Photoshoot Ferrari Challenge Stradale | FerrariChat

Photoshoot Ferrari Challenge Stradale

Discussion in 'Holland/Belgium' started by pterps, Oct 20, 2009.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    #1 pterps, Oct 20, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Vorige maand was het dan eindelijk zo ver, na veel denkwerk, locatie scouten en een flinke poets beurt door Marc kon de CS eindelijk worden vastgelegd op de gevoelige chip.

Marc heeft vanavond zijn goedkeuring uitgesproken en zelf ben ik ook tevreden met het resultaat. Zwarte auto´s zijn erg lastig om goed vast te leggen, dus het was een enorme uitdaging om er wat moois van te maken.

Peter
    Image Unavailable, Please Login

2. PinoyP

PinoyP Formula 3

Aug 7, 2006
    1,023
    Bay Area
    Full Name:
    AL
    Amazing photos! Thanks for sharing

3. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Gave shoot Peter (en Marc uiteraard)! Mooie locaties. Die laatste foto vind ik helemaal top!

Bob

4. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Je hebt de foto's mij vanavond persoonlijk gebracht en ik ben er heel erg blij mee. Dat weet je inmiddels wel. Kunnen we straks mooi in het clubhuis hangen.

5. BartCCC

BartCCC Formula Junior

Sep 27, 2008
    765
    Valkenburg (Lb)
    Full Name:
    Bart
    Ik vind het echt een geweldige kar ! Je moet wel heel erg je best doen wil je die niet mooi in beeld krijgen Peter :)

6. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Dankzij die poets cursus van jou stond de auto er ook helemaal top bij, ik weet niet hoeveel uurtjes het gekost heeft maar het was echt de moeite waard.
    Het lastige van de kleur zwart is dat het als een spiegel werkt, je ziet alles weerkaatsen in de lak. Een top gepoetste zwarte auto is dus nog lastiger ;)

7. Souvlaki

Souvlaki F1 Rookie

Jun 17, 2007
    3,809
    Paesi Bassi
    Full Name:
    Erik
    Fantastische shoot weer, Peter. Complimenten!

Ciao, E

8. RedMondialTCab

RedMondialTCab F1 Rookie

Sep 4, 2006
    4,936
    NL
    Full Name:
    Cor
    Weergaloze auto en fotosessie.
    Zwart is inderdaad hondsmoeilijk vast te leggen
    Ik heb weer met plezier van de fotos's genoten.

9. Robin360

Robin360 Formula 3

Dec 2, 2007
    2,094
    Europe
    Full Name:
    Robin
    Ach...laat ik het zo zeggen: dit zijn dus wel zo'n beetje de mooiste foto's ter Aarde die ik van een Ferrari heb gezien. Voor mij foto 2 van deel 2/3 is waarschijnlijk de mooiste auto foto die ik ooit gezien heb.

Gefeliciteerd dus met een prachtige shoot! En zo'n CS (of was het nou 360 CS? :D) is natuurlijk geen verkeerd foto model. Maar een zwarte 360 Modena kan ook mooi modelletje spelen hoor! ;) ;)

Ik zou er een flinke poster van maken Marc, als je dat inmiddels niet al aan het doen bent!

10. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Mooi werk weer Peter!De lokatie met de oranje muur is perfect voor de zwarte CS. Die met de donkere gebouwen op de achtergrond wat minder.

De dynamische foto's blijven verschrikkelijk goed. Heb je misschien een foto van de opstelling? Ik heb de buizen wel eens gezien ;) maar vroeg me af hoe zo'n constructie eruit ziet.

Gr.

Vu

11. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Je staat op eenzame hoogte Peter!
    Holy mozes wat een prachtige shoot zeg!
    1e foto van post 3 is m'n favoriet.

Marc; beauty die 360 CS van je :D:D:D

12. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Bedankt voor de geweldige reacties. Alle locaties bevinden zich in Zwolle en ik ben ook bewust een beetje op zoek gegaan naar een beetje kleur in de foto's. Leuk om te horen hoe de voorkeuren verschillen.

13. SoCCieBon

SoCCieBon F1 Rookie

Sep 8, 2008
    4,915
    Europe
    Full Name:
    Marc
    Franc, ik heb ook een zwak voor de 1e van de 3e; maar je speelt wel met vuur...:D

14. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Kwijl....

15. wr11265

wr11265 F1 Rookie

May 20, 2007
    3,504
    Netherlands
    Full Name:
    Joost
    #17 wr11265, Oct 21, 2009
    Last edited: Oct 21, 2009
    Peter,

TOP -TOP. De foto in de garage (oranje muur) waanzinnig.

@ Marc,

Hoe zou de reportage zijn op dezelfde locatie maar dan "met streep".:D:D
    Laatste foto van deel 1 veel zwarte strepen op de parkeerplaats??

16. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Ik vind het wat saai worden met altijd weer die perfecte foto's van Peter van de mooiste CS van Marc :D

Boys, het is om zo in een boek te plakken.
    Maar ik vraag me wel stiekem af, als je zo een perfecte reeks van zeg maar 10 foto's maakt.
    Hoeveel heb je er dan daadwerkelijk geschoten en hoeveel pimpwerk is er dan daarna aan ?

Of is dat een foute vraag en gaan ze alle tien gelijk goed en geen retouchering...

Ik maak meestal zo ongeveer 50 a 60 foto's bij een meeting, hangt wat v/d opkomst af.
    Daarna vind ik er persoonlijk een stuk of 6 voor posting vatbaar, en das dan door mijn bril bekeken he...
    Als de vakjury om de hoek komt kijken kan ik maar beter m'n cam thuislaten..hehehe.

Ach, het gaat ook om de lol he, en om het delen van een evenement, of als herinnering.

Maar het blijft een mooi hobby. Chapeau !

17. bertdeboer340

bertdeboer340 Formula 3

Sep 16, 2003
    2,439
    Netherlands
    Full Name:
    Bert de Boer
    Locaties kwamen me al bekend voor :) Groeten uit Dalfsen..

Prachtige foto's Peter, echt superrrrrrrr

Bert

18. Michiel

Michiel Formula 3

Apr 15, 2008
    1,969
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Michiel
    Prachtig Peter, zie in een keer m'n desktop langskomen :D

Erg mooi!

19. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Live life on the edge! ;)

20. Stormbird

Stormbird Karting

Sep 21, 2009
    197
    't Gooi, Netherlands
    Full Name:
    Peter
    Echt waanzinnig mooie foto's! Mijn absolute favoriet is foto 2 van deel 2/3. Mooie compositie en prachtig licht.

21. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Bedankt voor de complimenten Dirk :D

Ik heb voor deze shoot circa 500 foto's gemaakt, dat is natuurlijk erg veel maar dat heeft vooral te maken met de rijdende foto's, die kan ik alleen maken door de afstandsbediening van mijn camera te vergrendelen zodat hij continue foto's maakt. Zou je die foto's niet meetellen dan zit kom je denk ik rond de 300 foto's uit. Vaak zijn de verschillen tussen de foto's heel klein, iets andere belichting of diafragma, andere hoek of hoogte. Uiteindelijk vind thuis dan de uiteindelijke selectie plaats.
    Alle foto's worden bij mij bewerkt, sommige heel kort andere uren lang. (vooral bij de actie foto's is heel veel photoshop nodig om alles te reconstrueren.....).
    Ik zie Photoshop als make up. Een vrouw kan een erg mooi gezicht hebben, maar met make up geef je haar vaak net dat beetje extra.

Al met al zit er in deze shoot denk ik zo 25 uur werk. (locatie scouten, fotoshoot en nabewerken).

22. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Pedro, erg mooi natuurlijk weer.
    Ik heb het langste gekeken naar de allereerste. Die gebouwen ogen nl. net zo gevaarlijk als de CS. Hele mooie foto.

23. Bas

Bas Four Time F1 World Champ

Mar 24, 2008
    42,772
    ESP
    Full Name:
    Bas
    mooie foto's en mooie CS. Zwart staat hem goed:).

Da's een stuk beter than mijzelf... Vorig jaar was ik bij F1 testing geweest in barcelona. 150 foto's gemaakt met 3 mooie. De rest miste allemaal een auto...

Share This Page