamp of velg. Ik bedacht dat het leuker zou zijn als hij de Ferrari's zou voelen. Samen zijn we toen naar Kroymans geweest (lekker dicht bij de studio's in Hilversum) en het voelen ging goed!

    Zoals jullie weten zijn toen o.a. Marc, (met toen nog een F430 CS op de trailer omdat er nog geen kenteken was!) naar de studio gekomen en hebben we een geweldige avond gehad.

    Toen was ik al gepakt door de passie/historie die aan het merk kleven. Afgelopen juni ben ik naar Toscane geweest en ben ik ook in Maranello geweest. Na een ritje in een 360 Spider, ben ik nu echt verslaafd en wil ik dat gevoel met mede-patienten delen :)

    Dat is in het kort mijn verhaal, leuk om hier aanwezig te zijn.

    Groetjes, Ewald.
     
  11. Mikestradale

    Mikestradale F1 Rookie

    Jan 25, 2006
    2,596
    Netherlands
    Full Name:
    Mike
    Welkom! Ik kan me Giaro z'n TV optreden nog goed herinneren.

    Het was trouwens een (360) CS van Marc, geen 430 CS ;)
     
  12. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    #387 wr11265, Jul 7, 2011
    Last edited: Jul 7, 2011
    Inderdaad en het is zo fijn als je dan een prijs wint die je bijna niet kan verzilveren.:D Zat laats met Gairo bij de begraafplaats in Deil en we hebben het er nog over gehad. Er zijn sindsdien wat modellen erbij gekomen.

    Welkom in ieder geval.
     
  13. Ewald

    Ewald Rookie

    Jul 5, 2011
    7
    Klopt inderdaad, een 360!

    En over de prijs, ik neem aan dat je doelt op de bon? Ik heb er zelf ook nog een in mijn la liggen die ik cadeau heb gekregen toen... Inderdaad NIET te verzilveren... beetje jammer.
     
  14. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Ik had je bijna met mijn bumper in een graftombe geknald...
     
  15. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Lekker rustig dan, geen foto's meer, van die trips in het buitenland, etc. etc.....:D:D
     
  16. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Welkom Ewald! Ik kwam idd met een zwarte CS naar de studio.
     
  17. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Welkom Ewald!
     
  18. WillemRodenburg

    Jul 11, 2011
    10
    Ede
    Full Name:
    Willem Rodenburg
    Hallo iedereen,

    Ik ben Willem Rodenburg, 16 jaar en ik kom uit Ede.
    Ik bezit nog geen auto maar ik maak graag foto's van exclusieve auto's.
    Ik hoop een beetje op de hoogte te zijn van Ferrari meetings door regelmatig dit forum te bezoeken. Want ik vind het gewoon genieten om die bij te wonen en plaatjes ervan te kunnen schieten.

    Vriendelijke groet,

    Willem Rodenburg

    http://www.flickr.com/photos/w__l/
     
  19. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    welkom Willem,

    Ik kwam al wat foto's van jou tegen in de Italia a Zandvoort draad en heb even in je album rondgekeken. Die Enzo & 599 GTO combo is niet dagelijkse kost, waar was dat?
    Vooral "snel" spul in je album en van elk soort. Italiaans komt het meeste voor, lijkt het, Zonda dus ook!
    Zie ook dat je toch goede resultaten haalt als de belichting (ver) onder de maat is. Knap is dat. Welk bewerking-programma gebruik je? Of ben je net als Vu (Fumacher op dit forum) een natuur talent?
    Welke Lens en Body gebruik jij doorgaans? maar wellicht is het beter die vraag te beantwoorden in het foto draadje met de titel Camera/Lens/...

    Je treft het niet. Meeste meets & greets hier zijn net geweest en de eerst volgende is Veluwerit op 21 augustus a.s. Bij jou in de buurt/door het dorp?
    Wel doen we hier af en toe (minder als eerst :() een "spontane" rit die dan ergens begint en vaak ook daar weer eindigt, laatste was vorige week vanuit Gorinchem, hou de boel in de gaten en je kunt mooie platen schieten is mijn advies.
     
  20. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Dank voor je complimen Fred! en Willem...welkom!
     
  21. rolee355

    rolee355 Karting

    Jul 24, 2010
    155
    Hoofddorp
    Full Name:
    Robin Leenders
    Tot mijn grote schrik zie ik dat ik mij nog helemaal niet heb voorgesteld, wat onbeleefd van mij....zo ben ik toch echt niet opgevoed! schaam mij diep!......maar bij deze dan:

    Mijn naam is Robin Leenders, woon in Hoofddorp en ben sinds 1995 begunstiger bij FCN. Sinds die tijd zit ik in het Ascari-team( de jongens met de gele jasjes). ben een ferrari-liefhebber in hart en nieren.
    het begon allemaal toen mijn neef me een keer ophaalde in een Testarossa, was toen een jaar of 7. Daarna kreeg ik voor m'n verjaardag de F40 van BBurago schaal 1:18. Daarmee was ook gelijk de verzamelwoede toegeslagen welk uit is gegroeid tot een aardige collectie schaalmodellen.
    In 1995 de stoute schoenen aangetrokken en de Ferrari-club NL gebeld en gevraagd of je ook zonder Ferrari lid kon worden. dat kon, en ik ging helpen op de evenementen. Ik viel gelijk met m'n neus in de boter want er werd een fabrieksreis naar Italie georganiseerd. er konden maar 50 man mee en ik zat daar gelukkig bij. Een droom was uitgekomen.....nu die andere nog, het bezit van een Ferrari. helaas is dat nog niet gelukt.

    groet Robin
     
  22. henkie

    henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

    Apr 13, 2005
    10,514
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Nou Robin, dan hebben wij allebei wat.
    Ik heb de Ferrarifabriek nog nooit van binnen gezien ;)
     
  23. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Moet je toch eens iets aan doen. Ik kom er graag. :)


    Onno
     
  24. wr11265

    wr11265 F1 Rookie

    May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    Volgens mij heeft Marc een pasje???:D:D:D
     
  25. zanti70

    zanti70 F1 Veteran

    Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Zou die ook introducées mee mogen nemen? ... een bus vol bijvoorbeeld :D
     

Share This Page