Poleposition Eindhoven 8 juni 2008 | FerrariChat

Poleposition Eindhoven 8 juni 2008

Discussion in 'Holland/Belgium' started by bigodino, Jun 8, 2008.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    #1 bigodino, Jun 8, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Ben vandaag naar dit evenement geweest. ik had een VIP-kaart, dus kon het "paddock" binnen en langs het circuit fotograferen. Helaas was het paddock in het beursgebouw en de belichting was zeer slecht (veel slechter bijvoorbeeld dan Interclassics in Maastricht dit jaar). Dat was wel jammer, want er was een behoorlijk groot en divers startveld met veel variatie: historic racers, formule wagens, supersportwagens en straatauto's, zoals de nieuwe Aston Martin DBS.

Ferrari was goed vertegenwoordigd met moderne versies zoals een Enzo, twee F40's, 360 CS, 599, 612 etc. maar ook klassiekers. De 250 SWB van Michel Oprey was er weer (een dag eerder deed hij ook mee aan de FCN rit). Guus Bierman en Historic Motoring met twee Daytona competiziones (die van Bierman geen echte) en de klapper waarvoor ik kwam: een 512M van David Hart. Dit is een zeer goede replica (waarschijnlijk s/n 1034R) en wat een prachtig geluid maakt zo'n sportsracer!

De historische racers mochten als eerste de baan op, een stratenparcours zoals dat een beetje op het evenement in Rotterdam lijkt. Ik zocht net een mooi plekje op bij een hairpin, toen een E-type een behoorlijk lang oliespoor achterliet. Omdat dit blijkbaar lastig te herstellen was, duurde het erg lang voordat er weer wagens de baan op konden en was het programma helemaal in de war geschopt. Daardoor heb ik de Ferrari's niet meer voorbij zien komen (kon niet tot het eind blijven). Heb nog wel de sportwagens gezien, waarbij de Lamborghini Diablo SV enorm indruk maakte met een geweldig geluid. De BMW's probeerde er een show van te maken met rokende banden en veel driftwerk.

Groeten, Peter
    Image Unavailable, Please Login

2. Jur

Jur Rookie

Aug 31, 2007
    18
    Rotterdam
    Full Name:
    Jurrien
    #2 Jur, Jun 8, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
  3. Jan_K

Jan_K Karting

Aug 29, 2007
    72
    Netherlands
    Jammer dat je zo vroeg bent weg gegaan want we redenop een straten circuit om 15 uur met ongeveer 100000 mensen langs de
    kant,werkelijk een sensatie.Gelukkig staat de 430 zonder schade weer in de garage
    Jur heeft nog wat foto's en zal ze posten

4. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Leuke impressie, moet ook knap warm zijn geweest daar naast de baan! Peter ik kan me David Hart nog herinneren van de tijd dat hij met een F40 racete. Goed om te zien dat die man nog steeds met Ferrari´s rijdt. Heeft hij een leuke collectie?

5. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Beide daytona's zijn geen echte competities , maar net zoveel plezier als met een echte.

6. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Die comp van historic motoring is toch wel 'bijna een echte'? (voor zover dat mogelijk is :)
    Volgens mij vragen ze 8 ton voor die auto. Wel serieus gaaf ding.

7. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Peter, Jur.....bedankt voor de fotoserie! Erg leuk om die Le Mans Ferrari's te zien! Die had ik graag voor mijn lens gehad... ;)

8. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Echt niet. dat is een wagen gebouwd in de tachtiger jaren toen ze allang niet meer reden met Daytona,s.

9. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Die gele met nummer 18, wat is dat? Een Bizzarrini 5300???

10. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,852
    NETHERLANDS
    Yep van Jos koster.

11. bigodino

bigodino F1 World Champ
    Silver Subscribed

Apr 29, 2004
    13,125
    The Netherlands
    Full Name:
    Peter den Biggelaar
    Ah okee, ik dacht dat het weliswaar geen fabriekswagen was (1 van de 15 zeg maar), maar wel "in period" aangepast was. Weer iets geleerd!

Share This Page