Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes) | Page 96 | FerrariChat

Nieuw op dit forum / Mag ik mij even voorstellen ? (niet voor ééndagsvliegjes)

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Ferenzo 430, Aug 29, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Even (her)voorstellen; "Vlammetje" aka F430 Spider F1 in Scuderia Rosso werd vandaag precies 11 jaar geleden aan ons toevertrouwd voor behoud in ruil voor vele km's plezier. Was toen nog 5473km "jong" en heeft inmiddels +90.000km ervaring. Is van de week weer "gezond verklaard" voor een nieuw seizoen.
    Vandaag dus 11 jaar geleden de koop rond gemaakt en over 14 nachtjes slapen in het bijzijn van 54 Fchatters (die allemaal met hun bolide kwamen aangezien het dat jaar een vergelijkbaar voorjaar was als nu, nat en koud maar op de dag van aflevering Zaterdag 5 mei de eerste mooie lente dag). Het was een bijzonder meeting daar bij Kroymans in de showroom. Aansluitend werd er geproost aan de Vecht en een paar uur later de eerste boete gereden met vlammetje, op de A12 van €36,- bleek een paar weken later :rolleyes:.

Afijn vandaag dus een bijzondere datum +11 jaar:

Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login

Payamx, evdzwet, Harry-SZ and 7 others like this.
  2. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    jaa die dag weet ik nog wel was heel gezellig! :)

3. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,254
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Gefeliciteerd !

En dan te denken dat we 11 jaar geleden allemaal gruwden van auto's met zo'n kilometerstand ...

4. milko1969

milko1969 Formula 3

Feb 21, 2012
    1,436
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Ooit komt de wijsheid, je kunt alleen genieten van elke kilometer die je er zelf mee af hebt gelegd, hoe meer hoe beter! Overigens valt het wel mee met die kilometers, mijn Z06 heb nu drie maanden, gekocht met 61480 en staat nu reeds op 64890. And I Love Every minute of it!

5. Sportwagon

Sportwagon Rookie

Dec 28, 2023
    5
    Twente
    Full Name:
    A.
    Goedendag - stel me graag even voor. Ben 51 jaar en afkomstig uit het mooie Twente (een steigerend paard in de vlag). Sinds 2006 in het bezit van - durf het bijna niet te zeggen - dat andere merk met de steigerende paard in het logo en inmiddels aan de vijfde 911. Een 992 Cabrio. Dagelijks een Panamera ST. Ooit begonnen met heel veel Alfa Romeo's. De eerst was een 33 1.4. i.e. Imola in Rosso Alfa. De laatste was een GT. Nu het nog kan wil ik nog een keer een V12 hebben. Zoek dus een goede F599. Zie ook mijn andere topic.

6. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Welkom hier! 599 is denk ik een goede keuze. (net als die 911'jes trouwens :) )
    Superauto met een hele echte V12. Niet iedereen is fan van de looks (ik wel overigens) en dat zie je wel een beetje terug in de prijzen.

Is een F12 evt ook een optie? Die zou ik zelf verkiezen boven een 599.

7. Mark612

Mark612 Rookie

Apr 1, 2023
    35
    Twente
    Full Name:
    Mark
    Hi A uit Twente - mooie keuze zo'n 599, zijn echt prachtige auto's om te zien - nooit gereden:).

Ik heb er zelf ook nog naar gekeken begin dit jaar doen ik opzoek was naar mijn eerste Ferrari maar uiteindelijk was het nooit een serieuze kanshebber gezien ik eigenlijk een 4-zits Ferrari wilde kopen (twee dochters van 2 en 5 die ik graag mee wil kunnen nemen).

Ik ben voor een mooie 612 HGTS gegaan uiteindelijk die bij Kroymans stond en heel veel plezier aan gehad afgelopen jaar. Hij staat nu voor wat optische puntjes bij Forza maar zodra het weer het toelaat komt ie weer naar Enschede:)

Bij mij in de buurt woont overigens ook iemand met een Panamera en een 992 - toeval?

Succes met je zoektocht!

8. DutchFerrari

DutchFerrari Formula Junior

Apr 7, 2022
    750
    Bollenstreek - Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    HI A uit Twente,

Goede keus zo een 599! Voordat we onze F430 spider kochten had ik zelf "alleen maar" rijdt ervaring in 599's (goede vriend van mij heeft al meer dan 12 jaar 1, en mn oude buurman had er ook 1), geweldige autos voor lange stukken, een echte GT is het wel, maar een F430 als voorbeeld is veel, veel, VEEL sportiever dan de 599 vond ik zelf.

Dat gezegd hebbende, zou ik als ik een front engined Ferrari zou kopen, vrijwel altijd een 599 kiezen, geweldig geluid en geweldige looks (in mijn ogen vele malen beter ogende dan de modellen die erna kwamen)

Heb je nog eisen voor de zoektocht? Zoals dat het een nl auto moet zijn en absoluut geen import zoals veel mensen in nl?

Succes met de zoektocht, keep us updated :)

Overigens, welke andere topic bedoel je? want ik zie dat je nog maar 1 message hebt gepost op het forum....

9. Sportwagon

Sportwagon Rookie

Dec 28, 2023
    5
    Twente
    Full Name:
    A.
    Dank Harry. Ik vind een F599 fraaier dan een F12. Bovendien past een F599 beter in mijn budget.

Harry-SZ likes this.
  10. Sportwagon

Sportwagon Rookie

Dec 28, 2023
    5
    Twente
    Full Name:
    A.
    Hi Mark - dank voor je bericht. Een 612 vind ik ook erg fraai. Stond er altijd een aan de Lasondersingel. Ken meerdere Porsche rijders die een combi van meerdere Porsches hebben. Bij mij is het begonnen met een 911 voor erbij. Toen aantal jaar dagelijks 911 gereden en vervolgens een Pana zakelijk gekocht. Toen weer 911 privé gaan rijden. Op een gegeven moment voor het meisje een Macan gekocht. Die is inmiddels weer weg en vervangen door een Defender. Ik woon een beetje in de middle of nowhere dus ik zal niet degene bij jou in de buurt zijn. Waar zit jij ergens in Enschede?

11. Sportwagon

Sportwagon Rookie

Dec 28, 2023
    5
    Twente
    Full Name:
    A.
    Hi DutchFerrari - Dank voor je reactie. Vind de F599 ook mooier dan de F12. 812 vind ik wel weer heel fraai. Eerlijk gezegd vind ik de GT modellen mooier (en tijdlozer) dan de midden motor modellen. Maar iedereen zijn eigen smaak. En een F430 vind ik ook een mooie bolide hoor :)

Heb voorkeur voor een originele auto (niet aan gespoten) met volledige historie. Een origineel NL is zeker een plus maar geen noodzaak. Uit bijvoorbeeld Zwitserland komen ook vaak fraaie auto's.

12. Mark612

Mark612 Rookie

Apr 1, 2023
    35
    Twente
    Full Name:
    Mark
    Mooi werk ook zo’n Defender. Ik zit aan de Bolhaar in het Noorden van Enschede. Ik zit zakelijk ook een Panamera te overwegen ik vind ze toch wel erg mooi

13. Sportwagon

Sportwagon Rookie

Dec 28, 2023
    5
    Twente
    Full Name:
    A.
    De Panamera is een topauto. Is mijn tweede inmiddels. Nog heel kort een Cayenne Coupe gehad ertussen. Die beviel me slecht.

14. Mark612

Mark612 Rookie

Apr 1, 2023
    35
    Twente
    Full Name:
    Mark
    Ja dat is vast een mooie bak maar een beetje wielbasis rijdt toch wel fijn. Er reed hier dit jaar een grijze Turbo GT met striping met enige regelmaat door de straat

15. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    750
    Full Name:
    Jeroen
    812 (GTS) is zeker fraai, maar ik vind persoonlijk een 599 vloeiender kwa lijnen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Houdt rekening ermee, als je importeerd vanuit zwitserland, is geen EU dus je mag lekker 10% belasting voor eu betalen en nog btw als die CH uitgaat en de rest van EU in... en dan nog BPM. Ik heb eigenlijk nog nooit prijstechnisch een goede deal gezien om te kopen in Zwitserland en dan hierheen te halen door de belastingen (kijk er met regelmaat gezien mijn zus in zwitserland woont)

16. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

CH is eigenlijk alleen interessant voor echt unieke auto's idd.
    599 kun je beter in NL of DE kopen.
    Maar als in CH dus DE auto voor jou staat qua kleur, conditie etc en je vindt het de meerprijs waard, dan kan het natuurlijk wel.

Sportwagon likes this.
  17. DutchFerrari

Apr 7, 2022
    750
    Full Name:
    Jeroen
    Precies wat Harry-SZ zegt is wat ik bedoel, schitterende auto's hebben ze daar kwa specs etc, maar prijstechnisch helaas niet interessant, vind je de meerprijs het waard en je kan het betalen, natuurlijk gewoon doen!

Sportwagon likes this.
  18. Payamx

Payamx Rookie

Dec 24, 2023
    42
    Bollenstreek, Netherlands
    Full Name:
    Payam
    Dag allen,

Ik had het onderstaande op F8 thread gepost, maar om niet nog eens alles te gaan typen doe ik een soort copy paste. Is wel in het Engels maar goed, zitten er ook plaatjes bij :p

19. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,196
    The Netherlands
    Gaaf man. Kek zoekproces ook beginnend met een taycan. Denk dat je hier de eerste bent met winterbanden eronder. Ga je er ook mee door de wasstraat?

Payamx likes this.
  20. Payamx

Payamx Rookie

Dec 24, 2023
    42
    Full Name:
    Payam
    Ja want met die super cup 2 banden rijden in regen en rond vriespunt was wel heel erg "spannend".

Nog niet door een wasstraat mee gereden :D misschien als ik PPF op heb...

Uiteindelijk is het een auto en geen museumstuk/250 GTO o_O

21. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Gefeliciteerd met je “spontane” aankoop. Hoop dat je er net zoveel mee rijdt (zo niet meer) en plezier aan beleefd dan ik. (+100.000km)

geniet ervan, ze zijn gemaakt om mee te rijden. Ik ga over een paar uurtjes weer los hier.

Payamx likes this.
  22. Payamx

Payamx Rookie

Dec 24, 2023
    42
    Full Name:
    Payam
    Dankjewel Fred....100,000 KM zal ik niet halen vrees ik maar sinds ik hem heb (nog geen twee maanden waarvan ik 3 weken ervan niet in NL ben geweest), heb ik al 2,000 km mee gereden.

And so far so good :p

23. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Mooi man! Gefeliciteerd!
    Gaaf om gewoon de winter door te rijden :)

Payamx likes this.
  24. ChrisW1

ChrisW1 Formula 3

Oct 29, 2015
    1,160
    The Netherlands
    Full Name:
    Chris
    Nog gefeliciteerd met de aanschaf van de F8!

Is het nog gelukt om het geluid ervan te verbeteren?

Payamx likes this.
  25. Payamx

Payamx Rookie

Dec 24, 2023
    42
    Full Name:
    Payam
    Thanks. Nog niet. Volgende week wordt kleppen controle geïnstalleerd. Maar goed dat zal geen grote verschil maken….alle andere opties lijken de garantie te laten vervallen…..

Share This Page