Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 91 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Kleine wereld . Yes, heb sinds 2 jaar een Ferrari Mondial 3.2 uit 1987. Leuk je hier terug te zien! Veel plezier met de 360!

    Dit is hem op een oldtimermeeting afgelopen weekend:
     

    Attached Files:

    MvT, bay and Spiderjoris like this.
  2. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #2252 milko1969, Sep 15, 2022
    Last edited: Sep 15, 2022
    Mooi exemplaar, heel strak en mooie kleur. ik heb eventueel nog een originele set 3.2 TRX velgen met wat oudere banden liggen van mijn ex Mondial 3.2, zie dat je de 16 inch er onder hebt, als ik het goed heb althans, net als bij die van mij destijds.
     
  3. Spiderjoris

    Spiderjoris Rookie

    Oct 20, 2021
    23
    Netherlands
    Full Name:
    Joris
    Gaaf! Leuk om je volgend jaar bij een meeting te zien!
     
  4. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Dankje!

    Het is de 348 geworden.

    Ik heb een apart topic aangemaakt hier op het NL gedeelte van het forum.
     
  5. Nasa1990

    Nasa1990 Karting

    Sep 18, 2019
    130
    Belgium
    Full Name:
    Gillian
    Er staan originele velgen met TRX banden op
    :) .
     
    MvT likes this.
  6. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,285
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ik twijfelde al, kon het niet heel goed zien, helemaal goed! Lekker origineel.
     
    Nasa1990 likes this.
  7. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Gefeliciteerd! mooi model. Persoonlijk vind ik hem leuker dan de 355, maar dat komt meer door de achter gril :) Veilige km toegewenst en je hebt er goed aan gedaan om spacers aan te schaffen!
     
  8. MvT

    MvT F1 Rookie

    May 25, 2013
    4,248
    The Netherlands - NH
    Full Name:
    Tijn
    Lekker classic style! Mooie band. Staan het beste bij een Mondial
     
    Nasa1990 likes this.
  9. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    Dag iedereen,

    Na een dik jaar zoeken op autoscout, een 6-tal maanden op dit forum mee te lezen en op 20/12/2022 het koopcontract getekend te hebben (348 spider uit 1995). Heb ik zonet ook een profiel aangemaakt.

    Als eenvoudige loontrekkende had ik het me 20 jaar geleden nooit durven voorstellen dat ik een Ferrari ging kunnen kopen. Het is dus een jongensdroom die uitkomt :cool: en kan niet wachten tot hij geleverd wordt en de mooie lentedagen aanbreken!
    Wat valt er verder nog over mij te vertellen? Ik woon in Noord-Antwerpen, heb 2 kinderen en ben sr. ontwerpleider bij een groot studiebureau en momenteel actief op de Oosterweelverbinding.

    Qua autogeschiedenis spreken we over vrij gewone motoren en auto's tussen mijn 18 en 33 (GSXF600, Peugeot 205, 306, 107 en BMW 320d) tot ik sinds 2013 en 270.000km geleden elektrisch met een Tesla Model S ben gaan rijden (nu ben ik hier aan het vloeken waarschijnlijk? :oops:) en als daily driver niets anders meer wil.
    Maar daarmee dus wel hoop aan te tonen dat een EV-rijder niet persé een benzinehater is (en vice-versa hopelijk ook niet?) En het dus niet 100% zwart/wit is. Ik vergelijk het graag met paarden... hoofdtransportmiddel in de 19e eeuw en een hobby in de 20ste eeuw... Hetzelfde verwacht ik met verbrandingsmotoren... hoofdtransportmiddel in de 20ste eeuw en een hobby in de 21ste eeuw.

    Tevens zal ik misschien een van de weinigen zijn die een Ferrari nét niet om zijn snelle acceleratie gekocht heeft :D

    Kortom, we spreken elkaar nog

    Groetjes,
     
    Nasa1990, djfrens and ChrisW1 like this.
  10. RJB (holland)

    RJB (holland) Karting

    Apr 7, 2022
    192
    Holland
    Full Name:
    Roel
    Welkom!

    Ik was één van de eerste Nederlanders met een Tesla Model S en heb er 160d km mee gereden. Nog nooit zo goedkoop maar ook nog nooit zo emotieloos gereden.

    Maar goed dat je de 348 niet voor de snelheid en acceleratie hebt want dan heb je de verkeerde Ferrari gekocht.

    Ik heb zelf een 348TB, die ik aanschafte met minder dan 17.000 km. Echt een geweldige en mooi geproportioneerde auto waar je bovendien lekker mee kunt rijden. En je kunt er zelf goed aan sleutelen.

    Veel plezier met de Spider!
     
    Fvo likes this.
  11. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    Hoi, hier idem, ik was bij de 100 eerste in België. (Reservatie oktober 2011 en levering 23 november 2013)
    Goedkoop is het inderdaad wel. Een S- klasse of 7-serie (die vergelijkbare binnenafmetingen hebben) had ik financieel niet kunnen trekken destijds.

    Zit/ zat je vaak op het teslamotorsclub.com- forum?

    Zelf sleutelen is ook mijn ambitie voor kleinigheden (oliewissel en - filter, nieuwe radio,...)
     
  12. MarcH

    MarcH Formula Junior

    Nov 5, 2010
    438
    Hoeksche Waard
    Full Name:
    Marc
    Welkom Frederik,

    Leuk, een 348 spider. Die zie je niet vaak.
     
    Fvo likes this.
  13. omd78

    omd78 F1 World Champ

    Dec 26, 2005
    13,140
    Breda, Netherlands
    Full Name:
    Martin
    Van harte! Ben zeer gecharmeerd van het ontwerp van de 348 Spider. Waar heb je de auto gekocht?

    Gr. Martin
     
  14. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    Ja, ik vind het (samen met de 355) een van de mooiste auto's ooit gebouwd.
    Heb hem gekocht bij F.I.A. Tubistyle in Luik.
     
  15. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Gefeliciteerd met de 348 Frederik, een prachtige wagen. Maar is het een spider zoals je hier zegt of een GTS zoals in je profiel staat? een paar foto's zou die vraag beantwoorden....
     
  16. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    Terechte opmerking, het is een volle cabrio. (Dus geen Targa) dus is het een spider toch he?
     
  17. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,907
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Welkom hier Vlo, mooie spider (correct) heb je aangeschaft, zelfs de velgen staan er juist gemonteerd onder ;).
    Ikzelf begon met een 328GTS en bezit nu een F430 spider F1 naast de Tesla S...:rolleyes: (de 2e inmiddels).
    Mooi dat je de droom hebt laten uitkomen, je krijgt het niet kado (zoals vele hier) maar zal er geen spijt van krijgen.
    Je bent hier dus al even aan het kijken geweest voor je inschrijving. Veel in de 348 sectie geweest schat ik.
    Kom gerust eens "de grens" over, we rijden wel eens zeeland in of gaan ook naar de Zoute (was ik afgelopen jaar nog)

    Gr Fred
     
    Fvo likes this.
  19. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    348-sectie af en toe wel eens bezocht ja.

    Rondje Zeeland wil ik zeker wel eens doen! Moeten we eens afspreken.
     
  20. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    348 Spider is cool idd! Wordt steeds mooier nu hij ouder wordt, vind ik.
     
    Fvo likes this.
  21. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Frederik,

    Ken je de Classic Cars Friends Peer? Die organiseren elk jaar in augustus (dit jaar de 3de) een Ferrari meeting waar ook veel 8 cilinders naartoe komen, dus ook altijd diverse 348's.
     
  22. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    Was ik nog niet van op de hoogte.
    Zal het wel zien passeren in het topic van de Belgische Ferrari-club zeker?
     
  23. bertdeboer340

    bertdeboer340 Formula 3

    Sep 16, 2003
    2,374
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Fvo likes this.
  24. Fvo

    Fvo Rookie

    Nov 29, 2022
    48
    Noord-Antwerpen
    Full Name:
    Fre
    Ik vind blijkbaar nergens de mogelijkheid om mijn Avatar aan te passen? Komt dat pas na een bepaald aantal posts?
     
  25. dirktor

    dirktor Formula Junior

    Feb 9, 2005
    943
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    348 spider heb ik altijd toch wel echt heel gaaf gevonden, zo vaak zie je ze niet!! gefeliciteerd :)
     
    Fvo likes this.

Share This Page