Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 68 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Maximus1973

    Maximus1973 Formula 3

    Oct 29, 2016
    1,369
    Steeds minder en minder. De F12 wordt een inruiler, maar de 812 ga ik zeker weten houden!
     
  2. Berger

    Berger Rookie

    Apr 1, 2017
    19
    Sliedrecht
    Full Name:
    Paul van den Berg
    Beste Bramster,
    Ook namens mij gefeliciteerd met je aankoop en m.i. heb je de beste kleur van de twee gekozen.
    Wat betrouwbaarheid gesproken. Ik rij nu zo'n 2,5 jaar in een 612 waar ook zo'n 30.000 km bij aankoop op stond.
    Het is voor mij ook mijn eerste Ferrari en - behoudens dat het natuurlijk fantastisch rijdt /schakelt/ klinkt enz - ben ik onder de indruk van de kwaliteit van de auto.
    Nog geen mankementen gehad!! Dat is met mijn vorige sportauto's wel eens anders geweest.

    Ik wens je veel plezierige, mankementloze en genotvolle jaren met je 599!

    P.s. kom een keer meerijden met de FOCNL. Supergezellige club met mooie tourritten, leuke en interessante locaties en last but not least: mensen die van gas geven houden en lekker willen rijden met hun Ferrari!
     
    Jeka and Melvok like this.
  3. bramster

    bramster Karting

    Jun 22, 2004
    57
    Amsterdam
    Thanks Berger! Ik probeer bij het GMTEC event aan te sluiten maar moet 's middags bij Donkervoort zijn dus dat is even onder voorbehoud anders ben ik er in Assen zeker bij!
     
  4. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Gefeliciteerd bramster en welkom! Op zoek naar je eerste Ferrari is altijd een hele beleving, maar het leven met een Ferrari erna ook ;) Verstandig om iets meer budget te hebben om ook wat onderhoud te kunnen doen. Onderdelen kunnen prijzig zijn maar soms ook een verrassende normale prijs van een Bosch relais dan die van Ferrari en ze zijn precies hetzelfde :)

    Veel plezier met je 599, geniet ervan en veilig kilometers gewenst!

    Gr
    Tijn
     
  5. petertje102

    petertje102 Rookie

    Oct 23, 2015
    13
    Zes, Jeka and MrDino308GT4 like this.
  6. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,372
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    Ziet er erg KEURIG uit, proficiat !

    Guido
     
  7. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    (Alsnog) welkom Peter! Eindelijk uit de kast :p
    De 308GT4 wordt een zeldzame verschijning en mag gerust de meest praktische F worden genoemd uit de 20e eeuw.
    Ook het onderhoud is (mits je handig bent) zelf uit te voeren. Doe jij dat ook?
    Heb je al bepaalde belangrijke onderwerpen/delen aangepakt?

    De 3x8 meeting die kris (=krisdisc) wilde opzetten afgelopen jaar is het niet meer gekomen, helaas. Anders hadden we jou daar zeker gezien, schat ik.
     
  8. Zes

    Zes Rookie

    Jul 1, 2017
    32
    Near Rotterdam
    Full Name:
    Sei cilindri
    Goedendag Petertje.

    Hier een mede 308GT4 eigenaar. Ook van Amerikaanse oorsprong trouwens.

    Ik heb hem wel aangepast naar EU specs trouwens.

    Hoop dat die 308 meeting er nog van komt....
     
  9. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Mooi hoor Peter, tot spoedig ziens ?
     
  10. petertje102

    petertje102 Rookie

    Oct 23, 2015
    13
    Ik doe het meeste onderhoud zelf
    ben nu bezig met de rubbers van de wielophanging
    heb nog een paar dingetjes te doen
    en dan rijden maar:)
     
  11. Kevert

    Kevert Rookie

    Apr 20, 2018
    7
    Rotterdam, The Netherlands
    Full Name:
    Evert van Gasteren
    Melvok, Jeka and Mr_Ferrari like this.
  12. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Hartelijk gefeliciteerd en veel veilige en plezierige kilometers toegewenst!
     
  13. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Mooi! En gefeliciteerd!
     
  14. Fumacher

    Fumacher F1 Veteran

    May 8, 2005
    7,995
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Gefeliciteerd!
     
  15. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom hier Evert. Kun je wat specs delen van de 360? Ik zie kuipstoelen :cool:
    Ben je een racer?
     
  16. 360Marnix

    360Marnix Formula Junior

    Jan 4, 2017
    490
    Holland
    Leuk! En een handbak, nog leuker! Veel plezier ermee!

    Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
     
  17. Kevert

    Kevert Rookie

    Apr 20, 2018
    7
    Rotterdam, The Netherlands
    Full Name:
    Evert van Gasteren
    Nee been geen racer, maar de originele carbon kuipstoelen geven het meeste ruimte in het interieur. Verder is de auto op de challange grill achter origineel.

    Ik overweg nog een andere uitlaat te plaatsen maar eerst maar eens rijden
     
  18. Jonkheer

    Jonkheer Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Aug 29, 2010
    2,250
    The Netherlands
    Full Name:
    Christiaan
    Indien de standaard uitlaat erin zit kan ik zeker een Tubi adviseren.
    Een must imo.
     
  19. saviola9

    saviola9 Karting

    Jun 8, 2015
    78
    Full Name:
    Scott
    Waanzinnige 360! Gefeliciteerd!
     
  20. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Leuk je te ontmoeten vandaag bij de Lenterit Evert, we gaan je nog vaak zien denk ik :)

    Veel plezier met deze 360 !
     
  21. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
  22. Kevert

    Kevert Rookie

    Apr 20, 2018
    7
    Rotterdam, The Netherlands
    Full Name:
    Evert van Gasteren
    Zat inderdaad al te kijken wat de opties zijn. Tubi is er één maar heb ook goede verhalen gehoord en gelezen over Nouvalari in de UK die produceren volledig naar wens, met zonder klep, voorkeur sound (diep of scherp) etc.
    Iemand nog ervaring met sport cats?
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,115
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Je hebt cel200 cats ... die voldoen (hopelijk) nog net aan de APK eisen ... no-cats zou ik niet doen ...

    Maar eh ... ga eerst eens wat langere stukken rijden ... met een sportuitlaat kan je daar (soms) wel moe van worden ...

    Om diezelfde reden zou ik altijd een systeem met kleppen kopen, nooit zonder .
     
  24. marcos

    marcos Formula 3

    Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Beste Ferrari vrienden,

    Ik ben terug van weg geweest, maar niet van plan veel te lezen of schrijven. Ik ben meer op zoek naar gerichte informatie. Mijn account bleek nog te bestaan, dus heractiveren was al wat nodig was om weer in te loggen. Omdat er wat nieuwe gezichten zijn tussen alle bekende, hier een korte herintroductie.

    Marc, 38 jaar oud, getrouwd en 2 kids. Sinds 2012 in bezit van een 308 GTSi bouwjaar 1980, dus ook 38 jaar oud.

    Nu weet ik dat er ongetwijfeld enkele vragen komen, dus hierbij enkele FAQ:

    Waarom heeft deze digibeet zich weer aangemeld?
    De site zit vol technische kennis die we de komende 8 maanden hard nodig hebben en ik vind het leuk om de geplande werkzaamheden te delen en daaruit weer feedback te ontvangen.

    Over welke werkzaamheden heb ik het dan?
    30 Juni gaat de motor er uit. Het is de bedoeling dat motor en bak een grondige beurt krijgen. We starten met een compressietest om budget te bepalen, maar goedkoop zal het niet worden. Want als hij er dan toch uit is, wil ik ook dat het goed gebeurd. Ik verwacht de motor en bak in perfecte staat terug te plaatsen. Parallel zal de motoruimte worden opgeknapt en krijgt ze een anti-roest behandeling gevolgd door een verse laag rosso corsa. Interieur blijft origineel, alleen wat lokaal herstel als er budget over blijft. We doen het stap voor stap en grotendeels in de eigen man-cave om het budget te beheersen. Motor en bak gaan naar Guus van Eijk. Voor het bodywork krijg ik hulp van mijn zwager (automonteur) en een neef (freelance restaurateur en monteur bij Van Amersfoort Racing). Velgen gaan naar een velgendokter en voor het spuitwerk en coaten van onderdelen zoek ik nog een adres dicht bij huis, maar goed alles op zijn tijd. Eerst 30 juni…

    Waarom heb je dat ding nog steeds niet verkocht?
    Waarom wel? Inruilen ongerestaureerd levert niet op wat de auto me waard is en bij verkoop blijft een lege garage achter. Daarnaast verwacht ik dat mijn budget zich de komende jaren gunstig gaat ontwikkelen, dus over een jaar of wat zien we wel weer verder. Ow and last but not least: ik ben er nog niet mee naar Italië, Marokko, Engeland, Finland, Griekenland, Spanje, etc etc gereden ;-)

    Gr, Marc
     
    Jonkheer and Melvok like this.
  25. Herman Ronald

    Herman Ronald Karting

    Feb 23, 2014
    196
    Netherlands, Frl
    Full Name:
    Ronald
    Marc, Herwelkom. Als jij de F zo complimenteus uitvoerig gaat aanpakken, denk dan ook aan de hiiteschild (koets) boven de uitlaat want de motor is er dan toch uit.
     
    Melvok likes this.

Share This Page