Project 308 GTB QV; een cosmetische beurt | Page 10 | FerrariChat

Project 308 GTB QV; een cosmetische beurt

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Franc308, Nov 9, 2007.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

1. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    #226 Franc308, Mar 14, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Vandaag was dan eindelijk de dag.... mijn 308 naar huis halen!
    Tegen 2pm kwam ik met de trailer bij Niessen aan. De 308 stond al buiten en enkele werknemers stonden fanatiek fotos te maken.
    Boy oh boy, wat ziet ie er gelikt uit!
    Ik vind dat alleen dat dat niet echt goed te zien is op de fotos.
    Vandaar dat ik ook een paar detail foto's heb gemaakt die je hopelijk wel een beter beeld geven van de perfectie die bereikt is.

Maar het beste is toch om de auto in levende lijve te aanschouwen. Over pakweg een maandje is de Deil meeting....

Voor mij zijn een hoop details nu zoals ik er lange tijd van gedroomd heb.

Dit weekend ga ik de auto een flinke poetsbeurt geven en hem in alle hoeken en gaten schoon maken.
    Image Unavailable, Please Login

2. GTE

GTE F1 World Champ

Jun 24, 2004
    10,117
    The Netherlands
    Full Name:
    Marnix
    ah, daar is ze weer. Helemaal spik en span. Ik kan niet wachten om dr weer in het echt te aanschouwen. Wat zul je enorm trots zijn op deze puntgave 308. Geniet ervan!

3. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    #228 Franc308, Mar 14, 2008
    Last edited by a moderator: Sep 7, 2017
    Jongens, wat heb ik deze winter genoten van dit project!

Ik wil iedereen van fchat bedanken voor de positieve en leuke reacties. Het blijft verslavend zijn om jullie meningen en opmerkingen te lezen, en nog eens, en nog eens.
    Wat dat betreft jammer dat het nu voorbij is. maar aan de andere kant ben ik ook blij dat mijn baby weer thuis is, dat ik er weer omheen kan lopen, in kan gaan zitten, rijden, er van kan genieten.

Ik ben meer dan happy met het resultaat. Wat een glans, hoe strak hij nu is, geen details meer die me irriteren.
    Hartelijk dank aan iedereen van de firma Niessen die mee geholpen heeft om dit tot zo'n fantastisch einde te brengen.
    Die kerels werden gaandeweg het project vlgs mij ook meer en meer enthousiast en hangen tegenwoordig ook regelmatig op deze site om al onze posts in o.a. deze thread te volgen.
    Bijgaand nog een laatste foto van de auto en het hele team van Niessen. Jongens; bedankt voor dit top werk ! Ik heb genoten van het project, ben enorm onder de indruk geraakt van jullie capaciteiten en geniet nu nog meer van mijn jongensdroom.

4. -Michel-

-Michel- Formula 3

Feb 20, 2007
    1,622
    Delft
    Full Name:
    Michel
    Hij ziet er echt prachtig uit!!

5. zanti70

zanti70 F1 Veteran

Dec 9, 2003
    5,268
    Netherlands
    Full Name:
    Bob
    Als vanouds weer, Franc... maar dan beter!!! Gefeliciteerd! En uiteraard nogmaals bedankt voor het delen... heb ook met veel plezier de vorderingen gevolgd.

Bob

6. henkie

henkie La Passione...
    Lifetime Rossa

Apr 13, 2005
    10,516
    Deil,The Netherlands
    Full Name:
    henkie
    Franc, het ziet er geweldig uit, wat valt daar nu aan toe te voegen...

(behalve dat je de mannen op een borrel had kunnen trakteren in het Stamineke of op een kilo spare ribs bij De Witte Dame ;) )

7. Ferrari Fan Holland

Ferrari Fan Holland Formula Junior

Jun 29, 2007
    389
    Gorinchem
    Full Name:
    AnthonyR
    Speechless......

*kwijl*

8. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Geweldig Franc. Jij zorgt voor je auto zoals het hoort. Volgens mij ben je als een kind zo blij en terecht. Ik ben het met je. Wel ermee rijden zoals het hoort. "Drive it like you stole it" wordt veel gehoord in de brotherhood afdeling.

Haha, net gespoten en opgebouwd, onverbeterlijk! Leve Meguiars!

9. LVV

LVV Rookie

Jul 29, 2007
    31
    Asten
    Full Name:
    Loet van Veghel
    Franc in één woord en drie lettergrepen:

GE-WEL-DIG

Is er misschien een mogelijkheid voor mij om "live" een glimp op te mogen vangen, misschien zaterdag (vandaag inmiddels) of zondag? Uiteraard wanneer jou het beste uitkomt?

Ik hoor het wel.

Groeten Loet.

10. Franc308

Franc308 F1 Rookie

Sep 23, 2006
    3,276
    Netherlands
    Full Name:
    Franc
    Hi Loet,
    Vandaag ben ik hele dag weg; dagje off road rijden met de Range Rover.
    Maar morgen ben ik hele dag thuis, dus kom maar langs wanneer het je past.

11. Fumacher

Fumacher F1 Veteran

May 8, 2005
    7,998
    Roosendaal
    Full Name:
    Vu
    Mijn ogen!!!!! Ik ben helemaal verblind door de schitterende lak :D Ze ziet er heel erg goed uit. Veel poetsplezier dit weekend :)

Gr.

Vu

12. Paulus

Paulus Formula 3

Sep 30, 2006
    1,447
    Frank, das helemaal super,

van dat poetsen meen je toch zeker niet
    hoe zit het met de binnenzijde en het motor gedeelte zit dat nu vol met fijn stoff of heeft Niessen dit opgepakt?

gr en genietse

13. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Ik zie het al voor me Franc: al die Mille Miglia rijders stoppen even om je raspaardje te bewonderen. Kan niet wachten tot ik haar op bochtige italiaanse weggetjes aan het werk zie.

Gefeliciteerd!

Onno

14. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    Nog maar weer eens zo'n beauty contest organiseren hier op fchat Franc? Gegarandeerd 1e plaats deze keer!!!

WOW

Ook ik kan niet wachten om haar in het echt te zien.

WOW, nog maar eens een keer...

15. dirktor

dirktor Formula Junior

Feb 9, 2005
    952
    Amsterdam, NL
    Full Name:
    Dirk
    Prachtig is hij geworden...WAUW. Ik kan niet wachten om hem live te zien tijdens deil!!

Toch knap hoe ze een prachtige auto Perfect hebben weten te maken!!

:D:D

16. Marbella

Marbella Formula 3

Aug 27, 2007
    1,890
    Marbella
    Full Name:
    Dirk
    Amaai Franc,

Ik wist helemaal niet dat de 308 weer terug in de productie is gegaan met hedendaagse lak-technieken :)
    Pfoe, dat ziet er wel heel erg strak uit allemaal.

Dat het maar rap hoog zomer mag worden en vele veilige km's gewenst, liefst zonder steenslag.

17. Harry-SZ

Harry-SZ F1 Rookie

Geweldig!! Goed werk van die gasten!
    Wees aub wel voorzichtig nu!! :)

18. 348holland

348holland Formula 3

Dec 11, 2005
    2,197
    The Netherlands
    Niet dus!

19. 328gts1987

328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

Mar 11, 2007
    13,009
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Prachtig Franc, Proficiat met het resultaat. Het is altijd afwachten hoe en wat een project gaat brengen, gelukkig in jou geval louter goede berichten met een fenominaal resultaat!

@ team Niesen
    Geweldig hoe dit project is verlopen (in tijd en kwaliteit) en wat een resultaat! Ik zeg maar zo: "laatste project is het visite kaartje voor een volgend project" wat volgens mij in dit geval helemaal goed zit. Ik wacht in spanning de Deil meeting af om haar (Gijs ik heb wat geleerd) live te zien. Hulde aan het gehele team!

Fred (waar zouden we toch zijn zonder echte vaklui? ;) )

20. pterps

pterps F1 Veteran

Aug 18, 2006
    6,993
    Netherlands, Zwolle
    Full Name:
    Peter
    Franc, van Harte, je 308 ziet er nu echt waanzinnig goed uit! (deed ze uiteraard al). Het zou een eer zijn om hem/haar weer eens voor mijn lens te krijgen. (doen we iig in italie). Ik ben van de week nog in het zuiden van het land, ik laat het je nog wel even weten, ben benieuwd hoe ze er in real life uit ziet.
    Complimenten aan het team van Niessen, het zijn gastvrije mensen met een enorme liefde voor het vak en GEDULD (daar ben toch wel jaloers op :) ).

Geniet er van Franc!!

21. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    In jouw geval bij de sociale dienst denk ik Fred ;)

Maar ik geef je 100% gelijk. Ik ben er ook zoeen die veel en veel meer respect heeft voor de lasser die twee stukken titanium met een perfect gelijkmatige las aanelkaar plakt of de bankwerker die op een 60 jaar oud draaibankje "eventjes" wat busjes draait met een tolerantie van 0,001 mm, dan met de strak in het pak gestoken talking head die zich consultant of zo noemt. Dat die laatste over het algemeen een veelvoud van de pecunia mee naar huis neemt is wat mij betreft ook niet altijd even terecht. Maar goed, tikkie off-topic ;)

Franc's meisje is weer errug mooi geworden in ieder geval.

22. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    Off-topic idd, maar toch even een reactie: voor mij draait het om de kwaliteit en passie die mensen in hun werk leggen. Iedere keer als mijn CEO op site komt voel ik me geinspireerd en werk ik harder - hij is een man van ca. $100 miljoen persoonlijk vermogen die zich makkelijk in de hoogste regionen van het zakenleven beweegt. Maar hij werkt harder dan ieder ander in ons bedrijf, en kapt een pad waar wij achteraan hobbelen. In 1995 begonnen met 10 miljoen dollar geleend geld, nu een bedrijf van ruim 4 miljard zonder schulden. Om hem aan het werk te zien tijdens een $500 miljoen business deal vind ik net zo ontzagwekkend en inspirerend als een prachtig staaltje laswerk of een perfect gebouwde gitaar of viool. Het is een privilege om dat mee te maken.

Het moet wel gezegd dat hij niet in pak loopt hier en nog steeds 1 keer per jaar de jungle intrekt en in een tent slaapt met zijn geologen om te laten zien hoe het moet.

Onno

23. F.575.M

F.575.M Formula Junior

Jun 21, 2006
    487
    Nederland
    Full Name:
    Koen
    Mooi verhaal Onno. Passie is inderdaad een zeer mooi iets en ik ben blij dat heel dit forum één grote passie deelt. ;)

24. Hans

Hans F1 Veteran

Feb 17, 2006
    7,734
    Hilversum, Netherlands
    Full Name:
    Hans Teijgeler
    ... en is daarmee wel effies anders dan die 13 in een dozijn LogicaCMG (con sorten) bral-apen die ik overal op de werkvloer tegenkom. Grote bek over hoe geweldig ze zijn en hoe mooi zwart hun leasepassat is (ach gut), maar kennis van zaken ho maar. Geef me dan maar iemand die uit een blok aluminium een versnellingsbak kan frezen. Of iemand die in 13 jaar 4 miljard uit de grond weet te delven natuurlijk.. :D

25. JazzyO

JazzyO F1 World Champ

Jan 14, 2007
    12,156
    The Netherlands
    Full Name:
    Onno
    :D :D

Onno

Share This Page