@heren We hebben het er vaak over gehad.. Autovisie TV in de begindagen van RTL (toen RTL Veronique) in 1989. Helaas was het programma geen lang leven beschoren maar ik heb nog een oude TDK VHS band met hot items. Nou is die band dus 20 jaar oud, elke hond uit de buurt heeft er mee door het gras lopen maaien, hapert ook 2x tijdens dit stukje, en ik heb de boel flink moeten comprimeren om het een beetje downloadbaar te houden maar hier is voor jullie het eerste resultaat van Neerlands trots: Autovisie F40 https://vdrive.dds.nl/henkie >henkie >fchat >ferrari Rechtermuisknop... opslaan als... (4:08 min. / 50MB / DivX) Er komen nog leuke dingen aan, dit is volgens mij kwalitatief het minste op de band. Zit ook weinig gang in het verhaal anno 1989 Maar, pure nostalgie en Hollands. Het is in ieder geval goed bedoeld
Prachtig Henk! Bedankt hiervoor Ongelooflijk dat een Burago F40 ooit meer dan 100 gulden heeft kunnen kosten.
Bedankt Henk, ik zal het filmpje vandaag even bekijken. Kan me ook nog heel goed de test van die gele 355 herinneren, dat geluid wanneer die door de weilanden langs die fietser blaast. Dat stukje heb ik toch nog vaak op video gekeken.
De topgear-shoots vind ik nog steeds esthetisch verantwoord, maar het wordt nu wel erg veel een herhaling van een oude truuk: benadrukte woeste donderwolken in de lucht, fletsblauw kleurenfilter en bevreemdende close ups.
@heren Hier nog wat leuks van Autovisie TV uit 1989 (RTL Veronique) -korte introduktie Ferrari 348tb -nieuwe pand + kelder van Kroymans -gelikte film van Ferrari Mythos (met muziek van The Terminator op de achtergrond ) https://vdrive.dds.nl/henkie (50,5MB / DivX / 5:38 min) >henkie (logingegevens) >fchat >ferrari "Ferrari Kroymans" (rechter muisknop / opslaan als... en trek hem naar je HD)
Het stukje over Kroymans en vooral zijn interview in het tv programma De Heilige Koe waren voor mij aanleiding om hem te schrijven en te vragen of het toch mogelijk was om de collectie te bezoeken. Ik kreeg een nette brief terug dat dit niet mogelijk was....maar dat men voor mij als enthousiast een uitzondering zou maken (ik vraag me af hoe vaak ze dat deden ) Bij aankomst kreeg ik de sleutelbos van de kelder in mijn hand gedrukt en men zei: veel plezier ermee. Dat verwacht je ook niet! Helemaal alleen in die kelder met al dat moois.. De clip van de Mythos is gebruikt tijdens de officiële onthulling van de auto in Tokyo.
Henkie, ik heb 4 DVD's met Nederlandse tv programma's van eind '80 tot nu. Als ik kans zie, zal ik je een kopie opsturen, dan kun je ze uploaden (ik heb zelf geen flauw idee hoe ik dat moet doen, ik weet niet eens of ik in staat ben om een kopie van een DVD te maken, dus heb nog even geduld ) Dit zijn de programma's: Disk 1 1. Florence L'Idea Ferrari 1990 (Discovery) 2. Florence L'Idea Ferrari 1990 (AVRO) 3. Collezione Maranello Rosso 1991 Disk 2 1. 348/250 GTO 1990 (Hoogste Versn.) 2. Kroymans 1990 (Heilige Koe) 3. F40 1990 (Autovisie) 4. 348/Kroymans 1990 (Autovisie) 5. Mythos 1990 (Autovisie) 6. 250 GT SWB Oprey (Hoogste versn.) 7. Replica Ferrari's (NOS Journaal) 8. 365 GTB/4 Daytona (Veronica) 9. Alwin Hietbrink (SBS6) 10. Piet Roelofs (Z.G.A.N.) 11. 365 GTB/4 Daytona (Gouden Koets) 12. Marin van Rijn (Stapel op auto's) 13. Ferrari fabriek (Stapel op auto's) Disk 3 (Zandvoort) 1. FCN meeting 1988 (Heilige Koe) 2. Ferrari-Porsche races (Heilige Koe) 3. FCN meeting 1989 (Autovisie) 4. Italia a Zandvoort 1993 (RTL4) 5. Ferrari-Porsche races 1993 (RTL4) 6. Ferrari-Porsche races 1994 (NBC) 7. Ferrari-Porsche races II 1994 (NBC) 8. Italia a Zandvoort 2001 (Yorin) Disk 4 1. F1 Niki Lauda 1993 (RTL4) 2. F1 Ferrari at Zandvoort 1995 (RTL5) 3. Chris Rea 1996 (Stapel op auto's) 4. F1 vs 550 vs Fiat Bravo 1996 (Fox8) 5. Finali Mundiali 2000 (RTL5) 6. 360 Challenge test Olaf Mol (RTL5) 7. F1 Ferrari special (RTL5)
Henk, wanneer ben je in de buurt van Peter? Ziet er geweldig uit Peter, dat is echt een prachtige collectie!
Heeft iemand de aflevering van de 275 GTB swb bij; ik meen de heiligekoe en het werd volgens mij geprensteerd door Allard kalf
De uitzending die ik zelf graag ooit nog eens zou willen bemachtigen is die van De Hoogste Versnelling (dacht ik, met presentator Ruud ter Weijden) over de 308 GT/M in 1987. Door dat programma ben ik naar mijn eerste Ferrari meeting op Zolder gegaan.
Zo is er ook een uitzending van de hoogste versnelling waarin ik te zien ben achter het stuur van een Alfa SZ. Nooit meer gezien Was een uitzending over alfa enthousiastelingen.
@ Roger: zou jij ons nog eens kunnen verblijden met het filmpje van Paul Jambers? Ik zoek me nog steeds suf op het internet maar kan het daar niet vinden en ik weet dat jij hem nog ergens op VHS op de planken hebt liggen (?).
Even een vraagje tussen door, ik ben in het bezit van diversen vhs video banden met ferrari's er op, en die wil ik gesorteerd op type wagens bij elkaar op cd of dvd zetten. Weet iemand hoe dat moet, en wat ik daarvoor nodig heb? b.v.b. hartelijke dank Rob
Ik heb dat vorige winter allemaal gedaan, totdat bleek dat het rechter audio kanaal van mijn recorder kapot was. Ik heb toevallig vandaag de recorder van mijn vader meegenomen, dus zo lang kan het niet meer duren
Bedankt voor het F40 filmpje Henkie. Ik download af en toe oude F1 races. (met name de tijd met Senna) Ik heb alleen geen webspace. Als mensen interesse hebben vinden we vast wel een oplossing.
En hier weer wat leuks van Autovisie TV 1990.... Een prachtige promotiefilm van de Alfa SZ.. https://vdrive.dds.nl/henkie/ trek hem maar binnen ! >henkie >fchat >ferrari (@Bigodino....stuur die handel maar op.. dan komt het wel goed.. )
Dat filmpje stond al 17 jaar in mijn hoofd gegrift! Leuk om dat weer eens te zien. Bedankt, Henk. Keep 'm coming!! Onno
- vhs-recorder - dvd recorder (bij voorkeur met harddisk, maar als je vooraf inventariseert welk filmpjes je bij elkaar op 1 disk wilt zetten, hoeft dat niet eens) Dit levert het beste en snelste resultaat op. Je hebt ook apparaatjes waarmee je je videorecorder op een PC kunt aansluiten, maar de kwaliteit is minder en de bewerking duurt verschrikkelijk lang. Ik heb het als volgt gedaan: - vooraf inventariseren welke filmpjes op 1 schijf moeten komen (let daarbij op tijdsduur. Op een dvd in hoogste kwaliteitsstand kan 1 uur aan filmpjes, in een kwaliteitsstand lager al 2 uur. Vond ik soms acceptabel) - vhs-recorder op dvd-recorder aansluiten, schijfje erin en branden maar. Je kunt het opnemen/branden na elk filmpje pauzeren, andere VHS-tape erin doen en weer verder. Pas als je vindt dat je klaar bent, maak je de dvd definitief (finaliseren heet dat). Dit finaliseren duurt met een gewone DVD-recorder slechts 2 minuten (op een PC kan dit uren duren). Simpeler kan bijna niet! Het kost alleen wel tijd, want je moet elk filmpje live afspelen (maar dat heb je altijd met tapes). Succes!