Proefritje Ferrari 348 TB Argento | Page 3 | FerrariChat

Proefritje Ferrari 348 TB Argento

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Trezerotto, Sep 29, 2012.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Km's (tot op zekere hoogte) maken niets uit voor de riemen. Sterker: doordat de riemen veel (langdurig) om spanrollen (zitten in dezelfde positie) kunnen deze juist (plaatselijk) verzwakken. Ze worden dan wel niet warm wat snellere veroudering kan tegen gaan maar een stijf exemplaar knapt net zo goed. Recent is er zelfs 1 gebroken van een 360 die nog geen 2 jaar oud was. :eek: en daar werd/word toch echt regelmatig (rustig ;)) mee gereden.
    Zelf hield ik 20.000km aan (was om de 3 jaar bij mij) en dan werden de spanrollen ook vervangen (lage kosten erbij en was advies van Alex). Nooit heeft de 328 mij laten staan en ik wist het pedaal best wel in te drukken (als dat kon). :cool:
    In mijn ogen is een Ferrari die (recent) regelmatig heeft gereden (lees: hogere km stand) met sluitende onderhoud historie meer waard dan eentje met een lage km stand en lange stilte periodes met eenzelfde onderhoud history... Vraag maar eens wat het vervangen kost van talloze (verdroogde) afdichtingen/rubbers :eek:

Vergeet niet dat autorijden geld kost (banden, remmen(blokken), brandstof ect ect) Het bezitten van een Ferrari is geen kunst in de zin van $$$$, het rijden is een ander verhaal. Anders gezegd: een goed onderhouden Ferrari die recent regelmatig bereden is, zal moeilijker te vinden zijn dan eentje die ergens (lang) te koop staat. Juist de eerste van deze 2 voorbeelden zou ik kopen :)

Advies: Altijd riemen direct laten vervangen bij aanschaf/meedingen in de koop. Is geen (volledige) garantie maar wel het maximale wat je kunt doen tegen breuk. Daarnaast een potje opbouwen om bij een beurt het advies van de monteur op te volgen. Zij hebben echt verstand van die auto's en weten wat nodig is om ze op de weg te houden.
    Tenslotte: Rijden met die dingen, kost wat maar dan heb je er ook echt wat aan en laten ze (in ruil?) je nooit staan (voor joker :D)

2. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Tsja, goed voorbeeld doet goed volgen!

Is ook een F-chatter! Nam lang geleden deel aan één van de onvolprezen Deil-meetings.

Amerikanen op deze site bepleiten 5 jaar. Wij volgen de wizzard.

Wat leverde de geveilde nieuwe 328 waarover je enthousiast was met zeer lage km-stand ook alweer op? En waarvoor ruilde jij je 328 ook alweer in? Wat kocht je toen? Denken en doen lijkt op het eerste oog wat uit elkaar te liggen.

Oude auto's in staat van nieuw zijn veel waard omdat ze zeer schaars zijn (waar vind je morgen een F40 met 8dkm van de 1e eigenaar?) en het gevoel van een nieuwe met een intensiever bereden exemplaar niet meer te bereiken is. Zelfs als je denkt aan restauratie en dat kost nog veel meer.

Begrijp dat de auto van Eurocommerce veiling is prachitge staat is. Zou blij zijn met zo'n exemplaar. dan maar wat muntjes extra erin.

Hebben me dunkt!

3. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,517
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    #53 henkie, Oct 13, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Volgens mij kunnen alleen mensen die een paar jaar een 348 zelf gehad en gereden hebben bepalen of zij zo'n auto zouden aanbevelen of niet.

Ik zou hem altijd aanbevelen. Goed, hij mist de stuurbekrachtiging en een 6-bak maar heeft nog wel dat ouderwetse rauwe. En ziet er nog steeds strak uit!

Spaitalia juni 2006. Links de auto van oud-moderator Ton Visser.
    Image Unavailable, Please Login

4. NielsDJ

NielsDJ Karting

Apr 5, 2011
    94
    Rotterdam, NL
    Full Name:
    Niels de Jong
    Ik heb nog een tegoedbon liggen voor een uurtje sturen in een 328 GTS of 348 TB.
    Voor welke moet ik kiezen?

5. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,202
    The Netherlands
    Iemand hier schreef onlangs nog hoe weinig de auto's in breedte verschillen (kleine 10 cm), op het oog is het factor 1,5!

6. Trezerotto

Trezerotto Formula Junior

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    #56 Trezerotto, Oct 13, 2012
    Last edited: Oct 13, 2012
    Heren, bedankt voor de goede tips en adviezen (en aanbiedingen via PM :)

De veiling start op 23.000. Bedenk wel:

Dat is;

-23.000
    -4.830 (BTW 21%)
    -3.680 (Veilingkosten 16%)
    -772,80 euro (BTW over veilingkosten)

Maakt totaal van: 32.282,80 euro

Laatste onderhoud: 2008 bij kmstand 5842

[en dan moet het bieden nog beginnen]

7. jasperd

jasperd Karting

Sep 25, 2011
    206
    The Netherlands
    Geen dank ;-)

en ja dat bva valt altijd tegen.

8. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Fijne vakantie gehad Gijs?

9. Melvok

Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

Jul 25, 2008
    14,282
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    In Amersfoort staat er bij Oldtimerland.nl ook een leuke rode 348 in consignatie te koop; ik heb alleen geen idee hoe die is. Prijs is echt redelijk te noemen.

Geen stuurbekrachtiging ? Indien gewenst kan je die er zo een variabele via ezpowesteering.nl in laten zetten.

10. Trezerotto

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
  11. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    #61 328gts1987, Oct 22, 2012
    Last edited: Oct 22, 2012
    Er wordt iemand heel blij met z'n nieuwe RR voor dat prijsje :eek: Niets voor jou Maurik? :D

@ Paulus,
    Stoppen op die 308, wordt teveel nu (net als die Mondial trouwens :eek:)

12. marcos

marcos Formula 3

Dec 30, 2003
    1,430
    Zuid-Holland - Nethe
    Full Name:
    Marc den D.
    Opvallend, nog geen biedingen op de 275...

13. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,853
    NETHERLANDS
    Is ook veel geld voor de 275 inclusief commissie 560K voor een auto die geboren is als een stalen shortnose, in zijn vroegere leven een longnose heeft gekregen, dan begin 80tiger jaren op de sloop in Californie heeft gelegen met een brandschade, toen naar NL is gehaald , door Roelofs en Hietbrink is omgetoverd naar dit wonderschone object.
    Volgens echte kenners uit het buitenland ook een restamped motor blijkt te hebben.
    Maar er zal op het einde toch nog wel iemand komen , die denkt een koopje te doen, een echte alloy is namelijk een miljoen plus voor het moment, maar zoals jullie weten er kunnen geen garanties gegeven worden voor de toekomst.
    maar een ding is zeker, degene die de auto koopt moet gelijk naar hietbrink, en de body kopen die van deze wagen af zou komen.

14. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,853
    NETHERLANDS
    Je hebt gelijk fred, veel te veel voor die 308, maar die Mondial met 2300 kilometers is tuurlijk wel uniek. voor 30 mille een nieuwe Ferrari is normaal niet mogelijk meer.

15. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Zekers!

Onno

16. Trezerotto

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    Er heeft een tijdlang een zilveren Mondial op marktplaats gestaan van iemand uit Zandvoort, ook erg lage km-stand. Iemand hier op F-Chat heeft die auto gekocht.

Als mn berekening klopt staat de 308 nu met bieding van 29K op een totaal van 40K. Zoals je al zei op de kijkdag, dat het wel een 40K + exemplaar was. Mooie auto.

17. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,853
    NETHERLANDS
    Ik was de laatste bieder,maar nu overboden, hij is nu over de 40, misschien dat ik er op het laatste moment nog wat bij doe, lig er aan wat sommige andere auto's doen.
    Als eindverbruiker is ie wel 45 incl waard +5 kosten, heb je voor 50 een origineel NL auto met leuke kilometerstand, dat heb ik liever dan voor 20mille een opgelapte afwijker.

18. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Die is dan wel voor je dochter (definitief) neem ik aan, zo'n prijs is niet makkelijk terug te vangen, toch?

19. Trezerotto

Aug 26, 2011
    669
    Daventria
    Full Name:
    Otto Trezalbione
    #69 Trezerotto, Oct 23, 2012
    Last edited: Oct 23, 2012
    Heb je ook aan de balie de papieren ingekeken? Onderhoud? Ondermeer in 2006 bij Huisman te Apeldoorn. Op 17 aug 2005 heeft de auto volgens een beetje vaag A4-tje ook onderhoud gehad, maar er stond niet bij waar. Wat er wél op geschreven stond: "roestvorming in de gaten houden". Lijkt me sterk, want ik heb niets kunnen ontdekken. Kon natuurlijk niet onder de auto kijken. Of dat A4-tje is in de 308-bescheiden geraakt en hoort er niet bij...

Overigens was de eerste eigenaar A. van den Broek uit Helmond.

Edit: voor dat papiertje kan je altijd nog even bellen met Boudewijn Berkhoff morgen voor de veiling sluit.

Nogmaals edit: deze waardestijging is me ook even ontgaan, dzjee ...

http://suchen.mobile.de/auto/ferrari-f40.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&lang=de&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=29&ambitCountry=

20. toto70_0

toto70_0 F1 Rookie

Sep 14, 2004
    3,853
    NETHERLANDS
    #70 toto70_0, Oct 23, 2012
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Die heeft er al eentje met 4200 kilometer in de collectie, GTS tuurlijk net als barbie.
    Vandaag naar Kroymans gebracht voor een logeerpartij, even een paar nieuwe TRX velgen zoeken, dan kan het certificaat van authenciteit afgegeven worden.
    Image Unavailable, Please Login

21. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    De F40 gaat al richting de voorspelde 270k. Ook Daytona gaat nu met stappen :eek:
    De 308 is over de top naar mijn idee

22. krisdisk

krisdisk Formula Junior

Mar 29, 2009
    500
    Flanders Belgium
    Full Name:
    Kris De Bruyne
    7500 km op die 348TS = ook niet slecht!

23. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    De zwarte 328 blijft nog aardig laag

24. 328gts1987

Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    He Kris! (met het mooiste kenteken voor een 308 GTS ;))
    Jij weet toch wel beter? Zo'n lage km stand dat wordt serieus sleutelen om alle slangen, rubbers ect te checken/vervangen a $$$$ Geen echt koopje dus....

25. evandaalen

evandaalen Formula 3
    Consultant

Feb 7, 2004
    2,394
    Deventer, NL
    Full Name:
    Edvar van Daalen
    Ik zag vandaag toevallig deze Testarossa op Marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/608004357

"Nooit aan gesleuteld , de motor is er nog nooit uit geweest. Dus de originele distributie riemen zitten er nog op."

Share This Page