Nürburgring | Page 3 | FerrariChat

Nürburgring

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Boink, Sep 1, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. Adam van Noort

    Adam van Noort Karting

    Sep 21, 2008
    206
    Haarlem, Holland
    Full Name:
    Adam van Noort
    CXXR, ligt het eraan hoe je hem vult he :p
     
  2. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    #52 RiCoNL, Jun 2, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Leuk weekendje gehad op de ring. Kort gezegd het was behoorlijk druk. Veel motorrijders vanwege grand prix op zondag ook op de Nordschleife en
    toen we aankwamen werd het verkeer net stilgelegd vanwege 2 ongelukken. Ook veel Engelse Porsches.

    Maandagmorgen vroeg op zodat we om 8 uur aan de poort stonden met een BMW 328i (E36 met 330 remmen en remschijven, want dat remt een stuk beter dan de originele)
    Gelukkig kennen we het parkoers van Gran Turismo op de Playstation, dat scheelt in ieder geval. Nagenoeg allemaal Engelsen zo vroeg.

    Mooie 430 Scuderia op de baan. Ging er strak tussendoor. Voor de rest weinig Ferrari's 's morgens vroeg, die lagen allemaal nog op bed, en dat was maar goed ook want naar 2 ronden rijden
    werd het verkeer weer stilgelegd. Er reed verder nog een mooie zwarte 355 over de baan, een 550 en nog een 430 Cabrio.
    En zo ging het de hele dag door totdat 's middags om half drie uur de boel voor de 5e keer eruit lag en we naar huis zijn afgezakt.
    Verder nog wat Ferrari's rond een uur of elf maar die reden vaak maar 1 of 2 rondjes.

    Overigens zaterdag eerst naar Zuid Duitsland geweest zaterdag dus in totaal ca. 1350 km. gereden ook door verschillende dorpjes en 0 drempels tegengekomen ! Wat een feest.
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
    Image Unavailable, Please Login
     
  3. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    #54 RiCoNL, Jun 2, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Deze verdient het ook een keer om gepost te worden. Heerlijke machines. Kost 195 euro voor een rondje, gaan we volgende keer doen.
    Image Unavailable, Please Login
     
  4. rickadelic

    rickadelic Formula Junior

    Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    Dankje ;)

    Hier word wel ongelooflijk hard meegereden en zeker een sensatie om een keer mee te rijden. Let wel op de hele lange wachtrij van ongeveer een jaar.
     
  5. Jan456

    Jan456 Karting

    Oct 1, 2008
    145
    the Netherlands
    Full Name:
    Jan Scholte
    ...of je rijdt gewoon een auto plat en je wordt opgehaald door de Taxi Beemer, en die maakt dan vervolgens full speed de ronde af inclus jezelf als passagier. Spreek uit ervaring (nee niet als rijder, en nee.......Opeltje)
    Tipje dus.....als je 'm plat rijdt doe het dan bij de eerste bocht....:)
     
  6. Maarten S

    Maarten S Formula Junior

    Sep 11, 2008
    250
    Delft en Veenendaal
    Full Name:
    Maarten
    Een soort van 'Top Gears Top Tip' ;)
     
  7. Jer0en

    Jer0en Karting

    Feb 11, 2008
    143
    Duiven, Netherlands
    Full Name:
    Jeroen Buitenhuis
  8. Division

    Division Karting

    Jul 24, 2006
    214
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Dikke platen Jeroen!
     
  9. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    :D
     
  10. Robin360

    Robin360 Formula 3

    Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Heeft iemand toevallig nog plannen om dit weekend te gaan? Ik ben zelf wel geinteresseerd, mits het weer meezit.

    Robin
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Helaas ontbreekt mij de tijd, nxt better.
     
  12. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik hoop in het najaar nog een keer die kant op te gaan, komende 2 maanden wordt het niet.
     
  13. Division

    Division Karting

    Jul 24, 2006
    214
    The Netherlands
    Full Name:
    Jeroen
    Jep. Wij vertrekken aanstaande vrijdagochtend vanuit Zwolle en blijven tot en met maandagavond. Daarna door richting Stuttgart.
     
  14. rickadelic

    rickadelic Formula Junior

    Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    Ik ben van plan een deze weken naar de ring te gaan en daar rond te gaan kijken en zelf nog even het circuit te verkennen.

    Ik ben er zelf nog nooit geweest en ik ben benieuwd naar de faciliteiten erom heen, de beste dagen om te gaan en natuurlijk het circuit zelf.

    Ik ga zelf niks geks doen gewoon lekker een rondje over het circuit doen, de records mogen ze houden ;)
     
  15. JazzyO

    JazzyO F1 World Champ

    Jan 14, 2007
    12,143
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Is een geweldige ervaring, wil zelf ook weer eens terug (tot nu toe slechts 1 rondje gedaan). Kijk wel even hoe druk het op de baan is, als je zelf rustig aandoet kan er nog altijd een idioot je torpederen.


    Onno
     
  16. Souvlaki

    Souvlaki F1 Rookie

    Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Hou vooral de motorrijders in de gaten. Die gaan bloed- en bloedsnel. En helaas vindt je ze ook nog wel eens in de vangrails of zo :(
    Maar het is waanzinnig leuk, zolang je goed om je heen blijft kijken (en in je binnenspiegel). En ga vooraf even achter de Playstation zitten om het circuit te verkennen.....zijn een hoop bochten hoor :D

    Have fun & ciao E.
     
  17. pterps

    pterps F1 Veteran

    Aug 18, 2006
    6,975
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Ik hoop eind september nog een dagje die kant op te gaan, altijd feest daar! (behalve bij mist en slecht weer)

    Wanneer je voor het eerst gaat rijden, probeer dan een beetje op tijd te rijden wanneer het wat rustiger is.
     
  18. rickadelic

    rickadelic Formula Junior

    Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    We gaan deze Zondag, gaan er nog meer mee.

    Ik ben goed op de hoogte van de gevaren en zal me dus gedragen :D
     
  19. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    Zou best zin hebben Rick, zit alleen in Frankrijk. Bij ons is blijkbaar toch wat afgebroken aan de ophanging van de BMW de laatste keer op de ring. Niet helemaal zeker maar vermoed het wel. Auto is dus ook niet beschikbaar op dit moment.
     
  20. rickadelic

    rickadelic Formula Junior

    Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    Wij hopen op goed weer aangezien een natte baan zeer glad is zeker wat betreft het circuit.

    Daarnaast denk ik dat met mooi weer meer te zien is rond en op het circuit.

    Jij nog tips wat te bezoeken en wat te doen?

    Ophanging, al op de brug gehad?
     
  21. RiCoNL

    RiCoNL Formula Junior

    Jul 4, 2007
    451
    Versterkte dwarsstang losgekomen van chassis aan 1 kant met bouten en al: oeps.

    Breitscheid is wel leuk dorpje; kun je heerlijk op de heuvelrug liggen en de autos voorbij zien gaan: Misschien is er ook wat te doen op het F1 circuit: Ben nog niet op F1 circuit geweest:
     
  22. rickadelic

    rickadelic Formula Junior

    Mar 26, 2008
    887
    Netherlands
    Full Name:
    Rick
    Zo ben weer een beetje bijgekomen van gisteren.

    De heenreis ging erg vlot we waren er al na 2,5 uur en dat voor ruim 356km. Blijft heerlijk de Duitse snelweg.
    Samen met het hele gezin plus familie met een audi 3.2L.

    Er was zeer veel te doen, zo was er op de nurburgring de AVD oldtimer GP.
    Hierdoor was het overal zeer druk en was er heel véél te bekijken.

    Maar eerst naar de nordschleife:

    De gehele weg voor de " groene hel " stond vast, maar vast met alleen maar dikke Porsche’s, M3's en hier en daar nog een F430 en murcielago net alsof het niks kost.
    De baan bleek net even dicht te zijn wegens een ongeluk. Dus de auto maar geparkeerd en rond gekeken.
    Zelfs rondkijken duurt minimaal 3 uur, de diversiteit van de auto's is ongelooflijk van een Mercedes sprinter busje tot aan een mosler 900GTR.
    Weinig "standaard" auto's in ieder geval.

    Hoogtepunt voor mij was toch wel de M5 ringtaxi, brutaal dat we waren gewoon gevraagd of er nog een plekje over was en dat was er.
    Wat een gigantische kick en snelheid, nu weet ik dat de M5 snel is maar dat die dit kon wist ik toch echt niet.

    we hadden een zowat lege baan en de rijder had mij al gezien in mijn M5. Dus ik vertelde laat maar eens zien wat een M5 kan, nou dat hebben we geweten. ik zat voorin mijn twee zonen achterin, maar vasthouden is een verplichting :D
    volgens mij heb ik nog een filmpje.
    Ongeloof wat een krachten er vrij komen en de pure snelheid, bij elke bocht denk je remmen maar hij geeft dan nog gas bij.

    Na bijgekomen te zijn vond ik het tijd om er zelf op te gaan. Helaas was er een ongeluk (4de van de dag) gebeurd waardoor de baan weer even dicht ging. Toen maar naar de nurburgring gegaan en hebben we daar tussen de klassieke ferrari's maar vooral porsches rondgelopen in de pitstraat. Daarnaast is er overal op en rond het circuit wat te doen en zijn er overal nieuwe winkels ( uitbreiding is nog in volle gang)


    Daarna zijn we nog even terug gegaan naar de nordschleife aangezien ik toch nog wel zelf een rondje wilde doen. Ook hier hadden we geluk en was de baan erg rustig en kon ik dus lekker mijn gang gaan. Moet zeggen dat het een zéér uitdagend circuit is waar je zeker uit moet kijken. Toch is dit een "must" voor iedereen die van autosport houd. De adrenaline is onbeschrijfelijk.
    Natuurlijk heb ik voorzichtig gedaan (wilde graag met het hele gezin en auto weer heel naar huis), heb de ronde niet getimed heb niet gezien hoe hard ik reed maar kon een lekkere snelheid aanhouden. Moest wel even inhouden wegens een ongeluk in een bocht waardoor de marshalls de baan moesten schoonmaken.
    Kan het ook goed begrijpen dat er nogal wat ongelukjes (gelukkig) gebeuren aangezien er zoveel blinde bochten inzitten en je door al de hoogteverschillen niet ziet hoe de volgende bocht loopt.
    Toch blijf het prachtig en zal ik dit zeker nog een keer gaan doen.
    Keuringen en geluidsmetingen worden er zelden gedaan. Ik zit waarschijnlijk in de hoogste klasse (de demping is er tot de katalysatoren volledig uit) maar kon gelukkig net als een oude mustang met open uitlaatsysteem zonder problemen op de baan.

    Na deze ervaring was het alweer 7 uur en besloten we verderop wat te gaan eten. Elke dikke supercar hebben we gezien behalve de carrera GT. Totdat we gingen eten bij een klein restaurantje in de eiffel waar er op de parkeerplaats een prachtige zwarte Carrera GT stond.
    Toen "rustig" weer terug gereden. Gelukkig ligt de gemiddelde snelheid een stuk hoger op de autobahn en kan je op cruisestand met 180-200km/h rustig terug.

    filmpjes en foto's volgens zodra ze op deze computer staan.

    IK GA ZEKER NOG EENS TERUG!!.
     
  23. -Michel-

    -Michel- Formula 3

    Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Bedankt voor het verslag Rick! Zie de foto's graag!

    Gr.Michel
     
  24. SoCCieBon

    SoCCieBon F1 Rookie

    Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Leuk verhaal Rick! Het motiveert mij ook om nog eens te gaan!
     

Share This Page