Hallo daar! Mijn naam is Ben, en kom uit Noord-holland. Ik mag mij sinds kort de trotse eigenaar noemen van een rode 348TB uit 1990.(foto`s volgen na een droge dag) De auto heeft 73000km gelopen is was eigenlijk een beetje een gok: hij/zij had wat tender love and care nodig. Ding heeft afgelopen 3 jaar slecht 2000km gelopen(NAP). Helaas ook al wat but`s mee gemaakt: bijrijders-slot stond vast, tank lek, zoekend stationair toerental, koppelings geluidje en meer van die plaagstootjes... Helaas heeft het virus zich reeds te diep in mijn dna genestelt, dus deze blijft nog wel even... Tot nu toe heb ik alles kunnen repareren door het uitelkaar te halen, te poetsen of te smeren. Heerlijk veel technische info op deze site! Mvrgr, Ben. (staal/aluminium of rvs Las uitdagingen? Ben last prach`tig`)
Ook ik wacht met foto's op beter weer. Hier mijn oude Mondial 8 met daarnaast mijn nieuwe 348TB 348TB in originele staat, alarm klasse 3, 3e eigenaar, nieuwstaat, 50.000 km. Historie volledig: boekjes + stempels, facturen en foto's aanwezig. Ik heb contact met de vorige eigenaar (heeft hem 8 jaar gehad en met spijt verkocht omdat hij naar het buitenland is vertrokken). Image Unavailable, Please Login
Hallo Ben Ook jij een hartelijk welkom op onze fantastische site. Hoop dat je veel plezier zult hebben in het NL forum. Ik heb zelf 2,5 jaar met veel plezier een rossa/nero 348tb gehad. Heb deze iets meer dan een jaar geleden ingeruild voor mijn droomauto, een F360 modena. Hier een plaatje van mijn ex... Image Unavailable, Please Login
Welkom hier Ben! Ook ik en mijn broertje hebbben een rode 348, een TS van 91. Vrees dat ik mijn vingers niet vies maak, elk rammeltje maakt me zenuwachtig en doet me de Wizzard of Oss bellen. Ben benieuwd naar jou verhalen. Image Unavailable, Please Login
Welkom Ben - mooie 348. Zoals je al gemerkt hebt een model met een behoorlijke ondersteuning hier. Het ziet ernaar uit dat het weer een mooie zomer gaat worden met nieuwe gezichten, mensen. Onno
Welkom op het Nederlandstalige forum Ben, ben benieuwd naar de eerste beelden van je auto. Ik vind het erg moedig dat je zelf de problemen probeert op te lossen evenals Luuk trouwens. Ik zou willen dat ik dat in de vingers had, maar ik ben nou eenmaal handiger met het indrukken van de ontspanknop van mijn camera dan met een steeksleutel. Veel plezier hier en wie weet zien we elkaar nog eens op een meeting. En die lasuitdaging knoop ik goed in mijn oren
yesss, nog een knutselaar erbij! Welkom Ben! Hans P.S. Sorry, ik heb al een geweldige lasser, die met z'n ogen dicht RVS, aluminium en zelfs titanium voor me last.....
Welkom Ben! Veel respect voor je dat je al die reparaties allemaal zelf heb weten te verhelpen. Zelf zie ik iets wat enigzins bekend voorkomt bij onze auto (geen F) voorkomt, namelijk het zoeken naar het stationair toerental. Wat was bij jou hier het probleem als ik vragen mag? Leuk je hier op het forum te hebben. Ik kijk uit naar foto's van je 348! Gr. Vu
Welkom Ben, Ik doe motorisch niets aan de Mondial. Dit laat ik uitvoeren door de Wizzard of Oss, zoals door Gijs ook al eerder vermeld.... Ik heb wel dezelfde motor als een 348. Dus als je nog tips hebt... Cor
Ik gok op een stervende lambda-sonde (voor in de cat) of falende stekkers.... Ik laat wel eens wat horen als ik zelf meer duidelijkheid heb! Mvrgr, Ben
Beide heren, Welkom en gefeliciteerd met de aankopen. Moedig om zelf te sleutelen en waarschijnlijk ook lastig aangezien ons merk er een handje van heeft eigen maten te hanteren waardoor je steeds bezig bent je gereedschap iets aan te passen tot het past. Jij begrijpt wel wat ik bedoel onderhand. De beelden laen op zich wachten tot het weer op klaart, welnu ik heb vernomen dat er hoop is op wat zon as Zaterdag. De temperatuur zal waarschijnlijk boven de 10 komen en met een zonnetje erbij is het feest! Ik zeg aanvalluuuuuu met een camera in de aanslag @ Hans, ouwe weer profeet, heb je nog voorspellingen voor ons? ziet ik ernaast?
Als ik zo eens op m'n weerkaartjes kijk (www.jodel.com/wx) dan zie ik voor de nacht van donderdag op vrijdag een heldere nacht, maar met wel vrij veel wind uit het west-noorwesten. De wind is in het noorden van het land beduidend harder dan in de Belgische streken. Dit weer houdt dan vrijdag overdag aan. Niet al te veel bewolking, maar zelfs nog wat meer wind, pal west. Zaterdag zien we dan een warmtefront dat boven noord-oost Nederland ligt. Warmtefront klinkt leuk (want wat warmere lucht), maar betekent ook meestal druilerig weer. Vanmorgen hebben we er ook zoeen over ons land gehad. Dan weet je genoeg. Kortom: echt fraai wordt het dan niet. Het weer in het Zuid-westen is beter dan het Noord-oosten. Zondag wordt wat beter. De wind is naar het Noord-westen gedraaid en zelfs nog verder in kracht toegenomen. Dikke windkracht 5 zou ik zeggen. Het druilweer is langzaam naar Duitsland verschoven en het noord-oosten kan er nog een staartje van meekrijgen. De rest van het land lijkt best aardig te worden. Overigens zijn deze storingen redelijk stabiel van plek allemaal vrijdag t/m zondag. Het schuift wat heen en weer. Het ene moment trekt het wat naar het zuid-westen als een koufront, het volgende moment naar het noord-oosten als een warmtefront. Een paar honderd km kan in die situaties al een boel schelen. Kortom: het kan vriezen en het kan dooien. De wind is in ieder geval hard uit west tot noordwest, en zoals het er nu uitziet worden vrijdag en zondag de beste dagen. Tot zover Hans Paulusma..
Luuk, Deze schijnt goed te werken: aarde-draadje aan je lambda-sonde. Bij mij hielp het niet echt, maar ik was toch weer lekker aan het piemelen! Mvrgr, Ben Image Unavailable, Please Login
Mijn kindje staat nog wel op de intensive care, maar ik kon het niet laten om toch een paar foto`s e schieten: Mvrgr, Ben Image Unavailable, Please Login Image Unavailable, Please Login
Ben, Vandaag heb ik op advies van iemand iets schoongemaakt wat het galoperen van de motor/ zoeken naar stationair toerental heeft verholpen. Hij had het over een " venturi-slang" ofzo....het is een grote slang die de motor van lucht voorziet. Deze hebben we schoongemaakt, waarna de motor weer normaal liep. Misschien dat dit ook bij jou helpt Greetzzz Vu