Overweeg Mondial 3.2 uit 1987 te verkopen | FerrariChat

Overweeg Mondial 3.2 uit 1987 te verkopen

Discussion in 'Holland/Belgium' started by milko1969, Mar 7, 2022.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Beste mede F-charters,

    ik overweeg mijn goed onderhouden, nette ( geen concours winnaar)en vooral technisch goede Mondial te verkopen aan de volgende liefhebber.inmiddels 189.000 gedraaid, maar kern gezond. Vele zullen de auto met kenteken PD-PT-40 herkennen vanuit auto gespot, Ferrari Registery of Ferrari club meetings. Wil er uiteraard een reële maar hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben. Ben de auto zeker niet beu, maar wil een stapje moderner als die mogelijkheid zich voordoet in de loop van dit jaar en terug naar een hobby auto ipv inmiddels vier exemplaren. Dat kan bij voorkeur zijn binnen het Ferrari aanbod, maar ik kijk ook zeker met een schuin oog naar eventuele andere merken. Geïnteresseerden kunnen zich middels een pm bij mij melden.
     

    Attached Files:

  2. Jeka

    Jeka Formula 3
    Silver Subscribed

    Nov 20, 2010
    1,176
    Rotterdam
    Full Name:
    Johan
    Succes met de verkoop! Het is een erg fijne Mondial in de beste kleur voor een Mondial. Goed onderhouden ook en de km stand was nergens aan te merken. Ik heb altijd een beetje spijt gehad dat ik hem, acht jaar geleden alweer, heb verkocht.
     
  3. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Klopt helemaal, fijne auto, heeft me nooit echt in de steek gelaten.
     
  4. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
    Jeka, modena82 and bertdeboer340 like this.
  5. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  6. roger_l

    roger_l F1 Rookie

    Apr 27, 2002
    2,707
    Netherlands /Utrecht
    Full Name:
    Roger
  7. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
  8. VetroresinaNL

    VetroresinaNL Formula 3
    BANNED

    Oct 25, 2012
    1,917
    The Netherlands
    Full Name:
    Vetroresina
    Daar sluit ik mij geheel bij aan!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
    milko1969 and Jeka like this.
  9. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Dappere stap om afscheid te (gaan) nemen. Zeker gezien de opmerking dat je nog niet uitgekeken bent op de mondial. Ik heb precies hetzelfde gedaan in 2012 met de 328GTS. Die heeft ook alles meegemaakt (en nooit een slag gemist) maar wilde een "stapje moderner"...
    Hiervoor is de F430 aka Vlammetje voor gekomen. Van die aankoop ook geen spijt gehad.
    Maarrrrrrr.....
    Ik wil je toch voorleggen dat het afscheid nemen van een echte "broeder" die je jaren plezier heeft gebracht, technisch 100% is (dat was de 328 ook ondanks de aanzienlijke km stand) een groot nadeel heeft.
    Op dit moment zul je er "vrede" mee kunnen hebben om de auto naar een goede eigenaar te laten gaan maar ik verzeker je dat je daar over een tijdje anders over gaat denken. Ik ben verzot op de F430 maar het is een totaal ander "karakter" dan een 328. Logisch want het zijn bolides uit een heel andere tijd/periode. En toch, ik mis de 328 toch wel. En dat wordt steeds vaker merk ik nu...
    Het is nooit goed voor een auto om jaren stil te staan maar als ik hem netjes een paar jaar had geconserveerd en dus nu weer rijdend gemaakt was ik super blij geweest. Dat dit (extra) geld kost is duidelijk maar met de huidige gang van zaken en markt denk ik dat auto's voor 2000 nog wel waarde vast blijven of zelfs stijgen. Een 355 is afgelopen 3 jaar verdubbeld is prijs.
    Kortom overweeg een opslag periode (desnoods buiten de deur ivm ruimte gebrek, dat was bij mij een issue) en kijk of je de kosten kunt dragen naast een eventuele nieuwe uitdaging/aanschaf. Het maakt je keuze voor deze aanwinst ook makkelijker want je kunt een ander merk kiezen met de gedachte dat er ergens nog een paardje staat.

    jm2c
     
  10. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Hallo Fred,

    ik snap wat je bedoelt en kan hier ook wel gedeeltelijk in mee gaan maar….ik merk van de drie hobby auto’s dat ik de Corvette het meeste gebruik, daarna de Mondial en als laatste de Bentley uit 1979. Het verschil in comfort en kracht is ongekend, tot 2011 had ik mijn 365 GT4 V12 en daar had ik zowel het comfort als echte hardcore Ferrari gevoel. Ik merk dat ik het managen van vier hobby auto’s veel rompslomp geeft, ik heb een inpandige garage en een loods dus de opslag is geen probleem, maar ben op een punt beland dat een hobby auto voldoende is. Ook de Bentley wordt te weinig gebruikt, ik denk de afgelopen drie jaar 500 km, deze zullen we waarschijnlijk ook verkopen na onze Le Mans Classic trip deze zomer. Stilstand is heel slecht voor al dit soort auto’s. Daarnaast ben ik 1.96 m en mijn zoon ook dus de Mondial gaat oké, maar de Corvette zit zoveel beter. Ik probeer een mix te vinden in klassieke uitstraling in een wat moderner jasje en kijk al wat langer met een schuin oog naar een 456GT, V12, ruim, vlot, klassiek gelijnd maar toch al een andere rij beleving dan het Mondial ontwerp uit 1979-1980. Ook een 612 zou een kans hebber kunnen zijn, maar die vindt ik eigenlijk al weer net een slagje te groot en te hightech. Ander alternatief is een Corvette C6 Z06 met hand bak, 520 pk en een sound waar ik ook erg blij van wordt, daarnaast heel goed bruikbaar en redelijk bullitproef. Ook een 360 heeft mijn voorkeur gehad, maar dan alleen met handbak en liever niet in het rood, nadeel is dat goede exemplaren de 80 K zijn gepasseerd en daarmee vind ze alweer te duur geworden en budgettair op dit moment te gortig. Op een of andere manier heb ik iets met de klassieke GT opstelling, dikke motor, voorin, handbak, gezien mijn voor geschiedenis van Fiat Dino, Ferrari 365GT Bitter SC Porsche 928 Corvette C5 eigenlijk niet geheel onlogisch.
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Duidelijk Milko, goede argumenten ook. Maar het blijft (later) een lastig voorspel ik je. Maar terecht om "verder" te kijken. 456 is in donkere kleur zeker een mooi model en krachtig ook met de V12. De 612 begint bij mij ook steeds aangenamer in het oog te vallen, gunstig ge-prijst ook op het moment.
    Stilstand is voor elke auto een gevaar van achteruitgang. Oplossing: zo veel als mogelijk hobby tijd maken, we hebben van afgelopen jaar nog wat in te halen...

    Ps Ik heb mijn "quota" km's wel gehaald afgelopen 2 jaar. Kostte wat moeite maar het is met 3x trip naar Italie tussen de maatregelen door wel gelukt.
     
  12. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Klopt, mijn 365 mis ik nog iedere dag, maar zou hem toch niet zo snel meer terug kopen, dat zal ook voor de Mondial gelden, mijn devies is bij alle auto’s die ik heb gehad, “ Been There, Done That” en weer door. Ik heb in principe nooit twee keer dezelfde hobby auto gehad, vind teveel leuk en in 1993 leek een 456 voor mij de ultieme onbereikbare droom auto, die misschien wel werkelijkheid kan worden dit jaar.
     
  13. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Interessant verhaal, Fred.
    Wat mis je aan de 328 dan met name? Wat ik soms mis aan mijn 308 is bv de power. (Bij 328 is dat niet heel anders, want het is 240pk vs 272pk.)
    Qua beleving is er weinig dat mooier en fijner is dan een handgeschakelde klassieke Ferrari vind ik, maar als ik dan in mijn 911 rijd (die niet eens supersnel is met zijn 300pk) dan mis ik toch wel wat power in de Ferrari en dan denk ik er wel eens aan om een snellere te kopen.
    Maar ik zou denk ik toch teveel spijt krijgen van het verkopen van mijn GTB, dus ik doe dat toch niet.

    Jij hebt dat dus wel gedaan en hebt achteraf dus geen enkele spijt van de aankoop van die geweldige F430, maar wel dat je de 328 hebt weg gedaan dus?
     
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Klopt Harry. De F430 moest er gewoon komen omdat ik er een aantrof die precies de juiste specs had.
    Probleem was echter dat ik maar 1 plek heb en geen stalling ver weg wil hebben. De drempel om dan te gaan rijden is voor mij gewoon te hoog.
    Met de 328 heb ik alles gedaan wat mogelijk was. Op alle circuits gereden incl. de ring. Diverse malen de MM incl. tribute. Alle bergpassen van de Alpen. Kortom ik wilde aan een nieuw hoofdstuk beginnen en dat kon alleen maar met een andere F (in mijn ogen).
    Ik trof de juiste met 5.000km in de showroom en was er snel uit, 1 week later reed de F430 door de Alpen.

    Beide modellen zijn niet met elkaar te vergelijken, niet in comfort, vermogen of whatever en daarom mis ik af en toe de 328. Gelukkig mag ik zo nu en dan in een 3x8 stappen. Afgelopen zaterdag nog in die van Marc(h). Rijdt en stuurt geweldig op een heel andere manier dan de F430 en dat maakt het zo leuk, toch?
     
    Harry-SZ likes this.
  15. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Hallo Fred,

    de kogel is door de kerk en de Mondial is vanmiddag verkocht aan een nieuw baasje. Vanochtend nog ff een stuk gereden maar op een of andere manier merkte ik dat ik er al enigzins afscheid van had genomen. Nu het begin van een nieuw hoofdstuk, Corvette C6 met handbak en tussen de 430 en 520 pk op 1320 kg leeg gewicht of…….een 456 GT van de eerste serie met al haar Gremlins maar ook zulke mooie lijnen en 5.5 V12 motor. Lastig, keuzes, een Porsche 997 wil ik in ieder geval zeker niet.
     
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    456GT is dan leuker vind ik, maar ik zou wel voor de handbak gaan ivm de vele "Gremlins" in de automaat.
    Zo'n Corvette rijdt ook leuk hoor en heel veel power voor weinig geld. Interieur en dashboard zijn echter (veel) minder.
     
  17. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,891
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Keuzes, keuzes. Hou ons op de hoogte van je "zoek"tocht maar ook hoe het met de Mondial gaat. Zet je die te koop lokaal, thuis of bij een bemiddelaar?
     
  18. theunissenguido

    theunissenguido Formula 3
    Owner Silver Subscribed

    Jan 21, 2004
    2,371
    Argent/Brasil
    Full Name:
    Guido
    "de kogel is door de kerk en de Mondial is vanmiddag verkocht"......
     
  19. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Hij is al door mezelf verkocht Fred, iets met een kogel en kerk:D:D
     
  20. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #20 milko1969, Apr 19, 2022
    Last edited: Apr 19, 2022
    Klopt, heb nu ook een C5, dashboard is veel kunstof, maar in ieder geval niet sticky, rijdt fantastisch, bakken met karakter en ook een prettige sound. 456 ook gaaf maar heeft weer andere rijeigenschappen vanwege het hogere gewicht. Ben er nog niet uit en ga een en ander onderzoeken. Financieel gezien is de C6 de meer verstandige keuze, al hoewel een Knap en goed onderhouden exemplaar ook vlot tussen de 40 en 50k kost. Bijzonder detail, met 130 km per uur doet hij 7.6liter op de 100 km en dat met een 6.0 liter blok. Staan ze om bekend vanwege het laag toerige karakter, ik spreek uit ervaring.
     
  21. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Een standaard C6 heeft toch 400pk toch dacht ik? Je schrijft 430-520pk namelijk.
    En dat ze relatief zuinig zijn bij zulke snelheden geloof ik best. Dat is toch best fijn voor de saaie langere afstanden in NL bv.
     
  22. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    De Eerste LS2 heeft 405 pk om precies te zijn, de LS3 heeft er 437 met 6.2 liter, de ZO6 met 7 liter heeft er 512 en alu chassis met kevlar body delen en de ZR met de 6.2 en supercharger moet het met 670 pk doen. Ik bedoelde bij benadering, zo klopt het precies.
    Gewicht standaard C6 1370 kg, Z06 is ongeveer een 50 kg lichter. Koppel standaard 6.0 blok bedraagt 550NM. Al met al geen waardes om je voor te schamen, topsnelheden allemaal boven de 300 km p.u. Std. C6 met handbak raffelt 0 tot 100 af in een 4,2 sec. Iedere Tesla kan dat ook, maar niet met zoveel drama en geluid zoals ook nog de Ferrari’s dat kunnen.
     
    EnzoItaly and rob.kruiswijk like this.
  23. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    update, voorlopig heb ik gekozen voor een Corvette C6 met 6.0 blok en 405 pk met hand geschakelde zesbak met 45.000 km wat redelijk zeldzaam is, 75% van de Vettes zijn voorzien van automaat. De 456’s die ik voor ogen had waren niet de juiste auto’s ( achter stalling onderhoud wat inhoud dat er gelijk minimaal 10 k in moest worden gestoken ) en degene die de juiste Specificaties hebben zijn op dit moment gewoon te kostbaar ( ruim boven de 60 K) voor mij op dit moment. Ben eerder tijdje Ferrari loos geweest en dat ging prima, prijzen zijn nu gewoon hoog, dat zal ongetwijfeld weer een keertje veranderen en dan kijken we opnieuw.
     
    EnzoItaly likes this.
  24. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

  25. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,283
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    Hoi Harry, ik ga de Corvette C6 morgen ophalen, de 456 GT waar ik het over had was inderdaad de auto bij Forza, consignatie verkoop maar staat al twee jaar stil en is al volgens Alex niet een superfris exemplaar, 2018 laatste beurt gehad met riemen dus die kosten komen er gelijk bij met de Stallings kosten. Als de kleuren combi dan helemaal top zou zijn, maar grijs interieur vond ik net iets minder. Huidige eigenaar wil er geen geld of moeite meer insteken, op die basis heb ik een bod gedaan maar daar kwamen we niet uit in dit geval en daarmee werd dit verhaal te duur in relatie voor wat het in mijn ogen waard is. Foto’s zal ik posten zodra beschikbaar, het is een mint exemplaar met 45.000 km en handbak.
     
    Harry-SZ likes this.

Share This Page