Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 67 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Ik kom er net achter dat je Mike kent (heeft een CS) Hij heeft het wel eens over je gehad. Je hebt een mooie collectie zei die.
     
  2. Wdemuynck@hotmail.com

    Mar 24, 2015
    35
    Izegem Belgium
    Full Name:
    Willem Demuynck
    Hallo

    eindelijk lukt het me foto's op te laden, bij deze mijn 612 OTO VAN 2009 en mijn 512TR van 93.
    Met de 612 via Zwitserland ( Stelvio pas :) ) naar Maranello, zalige roadtrip.
    Ik rij zeker 8.000km per jaar ermee, is een wagen om van te genieten :)

    Vele groeten

    Willem
     

    Attached Files:

  3. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Dat kan natuurlijk ook eenvoudig met zo'n 612 Willem. Moet je niet doen met de 512TR ... :)
     
  4. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Willem,

    Welkom hier. Heb je nog meer foto's van de 612 voor de fabriek?

    Gr. Martin
     
  5. Zes

    Zes Rookie

    Jul 1, 2017
    32
    Near Rotterdam
    Full Name:
    Sei cilindri
    Dat klopt , hij kwam toevallig vandaag langs.
    Ik heb inderdaad een verzameling oud spul, maar slechts 2 Ferrari's erbij hoor.
    De Dino 308GT4 is inmiddels nagenoeg klaar en erg fraai geworden (vind ik zelf)
     
  6. Wdemuynck@hotmail.com

    Mar 24, 2015
    35
    Izegem Belgium
    Full Name:
    Willem Demuynck
    Dag MArtin

    nee jammer genoeg niet
     
  7. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    Niet voor eendagsvliegen staat in de titel van het topic. Inmiddels 13 jaar en 25 weken lid van het forum, toen had ik nog niet eens de leeftijd om mijn rijbewijs te halen. Op een paar reacties na nooit wat gepost maar nu is het moment dan toch eindelijk daar. Ik heb deze week mijn eerste Ferrari gekocht.

    Al sinds ik kon praten ben ik gek van auto’s en zodra ik ook kon denken specifiek van Ferrari ;). Als klein jongetje stond ik al aan de hekken van Fiorano en aan de zijkant van de fabriek, als echte tifosi wist ik dat je daar moest zijn. De passie is nooit weggegaan, sterker nog is alleen maar heftiger geworden.

    Mijn auto C.V. is de afgelopen jaren steeds serieuzer geworden waarbij ik 5 jaar geleden voor het eerst mijn eerste auto over de magische grens van 400pk kocht. Helaas geen Ferrari want alle adviezen die ik altijd heb gelezen zijn dat je dat pas kan/moet doen als je meer dan de aankoopwaarde van de auto beschikbaar heb voor onderhoud en verbruik.

    Mijn laatste auto was bedoeld als dagelijkse sportauto (Porsche 911) maar die stond uiteindelijk toch vaker in de garage dan het plan was. Ik maakte er zo weinig ritjes in dat ik in feite het patroon had wat ik met een Ferrari zou rijden, af en toe een mooi ritje als het weer goed is en een paar keer per jaar een lekkere lange tocht. De laatste tocht was naar Maranello via de Alpen. Tijdens het bezoek aan de Ferrari fabriek viel het kwartje dat dit eindelijk het moment was voor een Ferrari.

    Tijdens de rit al op zoek gegaan naar een F430, het moest op advies van iemand van de Ferrari club een cabrio zijn aangezien je dan de beste beleving krijgt en je toch alleen de weg op gaat met mooi weer. Voor mij moet een Ferrari geel zijn omdat dat de kleur van Modena is. Geel met bruin is geen gezicht dus het moest een gele worden met zwart leer. Na weken zoeken helaas geen mooi exemplaar kunnen vinden, wel in duitsland waar bijna al mijn auto’s voorheen vandaan kwamen maar voor eventuele doorverkoop later zag ik dat niet zo zitten. Tijdens het zoeken klik je dan ook wel eens een ander model aan gewoon om te zien wat er staat. Ik had al eerder de 599 overwogen maar mijn beste maat die met mij mee was naar de Ferrari Days op Imola classificeerde de wagen als “oude lullen Ferrari”. Hij mist de prachtige doorkijk naar de motor en het is een ander soort wagen maar lange stukken toeren met mijn vrouw en die V12 onder de motorkap leek mij toch wel geweldig.

    De 599 komt in het geel niet tot zijn recht (mijn mening) dus dan zou het toch een rode worden, ik moest daarbij heel erg aan dit geweldige stukje van Jeremy Clarkson denken over de aankoop van je eerste Ferrari . Rood met bruin leer en bij voorkeur subtiele interieur details in het cabron, niet overdreven.

    Er stond sinds ons bezoek aan Maranello in september een 599 GTB te koop bij Gina in Leek maar die was Rosso Scuderia, net niet de juiste kleur wat mij betreft maar verder was alles goed. Lage kilometerstand, eerste eigenaar, bruin leer en wat stukjes carbon om het af te maken. Op weg naar familie in Groningen toch een keertje door het raam gekeken en daar stond hij naast een 512 MM in Rosso Corsa. Mijn vrouw vond de Scuderia mooier dan de Corsa. Dus toch maar een afspraak gemaakt.

    Na de auto bekeken te hebben is het allemaal heel snel gegaan, de keuring kon een week later al en gisteren heeft Munsterhuis 3,5 uur lang in en om de auto heen gekeken. Na een korte proefrit met de monteur gehad te hebben was het mij wel duidelijk dat dit hem moest worden! Gisteren alles direct kunnen afronden en de auto staat nu bij de detailer.

    Hopelijk tot snel bij een evenement als het weer beter is!

     
  8. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Hartelijk gefeliciteerd en veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!
     
    bramster likes this.
  9. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Gefeliciteerd. Wel bijzonder hoezeer de uiteindelijke aanschaf verschilt met hetgeen je in eerste instantie zocht :).
     
    bramster likes this.
  10. Ben308

    Ben308 Formula Junior

    May 31, 2010
    767
    Netherlands
    Full Name:
    Ben
    Gefeliciteerd. en veel mooie en veilige km.
     
    bramster likes this.
  11. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Wat een leuk verhaal; zo zie je maar hoe het kan rollen ...

    Prachtige auto ! Welkom ! En met 30.000 km gewoon eigenlijk een nieuwe auto imo :D

    Hoop je vaak te gaan zien dit komende seizoen !
     
    EnzoItaly and bramster like this.
  12. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Ook bijzonder verstandig om een "echte" PPI te laten doen bij Munsterhuis. (Pre Purchase Inspection van Ferrari)

    Zo'n 190 punten check wordt ook verwerkt/opgeslagen in het fabriekssysteem MODIS.

    Veel beter dan een zgn "verkoop/aanschaf keuring".

    Munsterhuis is overigens de enige dealer die dat doet in NL ...
     
    bramster likes this.
  13. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Geweldig nieuws, een bijzonder maar mooie tocht naar een pracht resultaat, Ook mooi c.q. apart dat je wensen met het ouder worden qua keuze gaan veranderen, chapeau. Leuk dat de vrouw hierin jouw passie mededeelt, Jullie gefeliciteerd en heel veel mooie en veilige km's gewenst
     
  14. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Gefeliciteerd! Erg mooi ding!
     
  15. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Kroymans niet dan?

    Oh, en gefeliciteerd natuurlijk met die prachtige 599! Veel plezier en veilige km's.....
     
  16. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    In principe wil K dat niet (meer) doen. Bleek afgelopen jaar bij tenminste 4 verzoeken. (512TR, 360 Sp en nog 2 andere oudere wagens).

    Heb jij recent een andere ervaring Erik ?
     
  17. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Nu ik je eerdere post nog eens nalees denk ik dat je doelt op een aankoopkeuring 'van buitenaf', toch? Maar voor Ferrari Approved pre-owned te koop bij Kroymans gebeurt die 190-punten keuring wel degelijk door hun hoor......weet ik uit eigen ervaring, ja.
     
  18. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Proficiat Bramster,

    Heerlijke V12 in de 599. Veel veilige kilometers gewenst!

    Gr. Martin
     
  19. RJ!

    RJ! Karting

    Sep 3, 2014
    118
    Dordrecht
    Full Name:
    RJ van Hulst
    Schitterende auto, gefeliciteerd en veel plezier ermee!
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Inderdaad Erik, dat schreef ik idd.

    Als je al "vreemde" bij K komt voor alleen een PPI dan doen ze dat niet is gebleken. Alleen als ze er een extra "warranty" bij kunnen verkopen.

    MH doet dat wel ... als enige dealer in NL.
     
  21. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Geweldig verhaal (Bram?) met verrassend eind.
    Wel een mega stap van platte 6 naar gillende 12 cilinder, daar is nix “oude lulligs” aan.
    Kleur kan ik me goed voorstellen, de scuderia Rosso haalt er net iets meer uit als moderne kleur. Velgen zijn ook helemaal goed ;)
    Nu zoveel mogelijk km’s scoren met raam open (ipv dak naar beneden)

    Wel opmerkelijk dat je eerst een spider zocht (Fonias had er precies zo een) en uitkomt op een coupe. Wel met 50% meer cilindri, dat is wel een droom van iedere ferraristi.
     
    Melvok likes this.
  22. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Mijn ervaring was dat ik bij K gewoon een PPI kon afspreken. De chefwerkplaats raadde het me echter af omdat de auto 300 kilometer voor de huidige kilometerstand uitgebreid onderhoud had gehad. Ze hebben me toen keurig de onderhoudshistorie gemaild.

    Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
     
  23. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    Ja dat is zeker zo, de spider meer op advies dan mijn eerste keus. De coupe is wmb veel mooier maar het argument dat je de auto bijna alleen bij mooi weer gebruikt nam ik ter harte aan. Bloed kruipt waar het niet gaan kan dus toen ik deze coupe zag met ook nog de V12 was het zo klaar als een klontje. Misschien heb ik in de zomer spijt dat ik naar mijn hart heb geluisterd maar kan het mij bijna niet voorstellen ;).
     
  24. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,366
    Gefeliciteerd man. Een Ferrari V12; mooier wordt het niet. Daar ga je je klein kinderen nog over vertellen.... De goede oude tijd van 'echte' auto's. En dan ook nog het heiligste van het heiligste! Welkom bij de club!
     
  25. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    Ja dat zeker! Dat speelde ook wel een beetje mee in de beslissing, hoe lang kun je nog een V12 rijden?
     
    Melvok likes this.

Share This Page